home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1001 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 177319 gange)
Emillionaire
Gæst

Sv: Den Gamle Dame er flyttet til London!
« Svar #480: 13 Jan 2007, 22:22 »

Hvem er Valerio Zappia

Metsu1
Manager

« Svar #481: 13 Jan 2007, 22:57 »

Hvem er Valerio Zappia

Mit værste mareridt  Opstemt

Han er Fiorentina spiller, men starter i Livorno fra spillets start.

Metsu1
Manager

« Svar #482: 14 Jan 2007, 15:46 »

FARVEL ARSENAL, GODDAG.........

Under VM-slutrunden udløb min kontrakt med Arsenal og jeg havde som I ved, valgt ikke at forlænge den. Egentlig ikke fordi, jeg var utilfreds med noget i klubben, men efter vores sejr i Champions League, følte jeg tiden var inde til en ny udfordring og der kom da også nogle interessante tilbud ind af døren.

De mest interessante tilbud kom fra:

Aston Villa               FC Porto               Bayern München               Real Betis                    

Aston Villa var en klub, jeg kendte godt fra min tid i Arsenal og selvom klubben havde det svært i den seneste sæson, er der både potentiale rent spillemæssigt og økonomisk i klubben. Jeg takkede dog nej til tilbuddet, da jeg jo ville prøve en anden liga end den engelske efter to sæsoner i Arsenal. Tilbuddet var ellers rigtig godt.

FC Porto's tilbud var jeg meget interesseret i, da dette var en helt ny udfordring i en liga jeg kendte meget lidt til. Det eneste problem var, at grundlønnen jeg blev tilbudt var 6 gange lavere end i Arsenal og det var ikke så meget til transfers som jeg gerne ville have (ca. 200.000.000 kr.) så efter en del forhandlinger takkede jeg nej til jobbet.

Real Betis takkede jeg hurtigt nej til, da jeg ligesom med Aston Villa havde prøvet ligaen og fordi tingene ikke ser for lovende ud for Real Betis både økonomisk og sportsligt.

Så var der Bayern tilbage og her fik jeg næsten alle mine krav opfyldt. Jeg kan komme til et land, hvor jeg ikke har været tidligere, holdet har potentiale og et vist ry i europæisk fodbold og bestyrelsen var parat med en god sum penge til at genopbygge holdet (385.000.000 kr.) Det eneste problem var, at jeg måtte tage til takke med lidt over halvdelen af de 490.000 kr. jeg tjente om ugen i Arsenal, da de "kun" tilbød mig 285.000 om ugen på en 2-årig kontrakt.
Jeg blev dog enig med mig selv om at penge jo ikke helt er alt og jeg skrev derfor under på kontrakten med Bayern München, den 8. juli 2014.

Jeg vil forskåne jer for pressemødet og springe direkte til gennemgangen af truppen, transfers, økonomien osv.

Bayern München anno 2014

Efter mit første møde med truppen og den første træning, havde jeg dannet mig et lille overblik omkring mulige forstærkninger og spillersalg. Det var sultne Bayern spillere jeg mødte, da de i flere sæsoner har været lige ved og næsten i samtlige turneringer, de har været med i.

De vandt seneste mesterskabet i sæsonen 2009/10, hvilket er helt uacceptabelt for et hold som det bayerske. De har i de seneste 5 sæsoner tabt to Champions League finaler og to DFB-pokal finaler, derudover er det blevet til 3 tredje pladser og en anden plads i Bundesligaen, så tiden er ved at være inde til at få lidt søvltøj tilbage i pokalskabet.

Frem til transfervinduet lukkede d. 31. august har jeg købt disse spillere til klubben:

Landon Donovan - OM/ A C

Donovan kommer til klubben på en fri transfer fra Toulouse i Frankrig. Han er ikke en spiller, jeg har skrevet kontrakt med, da hans transfer har været aftalt siden slutningen af januar. Landon er en spiller, der kan spille på den offensive midtbane eller i angrebet, men jeg må nok indrømme, at med de spillere der i forvejen er i klubben, skal han ikke forvente en fast plads i startopstillingen.

Inigo Pena - F VC, DM, M VC

Inigo Pena er en spiller, jeg har holdt øje med i de sidste par sæsoner, hvor jeg var meget tæt på at købe ham til Arsenal. Han er en alsidig spiller og han kan gå ind og styrke forsvaret i München, hvor jeg synes, vi mangler en del for at kunne gøre os gældende.
Han kostede os 95.000.000 kr., så jeg forventer mig naturligvis en del af Pena. Han skiftede til os fra franske Monaco.

Ali Aydin - Bo

Købet af Ali Aydin er lidt af et sats. Det er ikke fordi, han mangler kvaliterne, nej tværtimod, så er han en rigtig god spiller, han er bare kendt for, at blive utilfreds med tingene, hvis de ikke går efter hans hoved, men til en pris på 15.000.000 kr. og med de evner, så var jeg nødt til at hente ham til klubben. Han skifter til os fra Fenerbahce, hvor han var faldet i unåde.
Jeg har bestemt mig for, at omskole ham til højrekantspiller, da jeg synes han har de helt rigtige kvaliteter til , at blive god for os på kanten.

Ednilson Silva Santos - F/WB V

Ednilson er fremtidens mand på venstreback positionen. Han vil helt sikkert få spilletid i løbet af sæsonen, men han er hovedsageligt købt til klubben som ungdomsspiller og skal have tid til at falde til og udvikle sig.
Han kostede os 15.000.000 og kommer fra portugisiske Braga.

Aleandro Rosi - F/WB/M HV

Rosi er i mine øjne et røverkøb. Vi skulle ikke betale Tottenham mere end 23.000.000 for denne alsidige spiller. Han er ligesom Pena købt til at udfylde de huller og mangler, vi har i den bagerste kæde, men han kan også blive skubbet frem på midtbanen alt efter, hvem jeg kan købe til klubben.
For mig er alsidighed en af de vigtigste egenskaber for en fodboldspiller i dag, da man har mange muligheder i løbet af kampen for at lave ændringer, når man har spillere, der kan spille mange forskellige pladser.

Leon Andreasen - F/DM C

Leon er købt ind for at skabe stabilitet i den bagerste kæde. Han er ved at være oppe i årene, men han er stadig en fremragende fodboldspiller, der sagtens kan begå sig på topplan i mindst 3 sæsoner endnu.
Han kommer fra italienske Parma og har kostet os den nette sum af 27.000.000 kr.

Truppen og taktikken

Ved første øjekast ser taktikken måske en anelse offensiv ud, men det er også hjemmebanetaktikken I ser her, skal jeg møde nogle af de store kanoner på udebane, vil jeg spille mere afventende.
Det indebærer, at midtbanespilleren på den centrale plads vil blive skubbet ned på den defensive position, mens den offensive spiller får besked på ikke at være alt for offensiv (fjerner pilen i taktikken).

Så skal vi lige kigge lidt på økonomien som ser ganske god ud. Jeg forlod jo Arsenal og ganske få dage efter blev listen over de rigeste klubber i verden offenliggjort og ja, Arsenal var placeret som nummer 1. Bayern indtager en hæderlig placering som nummer 12 på denne liste.

Træningskampe

Bayern München - Lyon   3-3

Bayern München - Milan   1-2   

Bayern München - PSV   3-1   

Jeg sidder tilbage med en lidt blandet fornøjelse efter træningskampene. Vi slutter godt af mod PSV, men vi viser undervejs i kampene svaghedstegn i den bagerste kæde. Jeg håber, det bare er et spørgsmål om at få spillet de nye ind på holdet.

Næste opgave bliver Liga-Cuppen hvor vi starter med Stuttgart. Jeg har valgt ikke at satse på denne turnering og jeg vil derfor eksperimentere lidt undervejs og se hvor langt det rækker, men det kan I læse mere om i næste update.
« Seneste Redigering: 15 Jan 2007, 17:38 af Metsu1 » Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller

« Svar #483: 14 Jan 2007, 16:35 »

Godt valg + rigtig god blog. Håber du vinder pokalen, selvom jeg hader Bayern  Opstemt

Metsu1
Manager

« Svar #484: 15 Jan 2007, 15:01 »

Godt valg + rigtig god blog. Håber du vinder pokalen, selvom jeg hader Bayern  Opstemt

Tak for støtten.

Jeg kan egentlig heller ikke selv li' Bayern, jeg er nok mest til BVB i det tyske, men jeg kunne jo heller ikke li' Arsenal, men det gik jo meget godt, så Bayern skulle prøves.  Thumbs Up

michaelk
Landsholdsspiller

Sv: Den Gamle Dame - jetzt mit Lederhosen!
« Svar #485: 15 Jan 2007, 16:58 »

Jeg HADER virkelig Bayern. Men bliver stadig spændende at følge. Held og lykke !!

Hala Madrid!

chelsea-4ever
Landsholdsspiller

« Svar #486: 15 Jan 2007, 17:14 »

Held og lykke i det tyske.. Det skal nok blive godt, selvom jeg også er en af dem, som ikke er så meget til Bayern.

Brøndby IF & Chelsea FC

Emillionaire
Gæst

« Svar #487: 15 Jan 2007, 17:35 »

Ednilson Silva Santos og Inigo Pena ser sgu fede ud er de urealistiske ?

Emillionaire
Gæst

« Svar #488: 15 Jan 2007, 17:43 »

godt valg af Bayern München

Metsu1
Manager

« Svar #489: 15 Jan 2007, 17:43 »

Jeg HADER virkelig Bayern. Men bliver stadig spændende at følge. Held og lykke !!

Held og lykke i det tyske.. Det skal nok blive godt, selvom jeg også er en af dem, som ikke er så meget til Bayern.

Som sagt er Bayern heller ikke lige mit hold, men jeg er glad for at I fortsat vil følge med  Thumbs Up

Ednilson Silva Santos og Inigo Pena ser sgu fede ud er de urealistiske ?

Jeg havde byttet om på SS'et til Aydin og Ednilson  Opstemt, så det er nok Aydin, du mener.

De er begge to regen spillere, men du har ret i, at de ser rigtig gode ud, men jo længer man kommer frem, jo flere vilde talenter dukker der op i spillet, så det er snart ikke til at vælge.  Grin

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #490: 15 Jan 2007, 17:59 »

Rolig Metsu1. Jeg vil altid følge denne blog. Den er jo fantastisk.

Hala Madrid!

Blackhawk
Landsholdsspiller

« Svar #491: 15 Jan 2007, 18:02 »

Tak for støtten.

Jeg kan egentlig heller ikke selv li' Bayern, jeg er nok mest til BVB i det tyske, men jeg kunne jo heller ikke li' Arsenal, men det gik jo meget godt, så Bayern skulle prøves.  Thumbs Up

BVB er slemmere.  Schalke's ærkerivaler..!  Opstemt
Hver sin smag  crazy

Metsu1
Manager

« Svar #492: 15 Jan 2007, 22:56 »

JULI-AUGUST 2014 - kampene

Turneringen starter tidlig i Tyskland, da man starter sæsonen med den såkaldte Ligapokal-turnering, hvor de 6 bedst placerede hold fra den forrige sæson automatisk er med. Det er en turnering vi er med i, da vi sluttede på en 3. plads sidste år, det er dog ikke en turnering, jeg vil satse meget på og jeg vil eksperimentere lidt med hensyn til spillere og taktik.

Ligapokalturneringe n  2014/2015

De seks kvalificerede hold til dette års Ligapokalturnering er:

Mestrene: Frankfurt - får automatisk adgang til semifinalen
nummer 2: Hertha BSC - får automatisk adgang til semifinalen
nummer 3: FC Bayern
nummer 4: HSV
nummer 5: Stuttgart
nummer 6: Dortmund

Ligapokal kvartfinale fra LTU Arena, Düsseldorf
Stuttgart - Bayern München        1-2   (1-0)
1-0 Mario Gomez (40)
1-1 Bastian Schweinsteiger (55)
1-2 Carlos Trejo (64)

MOM: Carlos Trejo (8)

Jeg vinder min første officielle kampe som Bayern træner, men det var langt fra overbevisende, det som vi præsterede i dag. Spillerne virker ikke særlig engageret, men jeg får rusket lidt i dem til halvleg  og siger til dem at Stuttgart er et hold, vi skal og kan slå. De hører heldigvis efter og nu venter de regerende tyske mestre fra Frankfurt i semifinalen.

"Bæstet" viste tænder i dag og
scorede hattrick mod os

Ligapokal semifinale fra Commerzbank-Arena, Frankfurt
Frankfurt - Bayern München        4-0    (2-0)
1-0 Julio Baptista (6)
2-0 Julio Baptista (28)
3-0 Maxwell (59)
4-0 Julio Baptista (65)

MOM: Julio Baptista, Frankfurt (10)

Velkommen til Tyskland! Det var noget af en brat opvågning som Frankfurt giver os idag. De udspiller os og især Baptista er fuldstændig ustyrlig og driver total gæk med Josse, som jeg havde placeret i midterforsvaret i dagens kamp.
Julio Baptista og jeg har jo haft vores bataljer, da jeg valgte ikke at bruge ham ret meget, da jeg var brasiliansk landstræner fordi jeg ikke synes, han var stabil nok i hans præstationer. Det kan være det var "pay-back" tid i dag, vi er i hvert fald ude af turneringen med et brag og viser stadig ikke de bedste takter i forsvaret.

Champions League - 1. kamp i 3. kval. runde

Boavista - Bayern München        0-1    (0-1)
0-1 Carlos Trejo (2)
Rødt kort til Thorsten Ferner, Bayern (5)

MOM: Bastian Schweinsteiger, Bayern (9)

Vi vinder en meget vigtig udesejr mod Boavista og havde det ikke været for det røde kort til Thorsten Ferner efter 5 minutter kun vi sagtens have vundet mere. Boavista har ikke meget at komme med og efter dagens kampe er jeg 99% sikker på, at vi går videre i turneringen.

1. kamp i Bundesligaen
Bayern München : 1,80     Uafgjort: 3,00      Bochum: 4,00

Bayern München - Bochum       3-0       (2-0)
1-0 Carlos Trejo (6)
2-0 Carlos Trejo (22)
3-0 Thorsten Ferner (str 57)

MOM: Thomas Müller, Bayern (10)

Holdet er dejlig opsat fra starten af dagens kamp og vi vinder fortjent sæsonpremieren i Bundesligaen. Vores mexicanske stjerneangriber Carlos Trejo (se ham her) sørger med 2 hurtige scoringer for, at vi kan spille sejren hjem stille og roligt. Det helt store tyske forsvarstalent Thomas Müller (se ham her) var igen klar til kamp og han yder en fremragende indsats i centerforsvaret sammen med Leon Andreasen i dagens kamp.

Super-sub'en Nilmar slog til idag

2. kamp i Bundesligaen
Dortmund: 2,75      Uafgjort: 3,20       Bayern München: 2,25

Dortmund - Bayern München      3-5       (1-3)
0-1 Gianpaolo Pazzini (5)
0-2 Gianpaolo Pazzini (19)
1-2 Abuda (23)
1-3 Bastian Schweinsteiger (30)
2-3 Correa (59)
3-3 Kwabena Agouda (62)
3-4 Nilmar (73)
3-5 Nilmar (90+1)
Inigo Pena brænder straffe (90+3)

MOM: Bastian Schweinsteiger, Bayern (8)

En fremragende fodboldkamp som vi heldigvis vinder. Det er aldrig nemt på Westfalen Stadion og Dortmund kæmpede sig da også flot tilbage i kampen efter vores hurtige scoringer, men da først Nilmar kom på banen afgjorden han kampen med 2 scoringer. Vi er startet rigtig godt i Bundesligaen og jeg håber, vi kan holde den nuværende form et godt stykke tid endnu.

Champions League - 2. kamp i 3. kval. runde

Bayern München - Boavista        2-1    (2-1)
0-1 Igor de Camargo (19)
1-1 Aleandro Rosi (39)
2-1 Carlos Trejo (45+1)

MOM: Aleandro Rosi, Bayern (8)

Vi går videre til gruppespillet efter en samlet 3-1 sejr over Boavista. Jeg var lige ved at blive nervøs efter deres første scoring, men vi overtager kontrollen af kampen og da først Rosi udligner er jeg sikker på, vi kører sejren hjem og sikrer os videre deltagelse i Champions League.

Lodtrækning til gruppespillet i Champions League

1. seedningslag: Arsenal, Atletico, Barcelona, Chelsea, FC Bayern, Feyenoord, Juventus, Villarreal

2. seedningslag: Celtic, CSKA Moskva, Heerenveen, Lyon, Lazio, Milan, Roma, Real Madrid

3. seedningslag: Fenerbahce, Frankfurt, Galatasaray, Hertha BSC, Rangers, Sparta Prag, Steaua, Toulouse

4. seedningslag: Beitar Jerusalem, Dynamo Kiev, CSKA Sofia, Legia, Paris SG, Newcastle, Porto, Wisla Krakow

GRUPPERNE

Jeg synes vi er heldige i lodtrækningen og får to hold vi skal slå i Rangers og Legia, mens kampene mod Lazio må være dem der afgører, hvem der vinder puljen og hvem der må nøjes med en andenplads.

3. kamp i Bundesligaen
Bayern München : 1,50     Uafgjort: 3,60      Köln: 5,50

Bayern München - Köln       1-0       (0-0)
Rødt kort til Henrik Kildentoft, Köln (29)
1-0 Gianpaolo Pazzini (63)

MOM: Stefan Wessels, Köln (9)

3 kampe - 9 points, så god en start i det tyske, havde jeg alligevel ikke troet, vi kunne få.
Köln er da også lige ved at snyde os for sejren i dag og især veterankeeperen Stefan Wessels brillierer med den ene Glansparade efter den anden som de siger hernede. Gianpaolo Pazzini får heldigvis prikket en enkelt ind i kassen og det er nok til at vi henter en fortjent sejr i dag.

Stillingen efter 3 kampe og vi har fået en perfekt start:

Zone 43
Manager

« Svar #493: 16 Jan 2007, 17:17 »

Superb start i det tyske Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Nicobong
Ynglingespiller

« Svar #494: 16 Jan 2007, 19:54 »

Ejj hvor jeg hader bayern Grin . Nåe, men det her er sgu min ynglings-blog så det skider jeg på Grin

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010