home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 872 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 127809 gange)
DIYAR2660
Førsteholdsspiller

Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #120: 31 Jan 2014, 15:43 »

Wooow. Og jeg troede at jeg havde forstand på det bare fordi jeg fik FCV i CHL gruppespillet sidste år Peace

Tak til RCD For Et Skønt Signatur

22
Landsholdsspiller

« Svar #121: 31 Jan 2014, 15:45 »

Fik du dem i gruppespillet uden at tilføje/ændre en eneste instruks/mentalitet/organisation? Shockeret

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #122: 31 Jan 2014, 15:49 »

Eeeeh.. Jeg spillede en 4-4-2 og så lavede jeg bare en ''Kortere afleveringer'' instruks og så ikke mere.
- Men lige et godt råd. Hvis du har brig for en god VB så tag et kig på Carles Planas fra Barca 'B'. Kun 1,4 mil kostede han selvom han er 7 mil. værd..

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #123: 31 Jan 2014, 18:52 »

Nå, jeg lovede jeg ville vende tilbage efter at have fået hjælp i denne tråd til mit Schalke save af Guldbrand.
Efter de ændringer jeg har foretaget må jeg sige, at det er gået rigtig godt! Har faktisk kun tabt én ud af de sidste 11 kampe og det var imod Barcelona. Derudover har jeg vundet 4 ud af mine sidste seks kamp, hvor to af dem var uafgjort - den ene imod Bayern på udebane (her var jeg dog meget heldig).

Så det må siges at være gået overalt forventning efter ændringerne, derudover må jeg sige at Goretzka, som var i stort fokus (min midtbanespiller) er kommet op i meget højere omdrejninger, hvilket også har givet et par ekstra scoringer med sig og han er meget mere med i spillet nu. Det har klart givet mig en bedre indsigt i spillet, ligesom min OMC også er - så skide godt arbejde, drenge!
« Seneste Redigering: 31 Jan 2014, 18:58 af snaever » Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #124: 31 Jan 2014, 21:35 »

Igen og igen, jeg ved godt at jeg har været meget aktiv på det seneste. Men jeg ville bare lige spørge, denne taktik ville den være god? Både til dårlige hold som Hvidovre til sådan nogle som Brøndby?

Meulensteen
Ynglingespiller

« Svar #125: 31 Jan 2014, 21:52 »

Igen og igen, jeg ved godt at jeg har været meget aktiv på det seneste. Men jeg ville bare lige spørge, denne taktik ville den være god? Både til dårlige hold som Hvidovre til sådan nogle som Brøndby?

Det skal nok kunne komme til at fungere med tiden. Men i den 4-4-2, du fremviser, er jeg lidt bange for, at der ikke er et ordentligt bindeled mellem midtbane og angreb. Til et hold som Brøndby, vil 4-2-3-1 nok være at foretrække  Thumbs Up

Lålålålålååååå
Vi har den bedste midtban' i DK'ååååå
Vi har Michael Krohn-Dehli, Samuel Holmén, Farnerud og Jan K'åååå

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #126: 31 Jan 2014, 23:26 »

Ja men jeg har prøvet at forbinde angreb og midtabne lidt tættere ved at lade en angreb gå lidt ned og en midtbane gå lidt op. Tror du ikke det vil fungere? Peace Huh

Meulensteen
Ynglingespiller

« Svar #127: 01 Feb 2014, 13:39 »

Ja men jeg har prøvet at forbinde angreb og midtabne lidt tættere ved at lade en angreb gå lidt ned og en midtbane gå lidt op. Tror du ikke det vil fungere? Peace Huh

Når alle spillere har tilvænnet sig taktikken, så kan det godt blive godt. Er bare lidt bange for, at det bliver for tyndt for den angriber, om der bliver efterladt oppe i offensiven, når den anden angriber trækker sig ned. Tror kanterne er for langt nede på banen, når sådan en situation opstår. Jeg har haft stor succes med den her opstilling i Brøndby:

Hradecky
Almeback-Boulahrouz-Albrechtsen-Durmisi
Ørnskov - Kahlenberg
Hasani-Thygesen-Szymanowski
Makienok

Bare et forslag  Smiley Men giv din 4-4-2 et skud, det kan godt være, du kan modbevise mig!

Lålålålålååååå
Vi har den bedste midtban' i DK'ååååå
Vi har Michael Krohn-Dehli, Samuel Holmén, Farnerud og Jan K'åååå

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #128: 01 Feb 2014, 14:21 »

ved ikke hvordan dine spillere er Blom, men personligt har jeg ikke fået meget ud af at spille med fløje, som wings eller den slags, så jeg skiftede til indvendige angribere, men du bruger jo så ikke backs, hvilket kan være en del af grunden til det virker hos mig - tænker backsne går til baglinjen og truer, mens mine fløje så søger ind i banen.

altid værd at prøve, hvis dine spillere er til det, og så måske med en dybdeliggende support, komplet support eller targetman support foran dem, det virker mere boldsikkert og skaber vildt mange chancer/mål hos mig.

Og så ville jeg nok også ændre min PM til support, igen for at holde i bolden.

Til dine hold instrukser ville jeg så omvendt spille lidt langsomt, for at få mere boldbesiddelse, samt skubbe forsvarlinjen op, frem for at falde dybt, for at presse, og så stille samtlige spillere til at presse mere og spille kort.

Ikke det mest dybdegående, men bare "my two cents"

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Ledetvede
Juniorspiller
**

« Svar #129: 01 Feb 2014, 22:31 »

Er bare nødt til at sige at jeg følger denne tråd med stor interesse og at det er noget af det mest givtige og fede der er sket her i lang tid, ikke et ondt ord om mange andre gode tiltag ;-)
Jeg prøver virkelig at suge til mig af de mange råd og se om ikke det kan hjælpe til en bedre forståelse af taktikdelen i spillet.
Ellers må jeg jo selv poste et save he he :-)

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #130: 02 Feb 2014, 00:42 »

Hej
Jeg er blevet træt af egoistiske kantspillere i FM14 og tænker på spille denne formation:

X
X   X   X  X

X   X
X    X    X

X

Altså 4 forsvare, 2 CM, 3 COM og 1 angriber.

Men har aldrig prøvet denne formation hvordan synes i rollerne skal være?
1) Vil gerne have mine backs skal søge over lap pga meget plads på kanten
2) og mine 3 offensive skal sprudle offensivt.

3) jeg ved ikk om jeg skal kontrollere kampen eller spille med kontra

4) mine 2 centrale midtbane spillere ved jeg ikk hvilke roller de skal have

5) en af dem skal ihvertfald forbindes lidt med defensiven ellers bliver det for offensivt

22
Landsholdsspiller

« Svar #131: 02 Feb 2014, 01:33 »

Hvis du vil have 3 offensive midtbanespillere, og offensive backs, så skal begge dine cm'er nok være defensive - f.eks. central midt (D) har ikke haft held med boldvindende, men sidst jeg prøvede var også en patch eller to siden.
Spiller selv med 2x CM(D) og det fungere super.

Så prøv dig frem, og så kan du jo vende tilbage hvis det ikke fungerer Smiley

Et andet godt tip btw - start simpelt, med nogle få instrukser, og så tilføj og prøv dig frem når du ser der mangler noget i spillet på banen.

Det er muligvis også en god ide at instruere din din venstre og hæjre OMC til 'spil mere bredt' og den midterste til det modsatte.
« Seneste Redigering: 02 Feb 2014, 01:45 af 22 » Logged

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #132: 02 Feb 2014, 07:28 »

Okay tusind tak det prøver jeg lige så Smiley men har du forslag til man skal spille balanceret eller mere frit med denne opstilling. Er helt ny i denne formation Smiley

kanterne i denne udgave er simpelthen til at blive psykisk syg af de aflevere aldrig fladt til deres medspillere, men skyder eller mister bolden selv.

Og passer denne formation med kontra og kontrollerende fodbold eller kun en af dem.

DIYAR2660
Førsteholdsspiller

« Svar #133: 02 Feb 2014, 12:57 »

Hey freaks, nu hvor jeg har hentet Macheda fra united til BIF ville jeg bare lige spørge om hvordan jeg bruger ham rigtigt. Hvilken taktik m.m.

PS. Han er targetman/boksspiller og kan også spille som fremskudt angriber.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #134: 02 Feb 2014, 18:09 »

Hej
Jeg er blevet træt af egoistiske kantspillere i FM14 og tænker på spille denne formation:

X
X   X   X  X

X   X
X    X    X

X

Altså 4 forsvare, 2 CM, 3 COM og 1 angriber.

Men har aldrig prøvet denne formation hvordan synes i rollerne skal være?
1) Vil gerne have mine backs skal søge over lap pga meget plads på kanten
2) og mine 3 offensive skal sprudle offensivt.

3) jeg ved ikk om jeg skal kontrollere kampen eller spille med kontra

4) mine 2 centrale midtbane spillere ved jeg ikk hvilke roller de skal have

5) en af dem skal ihvertfald forbindes lidt med defensiven ellers bliver det for offensivt
overlap? Er det ikke primært når WINGEN har bolden på kanten og holder på bolden imens at wingbacken kommer i fulde speed og dermed får bolden? Nu du ikke har wings, så må det være din off. midt i denne side, men jeg kan ikke se din idé fungere uden wings!

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 27 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010