FEBRUAR 2019Ligue 1 priser - januar
Endnu en gang får en af mine spillere prisen som månedens bedste spiller. Det er ikke uventet vores makedonske forsvarsspiller Srdjan Jokic, der får prisen efter hans flotte, flotte præstationer i januar måned.
Vi spillede 4 ligakampe i januar, han havde et snit på 8,00 i de 4 kampe og blev kåret til Man of the Match i den ene af disse kampe.
Udover prisen som månedens bedste spiller, får vores nye franske angrebskomet Adrien Maurel prisen for månedens mål i januar. Det er hans scoring til 2-0 i hjemmebanekampen mod Nice, der er blevet kåret til januar måneds bedste scoring.
23. kamp i Ligue 1 fra Stade Félix Bollaert, Lens Lens: 8,00 Uafgjort: 4,00 Lyon: 1,33
Lens (19) - Lyon 1-2 (0-1)
0-1 Igor Milicevic (2)
1-1 Andrea Perpetuini (54)
1-2 Aslan Fedulov (70)
MOM: Igor Milicevic, Lyon (8)
Vi har det meget svært i dag mod et af Ligue 1's bundpropper, Lens. For mig er det meget overraskende, at vi ikke formår at afgøre kampen før Fedulov scorer til 2-1 efter 70 minutter især med den seneste form taget i betragtning.
Heldigvis har vi mange forskellige strenge at spille på og det er det, der giver os sejren i dag.
Endnu en herlig dag for
vores supportere
24. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, LyonLyon: 1,66 Uafgjort: 3,25 Auxerre: 4,50
Lyon - Auxerre (14) 3-0 (1-0)
1-0 Igor Milicevic (12)
2-0 Jacques Faty (50)
3-0 Armin Sander (63)
MOM: Armin Sander, Lyon (8)
Efter vi havde spillemæssige problemer i forrige spillerunde mod Lens, finder vi heldigvis rytmen igen i dagens hjemmekamp mod Auxerre. Vi vinder en sikker sejr efter en rigtig flot kamp og igen er det især vores unge spillere, der gør forskellen.
Det virker som om, at spillere som Milicevic og Sander bare bliver bedre og bedre. Armin Sander bliver da også fortjent valgt til banens bedste i dag.
25. kamp i Ligue 1 fra Stade de la Licorne, AmiensAmiens: 8,00 Uafgjort: 4,00 Lyon: 1,33
Amiens (15) - Lyon 0-2 (0-1)
0-1 Youssouf Keita (41)
0-2 Nicolas Keita (49)
MOM: Srdjan Jokic, Lyon (9)
På trods af, det er en ligakamp, vi spiller i dag, så vælger jeg at spare nogle af de bærende kræfter i dagens opgør. Den primære årsag til dette er pga. Champions League opgøret mod Lazio i Rom, der venter os om nogle dage, samtidig har vi et par pokalturneringer i løbet af foråret, vi gerne skulle komme langt i, så det er vigtigt, at spillerne får nogle pauser, så de ikke brænder ud inden sæsonen er færdigspillet.
Heldigvis viser reserverne sig fra deres bedste side og vi vinder en sikker 2-0 sejr og tager de 3 points med hjem fra Amiens i dag.
1. kamp i 1. knockout Runde af Champions League fra Olimpico, Rom
Lazio - Olympique Lyon
Lazio: 2,00 Uafgjort: 3,25 Lyon: 3,25
Lazio - Lyon 0-4 (0-2)
0-1 Srdjan Jokic (6)
0-2 Anderson (27)
Ashley Miller brænder straffespark for Lazio (44)0-3 Maurice Barbier (59)
0-4 Anderson (64)
MOM: Anderson, Lyon (10)
Kampen vi spiller i dag overgår selv mine vildeste forhåbninger. Vi har alt med os i dag, vi er godt spillende og utrolig skarpe oppe foran, samtidig har vi også heldet og en rigtig god målmand mellem stængerne. Dette her er en af de kampe, hvor alt går op i en højere enhed, dagen i dag kunne vi ikke gør noget forkert og jeg tør godt garantere at vi er med i bowlen, når der trækkes lod til kvartfinalerne i Europa’s fornemste klubturnering.
ligakampe uden nederlag
er vi oppe på nu
26. kamp i Ligue 1 fra Lyon Stadion, LyonLyon: 1,57 Uafgjort: 3,50 Le Havre: 5,00
Lyon - Le Havre (13) 4-0 (3-0)
1-0 Adrien Maurel (23)
2-0 Bruno Mesquita (39)
3-0 Bruno Mesquita (43)
4-0 Bruno Mesquita (59)
MOM: Bruno Mesquita, Lyon (10)
Efter afklapsningen af Lazio på Olimpico i Rom, så er spillerne slet ikke til at styre. De strutter af selvtillid og det går udover de stakkels spillere fra Le Havre, der slet ikke formår at presse os i dag.
Vores unge midtbanegeneral Mesquita rammer virkelig formen og kroner hans fornemme indsats i dag med et hattrick. Jeg pillede ham ud med små 20 minutter igen og han fik forståelig nok, en stående applaus fra hele Lyon Stadion med på vejen.
Lille venter på os i
semifinalen af Coupe de France
Kvartfinale i Coupe de France fra Lyon Stadion, LyonLyon: 1,57 Uafgjort: 3,50 Sedan: 5,00
Lyon - Sedan (FL2) 3-0 (2-0)
1-0 Youssouf Keita (15)
2-0 Chimo Moyano (45+1)
3-0 Antonio Pettinato (90+4)
MOM: Youssouf Keita, Lyon (8)
Igen prøver jeg at starte med en del reserver til dagens pokalkamp mod Sedan og igen viser de, at de er opgaven voksen.
Vi er klar til semifinalen og med den komfortable føring, vi har i ligaen og finalepladsen i ligacuppen, betyder det at chancerne for en national triple er rigtig gode. Samtidig er vi jo næsten videre i Champions League, så indtil videre har sæsonen været over alt forventning.
Stillingen i Ligue 1 efter 26 kampe