home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 437 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Input til det danske data i FM13
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Input til det danske data i FM13  (Læst 128953 gange)
euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #45: 27 Okt 2012, 15:23 »

oaky Smiley tak for dit hurtige svar. Som sagt ikke brugt så meget tid. Spiller med LFC, hvor jeg gik ind på OB's hold og spillere. Havde nok bare forventet mere, måske lidt farvet da jeg samtidig er OB'er Smiley Både mht. værdisætningen og stats in general virkede hele holdet bare lidt i den lave ende. Måske fordi jeg var blevet vant til at se på PL spillerne Smiley
Logged

LFC & OB!!!

falkhid
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #46: 28 Okt 2012, 23:09 »

Jeg har i et par sæsoner syntes at en spiller som Janus Drachmann er lettere undervurderet i spillet, han er klart mere pasningssikker end det jeg har oplevet i FM i en del år

En anden ting med AC Horsens, så er der en ung u16 landsholdsmålmand i Anders Raahauge, han kan der måske kigges på, samtidig kunne man se lidt på Spelmann og hans posistionering, det er efterhånden en del år side han har spillet højrebck
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #47: 28 Okt 2012, 23:24 »

Jeg har i et par sæsoner syntes at en spiller som Janus Drachmann er lettere undervurderet i spillet, han er klart mere pasningssikker end det jeg har oplevet i FM i en del år

En anden ting med AC Horsens, så er der en ung u16 landsholdsmålmand i Anders Raahauge, han kan der måske kigges på, samtidig kunne man se lidt på Spelmann og hans posistionering, det er efterhånden en del år side han har spillet højrebck

Jeg er enig i JD og MS skal opdateres, jeg synes at Drachmanns stats er noget forbedret siden FM12.
Han spiller rigtig ofte på højre og venstre midtbane for Horsens, så måske hans evne til at spille de placeringer burde forbedres til meget dygtig?

Spelmann har ikke spillet back i lang tid og bruges oftere offensivt end defensivt. Hans naturlige position er vel efterhånden som MC, hvor han er meget dygtig på den defensive i stedet. Han har i øvrigt spillet nogle kampe som angriber også, hvilket det måske burde afspejles, men synes det førnævnte er vigtigere og det sidste er flueknepperi. Wink
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Carl-keane
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #48: 29 Okt 2012, 10:11 »

Hvad skal man gøre hvis et hold er meget forkert?

Jeg taler her om BK Frems trup!

-Jeg er stadionspeaker på Valby idrætspark og derudover selvfølgelig Fremmer. Altså, jeg ser alle hjemmekampe og en del udekampe.

Følgende spillere er alt for dårlige i FM i fl. til virkeligheden:

Jakob Køhler
Klavs Svendsen
Casper Hester
Christian Stokholm
Mikkel Anderson
Jeppe Dybdahl
Mark Sundstrup
Mohammed Touray
Lasse Lindbjerg

5/6stk af disse er stamspillere på 1. holds truppen, dog opnår de kun en stjernerating på højest 2!

Følgende spillere spiller ikke mere i BK Frem:
Dennis Bo Mortensen
Dalibor Gotovac

Følgende personale er heller ikke at finde i BK Frem:
Thomas Thestrup
Martin E Jensen

På Forhånd tak.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #49: 29 Okt 2012, 10:26 »

De sidste mange år synes jeg, at der har været en konsekvent forkert vurdering i niveauerne ligaerne imellem. Her mener jeg blandt andet helt specifikt, at den danske liga er stærkt undervurderet, og der er en tendens til, at landets talentarbejde i de nyere år er undervurderet. Jeg er på ingen måde stor fortaler for, at vi har et meget højt niveau i Superligaen. Men jeg synes, at vi har enkelte spillere som er rigtig gode, og derudover har der efter DBUs reorganisering af talentarbejdet vist sig at være en ekstremt stor talentbase i Danmark, se blandt andet antallet af talenter, som tager til verdens største klubber og ligaer indenfor de seneste år.
Man kan så kigge på den norske liga, som har været flere niveauer under den danske i mange år, og se at der er adskillige spillere, som er bedre end alle spillere i Superligaen. Det synes jeg ikke er korrekt. Derudover har Rosenborgs ungdomshold vel 5-8 spillere, som har et potentiale, der får den danske ungdom til at se sølle ud. Kan dette være rigtigt, er der et fuldstændig vildt gennembrud i det norske talentarbejde, som jeg ikke kender til?
Logged

Nørbæk
Dansk headresearcher
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #50: 29 Okt 2012, 13:08 »

Jeg har i et par sæsoner syntes at en spiller som Janus Drachmann er lettere undervurderet i spillet, han er klart mere pasningssikker end det jeg har oplevet i FM i en del år

En anden ting med AC Horsens, så er der en ung u16 landsholdsmålmand i Anders Raahauge, han kan der måske kigges på, samtidig kunne man se lidt på Spelmann og hans posistionering, det er efterhånden en del år side han har spillet højrebck

Tak - kan du komme med specifikke punkter, hvor Drachmann skal vurderes højere? Og en begrundelse Smiley

Spelmann har vi sjovt nok lige rettet til i sidste uge Smiley
Logged

Nørbæk
Dansk headresearcher
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #51: 29 Okt 2012, 13:10 »

Hvad skal man gøre hvis et hold er meget forkert?

Jeg taler her om BK Frems trup!

-Jeg er stadionspeaker på Valby idrætspark og derudover selvfølgelig Fremmer. Altså, jeg ser alle hjemmekampe og en del udekampe.

Følgende spillere er alt for dårlige i FM i fl. til virkeligheden:

Jakob Køhler
Klavs Svendsen
Casper Hester
Christian Stokholm
Mikkel Anderson
Jeppe Dybdahl
Mark Sundstrup
Mohammed Touray
Lasse Lindbjerg

5/6stk af disse er stamspillere på 1. holds truppen, dog opnår de kun en stjernerating på højest 2!

Følgende spillere spiller ikke mere i BK Frem:
Dennis Bo Mortensen
Dalibor Gotovac

Følgende personale er heller ikke at finde i BK Frem:
Thomas Thestrup
Martin E Jensen

På Forhånd tak.

Tak for dette.

2 ud af 5 stjerner i ratings er vel ikke helt skidt? Måske endda for højt for et 2. divisionshold på verdensplan Smiley

Hvis du har specifikke input til, på hvilke områder spillerne skal justeres, lytter vi gerne. Men det hjælper os ikke, at du blot siger, at x og y er for dårlige. Frems niveau i spillet svarer til deres placering i virkeligheden.

Jeg får fjernet de spillere, der ikke længere er i klubbem.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #52: 29 Okt 2012, 13:11 »

Tak for dette.

2 ud af 5 stjerner i ratings er vel ikke helt skidt? Måske endda for højt for et 2. divisionshold på verdensplan Smiley

Hvis du har specifikke input til, på hvilke områder spillerne skal justeres, lytter vi gerne. Men det hjælper os ikke, at du blot siger, at x og y er for dårlige. Frems niveau i spillet svarer til deres placering i virkeligheden.

Jeg får fjernet de spillere, der ikke længere er i klubbem.

Er det mig der har misforstået noget eller uddeles stjernerne ikke efter hvor gode de er i forhold til resten af spillerne i truppen?
Logged


Nørbæk
Dansk headresearcher
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #53: 29 Okt 2012, 13:13 »

De sidste mange år synes jeg, at der har været en konsekvent forkert vurdering i niveauerne ligaerne imellem. Her mener jeg blandt andet helt specifikt, at den danske liga er stærkt undervurderet, og der er en tendens til, at landets talentarbejde i de nyere år er undervurderet. Jeg er på ingen måde stor fortaler for, at vi har et meget højt niveau i Superligaen. Men jeg synes, at vi har enkelte spillere som er rigtig gode, og derudover har der efter DBUs reorganisering af talentarbejdet vist sig at være en ekstremt stor talentbase i Danmark, se blandt andet antallet af talenter, som tager til verdens største klubber og ligaer indenfor de seneste år.
Man kan så kigge på den norske liga, som har været flere niveauer under den danske i mange år, og se at der er adskillige spillere, som er bedre end alle spillere i Superligaen. Det synes jeg ikke er korrekt. Derudover har Rosenborgs ungdomshold vel 5-8 spillere, som har et potentiale, der får den danske ungdom til at se sølle ud. Kan dette være rigtigt, er der et fuldstændig vildt gennembrud i det norske talentarbejde, som jeg ikke kender til?

Vi bruger rigtig meget tid på at sammenligne niveauerne på tværs af de forskellige ligaer. I disse sammenligninger passer Danmark fint ind, både hvad angår nuværende og potentielle niveau.

Men sjovt at du lige nævner Norge. Norge stikker nemlig ud på disse lister og ser derfor ud til at være overvurderede. Jeg kender intet specifikt til den norske liga, men tallene taler efter min mening deres tydelige sprog.

Jeg kan ikke gøre med, end jeg allerede gør: Nævne dette ved alle tænkelige lejligheder Smiley

Hvis der er speficikke spillere i DK, som efter din mening skal vurderes højere, vil vi naturligvis gerne høre om dem. Sammen med en begrundelse/argumentation naturligvis Smiley
Logged

Nørbæk
Dansk headresearcher
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #54: 29 Okt 2012, 13:13 »

Er det mig der har misforstået noget eller uddeles stjernerne ikke efter hvor gode de er i forhold til resten af spillerne i truppen?

Jeg vil ikke tro det, men jeg må indrømme, at jeg kommer i tvivl, nu du nævner det.

Hvis du har ret, ville du altid have mindst én spiller med 5 stjerner. Dette er ikke tilfældet i mine spil. Det ville heller aldrig være muligt at modtage en scoutrapport, der med stjerner udtrykte, at den scoutede spiller er bedre end dine nuværende.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #55: 29 Okt 2012, 13:19 »

Vi bruger rigtig meget tid på at sammenligne niveauerne på tværs af de forskellige ligaer. I disse sammenligninger passer Danmark fint ind, både hvad angår nuværende og potentielle niveau.

Men sjovt at du lige nævner Norge. Norge stikker nemlig ud på disse lister og ser derfor ud til at være overvurderede. Jeg kender intet specifikt til den norske liga, men tallene taler efter min mening deres tydelige sprog.

Jeg kan ikke gøre med, end jeg allerede gør: Nævne dette ved alle tænkelige lejligheder Smiley

Hvis der er speficikke spillere i DK, som efter din mening skal vurderes højere, vil vi naturligvis gerne høre om dem. Sammen med en begrundelse/argumentation naturligvis Smiley

Fedt, at du kender til problemet. Super godt arbejde. Det jeg var mest skuffet, var også i henhold til Norge vs. Danmark-konflikten. Har skrevet en PB til dig.
Logged

Pjævs
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #56: 29 Okt 2012, 13:20 »

Jeg vil ikke tro det, men jeg må indrømme, at jeg kommer i tvivl, nu du nævner det.

Hvis du har ret, ville du altid have mindst én spiller med 5 stjerner. Dette er ikke tilfældet i mine spil. Det ville heller aldrig være muligt at modtage en scoutrapport, der med stjerner udtrykte, at den scoutede spiller er bedre end dine nuværende.

Stjernerne gives i forhold til ligaen du spiller i.
Logged

bonde42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #57: 29 Okt 2012, 14:52 »

Major fail!

Jeg er igang med 3' sæson med FCK og er netop nået til starten - pludselig dukker en meget mærkelig mail op, hvor der står jeg skal spille 3'kval runde i CHL, lidt mærkeligt da jeg vandt ligaen sidste sæson og at den burde give direkte adgang til CHL gruppespil?


Mon ikke det har noget at gøre med Danmarks placering på den der uefa-rangliste? Det er svært at sige, hvad der er sket i dine to sæsoner, men så vidt jeg ved, skal denne sæsons danske mester end ikke direkte i gruppespillet, så tror umiddelbart ikke, der er tale om fejl i data :-) håber det kan hjælpe lidt på dine frustrationer
« Seneste Redigering: 29 Okt 2012, 14:56 af bonde42 » Logged

Vejgaard Boldspilklub

Selvom alting kører i ring, er det ikke alting, der er ringe..

Nørbæk
Dansk headresearcher
*

Offline Offline

 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #58: 29 Okt 2012, 15:06 »

Mon ikke det har noget at gøre med Danmarks placering på den der uefa-rangliste? Det er svært at sige, hvad der er sket i dine to sæsoner, men så vidt jeg ved, skal denne sæsons danske mester end ikke direkte i gruppespillet, så tror umiddelbart ikke, der er tale om fejl i data :-) håber det kan hjælpe lidt på dine frustrationer

Har i hvert fald intet med dataet at gøre Smiley

I øvrigt kan jeg ikke se posten, du svarer på, i denne tråd?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Input til det danske data i FM13
« Svar #59: 29 Okt 2012, 15:22 »

Har i hvert fald intet med dataet at gøre Smiley

I øvrigt kan jeg ikke se posten, du svarer på, i denne tråd?

Forfatteren til indlægget, bonde svarer på, har slettet det Peace

Men bonde nåede at citere ham, og derfor forsvinder citat ikke Smiley


Angående det med stjerner, så er jeg ret sikker på, at stjerner sættes efter din trup. Men hvis vi siger at gennemsnit ligger på 2½ stjerne, så er det kun spillere der er markant bedre end gennemsnittet der vil score 5 stjerner. Her taler vi hvis en spiller med CA på 150 joiner en trup med gennemsnit på 100. De tal er naturligvis bare hurtigt hostet op, og kan derfor være helt ude i skoven.

Anyway, så vil en trup med et rimelig tæt niveau mellem bedste og dårligste spillere ikke have spillere med stjerner uden for en margin på 2 til 4. Ganske enkelt fordi de bedste ikke er SÅ meget bedre end de dårligste, at de vil score toppoint på stjerneskalaen. Derfor ser man også i de små klubber, at man har spillere med 4½-5 stjerner og spillere med 1 stjerne i samme trup. Ganske enkelt fordi der ikke skal særlig stor forskel i CA til at den procentmæssige forskel spillerne imellem er enorm. Men tager man en klub som FCK, så vil CA-værdierne i truppen ligge rimelig tæt på hinanden mht procentmæssigforske l, og derfor er deres stjernevurderinger tættere på det scenarie jeg beskrev ovenfor (et spænd på 2-4 stjerner generelt set)

Håber det er til at forstå Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010