home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 836 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Jagten på succes [#66]
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint
Forfatter Emne: Jagten på succes [#66]  (Læst 46530 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#53]
« Svar #165: 30 Apr 2012, 19:43 »

#54 – The End of the Line

30. juni 2020

Banner = Brodtgaard

Netop som diverse spillerkontrakter udløber og jagten på nye fri-transferkup begynder, spiller Slovakiet sin kamp mod Rusland. En kamp ingen forventer – heller ikke Dan Marksen – at de blåblusede har en chance for at vinde.

Rusland kommer planmæssigt foran efter et hjørnespark efter 12 minutter og har kampen under kontrol hele tiden. Det er bekymrende at modstanderen uden de helt store problemer kan holde Slovakiet fra chancer og opbyggende spil. Kampen ligner i nogen grad kampen mod Danmark, bortset fra at Rusland tager den lidt mere med ro i offensiven. Et af kampens eneste velspillede angreb fra Slovakiets side ender med at Gajdos klodset bliver væltet omkuld i feltet og Adamec kan bringe spænding ind i kampen med udligningen på straffespark.

Men Rusland har absolut et gear mere end de har vist. De finder det smukke pasningsspil frem og spiller sig uden de store problemer frem til det afgørende mål. Men det er også eneste gang de for alvor viser topniveau.

Slovakiet taber fortjent kampen efter en præstation under middel. Der var ingen gejst, ingen løbevillighed og den russiske midtbane kunne alt for let lukke for alt opbyggende spil.

Dan Marksen rejser hjem fra EM med en bekymret mine. Det slovakiske hold er langt fra fordums styrke, og det er svært at se hvor den nødvendige udvikling af holdet skal komme fra. 

darkalf
Manager

Sv: Jagten på succes [#54]
« Svar #166: 30 Apr 2012, 20:16 »

Hva så Dusty.. fortsætter din blog også efter konkurrencen??

Dusty78DK
Manager

« Svar #167: 30 Apr 2012, 20:18 »

Hva så Dusty.. fortsætter din blog også efter konkurrencen??

Det tør jeg ikke sige nu

darkalf
Manager

« Svar #168: 30 Apr 2012, 20:26 »

krydser fingere så.

Dusty78DK
Manager

« Svar #169: 30 Apr 2012, 20:45 »

#55 – Afslutningen på en æra

12. juli 2020

Banner = Brodtgaard

Denne lune sommeraften spilles finalen ved EM i fodbold. Dan Marksen sidder hjemme foran fjernsynet og ser Tyrkiet vinde over Italien efter forlænget spilletid. 2-1 bliver resultatet og den danske manager kan ikke lade være med at føle en vis stolthed at han allerede for et år siden udpegede Tyrkiet som en alvorlig bejler til titlen.

Mens medaljerne bliver overrakt sender Dan Marksen først sin opsigelse til det slovakiske fodboldforbund og derefter en pressemeddelelse. I den hedder det:

”Jeg har nu gennem fire år haft den ære og fornøjelse at være med til at udvikle et landhold og dets spillere i en positiv retning, og jeg er lykkelig over at jeg har fået lov til at være en del af dette. Men alt har en ende, og efter fire år mener jeg at have brugt alle de idéer jeg havde i forhold til holdets udvikling. Det er tid til at nye kræfter træder til. Jeg vil gerne sige tak til spillere og stab for et fortrinligt samarbejde gennem årene.”

Opsigelsen bliver modtaget med overraskelse, særligt i managerens hjemland Danmark. Slovakiets fodboldforbund har været utvetydig i deres støtte til den danske manager siden VM i 2018 og deres evaluering af Dan Marksens præstation efter EM har også været positiv. En del fodboldkommentatore r mener at beslutningen er blevet påvirket meget af at Dan Marksen har dobbeltjobbet i fire år, hvilket er meget opslidende, og at det er blevet for meget for den danske manager, der står foran den vanskelige opgave at få RB Leipzig til at overleve i Bundesligaen. Både Michael Laudrup og Ståle Solbakken har historisk set haft store problemer med at skabe succes i Tyskland, og eksperterne mener at Dan Marksen er meget bevidst om størrelsen af den udfordring han står overfor. Derudover er Slovakiets bedste spiller, Vladimir Weiss stoppet efter EM, og den 30-årige spiller, der nåede 122 kampe, var den mand, der om nogen mentalt holdt holdet oppe i svære kampe. Spørgsmålet er om Slovakiet har nogen til at tage over.

Enkelte mere kritiske røster mener at opsigelsen kommer på grund af den almindelige udskiftning af landstrænere efter EM-slutrunden. Altså, at Dan Marksen fisker efter et bedre landstrænerjob, måske endda det danske landstrænerjob, som blev ledigt efter Henrik Jensen sagde op efter nederlaget til Frankrig.

Dan Marksen har dog ikke villet kommentere sin opsigelse yderligere.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#55]
« Svar #170: 30 Apr 2012, 21:29 »

#56 – Når hjemlandet kalder …

14. juli 2020

Banner = Brodtgaard

For præcis fire år siden kaldte Slovakiets fodboldforbund tøvende på Dan Marksen og gjorde ham til landstræner. Nu er det hjemlandet, der først udtrykker smiger over ansøgningen og vælger at springe til med det helt store tandpastasmil.

Det er lidt af en drøm, der går i opfyldelse, da den danske manager træder frem for den samlede danske presse som ny manager. Denne gang er han førstevalget, og når éns hjemland kalder på én kan man vel ikke sige nej?

Første opgave er uden nogen fingre imellem at kvalificere Danmark til VM gennem deres gruppe. Det vil kræve at de rød/hvide leverer varen i en gruppe med Makedonien, Italien, Israel og Østrig. Både Italien og Israel Deltog i EM her i sommers med gode resultater – specielt for Italien, der endte med at tabe sig til EM-sølv. Så, ja, det er en udfordring, men det er en udfordring som Dan Marksen ikke ville være foruden.

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [#56]
« Svar #171: 30 Apr 2012, 22:12 »

En blogkonkurrence synger på sidste vers

Jeg har for første gang kastet mig ud i en blog, hvor missionen har været at rejse Europa rundt for at opbygge en manager-karriere. Resultatet er jeg rigtig godt tilfreds med. Efter nogle fesne år efter opholdet i Sverige, kom der absolut gas på i Leipzig og det slovakiske landshold.

Måske er mine fiaskoer et udtryk for at jeg har været for utålmodig. Eller også har jeg bare truffet de forkerte valg. Men idéen i en karriere-blog er jo heller ikke at alt skal klappe og være perfekt. Det er meningen – synes jeg – at man som gamer skal lære noget. Jeg har lært at jeg skal være mere tålmodig i de mindre klubber og måske lade være med at lade mig friste af transferpenge (FC Khimki, anyone?).

Men jeg er godt tilfreds med at afslutte blogkonkurrencen her. Dan Marksen er på rette vej i sin karriere. Han er i en klub, hvor han har skabt succes og har med to slutrundedeltagelse r demonstreret sin kunnen på den internationale scene. Der er ikke meget talent i Dan Marksen, han må vel efterhånden siges at være god. Ja, hvis man virkelig hiver den positive skjorte frem, kunne man sige at missionen er løst, for Dan Marksen er en manager, der arbejder med de bedre hold, og som indenfor et par sæsoner sikkert vil kunne skifte til et regulært tophold.

Men tak til læserne af denne blog. Jeg har, som altid nydt at være med, og er dybt taknemmelig for at nogen har gidet læse og kommentere. Hvis nogen har lyst til at skrive kort om deres bedste oplevelse i bloggen inden forummet låser, ville det være sjovt at læse for mig.

Tak for denne gang – and may the force be with you, always!

« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 22:24 af Dusty78DK » Logged

Alfster
Blogmester

Sv: Jagten på succes [Afsluttet]
« Svar #172: 30 Apr 2012, 22:34 »

Syntes sgu du har været ihærdig og ikke lade dig slå ud af lidt modgang.

Kan godt lide konceptet med lidt småhold, istedet for alle de store man altid høre om.

DU er i min top 3.

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Dusty78DK
Manager

Sv: Jagten på succes [Reborn!]
« Svar #173: 17 Maj 2012, 21:40 »

Jagten på succes - Reborn!

Nu troede du lige at du var i sikkerhed for en håbløst forældet blogform og en historie med verdens mest kiksede managernavn? Nej, overhovedet ikke! Jeg har ikke kunnet lade mit save liggende, så derfor vil du over den næste tid kunne følge med i Dan Marksens videre færd frem mod en hæderkronet fodboldmanagerkarri ere.

Jeg kan ikke love updates lige så ofte som i konkurrencen (af logiske årsager), men ser frem til at holde projektet i live for alle, der er interesserede i at følge med

darkalf
Manager

« Svar #174: 17 Maj 2012, 21:43 »

Nice

CasperAkaCalle
Ynglingespiller

« Svar #175: 17 Maj 2012, 21:55 »

Fedt, jeg følger! Smiley

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #176: 18 Maj 2012, 08:13 »

Fedt, glæder mig til igen at følge Dan Marksen. Smiley

Brøndby IF - Tottenham hotspur

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #177: 18 Maj 2012, 10:03 »

Yes, yes, yes!!

Følger selvfølgelig med Opstemt

Neal Caffrey!

PyRm8
Lilleputspiller
*

« Svar #178: 18 Maj 2012, 10:36 »

Fedt at den fortsætter ! Følger bestemt med ! :-)

Dusty78DK
Manager

« Svar #179: 18 Maj 2012, 21:17 »

#57 – Optakt til 2020/2021 sæsonen

Sommeren 2020

Banner = Brodtgaard

Sportslige ambitioner
Klubbens udspil: Undgå nedrykning fra Bundesligaen
Mit udspil: Accepterer udspil
Forventninger til pokalturnering: Tredje runde af DFB-Pokalen
Prioritering af liga: Høj
Prioritering af pokalturnering: Lav

Økonomi
Transferbudget: 365.000 dkr.
Lønbudget: 1,2 million dkr.
Brugt lønbudget: 1,244 millioner dkr.
Klubbens egenkapital: 998.572 dkr.

Pressens forventninger
Medieforudsigelse: nr. 16 i bundesligaen (ud af 18 hold)
Odds på mesterskab: 2001,00

Vurdering af sæsonen

Sæsonoptaktens bedste nyhed er at Leipzig ikke mister én eneste spiller der er på førsteholdet denne sommer grundet kontraktudløb. Dermed kan Dan Marksen holde fast i en kontinuitet fra sidste sæson. Den ikke helt så gode nyhed er at midlerne er små i klubben. De mange indkøb af unge spillere i sidste sæson presse lønbudgettet og dermed klubbens kapital langt ned i det røde område, og derfor har klubben kun en million tilbage i kassen – og det er efter tilførelse af eksempelvis TV-penge! I sidste sæson ville Red Bull ikke kaste penge efter Leipzig, denne gang ser det heller ikke ud som om millionerne vil rulle.

Første opgave denne sommer bliver at neutralisere underskuddet på lønbudgettet. Det gøres ved at løse fem spillere fra kontrakt og bruge hele den svimlende transfersum på at forhøje lønbudgettet en anelse. Samtidig ankommer tre spillere, som skrev kontrakt i januar, til klubben, nemlig højrebacken Galm Reinhold (andetvalg hos Bayern), den italienske forsvarsspiller Dario Del Fabro fra Cagliari og den defensive midtbanemand Shane Beale fra Leeds.

De gode planer giver desværre stadigvæk et underskud på 85.000 pr uge, og med de problemer jeg har med at forny kontrakter med de spillere, hvis kontrakter udløber til sommer, virker alle tanker om oprustning helt håbløse.

En lille flig af en løsning viser sig da diverse storklubber begynder at kredse om den meget lovende, unge forsvarsspiller David Ionut. Buddene bliver lige akkurat gode nok til at være attraktive uden at give Leipzig en stor kapitalindsprøjtnin g, men desværre har Dan Marksens bønner til Red Bull ikke virket. Så den 18-årige rumæner bliver solgt til Ajax for 4,75 millioner kr., hvilket en minimal smule luft i budgettet.

Det spinkle råderum bliver brugt på at hente to spiller på fri transfer. Ikke verdensstjerner, men solide spillere, der kan gøre truppen bredere. Det drejer sig om Christoph König, der både kan spille højre fløj og offensiv midt, samt Frederico Solazzi, der kan give Bozinovic konkurrence på den enlige angrebsplads. De solide resultater i foråret har motiveret Dan Marksen til at starte sæsonen med 4-5-1 opstillingen. Bozinovic kom til at score mange mål i den opstilling, men det regner jeg ikke med han gentager, da han er svag fysisk. Det er Solazzi, der dog mere har karakter af en targetman. Den nye angriber giver i det mindste forskellige muligheder oppe foran.

Alt i alt aner jeg ikke hvordan jeg skal vurdere denne sommer i forhold til udvikling af Leipzig. På den positive side har holdet en stor grad af kontinuitet, da det næsten er 2. bundesligaholdet, der spiller denne sæson. På den negative side mangler holdet erfaring og bare en enkelt eller to spillere med erfaring fra højeste niveau. Det kan vise sig at blive afgørende.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010