home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23472
  1 Bruger, 1201 Gæster Online.

Nyeste Bruger: aarvi123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: #192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik  (Læst 123367 gange)
Shaft
Manager

Sv: #86 Den hollandske talentfabrik
« Svar #210: 30 Jan 2013, 23:07 »

Oversigt over sæsonen

Ajax endte med at løfte trofæet som mestre for tredje gang i Lars Aanæs’ historie. Det efter en uhyggelig tæt afslutning, hvor fire hold endte indenfor tre point i toppen af ligaen. Samtidig var det også året, hvor PSV og de forsvarende mestre Vitesse skuffede fælt, og blot fik en femte og syvende plads.

Svenske Samuel Armenteros endte som topscorer i Eredivisie, da han nettede flotte 25 gange. Det var en enkel gang mere end Wilfried Bony fra Vitesse som fik en anden plads, og fire gange mere end Patrick Bürger fra Roda.

Samtidig var det også Samuel Armenteros som fik den bedste bedømmelse i ligaen. Han opnåede flotte 7,84. På en anden plads var det Patrick Bürger på 7,65 og på tredje pladsen var det Thembinkosi Ntamo med 7,59.

Det var derimod Marco Pappa fra Heerenveen som leverede flest oplæg i ligaen. Han fik 14 oplæg, hvilket var to mere end Mykola Morozyuk fra FC Groningen og fire mere end Patrick Bürger fra Roda. Ajax’ bedste var Sébastien Chauveau med ni stykker, på en delt fjerde plads.

I Europa League endte Liverpool som vindere, efter de i finalen slog Manchester City 1-0, efter et mål af Borini. Topscoren i turneringen var Memphis Depay fra PSV, som nettede 14 gange. Bedste Ajax spiller blev Samuel Armenteros med otte mål, på en delt tiende plads.

I Champions League vandt Barcelona trofæet foran ærkerivalerne Real Madrid efter straffesparkskonkur rence. Stillingen for ordinærspilletid var 1-1, mens Barcelona vandt 5-4 fra 11 meters pletten. Det var dog et Barcelona hold, med danske Christian Eriksen på bænken under hele kampen. Topscoren i turneringen var Carlos Fierro fra Benfica, som nettede 13 gange. Nummer to blev Wayne Rooney fra Manchester United som scorede 12 gange.

Shaft
Manager

Sv: #87 Den hollandske talentfabrik
« Svar #211: 31 Jan 2013, 12:49 »

Kæmpe udsalg hos Ajax

Man kan vidst roligt sige, at Ajax har valgt at holde udsalg. I hvert fald er der blevet solgt fire spillere som var i startopstillingen sidste år, samt to spillere der var omkring første holdet. Modsat er der kun kommet to spillere ind udefra, samt en enkel spiller fra holdets reserver.

Først valgte Ajax ikke at forlænge aftalen med Dries Bolt. Dermed skulle angriberen ud og finde et nyt hold, og han blev hurtig enig med Roda om en aftale. En anden angriber i Alex Schalk har også forladt holdet. Schalk som havde et år tilbage af sin kontrakt, er skiftet til tyske Nürnberg som betalte 44.000.000 for angriberen, som aldrig blev den store succes hos Ajax. Han nåede kun at nette 21 gange i 69 kampe samt levere tre oplæg.

Sidste års store overraskelse i forsvaret Thembinkosi Ntamo har også sagt farvel til Ajax. Han skal fremover tørne ud for italienske Genoa som betalte hele 105.000.000 for sydafrikaneren, der i sin tid kom til Ajax for 6.000.000. Han nåede at deltage i 80 kampe for Ajax. Han bliver holdkammerat med Sébastien Chauveau, som også er skiftet til Genoa. Her valgte Genoa at smide 100.000.000 på bordet for den unge fløj, som sidste år lavede ni oplæg for Ajax. Chauveau som kom gratis til Ajax i 2015 nåede at spille 60 kampe for Ajax inden skiftet. Han scorede 10 mål og lavede 16 oplæg.

Den brasilianske midtbane kaptajn Adryan forlod Ajax, for at fortsætte karrieren hos Zaragoza. Ajax gav tilbage i 2012 blot 8.250.000 for ham, og har nu solgt ham videre for hele 117.000.000. Han spillede i 145 kampe, og bidrog med 40 mål og 25 oplæg i sin tid i Holland.

Det største salg som Ajax foretog sig, var at sælge svenskeren Samuel Armenteros. Den mange årige topscorer for Ajax forlader klubben for at fortsætte hos engelske West Ham, som smed 97.500.000 for målscoren, som Ajax tilbage i 2015 gav 42.000.000 for. Armenteros forlader Ajax med 77 mål i 106 kampe.

Ajax har forstærket forsvaret med Marcel van der Pluijm, som har været en stor stjerne for Sparta, og en af hovedårsagerne til Sparta har klaret sig så godt. Ajax gav 70.000.000 for det lovende talent, som samtidig har skrevet under på en kontrakt til 2023, med en løn på 117.000. Samtidig hentede man også Ron Tuinstra ind fra NAC Breda. Den 18 årige forsvarer bliver kaldt et af de største talenter i Holland, og derfor slog Ajax til da man kunne få ham for 5.750.000. Han har fået en løn på 67.500 indtil 2022.

Til sidst er det dét unge talent Jan Schreuder der er blevet forfremmet, så han nu er en del af første holdet. Han har et år tilbage af sin kontrakt, og nu skal den offensive midtbanespiller vise sit værd for Ajax.

Bookmakerne tror på, at Ajax genvinder titlen som mestre, og giver blot 4.00 gange pengene igen hvis det sker. Derefter følger Vitesse med et odds på 6.00 mens Feyenoord runder top tre af med odds på 7.00. Til sidst er det FC Twente og PSV som giver 17.00 pengene igen mens FC Utrecht giver 21.00 gange pengene igen til at slutte bookmakernes favoritter af.

bonde42
Reserveholdsspiller

Sv: #88 Den hollandske talentfabrik
« Svar #212: 31 Jan 2013, 13:10 »

Hold da op! Det bliver spændende at se, om du kan klare dig uden de store profiler.. Har du spillere, som kan tage over, eller skal du ud at investere? Smiley

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

plutonium
Manager

« Svar #213: 31 Jan 2013, 13:40 »

Du er da købmand så det vil noget Opstemt

Ingen kan beskylde dig for at køre en dårlig forretning Wink

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #214: 31 Jan 2013, 14:03 »

Har du et mål der hedder sælg din anfører hver sæson Wink?

Fed blog ellers! Smiley

Kolo Abib Touré

Shaft
Manager

« Svar #215: 31 Jan 2013, 14:09 »

Hold da op! Det bliver spændende at se, om du kan klare dig uden de store profiler.. Har du spillere, som kan tage over, eller skal du ud at investere? Smiley

Jeg satser på de spillere som jeg allerede har. Det vil der også være mere om i næste update :-)

Du er da købmand så det vil noget Opstemt

Ingen kan beskylde dig for at køre en dårlig forretning Wink

En forretning skal da være god i denne dårlige tid! :-D

Har du et mål der hedder sælg din anfører hver sæson Wink?

Fed blog ellers! Smiley

Nu har jeg jo ikke solgt Branco van den Boomen som er min anfører :-D Men jeg er Ajax, ikke United (for at tage et eksempel). Det betyder at jeg lader mine spillere komme videre, når jeg får et godt tilbud på dem og de har leveret nok for mig :-)

Tak  Thumbs Up

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #216: 31 Jan 2013, 14:23 »

Nåh, så var Adryan viceanfører Wink?

Kolo Abib Touré

Shaft
Manager

« Svar #217: 31 Jan 2013, 14:24 »

Nåh, så var Adryan viceanfører Wink?

Sidst jeg solgte en anfører blev van den Boomen udnævnt til anføre foran Adam Maher. Adryan var 3 anføre :-)

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

« Svar #218: 31 Jan 2013, 16:15 »

Hvor mange penge har du i klubkassen? Det må da være en del, men alle de salg du har lavet.

Shaft
Manager

« Svar #219: 31 Jan 2013, 16:16 »

Hvor mange penge har du i klubkassen? Det må da være en del, men alle de salg du har lavet.

Den er på nuværende tidspunkt på 1 milliard :-)

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #220: 31 Jan 2013, 16:20 »

Kan det være en hollansk udskiftning der er påvej? Alle spillere der er røget ud er da ihvertfald ikke hollændere og det er kun hollanske talenter der er kommet ind Smiley

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Shaft
Manager

« Svar #221: 31 Jan 2013, 16:27 »

Kan det være en hollansk udskiftning der er påvej? Alle spillere der er røget ud er da ihvertfald ikke hollændere og det er kun hollanske talenter der er kommet ind Smiley

Altså med undtagelse af Dries Bolt og Alex Schalk? Opstemt

Jeg kigger ikke som sådan om det er hollændere jeg smider ind. Det giver et lille plus selvfølgelig at det er hollændere, men går mere efter deres niveau og talent. Og jeg synes personligt, at med 12 fra Holland i 1 holdstruppen nu, hvor de 6 starter inde pt, er jeg rimelig godt med på det punkt :-)

Newton Heath
Manager

« Svar #222: 31 Jan 2013, 18:19 »

Stærk blog med utroligt mange updates allerede.

Du skriver rigtig fint, din opsætning er let og sikker og der er generelt styr på det hele. Og så er holdet heller ikke værst. Jeg er fan. :-)

Shaft
Manager

« Svar #223: 31 Jan 2013, 19:06 »

Stærk blog med utroligt mange updates allerede.

Du skriver rigtig fint, din opsætning er let og sikker og der er generelt styr på det hele. Og så er holdet heller ikke værst. Jeg er fan. :-)

Mange tak, til det hele Thumbs Up

Dejligt at have dig med ombord!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #224: 31 Jan 2013, 19:41 »

virkelig en rigtig god blog Smiley
er meget fascineret at mode du skriver på og også din blogs udseende.
forsæt det gode arbejde.

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 33 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010