home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1006 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Dødsstraf
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Går du ind for dødstraf?
Ja
Nej
Den er sgu svær!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Dødsstraf  (Læst 18885 gange)
United-styrer
Gæst

Sv: Dødsstraf
« Svar #30: 09 Okt 2006, 18:36 »

En stil, han skrev for nylig.

Hehe, den har jeg også haft om. To gange faktisk Shockeret Det er den med Simon Bræmer, ikke?

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #31: 09 Okt 2006, 18:37 »

Jo lige præcis Smiley

Tribute
Reserveholdsspiller

« Svar #32: 09 Okt 2006, 18:38 »

Hva fik du for den  Huh den er ret god hehe

BOYKOT EA GAMES!

DelPiero
Gæst

« Svar #33: 09 Okt 2006, 18:43 »

God stil, men jeg er dog uenig i dig på nogen punkter.
Jeg mener stadig ikke at det skal være et middel at dræbe folk. Så hellere sætte dem i isolation for sig selv i en lydtæt celle! At dø er som Hawk1nZ siger at slippe for nemt!

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #34: 09 Okt 2006, 18:44 »

Tak Smiley

Fik STORT 9 tal, havde glemt en afslutning  Ubeslutsom Forlegen ticked off

Men hvad, overlever nok, fik 11 i den næste stil Peace

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #35: 09 Okt 2006, 18:44 »

Vi er alle så ærlige/kærlige...men hvor mange af os er det, hvis ens egen lillesøster er blevet et offer for en sadistisk forbryder, og myrdet? Eller hvis ens mor er blevet sprængt i stumper og stykker af en fanatisk terrorist?

Formentlig ikke ret mange af os. Og det er jo netop derfor vi har indrettet samfundet på en sådan måde at vi har en tredje instans til at bedømme skyldsspørgsmål og eventuel strafudmåling. Uden et upartisk retssystem ville vi alle tage loven i egen hånd, så at sige.

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Thore
Manager

« Svar #36: 09 Okt 2006, 18:46 »

@Tribute

Mener du ikk det er okay og forsvare sig hvis man bliver angrebet?
Hvis Danmark bliver indvaderet og jeg er soldat, ville jeg nok besvare ild....
Hvis en pige er ved og blive voldtaget, så syntes jeg egenlig også det er fair nok, hvis hun slår ham i hovedet med en sten så han dør...

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

DelPiero
Gæst

« Svar #37: 09 Okt 2006, 18:52 »

@Tribute

Hvis en pige er ved og blive voldtaget, så syntes jeg egenlig også det er fair nok, hvis hun slår ham i hovedet med en sten så han dør...

Jeg er helt af den samme overbevisning Thore, hvis jeg blev overfaldet på gaden vil jeg naturligvis også give den pågældene en huskekage!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #38: 09 Okt 2006, 18:57 »

@Tribute

Altså... Sgu ikke så han dør, hvis hun er ved at blive voldtaget! Hun kan slå ham med en sten så han bliver bevistløs mens hun ringer til panserne og henter hjælp, og i det hele taget slipper væk. Men du kan sgu ikke retfærdiggøre drab med voldtægt!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Guldbrand
Gæst

« Svar #39: 09 Okt 2006, 18:59 »

Jeg synes dog ikke at soldater er mordere. De forsvarer deres land for folk der vil komme dem til livs.

Hvis det er okay for soldater at dræbe for at beskytte deres land, så er det vel også okay at regeringen beskytter sit folk ved dødstraf af massemordere?  Det er jo helt den samme situation..

- Selv går jeg ind for dødstraf ved særlige situationer.. Der findes altså mennesker ude i verden som kun ønsker at skade andre, og har tænkt sig at gøre det hver gang muligheden opstår... og personer som disse mener jeg skal have dødstraf, da de simpelthen ikke fortjener at leve.

Det eneste der gør at jeg er imod dødstraf, er netop at uskylde kan og vil ende som syndere..  

Thore
Manager

« Svar #40: 09 Okt 2006, 19:06 »

Altså... Sgu ikke så han dør, hvis hun er ved at blive voldtaget! Hun kan slå ham med en sten så han bliver bevistløs mens hun ringer til panserne og henter hjælp, og i det hele taget slipper væk. Men du kan sgu ikke retfærdiggøre drab med voldtægt!

Hun skal selvfølgelig ikk blive ved med og slå på ham, hvis hun kan slippe væk, men hvis hun slår ham en gang og han dør af det, så syntes jeg egenlig det er okay.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #41: 09 Okt 2006, 19:06 »

Hvis det er okay for soldater at dræbe for at beskytte deres land, så er det vel også okay at regeringen beskytter sit folk ved dødstraf af massemordere?  Det er jo helt den samme situation..

- Selv går jeg ind for dødstraf ved særlige situationer.. Der findes altså mennesker ude i verden som kun ønsker at skade andre, og har tænkt sig at gøre det hver gang muligheden opstår... og personer som disse mener jeg skal have dødstraf, da de simpelthen ikke fortjener at leve.

Jeg mener at vi som samfund bør have ret til at spærre forbrydere ind som udgør en trussel mod samfundet. Det er en pragmatisk overvejelse af hensyn til alles bedste.
Men jeg har et principielt filosofisk problem med at give et menneske eller institution ret til at afgøre hvorvidt et andet menneskes liv er værdigt eller ej. Der er et principielt problem. For hvem har egentlig mest ret, hvis to mennesker er uenige om hvorvidt en person har ret til at leve?

Det eneste der gør at jeg er imod dødstraf, er netop at uskylde kan og vil ende som syndere.. 

Men man er jo ikke uskyldig hvis man er synder. En synder er jo netop skyldig i en synd.

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

MeeLo
Gæst

« Svar #42: 09 Okt 2006, 19:08 »

Han mener nok syndebukke skal du se. At uskyldige bliver dømt til døden, ligesom det for ofte ses i USA.

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #43: 09 Okt 2006, 19:12 »

Han mener nok syndebukke skal du se. At uskyldige bliver dømt til døden, ligesom det for ofte ses i USA.

I så fald er jeg da enig.

DelPiero
Gæst

« Svar #44: 09 Okt 2006, 19:21 »

Hvis det er okay for soldater at dræbe for at beskytte deres land, så er det vel også okay at regeringen beskytter sit folk ved dødstraf af massemordere? 

Det er jo slet ikke det samme. Hvis man er i krig kan du jo ikke spærge modstanderne inde ligesom du kan med fanger vel?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010