home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 282 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Guide: Talentudvikling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Guide: Talentudvikling  (Læst 66388 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #15: 04 Jan 2014, 18:45 »

Fremragende guide som har givet en masse inspiration til træningen af mine talenter.
Logged


fred400
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #16: 04 Jan 2014, 18:50 »

Angående udlejning er det ikke altid negativt. I et save med Sheffield United udlejede jeg en 17-årig 2 måneder til League 1, hvor han fik fast spilletid. Hvilket havde en enorm positiv effekt på hans udvikling. Han spiller nu sæsonen efter fast i PL.

Når jeg udlejer talenter, sørger jeg altid for at det i kortere perioder, og jeg sikrer mig altid "kan tilbagekaldes"-klausulen. Da det selvfølgelig, som du også siger, ikke er alle lejeophold der er lige gavnlige for spilleren.

Ps. det er i øvrigt en fremragende guide, specielt personlighedsdelen! Fedt at se hvordan andre gør det.
Logged

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #17: 04 Jan 2014, 19:05 »

Fremragende guide som har givet en masse inspiration til træningen af mine talenter.

Mange tak!  Smiley


Angående udlejning er det ikke altid negativt. I et save med Sheffield United udlejede jeg en 17-årig 2 måneder til League 1, hvor han fik fast spilletid. Hvilket havde en enorm positiv effekt på hans udvikling. Han spiller nu sæsonen efter fast i PL.

Når jeg udlejer talenter, sørger jeg altid for at det i kortere perioder, og jeg sikrer mig altid "kan tilbagekaldes"-klausulen. Da det selvfølgelig, som du også siger, ikke er alle lejeophold der er lige gavnlige for spilleren.

Ps. det er i øvrigt en fremragende guide, specielt personlighedsdelen! Fedt at se hvordan andre gør det.

Tak for rosen!  Smiley

Du har ret i at en udlejning kan være positiv, min erfaring er dog at langt de fleste ikke går så godt. Jeg kan godt lide din tilgang med kortere udlejninger, det vil jeg prøve!
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #18: 05 Jan 2014, 16:03 »

Glimrende arbejde og god inspiration til fremtidigt arbejde!
Rodede selv minimalt med spillernes personlighed tidligere og har næsten altid sværget til determination, som valgt til mine tutorer. Anede ikke der lå så meget i det og ja, det vidste jeg vel egentlig godt, hvis jeg tænkte mig om Peace Desværre koster det tit en tutor for mit talent med 19-20 i determination, hvis ikke jeg lige har en tutor klar til at tage over senere. Derfor vil jeg nu undersøge mine talenter for personligheder, som jeg måske kan redde lidt og så måske fokusere mindre på træningen - mest så han kan få optimale vilkår for udvikling og ikke udvikle sig for hurtigt, så han ej kan modtage tutorhjælp!

Edit: Et lille hint til at få tutorer billigt. Giv ham en acc. lav løn og tilbyd ham en enorm kontrakt efter 5 ligakampe og han siger ja.. Får han de 5 kampe? NEJ, sørg lige for det :-)
« Seneste Redigering: 05 Jan 2014, 16:04 af T.Iglemose » Logged

fred400
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #19: 05 Jan 2014, 16:34 »

Kender i nogle gode billige toturer?

Jeg har tidligere bare brugt de lidt mere erfarne spillere i truppen. Men det har nok været en fejl.
« Seneste Redigering: 05 Jan 2014, 16:35 af fred400 » Logged

Consiglieri
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #20: 05 Jan 2014, 18:37 »

Rigtig god tråd!

Hvornår rykker du dine talenter op fra u18 til reserve/u21 holdet? For træner de ikke først fuld tid når de spiller reserve/første hold?

Hvor meget går du op i dine ungdoms trænere?

kan du uddybe din forståelse af de forskellige faciliteter? (Træningsfaciliteter, ungdomsfaciliteter, ungdomstræning og ungdomsrekruttering) Hvordan øger jeg den enkelte og hvad påvirker den enkelte. Er der noget af dette der udelukkende påvirker hvor gode regens jeg får, eller kan jeg påvirke det på en anden måde?

Jeg håber at du snart får tid til at oversætte den personligheds skema du har lavet, det ville være nice.

på forhånd mange tak!
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #21: 05 Jan 2014, 18:44 »

Rigtig god tråd!

Hvornår rykker du dine talenter op fra u18 til reserve/u21 holdet? For træner de ikke først fuld tid når de spiller reserve/første hold?

Hvor meget går du op i dine ungdoms trænere?

kan du uddybe din forståelse af de forskellige faciliteter? (Træningsfaciliteter, ungdomsfaciliteter, ungdomstræning og ungdomsrekruttering) Hvordan øger jeg den enkelte og hvad påvirker den enkelte. Er der noget af dette der udelukkende påvirker hvor gode regens jeg får, eller kan jeg påvirke det på en anden måde?

Jeg håber at du snart får tid til at oversætte den personligheds skema du har lavet, det ville være nice.

på forhånd mange tak!

En spiller vil træne fuldtid når ham kommer på samme kontrakt som dine 1. holdsspillere (kan skifte fra amatør osv.) Jeg har personligt ikke det store fokus på ungdomstrænere, da jeg nu oplever mine talenter udvikler sig fint med de trænere der er brugt til 1. holdet. Faciliteter påvirker primært hvordan træningen går, og om dine spillere får det optimale ud af træningen.

Med ungdomsrekruteringe n er den lidt mere triggy. Det afhænger af land, klubbens ry, andre klubber i nær området, hvilket niveau du selv ligger på. F.eks. vil der givet hvis kommer flere talentfulde spillere i Italien end i San Marino, selvom du har bedre faciliteter osv. med San Marino (da San Marino jo er meget mindre) Regens er genereret tilfældet, men det er sikkert der kommer stjerner hvert år Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #22: 05 Jan 2014, 22:36 »

Bendter har personligheden " meget ambitøs" haha, men rigtig spændende læsning!
Jeg har altid gået efter at min tutor bare skulle have højere målrettethed, så det skal der laves om på Smiley
Logged


Chrille11
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #23: 06 Jan 2014, 20:06 »

Rigtig fed guide, som helt sikkert har fået mig til at kigge på nogle andre ting end jeg plejer Smiley Jeg glæder mig til at guiden for små klubber med få ressourcerne kommer Opstemt
Logged

Vashtar
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #24: 08 Jan 2014, 19:33 »

For det første, fremragende blog!
Det har virkelig inspireret mig til at starte et projekt med PSV!
men, har lige et spørgsmål,
hvad noterer du i dine noter? Smiley
Kan jeg evt. se et eksempel på sådan en?
Logged

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #25: 08 Jan 2014, 19:41 »

For det første, fremragende blog!
Det har virkelig inspireret mig til at starte et projekt med PSV!
men, har lige et spørgsmål,
hvad noterer du i dine noter? Smiley
Kan jeg evt. se et eksempel på sådan en?

Normalt går det nogenlunde sådan her:

Dato: xx/xx/XXXX
Lavt/fint/Stort talent
Mål: (rolle)
Individuelt fokus:


3 måneder senere, samme format en opfølgning på om træningen har haft en effekt, hvis ikke kan det så skyldes skader eller mangel på spilletid.


Jeg forsøger at skifte det individuelle fokus på en spiller hvis han har haft det samme i 6 måneder (fx. markering, placeringsevne osv. - det gælder ikke hvis spilleren træner en specifik rolle). Undtagelserne er ekstreme tilfælde hvor en spiller virkelig mangler én bestemt stat (typisk styrke).


Sådan fungerer det løbende.

Når jeg identificerer kilden til evt. mangel på udvikling noterer jeg også det i noten - er det eksempelvis spilletid på u19 holdet fordi der er 2 spillere der pt. er bedre end det store talent, så sørger jeg for at de bliver lejet- eller sparket ud så hurtigt som muligt.
Drejer det sig i stedet om en skade noterer jeg det og vender tilbage næste gang jeg evaluerer talenterne.

Det var sådan det startede, 4 sæsoner inde i spillet er du begyndt at kende dine tidligste regens ret godt og der kan man godt begynde at droppe noterne lidt - den vigtigste funktion er påmindelsen, så du kan holde et vågent øje med udviklingen. Gå i øvrigt ikke i panik hvis en spiller udvikler sig meget langsomt i perioder, store spring kommer som regel i markante ryk.

Eksempel:

« Seneste Redigering: 08 Jan 2014, 19:43 af Jlvang » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #26: 08 Jan 2014, 19:54 »

Super god guide.

Styrede du selv 2.holdet og U19 holdet, for at sikre dine talenter får spilletid eller hvad?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #27: 08 Jan 2014, 20:19 »

Nej. Jeg sørgede for at der højest var 16-18 spillere på henholdsvis reserve og ungdomsholdet. (ideelt set 16, det kan godt drille lidt i ny og næ hvis man let lader sig lokke af sine scoutreports).
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #28: 08 Jan 2014, 23:06 »

Kan du måske fortælle lidt om hvordan du finder talenter med scouts? Smiley

Altså i fht. betingelser i rapporterne, antal scouts osv.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guide: Talentudvikling
« Svar #29: 09 Jan 2014, 10:41 »

kan du uddybe din forståelse af de forskellige faciliteter? (Træningsfaciliteter, ungdomsfaciliteter, ungdomstræning og ungdomsrekruttering) Hvordan øger jeg den enkelte og hvad påvirker den enkelte. Er der noget af dette der udelukkende påvirker hvor gode regens jeg får, eller kan jeg påvirke det på en anden måde?

Som nævnt skal du kigge på klubbers faciliteter.

Ungdomsrekruttering = Regen potentielle evner.
Ungdomstræning = Regen nuværende evner.
Ungdomsfaciliteter = Raten hvorved de gode regens kommer.

Med andre ord er klubber med god ungdomsrekruttering samt gode ungdomsfaciliteter stederne der sprøjter talenter ud. Kvaliteten af ungdomstræningen sørger for at talenter er bedre fra starten.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010