home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 506 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  |31| l'Adige
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: |31| l'Adige  (Læst 24602 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #15: 02 Apr 2013, 19:45 »

Det her er virkelig spændende Jakob. Der er noget specielt over den her blog. Du er god til at beskrive en atmosfære, de små sjove eksistenser i byen såvel som irritationsmomenter . Dit mål om måske at skabe en kulturelblog, er du helt sikkert godt på vej imod.
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #16: 02 Apr 2013, 20:23 »

Det her er virkelig spændende Jakob. Der er noget specielt over den her blog. Du er god til at beskrive en atmosfære, de små sjove eksistenser i byen såvel som irritationsmomenter . Dit mål om måske at skabe en kulturelblog, er du helt sikkert godt på vej imod.
Det er jeg glad for, du synes. Det er klart et af hovedmålene med bloggen. Endnu engang tak for opmærksomheden, Gemma.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #17: 02 Apr 2013, 20:54 »

Finkulturelt skal det da være!

Sygt nok, Jakob. Du har allerede nu overbevidst mig om, at du er langt bedre til at skrive end spille basketball - alt andet havde dog også været jammerligt.

Grin
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #18: 02 Apr 2013, 21:21 »

Finkulturelt skal det da være!

Sygt nok, Jakob. Du har allerede nu overbevidst mig om, at du er langt bedre til at skrive end spille basketball - alt andet havde dog også været jammerligt.

 Grin
Jeg var så god! Så du ikke den treer, jeg satte?

Men tak for det, Riis. Det glæder mig, at du har læst mine updates!
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #19: 02 Apr 2013, 21:29 »

Lad mig sige det sådan, at de er lige til at overkomme... bliver de længere i fremtiden?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #20: 02 Apr 2013, 21:31 »

Lad mig sige det sådan, at de er lige til at overkomme... bliver de længere i fremtiden?
Nej, det regner jeg ikke med. Ikke noget af betydning i hvert fald. Jeg kan godt lide dem relativt korte. Det virker så overskueligt.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #21: 02 Apr 2013, 21:34 »

Nej, det regner jeg ikke med. Ikke noget af betydning i hvert fald. Jeg kan godt lide dem relativt korte. Det virker så overskueligt.


Det tror jeg er en fornuftig disposition. Jeg kæmper for at læse med i så mange blogs som muligt, og der kan det hurtigt blive et minus hvis opdateringerne bliver for lange, så gider man næsten ikke læse dem Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #22: 02 Apr 2013, 21:34 »

Nej, det regner jeg ikke med. Ikke noget af betydning i hvert fald. Jeg kan godt lide dem relativt korte. Det virker så overskueligt.


Gør dem endelig ikke længere - det er super flot nu, Jakob!  Thumbs Up
Logged

Neal Caffrey!

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #23: 02 Apr 2013, 22:00 »

Gør dem endelig ikke længere - det er super flot nu, Jakob!  Thumbs Up
Det tror jeg er en fornuftig disposition. Jeg kæmper for at læse med i så mange blogs som muligt, og der kan det hurtigt blive et minus hvis opdateringerne bliver for lange, så gider man næsten ikke læse dem Smiley
Fedt med opbakning omkring det. Det var nu heller ikke noget, jeg ville lave om alligevel. Tak for det til jer også!
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |4| l'Adige
« Svar #24: 03 Apr 2013, 10:45 »



l'Adige
Efter at have besejret bjergkørsel af værste skuffe samt utallige Alpe d’Huez-sving stod han nu i midten af regionshovedstaden. En flot by præget af romersk design. Det var ikke sært, at den havde en del turister om sommeren. Byen virkede større end det forventede, og det var meget rart. Han var alligevel vant til Genova.

Han fandt sig godt til rette i hans nye arbejdsmiljø. De virkede flinke nok alle sammen, og han følte, at systemet var ligetil. De grinede lidt af hans accent, men det var der selvfølgelig plads til. Han måtte hellere til at fokusere på hans nye arbejdsopgave, inden han stirrede sig blind i den forfærdelige Picasso-kopi på væggen.

Det tog ham hele fire dage at opdage vandet i byen. Landets næststørste flod løb lige igennem. Den gemte sig godt, men den var der, og det var han glad for. Det mindede ham igen om at være hjemme. Hjem måtte han hellere. Klokken var næsten syv, og supermarkedet i Levico Terme lukkede dørene på slaget otte.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |4| l'Adige
« Svar #25: 03 Apr 2013, 11:19 »

Du skriver meget flot, synes jeg. Det fedt, hvordan du beskriver alle ting, og det virker til, at det er gennemtænkt, så det er bare dejligt at læse. Når det så er sagt, glæder jeg mig dog til, at der bliver inddraget lidt mere FM. Peace
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |4| l'Adige
« Svar #26: 03 Apr 2013, 12:27 »

Du skriver meget flot, synes jeg. Det fedt, hvordan du beskriver alle ting, og det virker til, at det er gennemtænkt, så det er bare dejligt at læse. Når det så er sagt, glæder jeg mig dog til, at der bliver inddraget lidt mere FM. Peace
Tak for rosen, Risom! Jeg er glad for, at du kigger med. Der kommer nok lidt FM, men det er godt nok ikke alverden. Jeg prøver at se, hvad jeg kan gøre.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |5| l'Adige
« Svar #27: 03 Apr 2013, 20:55 »



l'Adige
Hverdagen indfandt sig, og transport til og fra var efterhånden blevet en rutine. Køreturen var han stadig ikke vild med, men han var endnu i live. Skisportssæsonen var ved at være slut, og foråret viste sig fra sin bedste side. Den hvide farve på bjergene var i hvert fald svundet kraftigt. En årstid der siden teenagertiden havde været hans favorit.

Han var stadig ikke hjemme i sit nye fag. Egenskaberne var der, men passionen for emnet var stadig tvivlende. Det der var en perle for de fleste virkede i disse omgivelser uinteressant. Denne by historiske fortid gjorde nutiden irrelevant. Byen overraskende ham stadig. Gik man blot få hundrede meter væk fra centrum og den romersk prægede arkitektur, fandt man fattigdom i en ekstrem grad. Der var altid en bagside af medaljen.

Han havde valgt at dele sin arbejdsplads i to. Hverdagens rutine og højdepunktet på sæderne i weekenden. Reelt havde han intet valg, men han følte sig godt tilpas ved at indbilde sig selv, at det var noget, han bestemte.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |6| l'Adige
« Svar #28: 04 Apr 2013, 13:25 »



l'Adige
Foråret havde ikke været en fantastisk tid på jobbet. Ikke at det var kedeligere end normalt, men det havde været en trist halvsæson. Klubben måtte affinde sig med en syttendeplads i Serie D. En placering der bragte byen i stor fare for nedrykning. Det er i forvejen skuffende, at en by af denne størrelse ikke kan præsentere et bedre fodboldhold. De klarede dog en ny sæson i Italiens fjerdebedste række.

Sport var ikke det mest essentielle for befolkningen i Trento. Det var tydeligt at levestandarden i byen var ekstrem høj. En gåtur i byens centrum eller et café besøg, hvor cappuccino blev solgt til overpris trak mere i folk. Det var en tydelig opfattelse, at det var et sted for italienske æstetikere. Et slående paradoks til svinestien han tidligere havde været vidne til.

Dertil var det også frustrerende at beskæftige sig med noget, folk var ligeglade med. Det smittede også af på avisen, hvor sportssektionen blev mindre og mindre. Ikke meget mere end en notits blev det til, da man sikrede sig overlevelse på sidste spilledage. Der var lige pludselig langt til Genova.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |7| l'Adige
« Svar #29: 04 Apr 2013, 16:44 »



l'Adige
Turismens præg på Levico Terme var åbenlyst. Ikke blot inde i byen hvor befolkningen var steget markant, men også nede ved søen. Søen var byens største kendetegn og mange kendte navnet 'Levico-søen'. Den toværelses lejlighed føltes pludselig nedværdigende og usmagelig. Han savnede nærvær.

Folk fokuserede igen på alt andet end fodbold. I det mindste var sport aktuelt i den lille italienske by. Cykelsporten var i høj kurs, og gik man en tur uden for den brostensbelagte midtby, var sammenstødet med en hårdtslidende turist uundgåelig. Landskabet var også ideelt til en kamp mod de italienske alper. Området havde flere gange lagt natur til bjergetaper i det prestigefyldte Giro d’Italia.

Han skulle fire dage til Genova her i starten af juli. Sjældent havde han glædet sig så meget til noget. Omvendt var dette sted unikt, og tanken om havnens industrikvarter var ikke synderligt appetitvækkende. Familien var dog det vigtigste.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2013, 16:46 af Jakob E » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010