SEPTEMBER 2014Vi har som I ved fået en formidabel start på sæsonen, hvilket også betyder, at Gianpaolo Pazzini fuldt fortjent får prisen som månedens bedste spiller i Bundesligaen. Schweinsteiger vinder prisen for mmånedens bedste mål, så vi gør rent bord for august måned.
Vi skal nu i gang med pokalturneringen, hvor Bayern har revanche til gode efter to finalenederlag i de sidste 2 sæsoner. Vi starter på udebane mod Aue fra den næstbedste række. Jeg vælger at give chancen til reserverne på 7 ud af 11 pladser i startopstillingen, for at give dem lidt kamptræningen, da pokalturneringen ikke er den turnering, vi satser mest på i denne sæson.
Kiessling greb chancen
og scorede mod Aue
1. runde i DFB-PokalAue: 5,00 Uafgjort: 3,50 Bayern: 1,57
Aue - Bayern München 0-3 (0-1)
0-1 Stefan Kiessling (13)
Rødt kort til Adrien Moufflet, Aue (15)0-2 Aleandro Rosi (47)
0-3 Landon Donovan (82)
MOM: Leon Andreasen, Bayern (9)
Vi gør det ikke sværere end nødvendigt i dag og da Moufflet bliver udvist efter 15. min. er det som om, Aue mister pusten fuldstændig. De har faktisk ikke en reel afslutning i resten af kampen.
Champions League - 1. kamp i Gruppe E
Bayern: 1,75 Uafgjort: 3,00 Legia: 4,00
Fansene blev godt underholdt i dag
Bayern München - Legia 7-0 (4-0)
Thomas Müller brænder straffespark (3)1-0 Ali Aydin (20)
2-0 Gianpaolo Pazzini (32)
3-0 Carlos Trejo (41)
4-0 Carlos Trejo (45+1)
5-0 Gianpaolo Pazzini (46)
6-0 Ali Aydin (49)
7-0 Carlos Trejo (79)
MOM: Carlos Trejo, Bayern (10) - Rosi, Josse, Pena og Pazzini spillede også til et 10-tal
Hvilken sæsonpremiere i Champions League. Det er jo en turnering, jeg har ret gode erfaringer med
så det tegner rigtig godt. Carlos Trejo har været eminent indtil videre i denne sæson og i dag er ingen undtagelse, men der er mange på holdet , der folder sig ud og det er nok en af de bedste præstationer, jeg har været med til i mine 8 år som topmanager.
4. kamp i BundesligaenFreiburg: 13,00 Uafgjort: 6,00 Bayern München: 1,12
Freiburg (17) - Bayern München 0-2 (0-1)
0-1 Ali Aydin (1)
Rødt kort til Dean Paone, Freiburg (15)0-2 Gianpaolo Pazzini (79)
MOM: Gianpaolo Pazzini, Bayern (8)
Vores modstandere har det med at tabe hovedet mod os og får nogle dumme udvisninger. I dag er ingen undtagelse og spillerne kører sikkert sejren hjem, godt hjulpet af den tidlige scoring og udvisningen.
Hargreaves blev matchvinder
i en mærkelig kamp
5. kamp i BundesligaenBurghausen: 21,00 Uafgjort: 6,50 Bayern München: 1,07
- så bliver man da vist ikke større favorit i en turneringskampBurghausen (17) - Bayern München 1-2 (0-1)
0-1 Gianpaolo Pazzini (18)
0-2 Owen Hargreaves (49)
1-2 Michael Görlitz (65)
MOM: Owen Hargreaves, Bayern (8)
Vi var kæmpe favoritter inden kampen gik i gang og spillerne fik da også at vide, at jeg forventede en sejr i dagens opgør mod bundproppen Burghausen. Det var alligevel som om, spillerne troede de havde vundet på forhånd, da vi i store dele af kampen overlader initiativet til Burghausen og det er kun pga. manglende skarphed, at de ikke får points i dag. Det var mærkeligt at se spillerne være så lidt engageret, men heldigvis hev vi sejren hjem alligevel.
Champions League - 2. kamp i Gruppe E
Rangers: 3,25 Uafgjort: 3,25 Bayern: 2,00
Rangers - Bayern 1-1 (1-0)
1-0 Yoann Gouffran (9)
1-1 Landon Donovan (str 77)
MOM: Yoann Gouffran, Rangers (7)
Vi er meget heldige med at slippe fra Skotland med det ene point. Jeg var godt klar over det ville blive en svær kamp, alligevel overraskede Rangers mig med deres offensive stil og som sagt havde de fortjent sejren i dag. De vandt også deres første kamp mod Lazio i Rom, så det er muligvis dem, vi kommer til at slås med om 1. pladsen i puljen istedet for Lazio.
Reina droppede fælt
i dagens kamp mod Duisburg
6. kamp i BundesligaenBayern: 1,57 Uafgjort: 3,50 Duisburg: 5,00
Bayern München - Duisburg (4) 1-2 (0-0)
1-0 Gianpaolo Pazzini (68)
1-1 Günter Hartmann (76)
1-2 Joao Diego (89)
MOM: Nigel Vanhoyweghen, Duisburg (8)
CHOK, CHOK, CHOK, hvilket latterligt nederlag pga. et straffespark og en kæmpe fejl af Reina ved 2-1 scoringen til Duisburg. Jeg er ikke tilfreds med Reina og jeg har forsøgt at få fat i en ny målmand, men de to målmænd jeg har kig på, er desværre ikke interesseret i at skifte til Bayern. Det er
Ron-Robert Zieler fra Arsenal og
Daniel Künze fra Atletico.
Schweini var i målhumør i dag
7. kamp i BundesligaenHSV: 2,62 Uafgjort: 3,00 Bayern München: 2,50
HSV (3) - Bayern München 1-4 (1-2)
Rødt kort til Thomas Müller, Bayern (1)0-1 Bastian Schweinsteiger (5)
1-1 Francisco Gomez (9)
1-2 Bastian Schweinsteiger (29)
1-3 Gianpaolo Pazzini (61)
1-4 Owen Hargreaves (90+1)
MOM: Thomas Kraft, målmand - Bayern (9)
Vanvittig fodboldkamp!! Før kampen beslutter jeg mig for kun at spille med en angriber (Pazzini) og så med 3 centrale midtbanespillere for at styre tempoet. Umiddelbart ligner jeg et geni, da vi vinder kampen med 4-1, men personen der er skyld i, vi vinder i dag er den nye målmand Thomas Kraft, der ellers kun har fungeret som reserve for Reina indtil nu. Han reddede alt som HSV spillerne sendte afsted i mod ham idag og samtidig var vi også produktive i det offensive og formåede at score på flere af vores chancer. Det var dejligt med en god indsats efter sidste runde's katastrofe mod Duisburg.
Stillingen efter 7 kampe - Vi holder skansen (endnu)Husk at smide en stemme, hvis I ikke allerede har gjort det!