JULI-AUGUST 2014 - kampeneTurneringen starter tidlig i Tyskland, da man starter sæsonen med den såkaldte Ligapokal-turnering, hvor de 6 bedst placerede hold fra den forrige sæson automatisk er med. Det er en turnering vi er med i, da vi sluttede på en 3. plads sidste år, det er dog ikke en turnering, jeg vil satse meget på og jeg vil eksperimentere lidt med hensyn til spillere og taktik.
Ligapokalturneringe n 2014/2015
De seks kvalificerede hold til dette års Ligapokalturnering er:
Mestrene: Frankfurt - får automatisk adgang til semifinalen
nummer 2: Hertha BSC - får automatisk adgang til semifinalen
nummer 3:
FC Bayernnummer 4: HSV
nummer 5: Stuttgart
nummer 6: Dortmund
Ligapokal kvartfinale fra LTU Arena, DüsseldorfStuttgart - Bayern München 1-2 (1-0)
1-0 Mario Gomez (40)
1-1 Bastian Schweinsteiger (55)
1-2 Carlos Trejo (64)
MOM: Carlos Trejo (8)
Jeg vinder min første officielle kampe som Bayern træner, men det var langt fra overbevisende, det som vi præsterede i dag. Spillerne virker ikke særlig engageret, men jeg får rusket lidt i dem til halvleg og siger til dem at Stuttgart er et hold, vi skal og kan slå. De hører heldigvis efter og nu venter de regerende tyske mestre fra Frankfurt i semifinalen.
"Bæstet" viste tænder i dag og
scorede hattrick mod os
Ligapokal semifinale fra Commerzbank-Arena, FrankfurtFrankfurt - Bayern München 4-0 (2-0)
1-0 Julio Baptista (6)
2-0 Julio Baptista (28)
3-0 Maxwell (59)
4-0 Julio Baptista (65)
MOM: Julio Baptista, Frankfurt (10)
Velkommen til Tyskland! Det var noget af en brat opvågning som Frankfurt giver os idag. De udspiller os og især Baptista er fuldstændig ustyrlig og driver total gæk med Josse, som jeg havde placeret i midterforsvaret i dagens kamp.
Julio Baptista og jeg har jo haft vores bataljer, da jeg valgte ikke at bruge ham ret meget, da jeg var brasiliansk landstræner fordi jeg ikke synes, han var stabil nok i hans præstationer. Det kan være det var "pay-back" tid i dag, vi er i hvert fald ude af turneringen med et brag og viser stadig ikke de bedste takter i forsvaret.
Champions League - 1. kamp i 3. kval. runde Boavista - Bayern München 0-1 (0-1)
0-1 Carlos Trejo (2)
Rødt kort til Thorsten Ferner, Bayern (5)MOM: Bastian Schweinsteiger, Bayern (9)
Vi vinder en meget vigtig udesejr mod Boavista og havde det ikke været for det røde kort til Thorsten Ferner efter 5 minutter kun vi sagtens have vundet mere. Boavista har ikke meget at komme med og efter dagens kampe er jeg 99% sikker på, at vi går videre i turneringen.
1. kamp i BundesligaenBayern München : 1,80 Uafgjort: 3,00 Bochum: 4,00
Bayern München - Bochum 3-0 (2-0)
1-0 Carlos Trejo (6)
2-0 Carlos Trejo (22)
3-0 Thorsten Ferner (str 57)
MOM: Thomas Müller, Bayern (10)
Holdet er dejlig opsat fra starten af dagens kamp og vi vinder fortjent sæsonpremieren i Bundesligaen. Vores mexicanske stjerneangriber Carlos Trejo
(se ham her) sørger med 2 hurtige scoringer for, at vi kan spille sejren hjem stille og roligt. Det helt store tyske forsvarstalent Thomas Müller
(se ham her) var igen klar til kamp og han yder en fremragende indsats i centerforsvaret sammen med Leon Andreasen i dagens kamp.
Super-sub'en Nilmar slog til idag
2. kamp i BundesligaenDortmund: 2,75 Uafgjort: 3,20 Bayern München: 2,25
Dortmund - Bayern München 3-5 (1-3)
0-1 Gianpaolo Pazzini (5)
0-2 Gianpaolo Pazzini (19)
1-2 Abuda (23)
1-3 Bastian Schweinsteiger (30)
2-3 Correa (59)
3-3 Kwabena Agouda (62)
3-4 Nilmar (73)
3-5 Nilmar (90+1)
Inigo Pena brænder straffe (90+3)MOM: Bastian Schweinsteiger, Bayern (8)
En fremragende fodboldkamp som vi heldigvis vinder. Det er aldrig nemt på Westfalen Stadion og Dortmund kæmpede sig da også flot tilbage i kampen efter vores hurtige scoringer, men da først Nilmar kom på banen afgjorden han kampen med 2 scoringer. Vi er startet rigtig godt i Bundesligaen og jeg håber, vi kan holde den nuværende form et godt stykke tid endnu.
Champions League - 2. kamp i 3. kval. runde Bayern München - Boavista 2-1 (2-1)
0-1 Igor de Camargo (19)
1-1 Aleandro Rosi (39)
2-1 Carlos Trejo (45+1)
MOM: Aleandro Rosi, Bayern (8)
Vi går videre til gruppespillet efter en samlet 3-1 sejr over Boavista. Jeg var lige ved at blive nervøs efter deres første scoring, men vi overtager kontrollen af kampen og da først Rosi udligner er jeg sikker på, vi kører sejren hjem og sikrer os videre deltagelse i Champions League.
Lodtrækning til gruppespillet i Champions League
1. seedningslag: Arsenal, Atletico, Barcelona, Chelsea,
FC Bayern, Feyenoord, Juventus, Villarreal
2. seedningslag: Celtic, CSKA Moskva, Heerenveen, Lyon, Lazio, Milan, Roma, Real Madrid
3. seedningslag: Fenerbahce, Frankfurt, Galatasaray, Hertha BSC, Rangers, Sparta Prag, Steaua, Toulouse
4. seedningslag: Beitar Jerusalem, Dynamo Kiev, CSKA Sofia, Legia, Paris SG, Newcastle, Porto, Wisla Krakow
GRUPPERNE
Jeg synes vi er heldige i lodtrækningen og får to hold vi skal slå i Rangers og Legia, mens kampene mod Lazio må være dem der afgører, hvem der vinder puljen og hvem der må nøjes med en andenplads.
3. kamp i BundesligaenBayern München : 1,50 Uafgjort: 3,60 Köln: 5,50
Bayern München - Köln 1-0 (0-0)
Rødt kort til Henrik Kildentoft, Köln (29)1-0 Gianpaolo Pazzini (63)
MOM: Stefan Wessels, Köln (9)
3 kampe - 9 points, så god en start i det tyske, havde jeg alligevel ikke troet, vi kunne få.
Köln er da også lige ved at snyde os for sejren i dag og især veterankeeperen Stefan Wessels brillierer med den ene Glansparade efter den anden som de siger hernede. Gianpaolo Pazzini får heldigvis prikket en enkelt ind i kassen og det er nok til at vi henter en fortjent sejr i dag.
Stillingen efter 3 kampe og vi har fået en perfekt start: