home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:54:03 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
I går kl. 10:09:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  0 Brugere, 788 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Input til det danske data i FM13
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Input til det danske data i FM13  (Læst 138691 gange)
Nørbæk
Dansk headresearcher
*

Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #60: 29 Okt 2012, 15:26 »

Vi har haft en længere debat om Cornelius på et andet forum.

Hvad siger I til ham?

plutonium
Manager

« Svar #61: 29 Okt 2012, 15:29 »

Vi har haft en længere debat om Cornelius på et andet forum.

Hvad siger I til ham?

Ved min første hurtige gennemtjek af betaen synes jeg han var meget godt ramt. Jeg frygtede at man ville overse hans (efter min mening) meget brede repertoire. Han er ikke teknisk dårlig, og er god til at læse spillet samt arbejder meget for en spiller af hans type. Hans fysik husker jeg også som værende fint ramt.

Skal ikke lægge skjul på at det er længe siden jeg har haft betaen tændt, så kan ikke huske præcise værdier, men jeg noterede mig dengang at både han og Remmer virkede som om de var godt vurderet.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Romme
Gæst

« Svar #62: 29 Okt 2012, 16:01 »

Jaa. Umiddelbart ser Cornelius nogenlunde ud som han skal. Nogenlunde fordi det selvsat er svært at vurdere en spiller der kun har været i ligaen i 12-13 kampe.

Dog ser det ud til at han har vurderingen som "wonderkid". Vanvittigt

« Seneste Redigering: 29 Okt 2012, 16:08 af Romme » Logged

Carl-keane
Lilleputspiller
*

« Svar #63: 29 Okt 2012, 19:58 »

Hej Alle. Fair nok!

Here we go: Martin E startede på U17 som Assistent. Men er stoppet igen (Er i Valby BK pga skader og arbejde). Nu er der Frank Jensen som U17 Chef. Thestrup er i Hvidovre og Steen Ryborg er ligeledes stoppet. Istedet er Christian Antonsen og Rene Henriksen (Ikke ham fra AB, dog gammel Fremmer).

Køhler: Vores målmand, her er den tekniske alt for lavt. Han har flere gange afdriblet modstanderen og har som bekendt lavet et saksesparksmål. Årets spiller sidste år. Derudover er han sikkerheden selv i feltet. Måske endda den bedste i truppen. Mit forslag: førsteberøring, behersker feltet, teamwork og håndtering skal sættes op.

Svendsen: Vores Anfører, en meget stabil spiller, som tilmed er et godt forbillede for klubbens/truppens mange unge. Mit forslag er: tackling, placeringsevne, styrke og forudseenhed skal sættes op.

Hester: Stort divisionstalent i mine øjne. Der tilmed har haft sin barndom i klubben og spillet den op fra DS. Mit forslag er : udholdenhed, koncentration og teamwork skal sættes op.

Stokholm: Færøsk mester (B36), Hentet af Peer F med barndom på diverse talenthold i BIF. Han er 191 høj (Ikke 179CM). Fast mand i midten der sjældent sætter en fod forkert. Mit forslag er: tackling, balance, beslutninger og koncentration skal sættes op.

Lindbjerg: En af grundene til at AB's Oliver Hansen ikke kom på i Frem. Han er 185 og ikke 179. Ikke langt fra virkeligheden men mit Forslag er: styrke og tackling skal sættes en smule op.

Anderson: Årets spiller i KS, en rigtig fighter og et stort talent! Mit forslag er: udholdenhed(Meget), tackling, mod,  arbejdsstyrke og målrettethed skal sættes op.

Dybdahl: Ikke fordi at hans nuværende tal skyder helt forkert men hans tekniske færdigheder skal generelt forbedres.

Sundstrup: Endnu en, mere eller mindre fast mand, i Frems trup. Han bliver sjældent fravalgt, kun pga taktiske begrundelser (442 eller 451 med Simonsen, Anderson og sjældent Camili) Mit forslag er: Langskud, Afslutninger, Førsteberøring og Balance skal sættes op.

Touray: En spiller der har udviklets sig meget (Især fysisk) siden han kom til DK og fungere perfekt med de andre i truppen. Han er fra Cameroun og ikke DK. Styrke, Hurtighed, Placeringsevne skal sættes op.

Håber dette er brugbart og ikke alt for Fremfarvet!  Smiley

elhof
Ynglingespiller

« Svar #64: 29 Okt 2012, 20:22 »

Jeg har et par indspark til Viborgs spillere

Først, ros til den Viborg ansvarlige. Efter tre sæsoners FM13-betaspil ser udviklingen ret fornuftig ift. de talenter der forventes noget af i virkeligheden, og de fleste positioner og stats ser realistiske ud. Jeg har dog et par småting der måske kunne ændres.
Jeg arbejder med kamp-afvikling på Viborg Stadion, og følgende er baseret på mine observationer fra de sidste 2½ sæsoners hjemmebanekampe, samt de udebanekampe jeg har haft mulighed for at være til stede til.

Rask har ikke spillet højreback siden han sidste gang var i Viborg (2009), og det gjorde han i øvrigt rigtigt dårligt. Han er der ud over (i spillet) kompetent til at spille både venstreback og på midten. I virkelighedens verden er han KUN kompetent til at spille i midterforsvaret. Her er han til gengæld første mand på holdkortet.

Stats:
Jumping: 16 - Mikkel Rask har måske det bedste svæv i luften i Danmark. Hans fortid som volleyball-spiller hjælper ham virkelig her. Kan sættes op til 17-18.
Heading: 14 - Til gengæld får han ikke så meget ud af sit svæv på offensive standardsituationer . Kommer tit først på bolden, men scorer for lidt i forhold til, at der altid bliver sigtet efter ham på eks. hjørnespark. Kan sættes ned til 12.
Dribbling: 10 - Alt for højt. Rask er en gammeldags forsvarsspiller, der ikke dribler bolden nogen steder hen. Først og fremmest fordi han ikke kan! Kan sættes ned til 6-7.
Tackling: 13 - Kan måske sættes op til 14-15. Han rammer rigtigt godt med sine tacklinger, og laver ikke mange frispark for en mand med hans manglende hurtighed.
Positioning (11) og anticipation (9):  - Han er god til at komme frem til sin modstander og forudse spillet, Begge kan hæves 1-2.
Influence: 10. Rask er den eneste rigtige ledertype på holdet. Selvom Ove Christensen har sagt, at han har nogle mangler som anfører, er han typen der går forrest og indpisker vilje i de unge på holdet. Ny værdi omkring 15.
Workrate: 14 - Er der en mand der kæmper i 90 minutter, er det Mikkel Rask. Har Viborg tabt en kamp, er det som regel Rask der bliver kåret til Viborgs bedste, pga. sin fightervilje. Hæves til 16.
Creativity: 10 - Han skaber altså ikke ret meget på egen hånd, og spiller for det meste bolden hurtigt videre til Jonas Thorsen eller Simon Nagel, eller losser den frem mod Dalgaard. Sættes ned til 5-6.
Accelaration: 11 - Hans store akilleshæl. Han er ikke hurtig på hverken de første, eller sidste meter. Sættes ned til 7-8.
Stamina: 13 - Han holder altid 90 minutter, og er altid ham der bliver smidt på toppen for at tage slagsmålene, hvis de er bagud kort før tid. Kan sættes op til 15.
Strength: 10 - Rask er bomstærk. Sættes op til 14-15.

Thomas Dalgaard har brug for en seriøs overhaling, og det ligner mest, at han bare er blevet flyttet fra Skive til Viborg, uden at kigge ret meget på hans attributter. 

Han var oppe og vende som emne i Fodbold FM (efter 51 min.) på radio 24syv, hvor han blev betegnet som en mand der også kan lave mål i Superligaen, og som var den bedste afslutter i de to bedste rækker i Danmark.
Der ud over mener jeg for egen regning, at han også har en glimrende teknik, lidt firkantede driblinger, men snyder ofte flere modstandere og kan skabe målchancer ud af ingenting. Desuden står han altid det rigtige sted i feltet.
Negativt om ham kan det siges, at han ikke kan bruge sit hoved til andet end at tænke frem mod næste chance. Jeg kan ikke huske at have set ham vinde en hovedstødsduel, på trods af at han er fire meter høj, og scorer kun med hovedet hvis den bliver smidt direkte ind i hatten på ham med et hårdt indlæg. Og så er der selvfølgelig renommeet som "lazy boy", hvilket i det store hele holder stik.

Så uden at forklare for meget om de enkelte stats, vil jeg komme med mine ændringsforslag:

Dribbling: 10 -> 14
Finishing: 14 -> 16-17
First touch: 9 -> 12-13
Heading: 13 -> 8-9
Technique: 9 -> 13-14 Eksempel på flair, technique, first touch, dribbling m.m.
Flair: 13 -> 15-16
Off the ball: 8 -> 14-15 Eksempel
Acceleration: 12 -> 10-11 Er ikke så hurtig på de første meter, til gengæld løber han fra de fleste over en halv banehalvdel.
Agility: 8 -> 10
Balance: 11 -> 12-13
Jumping: 15 -> 9-10

Han hidden attributes er jeg ikke klar over hvordan ser ud, men han burde have høje tal i Consistency og Important matches, da han holder stabilt niveau uanset modstander, og kampens betydning, samt meget lavt i versatility.

Det blev lidt længere end jeg havde regnet med. Jeg har også et par kommentarer til blandt andet Ousmane Sarr, Razak Pimpong, Patrick Nielsen og Arrieta, men vender tilbage når min skrivekrampe har fortaget sig Smiley

daugaard
Landsholdsspiller

« Svar #65: 29 Okt 2012, 20:24 »

Elhof, Respekt for at du har gået så meget i detajler, big up Smiley

BumberBERG
Gæst

« Svar #66: 29 Okt 2012, 20:25 »

Patrick Nielsen skal ihvertfald sættes op i stamina, hurtighed og indlæg

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #67: 29 Okt 2012, 21:25 »

Jeg synes lige jeg vil komme med en kommentar snarere end et input omkring specifikke spillere.

Jeg ved ikke om det bare er mig, men en spiller som Kasper Kusk har gjort det virkelig godt i superligaen, ingen tvivl. Og selvom jeg selv er AaB'er, så var jeg overrasket over hvor god han faktisk er blevet i FM, så jeg synes det lyder vildt at sætte ham op. Jeg mener, han har først for alvor slået igennem i denne sæson, han er 20 år og har inden en evt. forbedring niveau til en mindre Premier League klub.

Herudover synes jeg at der kommer nogle lidt farvede bud. Stor respekt for Jeres input, da I tydeligvis har godt kendskab til klubberne, men f.eks. at give Dalgaard 16-17 i finish, eller Aron 15 for den sags skyld? Det er absolut ikke nogen negativ kritik, men ret beset, så har vi jo flere PL stjerne løbende rundt i de danske rækker, hvis disse stats holder.

En sidste ting, jeg aldrig har forstået er spillerne i de lavere divsioner, danske som udenlandske. Jeg holder mig generelt fra LLM og lign., da spillerne i disse rækker er så dårlige, at man stats-mæssigt ikke kan kende forskel på en forsvarsspiller og en angriber (groft sagt). Det er klart at deres stats skal være lavere end spillerne i PL, men jeg ser bare ingen rød tråd i den lavere rangering. Normalt vil jeg forvente at en forsvarsspiller er god (i forhold til rækken) i tackling, mens en angriber generelt er god (igen i forhold til rækken) i finishing. Dvs. at jeg forventer at kunne genkende de samme typer (midtbaneslideren, poacheren, tank canterforward, forsvarsklippen osv.) blandt de dårligere spillere omend med generelt lavere stats. Tænker man ikke i spiltyper blandt de dårligere spillere, eller fastsættes statsene tilfældigt så længe CA og PA går op?

Med det sagt, så har jeg i øvrigt aldrig nogensinde forstået, hvordan f.eks. en midterforsvarer kan være god (høj CA/PA), hvis han 1,65 og ikke kan hoppe over et A4 ark, der ligger ned. Han kan selvfølgelig hedde The Missing Link fra Catalonien, men som udgangspunkt har jeg svært ved at se, at man kan være god med så åbenlys en svaghed? Her tænker jeg igen hvorfor man ikke (for det går jeg ikke ud fra I gør?) laver spillerne over en skabelon for spillertypen, hvor de enkelte stats så kan varieres i mere eller mindre grad? Jeg håber mit spørgsmål gav mening, ellers uddyber jeg gerne Smiley

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

plutonium
Manager

« Svar #68: 29 Okt 2012, 21:47 »

Det korte indlæg: Jeg synes du har fat i rigtig mange rigtige ting, TheDuck!

Lidt mere uddybende: Jeg synes virkelig folk er flotte med de høje stats til diverse spillere. 15 er for mig at se et vildt flot skillniveau for en superligaspiller, og det er ikke mange fx angribere der kan bryste sig af 15 i finishing. Det samme gælder forsvarsspillere mht. tackling og lignende. 15 er dansk landsholdsklasse, og så taler vi ikke bare marginalspiller, men god nok til at kæmpe om en plads blandt de 16 første i truppen. Det er i hvert fald helt sikkert godt nok til en større liga end den danske!

13 er for mig at se en spiller, der er god nok til at være starter på et givent superligamandskab. De kan naturligvis godt findes i de lavere divisioner, det er ikke det jeg vil anfægte, men folk skal måske ikke være FOR hurtige til at dele de høje skillniveauer ud.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #69: 29 Okt 2012, 22:02 »

Det korte indlæg: Jeg synes du har fat i rigtig mange rigtige ting, TheDuck!

Lidt mere uddybende: Jeg synes virkelig folk er flotte med de høje stats til diverse spillere. 15 er for mig at se et vildt flot skillniveau for en superligaspiller, og det er ikke mange fx angribere der kan bryste sig af 15 i finishing. Det samme gælder forsvarsspillere mht. tackling og lignende. 15 er dansk landsholdsklasse, og så taler vi ikke bare marginalspiller, men god nok til at kæmpe om en plads blandt de 16 første i truppen. Det er i hvert fald helt sikkert godt nok til en større liga end den danske!

13 er for mig at se en spiller, der er god nok til at være starter på et givent superligamandskab. De kan naturligvis godt findes i de lavere divisioner, det er ikke det jeg vil anfægte, men folk skal måske ikke være FOR hurtige til at dele de høje skillniveauer ud.

Jeg er fuldstændig enig!

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!

Brøndby IF <3

elhof
Ynglingespiller

« Svar #70: 29 Okt 2012, 22:06 »

Herudover synes jeg at der kommer nogle lidt farvede bud. Stor respekt for Jeres input, da I tydeligvis har godt kendskab til klubberne, men f.eks. at give Dalgaard 16-17 i finish, eller Aron 15 for den sags skyld? Det er absolut ikke nogen negativ kritik, men ret beset, så har vi jo flere PL stjerne løbende rundt i de danske rækker, hvis disse stats holder.

En sidste ting, jeg aldrig har forstået er spillerne i de lavere divsioner, danske som udenlandske. Jeg holder mig generelt fra LLM og lign., da spillerne i disse rækker er så dårlige, at man stats-mæssigt ikke kan kende forskel på en forsvarsspiller og en angriber (groft sagt). Det er klart at deres stats skal være lavere end spillerne i PL, men jeg ser bare ingen rød tråd i den lavere rangering. Normalt vil jeg forvente at en forsvarsspiller er god (i forhold til rækken) i tackling, mens en angriber generelt er god (igen i forhold til rækken) i finishing. Dvs. at jeg forventer at kunne genkende de samme typer (midtbaneslideren, poacheren, tank canterforward, forsvarsklippen osv.) blandt de dårligere spillere omend med generelt lavere stats. Tænker man ikke i spiltyper blandt de dårligere spillere, eller fastsættes statsene tilfældigt så længe CA og PA går op?

True, jeg kan sikkert ikke undgå at være lidt farvet, da jeg holder med Viborg, har arbejdet for klubben, og fulgt dem i 20 år.

Og det er, som du siger, sindssygt svært at rangere spillerne i de lavere rækker (og nok egentlig også i den øverste danske). Mine bud kom mere som en reaktion på den udvikling jeg har set i spillet, hvor en spiller som Dalgaard scorer 5-10 mål på en sæson, de fleste med hovedet og ikke rigtigt passer med den spiller man ser banke kasser ind som han har lyst, i virkeligheden. Tallene er nok lige så meget et udtryk for, at mange spillere i Superligaen har nogle ret vilde tal også. Helenius har f.eks. 16 i finishing, og selvom han måske overall er en bedre spiller, er han altså ikke så kold foran kassen som Dalgaard når der er gang i tivoliet.

Om ikke andet kan mine forslag måske bruges til at ændre på nogle af deres spidskompetencer, de enkelte tal må være op til Nørbæk og hans håndlangere.

Btw, Betsafe Ligaen er the bomb!

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #71: 29 Okt 2012, 22:10 »

Nu er en spiller jo heller ikke Premier League-potentiale pga en stat. Det kræver sammenhængende gode stats, at være en god spiller. Så en middelmådig divisionsspiller kan sagtens have en stor spidskompetence, uden at være overvurderet.

elhof
Ynglingespiller

« Svar #72: 29 Okt 2012, 22:12 »

Og så følger der jo heldigvis en editor med det fulde spil. Mon ikke Dalgaard bliver topscorer på en eller anden måde alligevel Wink

plutonium
Manager

« Svar #73: 29 Okt 2012, 22:15 »

Helenius har f.eks. 16 i finishing, og selvom han måske overall er en bedre spiller, er han altså ikke så kold foran kassen som Dalgaard når der er gang i tivoliet.

Om ikke andet kan mine forslag måske bruges til at ændre på nogle af deres spidskompetencer, de enkelte tal må være op til Nørbæk og hans håndlangere.

Til det første, så skal man altså (igen) huske på at skille de forskellige færdigheder ad! Finishing afgør ikke hvor mange mål en spiller scorer, men hvor præcist han afslutter. Hvis han stresser i skudøjeblikket på grund af dårlige mentale skills eller har en dårlig balance og/eller adræthed, så vil hans målscoring blive påvirket.

Finishing er snarere et udtryk for hvor præcist han skyder og dermed rammer målet fra forskellige vinkler situationer. Men de betyder ikke at han banker dem ind på stribe. Jeg synes faktisk at hvis man kigger på helt isoleret hvor god Helenius er til at afslutte, så er han ramt godt. Han scorer altså mål fra svære vinkler, hvor han rent teknisk viser, at han er dygtig til at afslutte.

Men ja, det er godt at give en ide om spillerens generelle kompetencer, og så kan Nørbæk tage den derfra Peace

Nu er en spiller jo heller ikke Premier League-potentiale pga en stat. Det kræver sammenhængende gode stats, at være en god spiller. Så en middelmådig divisionsspiller kan sagtens have en stor spidskompetence, uden at være overvurderet.

Det har du 100 % ret i. Men man kan kigge på den ene skill isoleret, og sige om han er god nok til at måle sig med Premier League spillere. For nu at føre det eksempel videre. Hvis en spiller har 15 i en skill, så er han i lige dét facet af spillet lige så god som danske landsholdsspillere. Så er det korrekt, at alle hans andre skills kan være for dårlige til at berettige en plads, men omvendt vil jeg sige, at det er sjældent en spiller er SÅ god til en færdighed i de lavere rækker, at han ligefrem kan måle sig med landets elite. På den led er det for mig at se kun de fysiske skills du kan finde på topniveau selv i de lavere rækker. Og så naturligvis enkelte mentale skills.

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #74: 29 Okt 2012, 22:18 »

Som er fortsættelse synes jeg også det er vigtigt at se på typen af stats:

Teknik:
De tekniske stats er som udgangspunkt den helt klare forskel på spillerne i gode hhv. dårlige rækker. Evnerne bør helt generelt gradueres nedad i takt med rækkerne med hensyntagen til naturlig variation, selvfølgelig.

Mentalt:
Det mentale kan ses på flere måder. Nogle stats er udtryk for høje evner, såsom kreativitet og alt hvad der i det hele taget har med spilforståelsen at gøre. Som jeg ser det kan netop spilforståelse gøre en middelmådig spiller (teknisk og fysisk) i stand til at spille på højere niveau end talentet berettiger, da det gør vedkommende i stand til at agere som holdspiller og ikke kun som individuel spiller. Dvs. typisk forsvars- og midtbanespillere.

Herudover kommer en del af det mentale med alderen, da den ældre og oftest mere modne spiller generelt har en bedre spilforståelse set i forhold til f.eks. anticipation, decisions og composure. Det er ganske enkelt rutinen der tæller her.

Endeligt er der det rent karaktermæssige, f.eks. team work, work rate og determination, der for mig at se kan være ligeså højt hos en serie 3 spiller som hos en PL stjerne. Sammenlign f.eks. den tidligere 2. divisionsspiller, der i en alder af 38 spiller defensiv midt på det lokale serie 3 hold, hvor han er anfører med Mario Balotelli. Her taler jeg selvfølgelig kun på de tre førnævnte punkter.

Fysik:
Det fysiske er for mig næsten omvendt proportionalt med niveauet man spiller på, men også kun næsten. Tag f.eks. Messi og sæt ham på holdet i den 5. eller 6. bedste række i England. Han vil nå at spille imellem 7 og 8 minutter inden The Bakersfield Butcher laver ham til en argentinsk tornedous med bacon og tandstik og det hele.

Kort sagt, så mener jeg ikke fysik i form af styrke har noget med niveauet at gøre, mens fitness og acceleration/pace til dels må forventes større på et højere niveau. Når det er sagt, så ser du stadig folk i de lavere serier, der kan løbe hurtigere end eller udmærkede superligaspillere, og her tænker jeg selvfølgelig ikke på f.eks. Kamper.

Som konklusion vil jeg derfor sige, at de forskellige stats bør uddeles dels efter spiltype som foreslået i mit tidligere indlæg, og dels efter hvilken type stat, der er tale om, som nævnt ovenfor. Det er selvfølgelig kun tommelfingerregler jeg nævner, hvor der fra spiller til spiller kan være (store) variationer, men kunne man tage et gennemsnit for alle spillere, så burde forskellen på top og bund være større i nogle typer stats end andre.

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010