Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
06 Nov 2024, 11:45
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere:
23448
0 Brugere, 1086 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
centuryregaliablr
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Football Manager 2014
Kategori: Træningsbanen
FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
27
Forfatter
Emne: FmF's officielle Taktiske panel (Læst 127885 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
«
Svar #180:
12 Feb 2014, 17:45 »
Citat af: KULLE 12 Feb 2014, 17:30
Satans…. Nu kan jeg godt se det med de backs, det gav jo ingen mening. Jeg forstår det måske godt nu, hvis jeg var en back i det tilfælde ville jeg da rende forvirret rundt!
Jeg var måske nok bare for dun og naiv med at komme igang med spille, i stedet for at sætte mig ned og kigge på min taktik.
Ivrig er nok mere ordet
Men taktikken er blevet en del anderledes og sværere (efter min mening) i 14, end det var i 13
Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!
Svartovich
Gæst
«
Svar #181:
12 Feb 2014, 17:51 »
Citat af: boxx0775 12 Feb 2014, 17:45
Ivrig er nok mere ordet
Men taktikken er blevet en del anderledes og sværere (efter min mening) i 14, end det var i 13
Jeg synes taktikken i 14'eren var svær i starten, men synes den giver meget mere mening end 13'eren når man lige har lært det. Jeg er i hvert fald virkelig glad for den nye taktik.
KULLE
Ynglingespiller
«
Svar #182:
12 Feb 2014, 17:52 »
Citat af: boxx0775 12 Feb 2014, 17:45
Ivrig er nok mere ordet
Naiv er desværre ordet, da der var en af min kammerater der sagde det var en "fantastisk taktik", men ja det er blevet en del svære end sidste udgave!
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #183:
12 Feb 2014, 17:53 »
Citat af: Svartovich 12 Feb 2014, 17:51
Jeg synes taktikken i 14'eren var svær i starten, men synes den giver meget mere mening end 13'eren når man lige har lært det. Jeg er i hvert fald virkelig glad for den nye taktik.
Jeg var ikke helt så begravet i taktik i 13, og derfor syntes jeg nok den var nemmere :p er virkelig begyndt at sætte mig ind i dette i fm 14, hvilket gør det udfordrende og mere underholdende
så ja, jeg er også enig med at de har fået lavet et godt nyt system
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #184:
12 Feb 2014, 18:46 »
Rigtig flot håndteret boxx0775... Det er super fedt at se når brugerne aktivt hjælper som du lige har gjort det - Så det skal du naturligvis have ros for..
T.Iglemose
Førsteholdsspiller
«
Svar #185:
12 Feb 2014, 20:15 »
Citat af: boxx0775 12 Feb 2014, 17:13
Har lige taget et hurtigt kig på din taktik. For det første er du i starten af din første sæson, så dine spillere skal først og fremmest vende sig til at bruge din taktik, hvilket godt kan tage lidt tid.
For det andet, ville jeg ikke anvende Beausejour på en back position hvor han skal forsvare, eftersom han er mere en kantspiller, og hans force bestemt ikke ligger i det defensive.
Til at bygge videre på det med dine backs, virker det stridt modsat at have dem sat til at overlappe, samtidig med at have dem sat til forsvar. Hvis du vel benytte dig af overlap, vil jeg foreslå du laver dem om til wingbacks, Ellers skal du fjerne denne indstilling for at sikre dig at de forbliver defensivt.
Det næste der eventuelt kan være modsætninger, er Arbejd bolden ind i feltet, og spil i dybden. Hvis dine spillere skal spille hurtigt og direkte, som du har sat dem til, skal du fjerne det, med at de skal arbejde bolden ind i feltet. Dette får dine spillere, til at være tålmodige i opspillet, og derved sænker tempoet i dine angreb, når du spiller kontra. Endvidere ved kontra, kan der her påpeges at denne indstilling vil forsøge at have flere folk mellem bolden og dit eget mål, når modstanderen har den. Derfor vil dine spillere også være mere afventende. Dette harmonerer ikke med at du har dem til at skubbe højere op, samt chikanere modstanderen, da dette ville passe bedre hvis du vil spille med højt pres og hurtige genvindinger.
Det næste punkt du har er din indstilling med stramt. Hvis du skal spille stramt, skal du ikke have søg overlap med, ej heller vil jeg vælge at de skal være med udfoldende. Jo mere kreativitet du tillader dine spillere at have (i form af sådanne holdinstrukser og spiller instrukser), jo mere vil de afvige fra din taktik.
Det med hensyn til du ikke lave mål, er jeg lidt uforstående overfor. du har lavet 12 mål i 6 kampe, hvilket jeg ville betegne som ganske udmærket. Jeg oplever ofte at man gerne vil have angriberen til at bombe løs, som i FM13. Jeg ved ikke helt hvorfor, men i FM14 har jeg fundet det nemmere at få dine kantspillere til virkelig at lave mange mål, hvilket de også gør i dit tilfælde. For at få din angriber til at spille bedre, kunne du jo eventuelt vælge ham som en dybdeligende i support. Jeg har erfaringer med at Marc-Antoine Fortune spiller rimelig godt i denne rolle.
Jeg håber dette gav noget at tænke over, og forhåbentlig også hjælper dig med din taktik!
boxx0775: Faldt lige over dit overlapsvar og nu ved jeg jo ikke om det fungerer på samme måde, som i FM13, MEN, dér fungerede overlaps således at forsvarsspilleren AUTOMATISK blev lavet om til en wingback (off) og spillerne foran skulle holde på bolden. Dette forestiller jeg mig stadig er hensigten med dette shout og derfor ser jeg ikke det som et problem at han er def. orienteret, men du har dermed ret i det så ej er denne rolle han indtager på holdet. Misvisende rolle kan vi vist godt kalde det
Ligeledes virkede "work into box" med at sætte alle langskud et hak nedad, hvilket jo blot gør næsten alle har langskud sat til sjældent. Dermed mener jeg sagtens han kan slå bolde i dybden hurtigt og så fokusere på at få afsluttet inden i feltet. Så vil de oftere gå efter at skabe en 100% chance, fremfor at skyde, når muligheden opstår.
Men det kan også være jeg ikke har ret - FM14 er trods alt anderledes, men ellers en flot analyse
Boxx
Landsholdsspiller
«
Svar #186:
13 Feb 2014, 15:15 »
Citat af: T.Iglemose 12 Feb 2014, 20:15
boxx0775: Faldt lige over dit overlapsvar og nu ved jeg jo ikke om det fungerer på samme måde, som i FM13, MEN, dér fungerede overlaps således at forsvarsspilleren AUTOMATISK blev lavet om til en wingback (off) og spillerne foran skulle holde på bolden. Dette forestiller jeg mig stadig er hensigten med dette shout og derfor ser jeg ikke det som et problem at han er def. orienteret, men du har dermed ret i det så ej er denne rolle han indtager på holdet. Misvisende rolle kan vi vist godt kalde det
Ligeledes virkede "work into box" med at sætte alle langskud et hak nedad, hvilket jo blot gør næsten alle har langskud sat til sjældent. Dermed mener jeg sagtens han kan slå bolde i dybden hurtigt og så fokusere på at få afsluttet inden i feltet. Så vil de oftere gå efter at skabe en 100% chance, fremfor at skyde, når muligheden opstår.
Men det kan også være jeg ikke har ret - FM14 er trods alt anderledes, men ellers en flot analyse
Tak for rosen!
jeg har bare haft erfaringer med at den med "work into box" ikke har den rigtig effekt på direkte og hurtigt spil. Har forsøgt det i Leicester, hvor den bare fik min kontra til at stoppe op, og spille bagud, hvilket jeg ikke lige ønskede.
Angående backs, har jeg heller ingen anelse om det gør det automatisk i dette spil, men jeg tænkte bare logisk hængte det ikke sammen. Hvis jeg vil have backs med i overlap, vil jeg ikke have en dem sat i en rolle, hvor jeg så forventer de bidrager med mere defensivt. Jeg har næsten altid min backs i automatisk, hvilket gør de selv tilpasser sig efter spillestilen, og der føler jeg mig godt dækket ind
Citat af: Guldbrand 12 Feb 2014, 18:46
Rigtig flot håndteret boxx0775... Det er super fedt at se når brugerne aktivt hjælper som du lige har gjort det - Så det skal du naturligvis have ros for..
Mange tak! Jeg forsøger bare at hjælpe hvor jeg kan
«
Seneste Redigering: 13 Feb 2014, 15:21 af boxx0775
»
madsbrøns
Ynglingespiller
«
Svar #187:
13 Feb 2014, 20:37 »
Taktiske guruer på FmF, jeg mangler hjælp!
Jeg har som sådan ikke et problem med at vinde med mit hold. Jeg har indtil videre vundet ligaen og CHL i alle sæsoner, men som alle managere så søger jeg stadig forbedring og udvikling. Intet er perfekt og alt kan forbedres.
Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få min angriber til at score. Ofte (hvis ikke konstant!) falder han fuldstændig ud af kampen og spiller til omkring 6-6,5 og det er jo ikke godt nok!
Mit andet problem ligger i, at jeg har på fornemmelsen, at min midtbane slet ikke er indstillet korrekt. Mangler der et bindeled? Er det forkerte roller sat sammen eller hvad tænker i?
Jeg mangler nemlig stabilitet. Jeg smider alt for mange dumme point til små lorte hold - og det er simpelthen ikke godt nok!
I det store hele, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening og syn på det. Jeg forventer ikke, at i tilbyder en ny taktik eller sådan noget. Men råd og tanker bliver taget imod med kyshånd!
Skærmbillede 2014-02-13 kl. 20.29.20.png
(406,1 KB - hentet 124 gange.)
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #188:
13 Feb 2014, 21:30 »
Hej Madsbrøns
Det ville være nemmere, hvis du uploaded dit save, da det giver os mulighed for at kigge nærmere på dit hold, dine resultater og ikke mindst har mulighed for at se hvordan kampene forløber sig.
Men ud fra dit SS, så er der enkelte ting jeg ligger mærke til.
For det første, så spiller du i et langsomt tempo, samtidigt med at du har en skarpretter - jeg siger at det ikke kan fungere, men det vil være langt mere oplagt at spille i et højere tempo. Ved at spille i et højere tempo, så tvinger du modstanderne i bevægelse, hvilket skaber huller i deres defensiv som Falcao kan udnytte. At spille i et langsomt tempo, vil i mine øjne passe langt bedre til en targetman - Så jeg vil enten vælge at spille i et højere tempo, eller evt. ændre Falcao til targetman.
Det næste "problem" som jeg af gode grunde desværre ikke har mulighed for at se om er noget problem for dig. Men dine backs virker meget offensive, hvilket gør at du er meget udsat på dine kanter, når du samtidigt spiller med 2 offensive kantspillere (indv. angribere) Men som sagt, jeg har ikke mulighed for at se hvorvidt dette rent faktisk er et problem for dig. Men prøv at læg mærke til hvordan modstanderne scorer imod dig. Kommer de bag om dine backs, så er det værd at bemærke...
madsbrøns
Ynglingespiller
«
Svar #189:
13 Feb 2014, 21:34 »
Citat af: Guldbrand 13 Feb 2014, 21:30
Hej Madsbrøns
Det ville være nemmere, hvis du uploaded dit save, da det giver os mulighed for at kigge nærmere på dit hold, dine resultater og ikke mindst har mulighed for at se hvordan kampene forløber sig.
Men ud fra dit SS, så er der enkelte ting jeg ligger mærke til.
For det første, så spiller du i et langsomt tempo, samtidigt med at du har en skarpretter - jeg siger at det ikke kan fungere, men det vil være langt mere oplagt at spille i et højere tempo. Ved at spille i et højere tempo, så tvinger du modstanderne i bevægelse, hvilket skaber huller i deres defensiv som Falcao kan udnytte. At spille i et langsomt tempo, vil i mine øjne passe langt bedre til en targetman - Så jeg vil enten vælge at spille i et højere tempo, eller evt. ændre Falcao til targetman.
Det næste "problem" som jeg af gode grunde desværre ikke har mulighed for at se om er noget problem for dig. Men dine backs virker meget offensive, hvilket gør at du er meget udsat på dine kanter, når du samtidigt spiller med 2 offensive kantspillere (indv. angribere) Men som sagt, jeg har ikke mulighed for at se hvorvidt dette rent faktisk er et problem for dig. Men prøv at læg mærke til hvordan modstanderne scorer imod dig. Kommer de bag om dine backs, så er det værd at bemærke...
Hvordan smider jeg mit save op?
- Det lyder jo fornuftigt og hvis du kan komme med endnu flere råd, så vil jeg jo gerne få smidt mit save op så du kan se på det.
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #190:
13 Feb 2014, 21:38 »
Citat af: madsbrøns 13 Feb 2014, 21:34
Hvordan smider jeg mit save op?
- Det lyder jo fornuftigt og hvis du kan komme med endnu flere råd, så vil jeg jo gerne få smidt mit save op så du kan se på det.
Finder du her:
http://fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=20
manutdman
Førsteholdsspiller
«
Svar #191:
15 Feb 2014, 22:04 »
Hej
Vil bare spørge om hvis man gerne vil lave en diamant taktik i Premier league, hvad er det vigtigste ved taktikken jeg har aldrig prøvet en diamant taktik før altså ( 1cdm 1com 2 på kanten og 2 i angrebet)
Svartovich
Gæst
«
Svar #192:
15 Feb 2014, 22:11 »
Citat af: manutdman 15 Feb 2014, 22:04
Hej
Vil bare spørge om hvis man gerne vil lave en diamant taktik i Premier league, hvad er det vigtigste ved taktikken jeg har aldrig prøvet en diamant taktik før altså ( 1cdm 1com 2 på kanten og 2 i angrebet)
Jeg vil mene du skal spille på kontraangreb, da du er i undertal på midtbanen i forhold til de fleste klubber. Den kan være yderst effektiv over kanterne.
manutdman
Førsteholdsspiller
«
Svar #193:
15 Feb 2014, 22:18 »
Okay
tænker på spille med en falsk 9 og en komplet angriber på toppen
.
Som de 2 defensive har jeg wayama og schneiderlein. Hvilken defensiv rolle er bedst til denne taktik synes du ankermand, defensiv midtbane eller en helt tredje
?
Svartovich
Gæst
«
Svar #194:
15 Feb 2014, 22:33 »
Citat af: manutdman 15 Feb 2014, 22:18
Okay
tænker på spille med en falsk 9 og en komplet angriber på toppen
.
Som de 2 defensive har jeg wayama og schneiderlein. Hvilken defensiv rolle er bedst til denne taktik synes du ankermand, defensiv midtbane eller en helt tredje
?
Jeg er stor fan af ankermand, men det kommer selvfølgelig an på spilleren der skal tildeles rollen.
Sider:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
27
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »