home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 487 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  |31| l'Adige
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: |31| l'Adige  (Læst 24629 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
|31| l'Adige
« : 01 Apr 2013, 00:43 »



l'Adige
Velkommen til min blog omhandlende det mindre italienske hold FC Trento Calcio 1921. Trento er hovedstad i det norditalienske område kaldet Trentino. Byen rummer ca. 120.000 indbyggere, og det gør Trento til en af de større byer i Italien. Jeg har valgt Trento grundet min passion for italiensk kultur. Trentino inspirerede mig og derfor skabes denne historie. Bloggen kommer meget lidt til at omhandle FM. Der vil være fokus på fodbold, men geografi, kultur og småhistorier vil være klart mest i centrum. Historien er opdigtet, men geografiske navne, informationer, kulturelle oplysninger osv. vil være sande i et meget stort omfang. Bloggen har krævet meget research, udover det jeg allerede vidste om området fra ferieophold. Dette er et stort sats, hvor jeg vælger at udfordre mine skriveegenskaber og kulturelle viden. Der er en overhængende fare for, at denne blog ikke eksisterer ved udgangen af april, men jeg giver det et skud.

Velkommen til l’Adige.
« Seneste Redigering: 29 Apr 2013, 16:19 af Jakob E » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #1: 01 Apr 2013, 00:49 »

Det lyder rigtig fedt med en kulturel blog! Jeg er spændt på hvad du finder på.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #2: 01 Apr 2013, 00:53 »

Anderledes indgang til en blog, håber du har styr på det! Smiley
Logged

Skovby
Gæst
 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #3: 01 Apr 2013, 00:54 »

Det her glæder jeg mig til. Kan rigtig godt lide italienske hold, så håber ikke du skuffer mig! Wink
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #4: 01 Apr 2013, 01:13 »

Velskreven indledning!
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #5: 01 Apr 2013, 01:22 »

Som jeg husker dine blogs, så er du sindsygt skarp til det her med at holde det realistisk ned til mindste detalje ang historien? Det virker det i hvert fald til at du gør her. Jeg følger klart med Wink
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #6: 01 Apr 2013, 01:37 »

Tak for ordene. Nu må vi se, hvor det fører hen.

Med hensyn til realismen så, så ved jeg ikke, om du tænker på mig, jskovc. Jeg prøver at holde denne blog så realistisk som muligt.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #7: 01 Apr 2013, 01:38 »

Smukt skrevet Jakob.. har allerede høje forventninger og glæder mig til at se hvor du tager os hen.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| l'Adige
« Svar #8: 01 Apr 2013, 02:28 »

Tak for ordene. Nu må vi se, hvor det fører hen.

Med hensyn til realismen så, så ved jeg ikke, om du tænker på mig, jskovc. Jeg prøver at holde denne blog så realistisk som muligt.

Nej jeg kan heller ikke lige huske det, det var i hvert fald en med et Chelsea logo Grin
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |2| l'Adige
« Svar #9: 01 Apr 2013, 12:28 »



l'Adige
Så stod han der. Lige syd for regionshovedstaden i den lille by Levico Terme. Det så meget pænt ud, og han følte godt, at han kunne tilbringe sin tid her. Han havde fået en lejlighed nær byens gågade, som han hellere måtte prøve at finde. På vej fra stationen lagde han mærke til de store rundkørsler fyldt med blomster. Godt nok var han fra Norditalien, men det gjorde man altså ikke i Genova, hvor han var opvokset.

Lejligheden var fin. Den var ikke så stor, men der var en god udsigt udover bjergene fra de ellers relativt små vinduer. Han behøvede ikke mere plads. Dog fandt han det irriterende, at hans gamle Alfa Romeo skulle holde ude på vejen. Han havde i mange år været øm over den slidte spand, som mest af alt lignende noget der skulle til ophug. En garage havde været at foretrække.

Levico Terme var en del anderledes, end det han var vant til. Her gik folk meget op i deres erhverv. Skomageren gjorde i hvert fald en stor dyd ud af at pudse hans sko. Pæn skulle han jo være. Han kunne ikke komme og ligne en, der bare kunne minde om at eje ligkisten. Måske var det ikke ham, der var problemet.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2013, 17:32 af Jakob E » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |2| l'Adige
« Svar #10: 01 Apr 2013, 14:06 »

Det her lyder rigtig spændende, Jakob. Du er god til at skabe en fornemmelse af, at man selv er der eller kender stederne. Det bliver sjovt at se, hvad det næste er, som du bringer.
Logged


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |2| l'Adige
« Svar #11: 01 Apr 2013, 15:05 »

Det her lyder rigtig spændende, Jakob. Du er god til at skabe en fornemmelse af, at man selv er der eller kender stederne. Det bliver sjovt at se, hvad det næste er, som du bringer.
Tak for det, Gemma. Jeg har også selv været der, men hvis jeg kan få jer til at føle det samme, så er jeg ret glad.
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |2| l'Adige
« Svar #12: 01 Apr 2013, 15:34 »

Flot start. Du er jo helt tosset med Italien, så regner med at du har styr på dit shit.

Dette må blive en af de få blogs, jeg vil kigge med.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |2| l'Adige
« Svar #13: 01 Apr 2013, 16:07 »

Flot start. Du er jo helt tosset med Italien, så regner med at du har styr på dit shit.

Dette må blive en af de få blogs, jeg vil kigge med.
Jeg håber, at jeg har styr på det. Det bliver spændende. Jeg er glad for, at du vil kigge med. Så håber jeg blot, at du snart kommer med dit udspil.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |3| l'Adige
« Svar #14: 02 Apr 2013, 14:06 »



l'Adige
Det gik hurtigt op for ham, at den billige husleje selvfølgelig ikke var uden grund. Underboen var smed, så det var ikke muligt at sove til meget mere end kl. 7. Brød var der ikke mere af, så han måtte for første gang ned til bageriet. Han nåede ikke meget mere end halvtreds meter, før det undrede ham at caféen på gågaden allerede var ved at åbne.

Bageren virkede flink. Han havde pænt startet en dialog nede i butikken som gik på, at Levico Terme var en skøn lille by. Sådan en service var ikke forventet, men det tog han gerne med. Han håbede, bageren havde ret. I aften ville han prøve det lokale pizzeria, som Mattia så pænt havde anbefalet. Det skulle senere vise sig, at det efter smag at dømme nok ikke var andet end en vennetjeneste.

Tiden nærmede sig, og det varede nu ikke længe før, at han skulle affinde sig med et nyt bekendtskab. Det var specielt for ham. Dette var ikke hans spidskompetence, men han tog det som en udfordring. Han gik til køjs og undlod at sætte vækkeuret af forskellige årsager.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010