home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:19:40 Broen13 Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 302 Gæster Online.

Indlæg: 1132744 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  |31| l'Adige
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: |31| l'Adige  (Læst 24947 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |7| l'Adige
« Svar #30: 04 Apr 2013, 19:48 »

Jeg tvivler desværre på, at der kommer ret meget FM med i min blog. Der er et par stykker af jer, der har spurgt ind til det, men for mig virker det ikke muligt, hvis jeg også skal bibeholde den kulturelle del af historien.

Jeg ved godt, at det er en blog på en Football Manager-side, og jeg havde også regnet med at inddrage lidt FM. I stedet bliver det en det en forhåbentlig god historie, hvor der er flere skjulte budskaber. Dertil vil jeg gerne give jer et hint om, at det er ret væsentligt at være vågen, hvis man ønsker at forstå bloggen til sidst.

Jeg beklager og håber fortsat på at have et par læsere.

EDIT: Jeg ombestemte mig!
« Seneste Redigering: 06 Apr 2013, 22:11 af Jakob E » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |7| l'Adige
« Svar #31: 04 Apr 2013, 23:58 »

Det gør mig bestemt ikke noget. Jeg vil fortsat læse med, da jeg synes, at det har været interessant indtil videre. Håber du kan fortsætte stilen, så passer mig det fint.
Logged


nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |7| l'Adige
« Svar #32: 05 Apr 2013, 00:20 »

Ser rigtig fint ud, Jakob.
Dit sprog er flot, og jeg er vild med den grundige miljøbeskrivelse. Lækkert. Der mangler måske en smule spænding i historien, men det kommer vel. Det eneste jeg kan sætte en finger på er de korte updates, som måske bliver en kende for korte. Det har dog også sin charme og gør det samtidig dejligt overskueligt at læse.
Logged

FCK

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |7| l'Adige
« Svar #33: 05 Apr 2013, 11:48 »

Det gør mig bestemt ikke noget. Jeg vil fortsat læse med, da jeg synes, at det har været interessant indtil videre. Håber du kan fortsætte stilen, så passer mig det fint.
Det er jeg glad for, Gemma. Skønt at have en fast læser.
Ser rigtig fint ud, Jakob.
Dit sprog er flot, og jeg er vild med den grundige miljøbeskrivelse. Lækkert. Der mangler måske en smule spænding i historien, men det kommer vel. Det eneste jeg kan sætte en finger på er de korte updates, som måske bliver en kende for korte. Det har dog også sin charme og gør det samtidig dejligt overskueligt at læse.
Tak for det, Nicolaj.

Updatesne er bevist korte af to årsager. Først og fremmest er det på den måde, jeg har den største motivation, og dernæst skal det også være overskueligt.

Historien virker måske lidt kedelig, og det beklager jeg. Det er dog lidt med vilje. Jeg fokuserer egentlig mest på at skjule mine budskaber og lave en god afslutning. Jeg håber, at det lykkes.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2013, 12:05 af Jakob E » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |8| l'Adige
« Svar #34: 05 Apr 2013, 16:36 »



l'Adige
Sporene efter sydens rejse var store. Et enormt savn stillet overfor et fantastisk eventyr. Han bildte sig ind at al begyndelse var svær. Ligkisten var givet til hans søn. Han var lige fyldt fjorten, så det var strengt unødvendigt. Han havde købt en Fiat i Trento til billige penge, så han kunne godt undvære Romeo’en. Bilen skulle være et minde om faderen, da han nu var langt væk for at arbejde. Han havde stadig et par ugers ferie inden arbejdet atter kaldte. Egentlig ville han gerne arbejde. Det fik tiden til at flyve af sted.

Han havde ingen planer, så han besluttede sig for at tage på ferie. En uge på den lokale campingplads måtte finde den indre ro i ham. Det var en forfærdelig beslutning. Der var ikke længere, end at han kunne gå, men allerede ved ankomsten blev han frustreret over skiltet med teksten ’Benvenuto Camping Due Laghi’.

Han blev indlogeret i en mobilehome nær stedets swimmingpool. Endnu et nederlag. Der huserede allerede efter fem minutter en frygtelig larm. Han tænkte på æstetikerne i Trento. De ville være flove over at være italienere, hvis de så ham. Ikke engang den Pinot Grigio han drak til fisken ville kunne redde det. 
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |8| l'Adige
« Svar #35: 05 Apr 2013, 16:45 »

Du skriver flot og fejlfrit. Men denne stil synes jeg ikke passer til en FM-blog. Jeg er overbevist om at du ville kunne være med helt i toppen hvis du inddrog FM noget mere, men jeg må erkende at denne måde slet ikke tiltaler mig.

Har du en serie eller lignende du går op i, for i så fald tror jeg du kunne høste meget online-fisse på at skrive fanfiction.
Logged

welbz is dat guy

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |8| l'Adige
« Svar #36: 05 Apr 2013, 16:49 »

Du skriver flot og fejlfrit. Men denne stil synes jeg ikke passer til en FM-blog. Jeg er overbevist om at du ville kunne være med helt i toppen hvis du inddrog FM noget mere, men jeg må erkende at denne måde slet ikke tiltaler mig.

Har du en serie eller lignende du går op i, for i så fald tror jeg du kunne høste meget online-fisse på at skrive fanfiction.
Jeg skal blankt erkende, at jeg har lavet en fejl ved ikke at inddrage FM. Jeg kan reelt set godt inddrage det, men det vil bare virke lidt malplaceret. Sådan føler jeg det i hvert fald. Men det er muligt. Man skal selvfølgelig også tage hensyn til, hvad læseren ønsker. Jeg vil genoverveje situationen. Din holdning er helt fair.

Nej, jeg ser stort set ikke serier. Jeg falder altid fra og følger ikke ordentligt med. Tak for den konstruktive kritik. Det er noget af det bedste, man kan få som blogger.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2013, 17:11 af Jakob E » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |9| l'Adige
« Svar #37: 05 Apr 2013, 22:49 »



l'Adige
Trento havde fået en forfærdelig start på den nye sæson. Massive spillerudvandringer efter det skuffede resultat fra sidste sæson resulterede nu i en attendeplads. Sølle fire point i seks kampe var det blevet til. Klubbens største profil nogensinde, Roberto De Zerbi, havde blandt andet forladt klubben til fordel for Pro Vercelli inden sæsonstart. Det lignende en ond cirkel.

Byen var stadig inspireret af det første årtusindes religiøse begivenheder. Trento var i en årrække anset som en af de vigtigste byer for den romersk-katolske kirke. Især Tridentinerkoncilet i midten af femtenhundredetalle t var berømt. Det blev starten på modreformationen.

Historiske højdepunkter som disse var noget, der faldt i god jord. Ved siden af sporten havde han fået lov til at beskæftige sig med historie og kultur. Intet var mere relevant for Adige-dalens beboere. Som fejring ville han købe en is og nyde den på Piazza Duomo.

« Seneste Redigering: 05 Apr 2013, 22:52 af Jakob E » Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |9| l'Adige
« Svar #38: 06 Apr 2013, 00:45 »

Så kom der lidt FM, hvilket jeg selv syntes manglede lidt, men må sgu sige at du skriver alligevel så man har lyst til og læse det. FM relateret eller ej. Håber du bibeholder lidt FM, men stadig holder fokus på en god historie!
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |9| l'Adige
« Svar #39: 06 Apr 2013, 11:46 »

Så kom der lidt FM, hvilket jeg selv syntes manglede lidt, men må sgu sige at du skriver alligevel så man har lyst til og læse det. FM relateret eller ej. Håber du bibeholder lidt FM, men stadig holder fokus på en god historie!
Jeg kunne jo godt se, hvor det bar hen, så FM var jeg nødt til at inddrage. Jeg håber på at få mere med.

Tak for kommentaren, Ready123. Jeg er glad for, at du kan lide det.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |10| l'Adige
« Svar #40: 06 Apr 2013, 15:50 »



l'Adige
Vinterens helt store samtaleemne var to dødsfald på det kendte skisportssted Madonna di Campiglio. En hollænder samt en italiener var begge døde af en lavine, der begravede dem begge under tonsvis af sne. Grønsværen blev der stadig ikke snakket om, men det synes at være okay. Der var en grund til, at han fik jobbet.

Det var længe siden, at han havde besøgt familien, men det var ikke muligt at tage hjem nu. Savnet blev dog svækket af cafébesøg. I gennem det første halvandet år havde han udviklet et venskab med ejeren Federico. Han var anderledes. Federico elskede som alle andre sit job, men han var ikke en ægte italiener. Han havde forståelse for situationen.

Det næste stykke tid skulle han arbejde med et større projekt. Klubbens dårlige præstationer over et længere stykke tid havde resulteret i en trænerfyring. Klubbens nye træner, Marco Carparelli, skulle nu se om han kunne redde holdet. En overlevelse var krævet da to af klubbens værste konkurrenter, Alto-Adige og Bolzano, var på vej op i Serie D-B.

« Seneste Redigering: 06 Apr 2013, 15:53 af Jakob E » Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |10| l'Adige
« Svar #41: 06 Apr 2013, 17:17 »

Meget flydende, måske ikke mest FM, men du har styr på det hele og det er da meget hyggeligt Opstemt
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |10| l'Adige
« Svar #42: 06 Apr 2013, 17:45 »

Meget flydende, måske ikke mest FM, men du har styr på det hele og det er da meget hyggeligt Opstemt
Jeg prøver ihærdigt at inddrage FM ved brug af screenshots osv. Men du har ret. Ellers er jeg glad for, at du kan lide det. Det er altid skønt med ros.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |11| l'Adige
« Svar #43: 06 Apr 2013, 21:35 »



l'Adige
Det var slut. Nedrykning var en realitet. Klubbens nye træner kunne ikke fuldføre missionen. Forventeligt. Man måtte affinde sig med den femtebedste række. Fodbolden havde nået et nyt lavpunkt i Trento. Nu blev det godt med en sommer, hvor der kunne fokuseres på andet end sport.

Chefen var kommet med et tilbud. Fodbolddelen i byen skulle fylde mindre. Klubben var rykket ned, men folk var ligeglad. Det var spild af ressourcer. I stedet kunne han splitte jobbet i to. Han kunne arbejde hjemme halvdelen af tiden. Der var startet et nyt projekt i Levico Terme af chefen ham selv, som folk måske ville finde interessant. Det kunne han arbejde med ved siden af kontorarbejdet. Dertil måtte han også rapportere om fodboldklubbens talentarbejde. Den havde igennem mange år produceret gode spillere til Trento.

Det var bedre end de nuværende vilkår, så han takkede pænt ja. Det var ikke hver dag, at chefen viste den form for empati. Så sparede han også transporten. Samtidig kunne han også tilbringe mere tid med Mattia og Federico. Alligevel følte han sig ikke tilfreds.

Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |12| l'Adige
« Svar #44: 07 Apr 2013, 12:53 »



l'Adige
Mattia var lykkelig, da han hørte om den nye arbejdsfordeling. De nye villaer sagde ham ingenting, men da han hørte om dækningen af talentarbejdet, fik han næsten tårer i øjnene. Hans søn var efter sigende et af holdets største talenter. Mattia ønskede inderligt, at han fik en bedre fremtid end ham selv. Al omtale var gavnlig.

Fokus skulle dog primært være på byggeriet. Chefen havde i samarbejde med et par rigmænd i Trento planlagt, at der skulle bygges romersk-inspirerede villaer nede ved vandet. De skulle have værdi af en formue. Det lød spændende, og han ville gerne beskæftige sig med design, indretning og arkitektur som det var bebudet. De skulle dog først stå klar om et års tid.

Timerne på kontoret var kedelige. Det havde de altid været. Men det var hans levebrød, og for en gangs skyld havde Trento vundet. Klubben lå midt i rækken, men var ubesejret i seks kampe. Det havde man aldrig før været i hans tid i byen. Klubben vandt deres første turneringskamp i syv måneder, og det røg på forsiden. Utroligt.

Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010