home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 929 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Betaen - Jeres første indtryk?
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Betaen - Jeres første indtryk?  (Læst 38651 gange)
daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #60: 21 Okt 2012, 12:53 »

Som mange andre har erfaret herinde på siden, så virker 3D-delen for svag. Jeg har eksempelvis erfaret, at de indlæg jeg eller min modstander sender til bagerste stolpe går ind 8 ud af 10 gange. Dette skyldes så også at der ALTID er en spiller fri på bagerste stolpe? For mig virker det som om, at både forsvar og målmænd ikke kan kommunikere og derved reagere på dette.

Oplever samme, i alle saves jeg har - den går altid ind på indlæg.. mega skod.
Logged


Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #61: 21 Okt 2012, 13:03 »

Det er vold irriterende. Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #62: 21 Okt 2012, 13:24 »

Jeg tror at man skal passe meget på med at stole alt for meget på 3D'en. Mine erfaringer siger mig, at hvis der bliver scoret mange mål på indlæg, så handler det om at undgå at de får lov til at blive farlige fra kanterne, i stedet for at fokusere på at der altid er en fri ved bagerste stolpe.

Det eneste jeg bruger 3D'en til, er at se hvordan målene bliver scoret imod mig (kanterne, dybdebolde, langskud, dødbolde etc.) Og evt. om det altid sker fra den samme side. Dette bruger jeg så som grundlag for at ændre min taktik.
Logged

Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #63: 21 Okt 2012, 13:36 »

Det kan du sige, men så længe 3D'en er en integreret del af spillet bør det også være muligt at analysere ordentligt derfra. Det er korrekt at det handler om at undgå de får lavet indlæg, men uanset hvad, så snakker vi om 8 ud af 10 indlæg til bagerste stolpe der går i mål. Ud fra mine erfaringer med FM lige siden barns ben, har jeg ikke set noget lignende Smiley

Vi er flere kammerater der støder på samme problem.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #64: 21 Okt 2012, 13:39 »

Det kan du sige, men så længe 3D'en er en integreret del af spillet bør det også være muligt at analysere ordentligt derfra. Det er korrekt at det handler om at undgå de får lavet indlæg, men uanset hvad, så snakker vi om 8 ud af 10 indlæg til bagerste stolpe der går i mål. Ud fra mine erfaringer med FM lige siden barns ben, har jeg ikke set noget lignende Smiley

Vi er flere kammerater der støder på samme problem.

Du har ret i at det ville være fedt, hvis man kunne analyser direkte ud fra 3D'en, men det tror jeg desværre bare ikke er tilfældet - Men jeg ved det dog ikke, skal det lige siges. Jeg har bare aldrig turde stole så meget på spillet, andet end at jeg bruger det til at se hvorfra målene bliver scoret.

Logged

Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #65: 21 Okt 2012, 13:44 »

Jeg er også meget i tvivl, og har til tider også været det fra de tidligere år. Men når det så er sagt, så har jeg altid kommet langt ved at analysere ud fra 3D-delen.

Spillernes egenskaber er jo implementeret i 3D-delen, hvorfor det også er muligt, til en vis grad, at analysere derfra. Bl.a. hurtighed, spillernes placeringsevne, både defensivt som offensivt. Men vi er ikke uenige i at det er utilstrækkeligt, kun at analysere ud fra 3D'en. 3D'en gør bare spillet det federe, især når man visuelt kan se sine taktiske forbedringer etc.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #66: 21 Okt 2012, 13:58 »

Jeg er også meget i tvivl, og har til tider også været det fra de tidligere år. Men når det så er sagt, så har jeg altid kommet langt ved at analysere ud fra 3D-delen.

Spillernes egenskaber er jo implementeret i 3D-delen, hvorfor det også er muligt, til en vis grad, at analysere derfra. Bl.a. hurtighed, spillernes placeringsevne, både defensivt som offensivt. Men vi er ikke uenige i at det er utilstrækkeligt, kun at analysere ud fra 3D'en. 3D'en gør bare spillet det federe, især når man visuelt kan se sine taktiske forbedringer etc.

Jeg bruger også 3D delen til at analysere holdet, men nok bare på et meget mere overfladisk niveau.

Vi har desværre bare gang på gang set dumme bevægelser og beslutninger af spillerne under 3D delen, hvilket har gjort at jeg ikke gider/tør at gå i dybden med det. Derfor analysere jeg aldrig på en enkelt kamp, men kigger i stedet over en længere periode (5-10 kampe) og ser om der er en fællesnævner for hvordan målene bliver scoret imod mig, hvorefter jeg prøver at tilpasse mig efter det.
Logged

Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #67: 21 Okt 2012, 14:27 »

Om man vil bruge 3D-delen som suplerende, men grundigt analyseværktøj er op til en selv. Jeg mener dog stadig at det er uhensigtsmæssigt ikke at bruge den. Man er nødt til at tage stikprøver, og herefter kan man så småt "prøve" at generalisere, selvom det er svært.

- For at vende tilbage til emnet, så føler jeg stadig der er langt flere dumme fejl og håbløse taktiske tiltag i i 3D-delen i dette års udgave af FM 13, end i eksempelvis FM 12. Smiley Der er plads til forbedringer, således at det igen bliver sjovt at se sine kampe i 3D.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #68: 21 Okt 2012, 14:52 »

Jeg vil sige, at fodbold springer udfra spillet på banen, og kan ikke altid blot reduceres til statistikker, og derfor skal 2D/ME være god nok til, at give en manager den information, som er nødvendig. Du skal netop kunne bruge den til, ikke blot at forstå hvad dine svagheder er, men hvorfor netop dette er dine svagheder.

De mange mål, målmændenes underlige spil og indlæggene til bagerste stolpe er allerede blevet rapporteret hundredetusinde gange, og SI har meldt, at det vil være rettet i den fulde version.
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #69: 21 Okt 2012, 15:00 »

Jeg vil sige, at fodbold springer udfra spillet på banen, og kan ikke altid blot reduceres til statistikker, og derfor skal 2D/ME være god nok til, at give en manager den information, som er nødvendig. Du skal netop kunne bruge den til, ikke blot at forstå hvad dine svagheder er, men hvorfor netop dette er dine svagheder.

De mange mål, målmændenes underlige spil og indlæggene til bagerste stolpe er allerede blevet rapporteret hundredetusinde gange, og SI har meldt, at det vil være rettet i den fulde version.

Fm's store styrke er ellers, at det er lige meget om du vælger tekst, 2d eller 3d. At så vil du får det samme resultat, som du ville have haft med de andre to. Derfor findes der folk, som mig selv. Som aldrig ser disse kampe, men kun kigger på de stats vi får efterfølgende.

Spørgsmålet er så, om vi bliver nød til at starte en ny sæson, for at få de rettelser med.
Logged

Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #70: 21 Okt 2012, 15:03 »

Lige nøjagtigt. Det er også min forventning til spillet.

Jeg skrev blot mit første indlæg, for at dele mine negative samt positive erfaringer med FM 13. Men selvfølgelig bliver sådanne ting rettet. Men tak for info "Inferno", det var rart at vide. Smiley
Logged

El Jefe
Gæst
 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #71: 21 Okt 2012, 15:06 »

Fm's store styrke er ellers, at det er lige meget om du vælger tekst, 2d eller 3d. At så vil du får det samme resultat, som du ville have haft med de andre to. Derfor findes der folk, som mig selv. Som aldrig ser disse kampe, men kun kigger på de stats vi får efterfølgende.

Spørgsmålet er så, om vi bliver nød til at starte en ny sæson, for at få de rettelser med.
Nu kommer det jo først, når den færdige version udkommer, men umiddelbart nej. Det eneste tidspunkt hvor man bliver nødt til at starte forfra, har været ved dataændringer. Altså når der har fulgt en ny database med i en patch.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #72: 21 Okt 2012, 15:09 »

Ja, Phata, men det er slet ikke det, jeg pointerer. Min pointe er derimod, at ME skal kunne følge med, til et punkt hvor FM ikke blot er et analyse og statistik redskab, men derimod en realistisk gengivelse af fodbold, til et punkt hvor selve kampen kan bruges, og ikke kun det statistiske slutprodukt.
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #73: 21 Okt 2012, 15:20 »

Ja, Phata, men det er slet ikke det, jeg pointerer. Min pointe er derimod, at ME skal kunne følge med, til et punkt hvor FM ikke blot er et analyse og statistik redskab, men derimod en realistisk gengivelse af fodbold, til et punkt hvor selve kampen kan bruges, og ikke kun det statistiske slutprodukt.

Men er det ikke et paradox, at Fm skulle laves om til en realistisk gengivelse af fodbold, ved at fjerne vigtigheden af det statistiske slut produkt ?
Logged

Chrcarlsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Betaen - Jeres første indtryk?
« Svar #74: 21 Okt 2012, 15:26 »

Det mener
Men er det ikke et paradox, at Fm skulle laves om til en realistisk gengivelse af fodbold, ved at fjerne vigtigheden af det statistiske slut produkt ?

Det vil overhovedet ikke være et paradoks. I virkeligheden analyserer du på virkeligheden. Hvorfor skulle det ikke være muligt selv at analysere ud fra 3D-delen, frem for at bruge statistik genereret på baggrund af disse kampe? Du behøver jo ikke fjerne det statistiske slutprodukt, du kan vælge at kombinere dette med din egen analyse fra 3D kampen.
« Seneste Redigering: 21 Okt 2012, 15:30 af Chrcarlsen » Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010