home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  PS4 l Xbox one l Wii U
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: PS4 l Xbox one l Wii U  (Læst 111226 gange)
Manager123
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #60: 14 Jun 2013, 14:35 »

Er det blevet meldt ud hvornår PS4 udkommer?
Logged

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #61: 14 Jun 2013, 14:39 »

Ikke endnu, men omkring November
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #62: 14 Jun 2013, 16:10 »

DU skal tænke på mængden af Teraflops, da det udgør hvor mange ordre maskinen kan udføre i sekundet, det skulle blive drastisk forbedret til PS4.

Der er det især grafikken du skal tænke på, da det også bliver lavet over teraflopsene. Så kunne ikke forestille mig at de endnu kan lave FIFA sådan at du vil kunne få samme effekt på begge konsoller, da hvis de laver et spil til PS4 kommer det til at bruge mange flere ordre ift. et spil til PS3. Så hvis du nu laver et spil der bruger 1 teraflops istedet for 0,25 teraflops, vil PS3'en nok ikke kunne spille det eller måske vil den bryde sammen da den bliver bedt om at udføre 4 gange så mange ordre som den kan Wink Så de kommer næppe til at lave et spil der udnytter begge konsoller bedst muligt Peace

Det tror jeg simpelthen ikke de har teknikken til endnu / Ikke ved hvordan man gør. Smiley
Ganske rigtigt. Og nu kan jeg ikke huske/finde kilden, men læste et sted at xbox one skulle have omkring 1,2 teraflops, hvorimod en ps4 vil have 1,8 teraflops. Xbox360 har lige nu noget der er ca. 0,25. Altså en stor forskel på hvad de kan de nye kontra de gamle. Men også samtidig en stor fordel til PS4!

edit:
Kiggede lige i min SRP, og her er kilden: http://www.eurogamer.dk/articles/2013-01-21-udviklere-ps4-bliver-50-procent-hurtigere-end-naste-xbox

edit:
"I en pressemeddelelse skriver de, at Xbox One med Kinect, trådløs controller og HDMI-kabel får en vejledende dansk pris på 3.899 kroner." -http://www.mobilsiden.dk/xbox-one-her-er-den-danske-pris,lid.27677/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
« Seneste Redigering: 14 Jun 2013, 16:14 af fresse94 » Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #63: 14 Jun 2013, 16:44 »

Ja, men hvis jeg putter en ps3 spil over i ps4, vil ps4 så automatisk gøre brug af de ekstra teraflops, eller abre gøre brug af de få, som ps3 gør brug af? Skal siges jeg ingen anelse har om hvad teraflops er Wink

Det var det jeg prøvede at fortælle oven over, at jeg tvivler stærkt på den gør brug af de ekstra teraflops, da man ikke har nogen grund til at sørge for et spil til en ps3 kan spilles med 1,8 eller bare 0,5 teraflops for den grund Peace

Ganske rigtigt. Og nu kan jeg ikke huske/finde kilden, men læste et sted at xbox one skulle have omkring 1,2 teraflops, hvorimod en ps4 vil have 1,8 teraflops. Xbox360 har lige nu noget der er ca. 0,25. Altså en stor forskel på hvad de kan de nye kontra de gamle. Men også samtidig en stor fordel til PS4!

edit:
Kiggede lige i min SRP, og her er kilden: http://www.eurogamer.dk/articles/2013-01-21-udviklere-ps4-bliver-50-procent-hurtigere-end-naste-xbox

edit:
"I en pressemeddelelse skriver de, at Xbox One med Kinect, trådløs controller og HDMI-kabel får en vejledende dansk pris på 3.899 kroner." -http://www.mobilsiden.dk/xbox-one-her-er-den-danske-pris,lid.27677/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed


Synes også jeg skulle have læst det i en anden artikel, det var dog for nogle måneder siden, og er ligeved at tro det var dig der linkede i chatten Peace

Er det blevet meldt ud hvornår PS4 udkommer?

Det er blevet meldt ud at det er omkring "Holiday" i USA, som er juleferien. Men vi kan ikke sige en konkret dato som fx. 20. November. Men det bedste bud er November-December stykker Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #64: 15 Jun 2013, 12:18 »

Nu ved jeg ikke om folk er blevet klar over det i mellemtiden, men angående det om FIFA 14 vil føles forskelligt fra current-gen til next-gen, så er svaret JA.

Om ikke andet, så har grafikken fået et gevaldigt løft mht tilskuerne, der nu alle er i fuld 3d. Trøjerne er også blevet mere 'flydende' at se på, så de ikke strækkes men derimod bevæger sig mere realistisk. Dermed ikke sagt at det er perfekt endnu, og shortsene har stadig det notoriske luftrum mellem låret og stoffet. Spillerne har fået et lille løft grafisk tyder det på, men ikke det store.

Der hvor den store forskel ligger er i den ignite-engine. Den er KUN på nextgen kosoller, og det virker ekstremt lovende! Det er sådan at spillerne ud fra kontekst reagerer på modspillerne. En spiller vil forsøge at undvige en modspillers tackling, i hovedstødsdueller vil de prøve at mase sig foran modspilleren og helt generelt er AI blevet løftet gevaldigt. Der er folk der spekulerer i at købe FIFA 14 til PS3/Xbox360 og spille det i 2 måneder, for derefter at købe det igen til nextgen i slutningen af november. Idioti efter min mening, da jeg vil vente til nextgen kommer, men dels er min PS3 også lige død og dels fordi jeg nægter at købe det samme spil to gange.

Igen, helt kort; ja, der er stor forskel på current- og nextgen FIFA, men om forskellen er så vital, at folk kan nøjes med currentgen udgaven skal jeg ikke afgøre. Personligt vil jeg dog vente på nextgen-udgaven.

(folk bør se E3s FIFA-præsentation)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KyleBrotzman
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #65: 19 Jun 2013, 22:04 »

Logged

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #66: 21 Jun 2013, 10:37 »

Nu må de godt snart kom med den PS4, Min gamle PS3 er ved at være færdig og i går gik mit joystick i stykker...
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #67: 21 Jun 2013, 10:47 »

Nu må de godt snart kom med den PS4, Min gamle PS3 er ved at være færdig og i går gik mit joystick i stykker...
Æv.. Der er jo desværre nok nogle måneder endnu. Wink

Ynkeligt at de er nød til at trække i land igen.. Dog nødvendigt Smiley
Logged

Mangerel
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #68: 21 Jun 2013, 14:31 »

Umiddelbart ser PS4 jo både bedre og billigere ud.. Men IMO er Xbox' controllere så meget bedre at jeg alligevel ville købe Xbox kun pga. det.
Ved I om man f.eks. kan købe Xbox-lignende stik til PS3? - Hvis ikke mon så det er fysisk muligt at ombygge en Xbox controller til at virke til PS? Peace
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #69: 21 Jun 2013, 14:36 »

Så vidt jeg ved har kontrollerne ikke den samme button-mapping, og hvis de eventuelt har knapper modparten ikke har og dermed også omvendt, så bliver det nok svært, at omkode en Xbox-controller til PS4.

Men mon ikke der bliver produceret controllere, der er anderledes bygget rent ergonomisk. Det store spørgsmål er om de så vil have touchpad også, ligesom de nye sixaxis vil have det.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Mangerel
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #70: 21 Jun 2013, 14:38 »

Okay, tak for svaret - det var rart at vide inden jeg forsøgte mig i min rus af opfindsomhed ;p
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #71: 21 Jun 2013, 16:15 »

Okay, tak for svaret - det var rart at vide inden jeg forsøgte mig i min rus af opfindsomhed ;p
Det jo umuligt at sige omkring PS4, men der findes mange stik til PS3, som har samme form som en Xbox controller. Smiley

http://www.gamingnexus.com/images/Article/swklzm2841/threecontrollers.jpg

Og på denne version er der også sixaxis. Jeg ville da tro de også ville lave noget lignende til PS4. Smiley
Logged

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #72: 04 Jul 2013, 20:11 »

Nogen der ved om man kan bruge PS3 spil på en PS4?
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #73: 04 Jul 2013, 20:28 »

Umiddelbart nej.
Logged


MichaelPaw
Gæst
 
Sv: PS4 l Xbox one l Wii U
« Svar #74: 04 Jul 2013, 21:05 »

Øv så skal jeg da klart sælg alle mine spil til coolshop, før de taber værdi :p
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010