home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 878 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 127810 gange)
22
Landsholdsspiller

Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #105: 30 Jan 2014, 10:55 »

Tak for rådende pTrN, lige nu ser forsvaret sådan ud:

Central Forsvar (D) - Boldspillende Forsvar (opbakker (C)) - Central Forsvar (D)

Rent 'teoretisk' hvordan lyder det så? Spillede en kamp igår sådan, hvor jeg noget heldigt vandt over Fiorentina, men spillet var bedre synes jeg.

Ville det være en ide at sætte ham til Begrænset/Central - stadig som opbakker? Som boldspillende trækker han vel naturligt lidt længere frem for at kunne lægge bolden af til medspillerne.

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #106: 30 Jan 2014, 11:05 »

Hej
Jeg har altid spillet direkte fodbold i FM14 men har lyst til lave en taktik med boldbesiddelse og presse modstanderen i bund:
Det er en 4-5-1
Målmand

Wingback(S) central forsvar central forsvar wingback(S)

Ankermand

FremskudtP(offensiv) Felt til felt

Wing.           Wing.

Fremskudtangriber

Spiller balanceret og offensiv

Holdinstillinger:

hold boldbesidelse, arbejd bolden i feltet, spil op fra forsvar, løb mod forsvar, søg overlap, spil bredere, skub højre op, bevægelsefrihed fra pos., chikanere modstander, bliv på fødderne og højre tempo.

Det ihvertfald sådan jeg tror man kan spille med høj boldbesidelse, presse modstanderen og spille offensivt på en gang.

Mangler der noget eller er noget forkert?

Tak på forhånd

ptrN
Manager

« Svar #107: 30 Jan 2014, 11:45 »

Tak for rådende pTrN, lige nu ser forsvaret sådan ud:

Central Forsvar (D) - Boldspillende Forsvar (opbakker (C)) - Central Forsvar (D)

Rent 'teoretisk' hvordan lyder det så? Spillede en kamp igår sådan, hvor jeg noget heldigt vandt over Fiorentina, men spillet var bedre synes jeg.

Ville det være en ide at sætte ham til Begrænset/Central - stadig som opbakker? Som boldspillende trækker han vel naturligt lidt længere frem for at kunne lægge bolden af til medspillerne.
Jeg ville nok benytte enten "central forsvarer" eller "begrænset forsvarer", taget din pointe in mente.

welbz is dat guy

22
Landsholdsspiller

« Svar #108: 30 Jan 2014, 11:59 »

Det er gjort - med fine resultater. Defensiven står godt nok synes jeg, har kun lukket mere end 1 mål ind mod Juve (tabte 2-3).

Offensiven halter tilgengæld noget.. Vi kommer ikke rigtig frem til nogle chancer - når vi gør (1-2-3 chancer pr kamp højst) så er de velspillede, men løber alligevel ud i sandet, lige inden det bliver farligt..

http://gyazo.com/fd3de6c84e93032aed5bc2c798a2dc73

Konstellationen med de 2 centrale og en halfback har virket super for mig i en anden taktik, men de er ret lackluster lige pt., det samme min højre angriber (dybdeliggende).

Har forsøgt med felt-til-felt og dybdeliggende PM, ved siden af hinanden, igen uden det store held.

Ville det være for meget at sætte den ene CM til fremskudt PM (S) når nu jeg har en dybdeliggende angriber, som gerne skulle trække lidt tilbage i banen, og søge ud på fløjen - for at skabe forudsigelighed og fordele nogle bolde?
« Seneste Redigering: 30 Jan 2014, 12:05 af 22 » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #109: 30 Jan 2014, 12:10 »

att: 22

uden rigtigt at have sat mig alt for meget ind i din taktik (eller have læst de seneste indlæg), så er der nogle ting der falder mig lidt i øjnene..

1) Afstanden mellem din centrale midtbane og op til angrebet virker til at være for stor. Også selvom du har en dybdeliggende angriber... Det virker lidt som om, at det eneste "link" du har, er mellem den dybdeliggende og din centr. midt (support) og selv der kunne jeg godt frygte at afstanden er for stor.

2) Du vælger både at spille med "spil bolden op fra forsvar" & "korte afleveringer", samtidigt med at du står dybt i banen (kontra) og har mange folk med tilbage. Umiddelbart ville jeg mene, at du kommer til at spille små spil på egen bane, med mange folk der nemt kan rende i vejen for hinanden. Desuden er afstanden op til offensiven så stor, at det kan være svært for dig at få bolden frem ad på banen.

22
Landsholdsspiller

« Svar #110: 30 Jan 2014, 12:41 »

Gode observationer, Guldbrand, jeg har nok været lidt blændet af min forrige taktik.. Har forsøgt at implementere 'ideologien' fra den, men uden held ser det ud til.

Har sat min midtbane til felt-til-felt(s) og avanceret PM (s) , og ændret nogle få spillerinstrukser, og selvom jeg er bagud mod Napoli, så kan jeg store spillemæssige fremskridt!

Så tak for hjælpen begge to, vigtigt at få nogen 'ude fra' til at se på det Thumbs Up

Guldbrand
Blogmester

« Svar #111: 30 Jan 2014, 17:35 »

Så er der lavet en indholdsfortegnelse i første indlæg, så der gerne skulle være overblik over tråden her..

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #112: 31 Jan 2014, 14:53 »

Har brug for jeres hjælp. Hvad gør jeg galt her siden jeg kun har 39% af boldbesiddelse og kun vinder ca. hver 3-4 kamp?

Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Guldbrand
Blogmester

« Svar #113: 31 Jan 2014, 15:00 »

Min umiddelbare vurdering er at det meget vel kan skyldes at du ikke har fuldt kendskab til dine taktikker endnu. Det kan have en meget afgørende betydning, så det er vigtigt at man får trænet dette i sæson optakten..

22
Landsholdsspiller

« Svar #114: 31 Jan 2014, 15:05 »

Du kunne starte med at fortælle holdet hvordan de skal spille?

Lige nu har du jo kun fortalt dem hvilken formation de skal spille og intet andet..

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #115: 31 Jan 2014, 15:07 »

Og med det mener duuu..? Peace

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #116: 31 Jan 2014, 15:10 »

Jeg har selv haft glimrende succes med at tilføje nogle holdinstruktioner til min taktik, som minder om din. Korte afleveringer vil betyde, at du får færre boldtab på grund af mislykkede afleveringer. Et lavt tempo kan også være at foretrække, da du ikke nødvendigvis skal skynde dig frem ad banen, og vil have færre boldtab ved at spille i et lavere tempo. Jeg har selv prøvet at holde boldbesiddelsen, men det førte bare til, at jeg ikke skabte nær så mange chancer.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #117: 31 Jan 2014, 15:13 »

Jeg har haft det svært med at føje hold instrukser til fordi jeg syntes at det er anderledes i forhold til 13'eren. Men TAK MAGN! Opstemt

- EDIT: Er der andre instrukser du kan gi'?

22
Landsholdsspiller

« Svar #118: 31 Jan 2014, 15:13 »

Tilføj instrukser?

Fortæl dem om de skal have en offensiv eller defensiv tilgang til spillet på banen.. Og hvordan organisationen skal være..

Hvis du ikke har så mange instrukser, er det måske en ide at sætte organisationen til fri/meget fri, så dine spillere selv kan vurdere hvad de skal gøre når du nu ikke gør det for dem Smiley

- Korte afleveringer og lavt tempo passer godt til et mere 'teknisk' og tålmodigt spil, hvorimod højt tempo og lange bolde passer bedre til noget kontra-agtigt Smiley for at sige det simpelt. Har dog aldrig haft held med en meget direkte tilgang med lange bolde, synes altid mine spillere sparker bolden ned til modstanderens målmand...

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #119: 31 Jan 2014, 15:27 »

Jeg har haft det svært med at føje hold instrukser til fordi jeg syntes at det er anderledes i forhold til 13'eren. Men TAK MAGN! Opstemt

- EDIT: Er der andre instrukser du kan gi'?

Med dine fine fløje vil jeg mene, at du sagtens kan prøve at udnytte dem noget mere. De har en glimrende acceleration, og er hurtige nok, selvom det kunne være bedre til at rykke forbi deres modstander. Deres indlæg er gode, så prøv at udnyt det noget mere, nu når du også har Makienok, som jo har sine forcer i luften. På grund af det vil jeg også bruge ballonindlæg.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010