home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23601
  0 Brugere, 689 Gæster Online.

Nyeste Bruger: narinpersson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 62598 gange)
Ibraa
Førsteholdsspiller

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #345: 09 Apr 2013, 18:54 »

Arh vil du da holde op?! Opstemt

Tror du selv på, at ungdommen i fx det iranske præstestyre vil forblive låst fast i de normer der er i dag? Jeg gik i klasse med en iraner, der tit var i Iran for at besøge sin fars familie. Han fortalte mig, at den største frygt den iranske regering har er, at ungdommen skal blive for interesserede i den vestlige kultur. Men ungdommen kender udmærket den vestlige kultur, og dyrker den i smug (hans udsagn). Det er klart, at det vil gå hurtigere i byerne end ude på landet, men du skal altså ikke være bange for, at Mellemøsten aldrig udvikler sig mere Wink

Det er simpelthen for naiv og (undskyld mig) dum en tanke. Det kan godt være at det vil tage mere end din og min levetid, men selvfølgelig skal de nok udvikle sig. Tror du ikke romerne tænkte præcis de samme tanker, da de mødte de germanske vildmænd? Du må ikke tro at den nuværende verden er låst fast som den er nu. Der kan ske utroligt meget på 100 år, så den teori kan du godt pakke sammen Peace

Da vi havde enevælde i Danmark tror jeg heller ikke at nogen havde forudset, at vi en dag ville have et demokrati, hvor kongehuset er reduceret til turistattraktion og luksus-ambassadører Wink

Men ungdommen er jo under voldsomt pres fra deres familier, så jeg tror det bliver en langt sværere kamp end den vi har gennemgået i Europa. Der er langt igen, og hvis jeg siger "Sharia-lov" så kan man helt nøjagtigt se hvor langt bagud de er. Smiley Men jeg håber da de bliver moderne en dag.. det ville klæde verden Thumbs Up

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #346: 09 Apr 2013, 18:54 »

Dette vil nok overraske dig en del, men kort efter Profeten Mohameds (fovvmh) tid blev der opført en veldfærdsstat. Du kan læse om det i bogen ''den første velfærdsstat'' af den danske forfatter Jens Due Vrodsby.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #347: 09 Apr 2013, 18:57 »

Først og fremmest vil jeg bede dig om at ligge mærke til banneret. Den hjemmeside er styret af ekstremister. Desværre.

« Seneste Redigering: 09 Apr 2013, 19:03 af MoneyGang » Logged

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #348: 09 Apr 2013, 19:04 »

Når man søger "Islam kvinder" på google kommer der jo ikke andet end negative ting (i mine øjne, du har måske en anden opfattelse), så det kan være svært at vurdere hvorfor dine links skulle være mere værd at lytte til end alle andre.

USA er svaret på mange ting i dagens verden, desværre. De har meget propaganda, der kan sørge for at forskellige syn kommer højst. Det er fordi der er kommet et negativt syn i første omgang, at der er mange der hellere vil vise den dårlige side af Islam, istedet for den gode. Og medierne har fortsat fokus på det dårlige i de lande og på Islam, istedet for de positive (måske pga, USA, og hvad der sælger godt/får seertallet op Peace

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager

« Svar #349: 09 Apr 2013, 19:04 »

Men ungdommen er jo under voldsomt pres fra deres familier, så jeg tror det bliver en langt sværere kamp end den vi har gennemgået i Europa. Der er langt igen, og hvis jeg siger "Sharia-lov" så kan man helt nøjagtigt se hvor langt bagud de er. Smiley Men jeg håber da de bliver moderne en dag.. det ville klæde verden Thumbs Up

Nu er det jo langt fra alle muslimer, der er for sharia-lovgivning crazy

Igen - du vil finde klaphatte og spader alle vegne. Som sagt, det vil tage tid, men jeg er da ikke et sekund i tvivl om, at der vil ske en udvikling i Mellemøsten over de næste 100-200 år, hvor vi i sidste ende vil se en mere afslappet islam blandet med kulturen, ligesom i vesten. Dermed ikke sagt, at Mellemøsten bliver ligesom vesten, men en mere harmonisk blanding af religion og kultur på deres egen måde. Det er jo også i deres interesse at få fred med resten af verden, og det ved de veluddannede i den region også godt. Så bare rolig - det skal nok gå i den rigtige retning, selvom det vil være museskridt Wink

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #350: 09 Apr 2013, 19:34 »

Men hvis man vil blive bekræftet i sine fordomme omkring Islam, så tager det ikke så lang tid, grundet vestens agenda ift. Islam.

Derimod anbefaler jeg at man overvejer grundigt sine kilder, så man gennem fornuften kan danne sig et indblik i, hvad der er rigtig og forkert. Hvis man er troende, indenfor en anden religion, eller anser sig selv som ''atheist'' tror jeg man vil få meget ud af læse omkring Islam. Det er sjovt at det er verdens hurtigst voksende religion, på trods af alt denne negative omtale.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #351: 09 Apr 2013, 19:38 »

Forstår ikke hvordan man kan få sig selv til at konventere til det. Har selvfølgelig ikke særligt meget styr på Islam, men de fleste kristne har religion som en sideting til deres liv, mens de fleste muslimers liv er deres religion... og det er jo trist at se i det moderne Danmark..

plutonium
Manager

« Svar #352: 09 Apr 2013, 19:46 »

Forstår ikke hvordan man kan få sig selv til at konventere til det. Har selvfølgelig ikke særligt meget styr på Islam, men de fleste kristne har religion som en sideting til deres liv, mens de fleste muslimers liv er deres religion... og det er jo trist at se i det moderne Danmark..

Hvor ved du det fra?? Smiley

De muslimer jeg kender (kommer fra Kokkedal, har trods alt kendt et par stykker) dyrker altså ikke deres tro mere end andre dyrker fodbold eller andre aktiviteter. De fleste muslimer er jo velfungerende mennesker, der lever deres liv i ro og fred. Jeg har arbejdet sammen med muslimer, der ikke spiste i arbejdstiden på grund af Ramadan, men hvordan går det ud over os? Det er jo ikke fordi de tvang os andre til ikke at spise?

Jeg kan virkelig godt undre mig over, hvor du har dit billede af danske muslimer fra, for jeg kan slet ikke genkende det. De utilpassede unge, er jo ikke 'gangstaz' fordi de mener deres tro byder dem det. De er bare nogle klaphatte. Og de historier med æresdrab er jo en promille af de danske muslimer, og jeg tror sgu ikke det er en dans på roser at være ung dansker i Indremission. Så på den led tror jeg sgu ikke de mere radikale muslimer er værre end de danske kristne. Og så igen kan man finde ateister, der er lige så skæve i bøtten på et eller andet punkt.

Er det KUN medierne du har din opfattelse af Islam fra, eller er der rent faktisk noget first hand experience bag?

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #353: 09 Apr 2013, 19:46 »

Okay Ibraa nu begynder du at generaliserer helt vildt IGEN!
Der er mange 2., 3. osv generationsinvandre re der begynder at blive mere og mere danske, så der bliver jo gjort op med det gamle system, og det tager jo ikke mange generationer for dem at blive ligestillet og få fat i andre danske værdier. (Der er også mange muslimer der ALTID har levet i deres hjemland, der ikke sætter religion så højt som du tror, men bliver mere eller mindre nød til det, pga. samfundet Peace)

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #354: 09 Apr 2013, 20:00 »

Dét der er trist, er at man i det moderne Danmark tror alt er en tilfældighed. Jeg kan ikke forstå at, man ikke tror på at dette univers har en Skaber. Universet er perfekt, det kan umuligt være en tilfældighed at der er to køn, som kan formere sig. At vi alle har to øjne, to ører, mund, næse, ben og arme. At der er en sol, som gør at der er varmt. At der er træer der producere ilt, så vi kan trækker vejret. At der findes føde på jorden.

Grunden til at vi muslimere ofre vores tid for Guds skyld, er for at opnå Paradis i det evige liv. Man faster for at se hvordan de fattige har det en måned ud af 12 måneder. Man beder 5 gange om dagen, og hver bøn varer jo ikke mere end 5 min. Hvilket er 25 min ud af 24 timer om dagen. Så du overdriver en smule. Men ja, man skal altid have Gud i sine tanker, så man undgår at synde.
Så det jo ikke fordi man ikke har tid til at have et 'normalt-dansk' liv, hvor man passer sit arbejde. Selv går jeg på fuldtids arbejde og studerer på CBS om aftenen to gange om ugen.

Du kunne have godt at at prøve at overvære en bøn henne i en moske. Smiley For som jeg ser det, kan du på ingen måde have set en praktiserende muslim i dit liv.

plutonium
Manager

« Svar #355: 09 Apr 2013, 20:23 »

Dét der er trist, er at man i det moderne Danmark tror alt er en tilfældighed.

Her er jeg til gengæld uenig Opstemt

Hele pointen bag mutationer og survival of the fittest er, at det kræver millioner af år for liv at opstå. Det der kan undre er, hvordan den encellede organisme opstod. Men man har jo faktisk en god ide om hvordan livet EFTER den encellede organisme (bakterie, sandsynligvis) opstod. Mitokondrierne i cellerne udmærker sig jo ved, at have deres eget DNA, og tesen går på, at en mitokondrie og en af disse encellede organismer fusionerede. Fusionen er sket efter en mutation i den encellede organisme, der gjorde at mitokondriens overflade blev genkendt og absorberet af cellen, hvorefter en symbiose opstod. Mitokondrien fik lettere ved at overleve, qua cellens beskyttende membran, og cellen havde pludselig adgang til et kraftværk, der kunne give energi til fx udviklingen af flageller, så aktiv bevægelse blev mulig. Men bare det jeg har beskrevet nu har måske taget 10 mio år!

Det er utallige tilfældigheder, der i sidste ende har gjort, at vi er hvor vi er i dag (biologisk altså). Bare tag cancer. I cancer ligger koden til evigt liv. 8 mutationer i en hvilken som helst celle i kroppen, så udvikler man cancer. Hvis bare én bestemt af dem finder sted, så kan den celle dele sig et uendeligt antal gange. Desværre gør lige den mutation også, at de øvrige mutationer bliver mere hyppige, men kunne man styre mutationerne, så ville vi kunne få en krop med celler, der aldrig ville dø af alderdom. Med stamceller ville vi kunne gro nye organer, der ville sikre at de stadig forholdt sig friske og stærke. Den eneste videnskabelige udfordring jeg ser er hjernen (ret vitalt kan man sige). Den kan man ikke udskifte på grund af alle de elektriske signaler, der udgør vores erfaringer og vores evner. Så i sidste ende ville vi være gamle mennesker i unge kroppe, og det er spørgsmålet, om vi egentlig vil det??

(ja, det er selvfølgelig ikke så meget religion det her xD)

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #356: 09 Apr 2013, 20:28 »

Her er jeg til gengæld uenig Opstemt

Hele pointen bag mutationer og survival of the fittest er, at det kræver millioner af år for liv at opstå. Det der kan undre er, hvordan den encellede organisme opstod. Men man har jo faktisk en god ide om hvordan livet EFTER den encellede organisme (bakterie, sandsynligvis) opstod. Mitokondrierne i cellerne udmærker sig jo ved, at have deres eget DNA, og tesen går på, at en mitokondrie og en af disse encellede organismer fusionerede. Fusionen er sket efter en mutation i den encellede organisme, der gjorde at mitokondriens overflade blev genkendt og absorberet af cellen, hvorefter en symbiose opstod. Mitokondrien fik lettere ved at overleve, qua cellens beskyttende membran, og cellen havde pludselig adgang til et kraftværk, der kunne give energi til fx udviklingen af flageller, så aktiv bevægelse blev mulig. Men bare det jeg har beskrevet nu har måske taget 10 mio år!

Det er utallige tilfældigheder, der i sidste ende har gjort, at vi er hvor vi er i dag (biologisk altså). Bare tag cancer. I cancer ligger koden til evigt liv. 8 mutationer i en hvilken som helst celle i kroppen, så udvikler man cancer. Hvis bare én bestemt af dem finder sted, så kan den celle dele sig et uendeligt antal gange. Desværre gør lige den mutation også, at de øvrige mutationer bliver mere hyppige, men kunne man styre mutationerne, så ville vi kunne få en krop med celler, der aldrig ville dø af alderdom. Med stamceller ville vi kunne gro nye organer, der ville sikre at de stadig forholdt sig friske og stærke. Den eneste videnskabelige udfordring jeg ser er hjernen (ret vitalt kan man sige). Den kan man ikke udskifte på grund af alle de elektriske signaler, der udgør vores erfaringer og vores evner. Så i sidste ende ville vi være gamle mennesker i unge kroppe, og det er spørgsmålet, om vi egentlig vil det??

(ja, det er selvfølgelig ikke så meget religion det her xD)
Med alt, mente jeg jordens skabbelse  crazy

Må indrømme at jeg ikke forstod specielt meget af det du lige fik forklaret der haha Smiley

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #357: 09 Apr 2013, 20:32 »

Jeg synes det virker som en underlig holdning at have, til en så personlig ting som religion. Det burde da være åbenlyst for dig, at alle folk ikke prioriterer ens? Det kan vel sammenlignes med, at du ikke gider at dyrke sport, og ser det som komplet tidsspilde. Derfor er stadig, en masse mennesker der dyrker sport og finder glæde ved det - ville dette også være trist at se på så? Jeg synes at det virker som et meget snæversynet og egoistisk syn på tingene, at du ikke kan sætte dig i andre folks sted og forstå, at alle ikke mener det samme som dig.

Det her er ikke møntet på dit syn på Islam, men mere på det syn du har på, at MoneyGang er konveteret. Jeg er nok så ureligiøs som man kan være, men derfor har jeg da stadig fuld forståelse for troende folk, da det er en personlig holdning og et valg man tager, som der ikke findes et facit på.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2013, 21:30 af Sir Jeppe » Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #358: 09 Apr 2013, 20:39 »

I gamle dage skulle man slide langt mere for langt mindre. For mig er det naturligt nok at nogen sagde at de havde mødt en *SKABER* og at denne skaber ville gøre alt godt, hvis blot man fulgte hans ord. Du lever et lorte liv, og så kommer der en gruppe mennesker og siger at du skal tro på disse ting, for så får du evigt liv i paradiset med jomfruer og hele molevitten. Det kan endda bevise det, fordi at de har noget så unikt som i en bog. De fleste kunne ikke engang læse og skrive, så det er ikke underligt at man automatisk tror på dem. Man er ikke særligt motiveret på livet, men så får man at vide at der er en Gud der følger en, og er der for en.. Og så giver det hele jo mening! For prøv og tænk på hvor tomt deres liv ville være uden en Gud? Gider du at bruge 80 år i et 40 grader varmt land hvor du skal slide mere end hvad godt er, for brød og vand til din familie og børn? Heller ikke mig? Men ville du gøre det hvis du fik at vide at der sidder en Gud der sender dig i paradiset hvis du følger ham? Det er jo ikke bare en kæmpe gevinst, men noget der psykologisk giver en et kæmpe boost på livet. Desuden gav religionen jo også svar på hvorfor vi eksisterer. Hvem har ikke selv tænkt "Vi er et kæmpe univers.. vi er mennesker... og så dør vi... og det er det?". Det er nærmest skræmmende, så det er naturligt nok at man lytter til dem som prædiker, fordi så giver det hele mening, og alt er ikke så slemt igen!
Men hallo! - Man skal have alle med på vognen, så man siger selvfølgelig at hvis du IKKE adlyder, jamen så er det en tur i helvede. Og der er det endnu varmere!

... Og så har det hele så langsomt udviklet sig. Og disse slags mennesker, som mener de ved bedre end andre, de findes sågar den dag i dag. Folk har oplevet spøgelser i deres hjem, alle mulige dommedagshyklere rundt omkring i verden, og folk der siger de har mødt Gud.. De savner jo alle sammen lidt mening (det med spøgelser er dog en anden sag - jeg venter stadig på min egen oplevelse) med deres liv.

Personlig behøver jeg ikke svar på hvorfor vi har to øjne, og ikke tre. Der findes millioner vis af forskellige dyr som er specielle på deres egen måde. Gud har sgu haft travlt.. Eller ikke, for han har jo haft uendelig meget tid til at sidde og designe dem. Hvad havde han desuden imod dinosaurne? Var det kladden? Og hvorfor står der ikke noget om dem i bøgerne? Var Gud flov over at de ikke tilbad ham eller hvordan?

Hvorfor skal det være så slemt at tro på at vi er ufatteligt heldige med at leve nu og her.. Vi får nok aldrig svar på hvorfor vi er her, men er det ikke ligemeget? Hvorfor ikke bare eksistere og så pakke Gud og hans værdier væk og skabe sine egne fredelige værdier og leve-normer? Hvis Gud er stor, og en man skal følge, hvor så ikke give et vink med en vognstang?

For mig er det hele opdigtet, og jeg prøver ikke at træde nogen troende over tærene, mit paradis er livet nu og her, så det kan være jeg har været troende engang Wink

-

Med hensyn til muslim-i-DK debatten er det muligt at jeg er blevet påvirket af både medier og egen oplevelser. Det er kun glædeligt at ikke alle er små imamer der dagligt prædiker løs om deres tro på Facebook, og viger hvert deres sekund til Allah så de kan komme i paradiset. Desværre kender mange af jer ikke til det som foregår bag deres døre, og jeg har svært ved at tro at forældre bare uden videre acceptere at deres børn bliver Vestlige, da det nærmest er vanære i familien, som jo betyder alt. Desværre er der også alt for mange kvindelige mødre muslimer der bare sidder derhjemme og nasser på kontanthjælpen uden nogen kontakt til samfundet. Og jeg kan altså ikke lade være med at hænge lidt med hovedet hvergang jeg ser en muslimsk dame rende rundt i hendes sorte telt på en 30' grader varm dag. Hijab eller hvad det hedder, jeg synes sgu det er pinligt at se på :/

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #359: 09 Apr 2013, 20:44 »

Jeg synes det virker som en underlig holdning at have, til en så personlig ting som religion. Det burde da være åbenlyst for dig, at alle folk ikke prioriterer ens? Det kan vel sammenlignes med, at du ikke gider at dyrke sport, og ser det som komplet tidsspilde. Derfor er stadig, en masse mennesker der dyrker sport og finder glæde ved det - ville dette også være trist at se på så? Jeg synes at det virker som et meget snæversynet og egoistisk syn på tingene, at du ikke kan sætte dig i andre folks sted og forstå, at alle ikke mener det samme som dig.

Det her er ikke møntet på dit syn på Islam, men mere på religion som helhed. Jeg er nok så ureligiøs som man kan være, men derfor har jeg da stadig fuld forståelse for troende folk, da det er en personlig holdning og et valg man tager, som der ikke findes et facit på.

Så fordi jeg sætter spørgsmåltegn til ting jeg ikke har samme opfattelse af, så får du et indtryk af at jeg ikke acceptere at folk vælger den vej? Desuden er der forskel på at sparke til en bold, og håbe at den går i mål, og så at ligge sig på knæ og sige en bøn, og så håbe at når man dør ender man et sted som ikke kan bevises.

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010