Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 22:25:50
Wester Jr.
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23472
0 Brugere, 1042 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
aarvi123
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
#192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
33
Forfatter
Emne: #192 Den danske invasion - Tidligere: Den hollandske talentfabrik (Læst 123296 gange)
patrick J
Manager
Sv: #75 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #180:
26 Jan 2013, 20:25 »
Citat af: Shaft 26 Jan 2013, 20:19
Mange tak!
Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"
TroelsJ
Førsteholdsspiller
«
Svar #181:
26 Jan 2013, 20:50 »
Super fed blog, en af de bedste jeg har læst længe!
Kunne du her op til den nye sæson, komme med et SS af alle spillerene i truppen?
C
h
e
l
s
e
a
;
Hate United - Love Glazer!
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
«
Svar #182:
26 Jan 2013, 20:53 »
Citat af: Shaft 26 Jan 2013, 20:19
Wauw... Jeg har aldrig set Fischer blive så god før, har du gjort noget særligt for at han blev så god? I øvrigt super god blog!
Shaft
Manager
«
Svar #183:
26 Jan 2013, 23:21 »
Citat af: patrick J 26 Jan 2013, 20:25
Mange tak!
Så lidt :-)
Citat af: TroelsJ 26 Jan 2013, 20:50
Super fed blog, en af de bedste jeg har læst længe!
Kunne du her op til den nye sæson, komme med et SS af alle spillerene i truppen?
Ikke til denne sæson, da jeg er længere ude i fremtiden. Men til sæsonen efter var det min plan. Så der gør jeg det
Og tak for rosen!
Citat af: Sir Jeppe 26 Jan 2013, 20:53
Wauw... Jeg har aldrig set Fischer blive så god før, har du gjort noget særligt for at han blev så god? I øvrigt super god blog!
Nej egentlig ikke. Bare masser af spilletid, også i en ung alder :-)
Mange tak!
Min blog - Den hollandske talentfabrik
Shaft
Manager
«
Svar #184:
27 Jan 2013, 02:47 »
Holdet som skal jagte revanche
Med de mange udskiftninger som der har været på dette Ajax hold, igennem det sidste halve år, så er det på tide der kommer en gennemgang af holdet.
Målmænd:
1. Jeroen Zoet
25. Marco Mulder
Forsvar:
2. Thom Maas
3. Stefano Denswil
4. Robin van Haaren
5. Thembinkosi Ntamo
12. Kwadwo Acquah
13. Ourdy Bokoto
21. Patrick Vermeulen
Midtbane:
6. Branco van den Boomen
7. Adryan
8. Adam Maher
10. Yannick Mbele
15. Leon Kaffenberger
16. Eugen Rausch
17. Nabil Wattimury
18. Branko Ceraj
19. Sébastien Chauveau
20. Eliandro
22. Magnus Nielsen
Angreb:
9. Alex Schalk
11. Samuel Armenteros
23. Carlos de Boer
26. Dries Bolt
Det et hold som sidste år kom i kvartfinalen i Champions League, men desværre blot blev nummer to i den hjemlige Eredivisie liga.
På målmandsposten er unge Marco Mulder nu blevet afløst af rutinerede Jeroen Zoet, som i stedet, forhåbentligt, er den sikre sidste skanse som Ajax har manglet i mange år nu. Samtidig har holdet mange lovende målmand i talentafdelingen.
I forsvaret har man sagt farvel til flere spillere. Det betyder blandt andet, at Thom Maas nu er fast starter. Den 21 årige højre back, som er et produkt af Ajax går ind og afløser Sébastien Corchia som tog til Lyon. Maas har alle de fysiske egenskaber, og mangler blot lidt teknisk før han er blandt de bedste i verden. Det beviser hans debut på landsholdet også, som kom i november måned sidste år imod Ecuador. Resten af forsvaret er den normale starterkæde, dog med nye backups i Bokoto og Acquah.
På midtbanen er både Christian Eriksen og Viktor Fischer væk, og det betyder at Adam Maher, som imponerede stort sidste forår, er gået ind som starter. Samtidig er det dét unge franske talent Sébastien Chauveau som starter på venstre fløj i stedet for Viktor Fischer. Det forventes dog, at Yannick Mbele også vil få sine kampe fra start på den position. Samtidig er holdet spækket med talent på reserve pladserne, og spillere som Eugen Rausch, Eliandro og Magnus Nielsen ville starte i stort set alle andre hollandske klubber. Samtidig har man også fået en defensiv spiller i Leon Kaffenberger til at afløse van den Boomen når han får brug for pause.
I angrebet er det stadigvæk Samuel Armenteros og Alex Schalk som får mest spilletid. De har dog de to talenter Dries Bolt og Carlos de Boer tæt på sig. Især Carlos de Boer ligger tæt på mere spilletid, mens Dries Bolt måske godt kan forvente at blive lejet ud igen.
Lars Aanæs er yderst tilfreds med sit hold inden sæsonstarten.
”Det er et rigtig stærkt hold vi har fået. Og med nøgleforstærkninger i Jeroen Zoet og Leon Kaffenberger, så tror jeg på at dette hold genvinder Eredivisie, selvom bookmakerne ikke er enige med mig. Jeg har svært ved at se hvem der skulle slå os over en hel sæson”
Shaft
Manager
Sv: #76 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #185:
28 Jan 2013, 10:35 »
Ingen Champions League i år..
Da Ajax kun fik en anden plads sidste år i Eredivisie, så skulle man igennem to kvalifikationskampe i år, før man kunne komme med i gruppespillet ved Champions League. Og i knald og fald kampe er ingen sikre på overlevelse. Heller ikke Ajax, som de sidste to år er kommet i kvartfinalen og semifinalen i turneringen.
Den første modstander var kroatiske Hajduk, hvor Ajax sidste år hentede Eliandro fra. Ajax var store favoritter til det opgør, selvom den første kamp, i Kroatien, blev spillet inden Eredivisie var gået i gang. Et enkelt mål af Samuel Armenteros, og to af kroatiske Branko Ceraj var nok til, at Ajax tog en velfortjent og sikker sejr.
Ajax lod sine reserver spille i returopgøret, og selvom Matteo Kalinic reducerede til 1-2 efter fem minutter, så sørgede Yannick Mbele og Carlos de Boer for, at det blev en samlet 5-1 sejr til Ajax, som dermed sikkert slog Hajduk ud, og var klar til den sidste kvalifikationskamp.
Ajax var dog på ingen måde heldige med lodtrækningen. De italienske giganter AC Milan blev trukket op. Milan blev sidste år nummer tre i Italien, kun seks point efter Napoli som sikkert vandt ligaen. Det er et mandskab med stjerner som Pato, Pazzini og Danielle Rugani.
Den første kamp blev spillet på San Siro, og efter en målløs første halvleg, viste hjemmeholdet deres kyniske evner ved at score to hurtige mål. Dermed tog Ajax hjem til Holland med et 2-0 nederlag, og svære udsigter for returopgøret.
Det værst tænkelige der kunne ske i returopgøret var, at AC Milan straks bragte sig foran. Og selvfølgelig skete det, da Pazzini nettede efter seks minutter, og afgjorde kampen. Ajax fik dog hentet en 2-0 føring til Milan i kampen efter mål af Branco van den Boomen og Alex Schalk, kun for at se Bryan Cristante komme højt til vejrs i overtiden og score på et hjørnespark. Dermed vandt AC Milan samlet 5-2 og er klar til Champions League, mens Ajax må nøjes med Europe League den kommende sæson.
Hajduk 0-3 Ajax
Ajax 2-1 Hajduk
AC Milan 2-0 Ajax
Ajax 2-3 AC Milan
Kjerstein
Lilleputspiller
Sv: #77 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #186:
28 Jan 2013, 10:43 »
Spiller du generelt kun med en taktik og i så fald kunne du lægge SC op af den eller fil ? :-)
Shaft
Manager
«
Svar #187:
28 Jan 2013, 10:57 »
Citat af: Kjerstein 28 Jan 2013, 10:43
Spiller du generelt kun med en taktik og i så fald kunne du lægge SC op af den eller fil ? :-)
Jeg spiller kun med en taktik ja, men udover hvordan formationen er (som man kan se på grafikken) er jeg generelt ikke meget for at sprede indstillingerne osv. Så det siger jeg nej, det kan jeg ikke til :-)
Shaft
Manager
«
Svar #188:
28 Jan 2013, 13:31 »
Overkommelig pulje
Som følge af nederlaget til AC Milan, i kvalifikationen til Champions League, så måtte Ajax nøjes med deltagelsen i Europa League i år. Her har der lige været trukket lod, og Ajax fik en middelsvær gruppe. De var selv placeret i første seedingslag, og slipper derfor for de største hold.
Den første modstander, som Ajax skal op imod kommer fra Rusland. Dynamo Moskva var holdet fra andet seedingslag. Det er et russisk hold, med interessante spillere, som man ikke må undervurdere. Blandt andet midtbanespilleren Aron Gunnarsson og backen Yury Zhirkov er store navne. Klubben har samtidig også danske Jens Stryger Larsen til at styre midtbanen. De hører til på VTB Arena med plads til 33.000 tilskuere.
I Spanien overraskede Granada med at gå hele vejen til pokalfinalen, hvor man dog tabte til FC Barcelona 2-1. Det gav en plads i Europa League for det spanske bundhold, som Ajax nu skal møde. Selvom det er et mindre godt hold i Spanien, er det et hold som man ikke må undervurdere. Angriberen David Texeira er garanti for mål, ligesom danske Frederik Sørensen er en god midterforsvarer at have. Anføreren Walter Gargano er samtidig en glimrende mand til at rydde op. Holdet hører til på Nuevo Los Cármenes med plads til 23.000 fans.
Det sidste hold skal findes i Rumænien, hvor Steaua Bucharest hører til. Det romanske hold har de sidste mange år været at finde i Europa League, uden dog at gøre de store fremskridt. Derfor forventes de også, at ende på bundpladsen i gruppen, selvom de på hjemmebanen Steaua kan være farlige foran deres 27.000 tilskuere.
Ajax er også klare favoritter fra gruppen, og det ligger Lars Aanæs heller ikke skjul på efter lodtrækningen.
”Selvom vi havde håbet på at spille Champions League, så vil vi give alt for at gå videre og komme langt i Europa League. VI bør gå videre fra gruppen, selvom alle vores tre modstandere kan være rigtig svære når de rammer dagen”
Shaft
Manager
Sv: #78 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #189:
28 Jan 2013, 17:30 »
En lunken start - med to indkøb
Ajax har fået en lunken start på sæsonen. Man skulle klare sig uden flere af sidste års gode spillere, og det har ført svingende indsatser med sig. Samtidig har Samuel Armenteros slet ikke levet op til sit tidligere spil, og har kun nettet en enkel gang i år, samt brændt mange chancer.
Ajax udnyttede også den sidste måned af transfer vinduet til at hente to spillere ind på holdet. Der er her tale om en fløj og en angriber. En kroat og en franskmand.
Først hentede Ajax den blot 16 årige kroat Djuro Hajduk ind fra Dinamo. Ajax måtte af med 3.000.000 for fløjen, som er en teknisk betonet spiller. Han skal dog de første par år spille på ungdomsholdet for at udvikle sig under Branko Cerajs ledelse. Han har fået en kontrakt til 2021 med en løn på 2.750 kroner om ugen.
På sidste dagen valgte Ajax at åbne op for sin pengepung, efter Samuel Armenteros’ ringe spil i år. Den blot 19 årige franskmand Rostand Ngassam er hentet ind. Ngassam var sidste år lejet ud til PSV, uden dog at score i hans fire kampe for klubben. Ajax gav 70.000.000 til Lyon for det store talent. Han har samtidig fået en kontrakt til 2022 og med en løn på hele 320.000 om ugen, hvilket beviser at Ajax forventer store ting af den hurtige franskmand. Det er nemlig hans hurtighed samt hans koldblodighed der er hans kendetegn, og som normalt er garanti for masser af mål.
Samtidig er der også blevet trukket lod til pokalturneringen. Her skal Ajax i anden runde op imod Excelsior, som har fået lov til at være på hjemmebane. Excelsior blev sidste år nummer syv i Jupiler League, og ligger efter fem kampe i år på en flot tredje plads.
Stillingen
Rostand Ngassam
Djuro Hajduk
SC Veendam 1-2 Ajax
Ajax 0-0 FC Twente
NAC Breda 2-5 Ajax
FC Utrecht 2-1 Ajax
plutonium
Manager
Sv: #79 Den hollandske talentfabrik
«
Svar #190:
28 Jan 2013, 19:29 »
Hvad ser du dog i Hajduk?!
Men som altid hyggelig læsning
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Shaft
Manager
«
Svar #191:
28 Jan 2013, 19:49 »
Citat af: plutonium 28 Jan 2013, 19:29
Hvad ser du dog i Hajduk?!
Men som altid hyggelig læsning
Jeg ser en spiller, som med tiden kan udvikle sig til en glimrende alt mulig mand på højre kanten. En god bredde spiller, og så har han, uden at afsløre for meget, været en god spiller for mit U-19 hold indtil videre. Talentet skal nok komme frem, med den rette træning
plutonium
Manager
«
Svar #192:
28 Jan 2013, 19:57 »
Jeg ser bare næsten ikke andet end svagheder ved ham xD
Men fedt, hvis han kan gøre min skepsis skamme
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
LasseSJ
Reserveholdsspiller
«
Svar #193:
28 Jan 2013, 20:00 »
Det er godt nok noget af et sats (hvis man kan kalde det det, da han kun kostede 3 mil) at købe Hajduk. Jeg kan ligesom Pluto heller ikke se noget potentiale i ham, men stor respekt hvis du får noget godt ud af det!
Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!
Shaft
Manager
«
Svar #194:
28 Jan 2013, 20:05 »
En enkel svipser blandt flotte resultater
Der er fire hold som har lavet et stort hul, i toppen af Eredivisie. Og overraskende nok, så er hverken PSV eller de forsvarende mestre Vitesse med i toppen, men derimod efterladt en del tilbage. Det er nemlig kun FC Groningen, FC Utrecht og Feyenoord som er at finde i toppen sammen med Ajax. Alle indenfor et points afstand, med FC Groningen som topholdet foran Ajax.
En af årsagerne til, at Ajax har sprudlet de sidste kampe er Samuel Armenteros, som ligeså snart der kom konkurrence i angrebet har scoret løs. Han har nettet flotte 10 gange i ligaen, og det placerer ham på en tredje plads på topscorerlisten. Et mål efter Ariel Nahuelpan fra FC Groningen og to mål efter Bob Schepers fra FC Utrecht. Samtidig er han, sammen med Ervin Zukanovic fra AZ, den spiller som er blevet kåret til kampens spiller flest gange i ligaen. Det er de blevet fire gange indtil videre.
På trods af succesen i ligaen, så er der også en skamplet på sæsonen for Ajax. Excelsior endte nemlig med at slå dem ud af pokalturneringen i anden runde, efter en 2-0 føring til hjemmeholdet. Selvom Eugen Rausch fik udlignet i det 66 minut, så kunne Ajax ikke fremtvinge det sidste udlignende mål. Det selvom Ajax havde 32 skud hvor de 10 ramte rammen, modsat de 7 skud fra Excelsior hvor kun fire ramte rammen.
To af de spillere, som stod med kontraktudløb til sommer har også forlænget sin aftale med klubben. Patrick Vermeulen har underskrevet en ny kontrakt til 2022, og får 25.000 i løn. Dermed er den 21 årig backup sikret for fire år. Også midtbanespilleren Eugen Rausch har forlænget sin kontrakt. Den udløber nu i 2021 og han får 115.000 i løn indtil da.
Dermed er det nu også kun angriberen Alex Schalk og fløjspilleren Dries Bolt som ikke har fået forlænget sin kontrakt, hvor de begge udløber til sommer. Med tanke på Ajax’ mange offensive spiller, er det heller ikke en garanti at de får forlænget deres aftaler på nuværende tidspunkt.
Stillingen
Patrick Vermeulen
Eugen Rausch
Ajax 4-1 Sparta
Excelsior 2-1 Ajax (cup)
Ajax 4-1 Vitesse
AZ 3-3 Ajax
Ajax 4-0 FC Groningen
VVV 1-3 Ajax
Ajax 3-1 NEC
Feyenoord 0-0 Ajax
Ajax 3-0 PSV
RKC 0-2 Ajax
Sider:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
33
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »