home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 1008 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 127957 gange)
manutdman
Førsteholdsspiller

Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #195: 15 Feb 2014, 22:37 »

Jeg er stor fan af ankermand, men det kommer selvfølgelig an på spilleren der skal tildeles rollen. Smiley
Hmm okay Smiley wayama passer perfekt til den rolle og schneiderlein bruger jeg bare som defensiv midtbane eller regista Smiley tusind tak Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #196: 16 Feb 2014, 09:12 »

Hej Manutdman

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med at spille en diamant formation, så det er lidt begrænset hvad jeg kan hjælpe med der.

Dog tror jeg - uden at vide det, at du får problemer dem den offensive konstellation. Den falske ni'er, vil jo trække ned i banen, hvilket i mine øjne vil skabe en af to scenarier:

1) Han vil gøre plads til den offensive midtbanespiller, som får mere plads til at lave nogle dybe løb.

2) Den falske ni'er og den offensive midt vil løbe i vejen for hinanden, da de begge søger plads mellem modstandernes midtbane og angreb.

- Jeg tror desværre på sidstnævnte, og jeg kunne tilmed frygte at den komplette angriber af og til vil gøre det samme, da han også kan finde på at trække ned i banen.

Jeg tror dog godt at du kan beholde den komplette angriber sammen med den offensive midt, men jeg tror du skal finde en anden rolle i stedet for en falsk ni'er. Måske en fremskudt angriber eller en skarpretter vil være bedre, da de mere målrettet søger målet.

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #197: 16 Feb 2014, 13:57 »

Okay guldbrand Smiley jeg prøver lige med en falsk 9 hvis det ikk virker følger jeg dine råd tusind tak Smiley

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #198: 17 Feb 2014, 16:19 »

Hvilke indstillinger skal være afmærket for at få skabt det bedst mulige aggressive genpres? Smiley synes aldrig jeg kan få skabt et ordentligt pres på modstanderen.

Svartovich
Gæst

« Svar #199: 17 Feb 2014, 16:39 »

Hvilke indstillinger skal være afmærket for at få skabt det bedst mulige aggressive genpres? Smiley synes aldrig jeg kan få skabt et ordentligt pres på modstanderen.
Et høj linje og chikaner modstander er en god start. Det er også en god idé at sætte de offensive spilleres individuelle instruktioner til altid skærm af, eller hvad det hedder, og hårde tacklinger. Det har i hvert fald fungeret godt for mig når det har været nødvendigt. Smiley

TobiasA
Reserveholdsspiller

« Svar #200: 17 Feb 2014, 16:43 »

Kan nogen fortælle mig hvorfor dette ikke fungerer? Scorer kun på dødbolde... -.-

http://gyazo.com/c7e0e9e26a8a2b428f6e057e721fa014
http://gyazo.com/b94af3b5a572368e32fa377efeeb4ac3

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #201: 17 Feb 2014, 16:47 »

Et høj linje og chikaner modstander er en god start. Det er også en god idé at sætte de offensive spilleres individuelle instruktioner til altid skærm af, eller hvad det hedder, og hårde tacklinger. Det har i hvert fald fungeret godt for mig når det har været nødvendigt. Smiley
Lige præcis de indstillinger har jeg.. Hvis jeg har en "meget høj" linje er jeg bange for at jeg vil lukke for mange mål ind, men det vil sikkert også være en god start Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #202: 17 Feb 2014, 16:51 »

Kan nogen fortælle mig hvorfor dette ikke fungerer? Scorer kun på dødbolde... -.-

Det eneste jeg lige kan sætte en finger på er at du kun har 4 midtbaner, hvor mange modstandere har 5, og det kan derfor være sværere at generobre og holde på bolden (som åbenlyst er din taktik). Men udover det kan det nogle gange være en fordel at spille mere direkte/kontra mod hold som pakker sig, da det kan være svært at nedbryde, og ofte resultere i 0-0. Smiley

Lige præcis de indstillinger har jeg.. Hvis jeg har en "meget høj" linje er jeg bange for at jeg vil lukke for mange mål ind, men det vil sikkert også være en god start Smiley
Så har jeg ikke så meget at sige. Jeg plejer dog også altid at sætte tackle hårdere, skærm af, svagt ben og tæt markering på modstanderne, for at give dem mindre tid på bolden. Men det kan selvfølgelig også have konsekvenser, det fungerer dog upåklageligt for mig. Smiley

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #203: 17 Feb 2014, 16:57 »

Det vil jeg prøve Smiley tak.

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #204: 17 Feb 2014, 17:29 »

Hårde tacklinger er sjældent en god ide, hvis intentionen er at vinde bolden tilbage højt på banen, da spillerne ofte vil kaste sig i tacklingerne eller fremprovokere frispark, hvilket ikke er formålet ved et højt pres. Jeg ville sætte de individuelle indstillinger til at afholde fra tacklinger, da spillerne derved bliver på benene og kan presse modstanderen til at foretage risikable afleveringer, der øger procenterne for en tilbageerobring. Målet er ikke at begå frispark, men at erobre bolden ved at presse modstanderen til at lave fejl.

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #205: 17 Feb 2014, 17:41 »

Umiddelbart er min tanke at dit opsil bliver for langsomt og for forudsigeligt, da du kun angriber igennem midten. Du har dine wingbacks til at skabe bredde, men når man spiller så snæver en formation som du gør, så bør de spillere der skaber bredden være gode, i dit tilfælde verdensklasse, da du spiller med Inter. Hvis modstanderen stiller en defensiv midtbane f.eks., så er hele dit angreb i princippet stillet i en svær situation og da du samtidigt spiller langsomt med boldbesiddelse for øje, så giver det modstanderen endnu mulighed for at lukke din eneste vej til mål rimelig nemt.

Hvis du vil bevare din nuværende formation og spillestil nogenlunde, så ville jeg overveje at skubbe wingbacks en (måske to, som defensive wings) placering op og sætte din ankermand ned som trejde forsvarer. Sætte den dybdeliggende midtbane, som defensiv og felt til felt, som normal central midtbane support. Så ville dit hold også, hvertfald formationsmæssigt, spille lidt hen af Mazzaris Inter Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #206: 17 Feb 2014, 20:11 »

Hårde tacklinger er sjældent en god ide, hvis intentionen er at vinde bolden tilbage højt på banen, da spillerne ofte vil kaste sig i tacklingerne eller fremprovokere frispark, hvilket ikke er formålet ved et højt pres. Jeg ville sætte de individuelle indstillinger til at afholde fra tacklinger, da spillerne derved bliver på benene og kan presse modstanderen til at foretage risikable afleveringer, der øger procenterne for en tilbageerobring. Målet er ikke at begå frispark, men at erobre bolden ved at presse modstanderen til at lave fejl.
Bestemt ikke enig. Hårde tacklinger giver ikke nødvendigvis mange kort. Jeg har kun fået et rødt kort i min seneste sæson, og det er på trods af jeg har brugt disse indstillinger hver kamp. Og afhold fra tacklinger harmonerer slet ikke med at erobre bolden højt imo, den indstilling bruger jeg når jeg pakker mig nede i forsvaret mod storklubber. Der plejer det at fungere, men det er bestemt ikke på grund af mit presspil. Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #207: 17 Feb 2014, 20:14 »

Umiddelbart er min tanke at dit opsil bliver for langsomt og for forudsigeligt, da du kun angriber igennem midten. Du har dine wingbacks til at skabe bredde, men når man spiller så snæver en formation som du gør, så bør de spillere der skaber bredden være gode, i dit tilfælde verdensklasse, da du spiller med Inter. Hvis modstanderen stiller en defensiv midtbane f.eks., så er hele dit angreb i princippet stillet i en svær situation og da du samtidigt spiller langsomt med boldbesiddelse for øje, så giver det modstanderen endnu mulighed for at lukke din eneste vej til mål rimelig nemt.

Hvis du vil bevare din nuværende formation og spillestil nogenlunde, så ville jeg overveje at skubbe wingbacks en (måske to, som defensive wings) placering op og sætte din ankermand ned som trejde forsvarer. Sætte den dybdeliggende midtbane, som defensiv og felt til felt, som normal central midtbane support. Så ville dit hold også, hvertfald formationsmæssigt, spille lidt hen af Mazzaris Inter Smiley
Jeg er enig i det er forudsigeligt at spille igennem midten, men hvis han holder fast i den formation og vil spille boldbesiddende er hans overtal jo klart i midten af banen. Man skal jo helst være i overtal på den del af banen hvor bolden er hvis man vil have bolden mere end sin modstander. Smiley

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #208: 17 Feb 2014, 21:20 »

Bestemt ikke enig. Hårde tacklinger giver ikke nødvendigvis mange kort. Jeg har kun fået et rødt kort i min seneste sæson, og det er på trods af jeg har brugt disse indstillinger hver kamp. Og afhold fra tacklinger harmonerer slet ikke med at erobre bolden højt imo, den indstilling bruger jeg når jeg pakker mig nede i forsvaret mod storklubber. Der plejer det at fungere, men det er bestemt ikke på grund af mit presspil. Smiley

At sætte den på hårde tacklinger betyder ikke automatisk at du får mange kort. Hårde tacklinger betyder at dine spillere vil satse på tacklinger og derved hovedsagligt enten vinde bolden, skubbe den videre eller lave frispark. Og da et højt pres starter med de offensive spillere giver det ikke så meget mening at satse på tacklinger med spillere der har mellem 1-8ish i tacklinger, da deres succesrate utvivlsomt vil være tvivlsom.   

Hvis du ser presspil fra den virkelige verden, så var Barcelona jo heller ikke ligefrem kendetegnet ved deres tacklinger. Alle deres små midtbanespillere pressede i stedet modstanderne til at lave fejl højt på banen. Bielsas Athletic og Chile hold for at nævne et andet eksempel på højt (gen)pres i denne sammenhæng er samme historie.

Men hvis du ikke mener at afholde fra tacklinger harmornerer med et højt pres, hvornår ville du så bruge den indstilling?

Jakob..
Juniorspiller
**

« Svar #209: 17 Feb 2014, 21:24 »

Jeg er enig i det er forudsigeligt at spille igennem midten, men hvis han holder fast i den formation og vil spille boldbesiddende er hans overtal jo klart i midten af banen. Man skal jo helst være i overtal på den del af banen hvor bolden er hvis man vil have bolden mere end sin modstander. Smiley

Hvis han rykker to mand op(wingbacks) og en mand ned (ankermanden), så får han vel en mere på midtbanen og mere bredde, hvilket vel er at foretrække, hvis du vil skabe en effektiv boldbesiddende taktik.

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 27 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010