home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 338 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Dødsstraf
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Går du ind for dødstraf?
Ja
Nej
Den er sgu svær!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Dødsstraf  (Læst 18876 gange)
DelPiero
Gæst

Sv: Dødsstraf
« Svar #15: 09 Okt 2006, 17:56 »

Det har jeg også tænkt på mange gange. Men vi kan jo aldrig vide hvordan vi reagere i den scene.

vesperGT
Manager

« Svar #16: 09 Okt 2006, 17:56 »

ja klart så er det okay at slå Ihjel!!!

Nej... det er det ikke, men du kan "retfærdiggøre" en soldats mord på en anden soldats, ved dette eksempel:

Tyskland har knald i hætten og angriber DK igen....
DK sender tropper til grænsen for at forsvare den danske jord
Tysklands tropper vader alligevel ind over grænsen i en ikke-nærmere-aftalt-aftale ( crazy)
DK's tropper skyder tyskerne for at svare den danske suverænitet over dansk jord

Gav det mening?? Huh

Tribute
Reserveholdsspiller

« Svar #17: 09 Okt 2006, 18:12 »

Her er de ti bud

1 Du må ikke have andre guder
2 Du må ikke misbruge din Guds navn
3 Du skal holde hviledagen hellig
4 Du skal ære din fader og din moder
5 Du må ikke slå ihjel
6 Du må ikke bryde ægteskabet
7 Du må ikke stjæle
8 Du må ikke sige falsk vidnesbyrd imod din næste
9 Du må ikke begære din næstes hus
10 Du må ikke begære din næstes hustru, folk eller fæ eller noget, der hører din næste ti

NR5 Du må ikke slå Ihjel!!! der står ikke " hvis du er soldat må du gerne slå ihjel" og det er fanme til at brække sig over at se de fucking feltpræster stå og bede for soldaterne i camp danevang... jeg mener ikke at man bare kan bryde det bud og samtide bære et kors rundt om halsen... jeg er ikke Religiøs overhovedet. men man kan fanme ikke slå ihjel og bære et kors.. jeg ved sgu godt jeg ikke har været pårørende til nogen der er blevet myrdet eller sprængt i luften af en terrorist.. jeg siger bare man må Ikke slå ihjel uanset om du er Præsident for amerika Eller du er en gangbanger fra ghettoen... det står så simpelt som det kan du må ikke slå ihjel.... dødstraf er ikke okay for bøddlen er gør nøjagtigt det samme som den dødsdømte.. SLÅR ihjel...

BOYKOT EA GAMES!

vesperGT
Manager

« Svar #18: 09 Okt 2006, 18:15 »

Her er de ti bud

1 Du må ikke have andre guder
2 Du må ikke misbruge din Guds navn
3 Du skal holde hviledagen hellig
4 Du skal ære din fader og din moder
5 Du må ikke slå ihjel
6 Du må ikke bryde ægteskabet
7 Du må ikke stjæle
8 Du må ikke sige falsk vidnesbyrd imod din næste
9 Du må ikke begære din næstes hus
10 Du må ikke begære din næstes hustru, folk eller fæ eller noget, der hører din næste ti

NR5 Du må ikke slå Ihjel!!! der står ikke " hvis du er soldat må du gerne slå ihjel" og det er fanme til at brække sig over at se de fucking feltpræster stå og bede for soldaterne i camp danevang... jeg mener ikke at man bare kan bryde det bud og samtide bære et kors rundt om halsen... jeg er ikke Religiøs overhovedet. men man kan fanme ikke slå ihjel og bære et kors.. jeg ved sgu godt jeg ikke har været pårørende til nogen der er blevet myrdet eller sprængt i luften af en terrorist.. jeg siger bare man må Ikke slå ihjel uanset om du er Præsident for amerika Eller du er en gangbanger fra ghettoen... det står så simpelt som det kan du må ikke slå ihjel.... dødstraf er ikke okay for bøddlen er gør nøjagtigt det samme som den dødsdømte.. SLÅR ihjel...

De 10 bud overskred sidste salgsdato i 1939

Desuden har der altid været nedslagtninger af diverse folkefærd, og det vil der (desværre) altid blive gjort

DelPiero
Gæst

« Svar #19: 09 Okt 2006, 18:18 »

De 10 bud overskred sidste salgsdato i 1939

Desuden har der altid været nedslagtninger af diverse folkefærd, og det vil der (desværre) altid blive gjort

funny

Lige i den sitiation vil jeg skide på de ti bud. Nogen soldater forsvarer deres land og det er sq fair! Mens andre prøver på og bekæmpe dem det er ikke fair!

United-styrer
Gæst

« Svar #20: 09 Okt 2006, 18:21 »

Jeg går helt klart ind for dødsstraf - men kun i ekstreme tilfælde. En mand som Lundin har i mine øjne ingen ret til at lave med det, han har gjort, og når det sådan set ligger helt fast, at han har begået sin forbrydelse, så synes jeg, at dødsstraf er på sin plads.

Det skal selvsagt kun ske, hvis beviserne slår fuldkommen fast, at der slet ikke er den fjerneste tvivl om, at personen har begået forbrydelsen, for jeg kan ikke forestille mig noget mere tragisk, end en person, der slås ihjel for noget, han ikke har gjort. Men ja, hvis forbrydelsen er ekstrem nok, og beviserne er utvivlsomme, så er jeg på dødsstraf.

Tribute
Reserveholdsspiller

« Svar #21: 09 Okt 2006, 18:22 »

Ja det er jo osse det nemmeste.. funny. Men uanset hvordan man vender og drejer det er dødstraf sgu ikke fair...

BOYKOT EA GAMES!

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 09 Okt 2006, 18:22 »

5 Du må ikke slå ihjel

Dødsstraf i Det Gamle Testamente

I Det Gamle Testamente står der, at Gud tillader voldtægt, slaveri, menneskeofring, mord, barnemord, massemord osv. - og samtidig kræver han dødsstraf for en masse latterlige småting fx arbejde om lørdagen:
Endelig weekend. Så er der tid til at tage opvasken, slå græsplænen eller måske at få repareret huset.
Næ nej - ikke så hurtigt. Der er faktisk dødsstraf for at arbejde på sabbatten (lørdagen). Det står flere steder i Det Gamle Testamente:
 ”I skal holde sabbatten, for den er hellig for jer. Den, som vanhelliger den, skal lide døden; enhver, som udfører arbejde på den, skal udryddes fra sit folk.”
”I seks dage må der udføres arbejde, men på den syvende dag skal der være fuldstændig hvile; den er hellig for Herren. Enhver, der udfører arbejde på sabbatsdagen, skal lide døden.

Eller: ”I seks dage må der udføres arbejde, men den syvende dag skal være hellig for jer; I skal holde fuldstændig hvile for Herren. Enhver, der udfører arbejde på den dag, skal lide døden.

Har lige skrevet en stil om dødsstraf, kan smide den op, hvis der er interesse for det? Hævet Øjenbryn

United-styrer
Gæst

« Svar #23: 09 Okt 2006, 18:23 »

Ja det er jo osse det nemmeste.. funny. Men uanset hvordan man vender og drejer det er dødstraf sgu ikke fair...

Det kommer så sandelig an på, hvem man spørger ;-)

Tribute
Reserveholdsspiller

« Svar #24: 09 Okt 2006, 18:26 »

Ja det kan jeg høre...  Opstemt

(Men ville bare lige sige at jeg ikke ville fornærme nogen)

BOYKOT EA GAMES!

DelPiero
Gæst

« Svar #25: 09 Okt 2006, 18:30 »

Det kommer så sandelig an på, hvem man spørger ;-)

Er du da en af dem der går ind for dødsstraf.

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #26: 09 Okt 2006, 18:31 »

Jeg kan da sige det meget simpelt, dødstraf = wrong, livstid = right. I vores moderne civiliserede verden kan dødstraf ikke være i orden, har man gjort noget forkert (slået masser af mennesker ihjel) ja så må man blive spærret inde, uden omgang med resten af verdenen. Dvs på livstid, og vi snakker ikke dansk livstid som er 16 år...
At det så er fuldstændig meningsløst at spendere penge på en der bare skal sidde i fængsel resten af hans liv, ja det er så en anden sag.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #27: 09 Okt 2006, 18:32 »

Vi er alle så ærlige/kærlige...men hvor mange af os er det, hvis ens egen lillesøster er blevet et offer for en sadistisk forbryder, og myrdet? Eller hvis ens mor er blevet sprængt i stumper og stykker af en fanatisk terrorist?

Interessant spørgsmål, ikk?

Så skal han heller ikke straffes med døden... Det er jo at lade ham slippe nådigt, for han kan jo ikke just mærke noget! Næh nej, en livstidsstraf uden mulighed for prøveløsladelse før han er 100+ år, det kan jeg gå ind for. Dødsstraf er en komplet latterlig idé.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

United-styrer
Gæst

« Svar #28: 09 Okt 2006, 18:33 »

Er du da en af dem der går ind for dødsstraf.

Jeg går helt klart ind for dødsstraf - men kun i ekstreme tilfælde. En mand som Lundin har i mine øjne ingen ret til at lave med det, han har gjort, og når det sådan set ligger helt fast, at han har begået sin forbrydelse, så synes jeg, at dødsstraf er på sin plads.

Det skal selvsagt kun ske, hvis beviserne slår fuldkommen fast, at der slet ikke er den fjerneste tvivl om, at personen har begået forbrydelsen, for jeg kan ikke forestille mig noget mere tragisk, end en person, der slås ihjel for noget, han ikke har gjort. Men ja, hvis forbrydelsen er ekstrem nok, og beviserne er utvivlsomme, så er jeg på dødsstraf.

Wink

Jeg kan da sige det meget simpelt, dødstraf = wrong, livstid = right. I vores moderne civiliserede verden kan dødstraf ikke være i orden, har man gjort noget forkert (slået masser af mennesker ihjel) ja så må man blive spærret inde, uden omgang med resten af verdenen. Dvs på livstid, og vi snakker ikke dansk livstid som er 16 år...

Ved det sidste kan jeg godt følge dig. Hvis dødsstraf ikke kan forsvares, så kan vi i det mindste gøre livstid til livstid, og så uden mulighed for prøveløsladelse pga. "god opførsel". Det ville gøre jobbet lige så godt. Og ja, uden alle de services i fængslet også. Ikke noget tv eller noget (ikke at jeg egentlig ved, hvad en celle indeholder, men det skal ikke være nogen badeferie i hvert fald).

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #29: 09 Okt 2006, 18:34 »

Nå, nu smider jeg min stil ind alligevel  Ubeslutsom Læs den eller lad vær' Peace Et eller fucker op med opstillingen men håber det er ok Ubeslutsom

Dødsstraf

Jeg går ikke ind for dødsstraf som sådan, men det afhænger også meget af forbrydelsen. Hvis forbryderen har dræbt uskyldige, fx som da Al-Qaeda bombede World Trade Center, vil jeg mene, at dødsstraf er på sin plads! Men hvis man kommer til at slå nogen ihjel ved at uheld, fx i et slagsmål, synes jeg ikke, at man skal straffe med dødsstraf.
I Danmark har vi før i tiden haft dødsstraf. Det mest kendte eksempel var i 1950 hvor 46 landsforrædere, som havde holdt med Nazisterne under 2. Verdenskrig blev henrettet. Den militære straffelov afskaffede efterfølgende dødsstraffen d. 3. Maj 1978.

Man statuerer også et dårligt eksempel ved at slå dem ihjel. ”Hvorfor skal man lære folk, at det er forkert at dræbe andre mennesker ved at dræbe dem, der har gjort det?”
Det ville være det samme som at sige: ”Du har taget stoffer, som straf giver vi dig en overdosis.”

Dødsstraf i Det Gamle Testamente

I Det Gamle Testamente står der, at Gud tillader voldtægt, slaveri, menneskeofring, mord, barnemord, massemord osv. - og samtidig kræver han dødsstraf for en masse latterlige småting fx arbejde om lørdagen:
Endelig weekend. Så er der tid til at tage opvasken, slå græsplænen eller måske at få repareret huset.
Næ nej - ikke så hurtigt. Der er faktisk dødsstraf for at arbejde på sabbatten (lørdagen). Det står flere steder i Det Gamle Testamente: ”I skal holde sabbatten, for den er hellig for jer. Den, som vanhelliger den, skal lide døden; enhver, som udfører arbejde på den, skal udryddes fra sit folk.”
”I seks dage må der udføres arbejde, men på den syvende dag skal der være fuldstændig hvile; den er hellig for Herren. Enhver, der udfører arbejde på sabbatsdagen, skal lide døden.”

Eller: ”I seks dage må der udføres arbejde, men den syvende dag skal være hellig for jer; I skal holde fuldstændig hvile for Herren. Enhver, der udfører arbejde på den dag, skal lide døden.”
Måske er det derfor, at dødsstraf er så populært i USA. De kan undskylde sig med, at det står i Det Gamle Testamente, og det skal man følge, ligesom man skal med De 10 Bud og Biblen.

Dødsstraf til alle eller ingen

Christina siger: ”Hvis jeg selv kom i en situation, hvor nogle i min familie blev ofre for en brutal gerningsmand, ville jeg sikkert gå ind for dødsstraf. Men som udgangspunkt gør jeg det ikke.”
Jeg kan godt forstå det, hun siger, men jeg synes ikke, at det ville være det rigtige at gøre. Det lyder som om, at hun ikke går ind for dødsstraf, hvis det er andre end dem i hendes familie, som er blevet slået ihjel, kun hvis det er hendes familie, går hun ind for dødsstraf. Så kan man spørge sig selv, om det ikke er forkert?
Hvis der var en, som slog en fra min familie ihjel, ville jeg da også gå ind for dødsstraf. Men hvis jeg hørte, i TV fx, at der var en, som var blevet brutalt myrdet, ville jeg tænke: ”Det er synd for ham og hans familie. Jeg håber, at forbryderen bliver fanget, og at han får livstid.”
Sådan tænker de fleste nok, men er det ikke en forkert tankegang? At man synes, at hvis der er nogle, som slog nogen fra sin egen familie ihjel, skal de straffes med døden, og hvis det ”bare” er nogle, som man ikke kender personligt, synes man ”bare”, at deres straf skal være livstid. Det er en forkert tankegang, synes jeg.
Jeg synes, at enten er der dødsstraf til alle mordere, som dræber med koldt blod, ellers er der ikke dødsstraf til nogen af dem.

Hårdere domme virker forebyggende

David siger: ”I stedet for dødsstraf bør vi tænke i hårdere domme, som virker forebyggende. Hvis straffene er hårde nok, bliver folk så skræmte over konsekvenserne, at de ikke begår kriminalitet. På den måde kunne vi undgå dødsstraf, og have færre i fængslerne som vi betaler til via skatten.”

Jeg er enig i alt, hvad han siger, men jeg er lidt skeptisk overfor noget af det. Hvordan bliver straffene hårde nok? Ved at give dem livstidsdomme? Nej, vil jeg sige, forbryderen bliver ofte lukket ud alligevel efter 10-20-30 år. Er det retfærdigt? At et menneskeliv er 10-20-30 år i fængsel værd? NEJ! Derfor skal vi finde på en ny form for straf, som kan skræmme forbryderne til at stoppe med kriminaliteten. Spørgsmålet er så bare, hvad straffen skal være? Dødsstraf ville nok kunne skræmme forbryderne, men så er vi tilbage på det samme sted, er det ok at have dødsstraf? Man kan heller ikke bare true med dødsstraf uden at mene det, for tænk hvis man blev nødt til at udføre den. Hvis vi så ikke udfører dødsstraffen, mister forbryderne respekten for dødsstraffen, ligesom de har nu med livstidsdommen. Måske skal man gøre alvor af livstidsdommen, så de virkelig får livstid. Jeg tror, at hvis forbryderne indser, at de får livstid af det de laver, vil de nok tænke sig om, en ekstra gang.

Dødsgangen

Anders siger: ”Det er meget uværdigt at lade mennesker sidde på dødsgangen i adskillige år.”

Det er jeg helt enig i. Hvis man er dømt til døden, er der ingen grund til, at man skal sidde på dødsgangen og lide i mange år, for det meste i over 20 år. Man bør udføre dommen med det samme, eller afskaffe dødsgangen og lave livsvarigt fængsel i stedet! At sidde på dødsgangen og man ved, at man en dag bliver hevet ud fra sin celle, og man får at vide, at i dag skal man dø, må være frygteligt. Spørgsmålet er så, hvor man skal placere de dømte? At placere dem i vante hjemlige rammer er nok for risikabelt, medmindre man får dem overvåget døgnet rundt, men det bliver dyrt i længden for USA.
I år 1999 sad der faktisk, hele 3625 på dødsgangene i USA, hvoraf 551 sad i Californien og 458 i Texas.

Man kan også vende det hele om, da der jo har været nogle som har siddet på dødsgangen, som har været uskyldigt dømt, og som er blevet frigivet efterfølgende. Det er vel trods alt bedre at sidde på dødsgangen i mange år end at miste livet. Fx ved Terrorbombningen af World Trade Center havde amerikanerne jo fanget nogle, som de mente, var de skyldige, og som de har henrettet. Tænk nu, hvis det om 10 år kommer frem, at de faktisk var uskyldige. Så ville det være bedre, hvis de i stedet for at blive henrettet sad i fængsel, indtil sagen er helt lukket, eller man har soleklare beviser.

Mens man ”efterforsker sagen” synes jeg at forbryderen / den uskyldige skal sidde et bedre sted end på dødsgangen. Måske i et almindeligt fængsel, der er der i hvert fald også bedre levevilkår.

Det bedste og nemmeste man kan gøre for at fjerne dødsgangen, mener jeg, er at afskaffe dødsstraffen!

Behandling af forbryderne

Anders siger også: ”Det er også vigtigt at behandle forbryderen i stedet for bare at sætte vedkommende i fængsel, for det er afgørende, at personen ikke kommer ud fra fængslet og straks begår en ny kriminalitet.”

Det som Anders siger her, er jeg meget enig i. Vi bør give alle forbryderne behandling, måske ved hjælp af psykologer, så de ikke så snart de kommer ud af fængslet igen, begår en forbrydelse, så de kommer i fængsel igen. For så har det ikke hjulpet, at de har fået en fængselsstraf. Men hvis vi nu hjælper forbryderne med behandling, er der større chancer for, at de ikke begår kriminalitet igen, og det gavner alle. Både forbryderne, det gavner fængslerne, det gavner os, fordi vi ikke behøver at frygte at blive myrdet, bestjålet eller lignende, og så skal vi heller ikke betale ligeså meget i tilskud, som vi gør nu, til fængslerne.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010