home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  2 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  En oprigtig stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: En oprigtig stolthed  (Læst 30361 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #60: 25 Sep 2011, 16:40 »

Du skriver rigtig flot, og din grafik er helt outstanding!

Fortsæt arbejdet, og følger naturligvis Smiley

Mange tak for de pæne ord..   Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #61: 26 Sep 2011, 13:25 »

Du bliver ved med at imponere mig.. det er vidunderlig læsning og generelt bare en lækker blog.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JKJ
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #62: 26 Sep 2011, 18:55 »

Hvordan har jeg kunnet overse denne blog?  Huh

Nå men jeg er ihf med fra nu og til det på et tidspunkt er slut  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #63: 26 Sep 2011, 20:04 »

Du bliver ved med at imponere mig.. det er vidunderlig læsning og generelt bare en lækker blog.. Thumbs Up

 Forlegen Du får mig næsten til at rødme, med de dejlige ord omkring min blog. Men jeg er da glad for at jeg forsat kan imponere dig, og at jeg stadig har dig som læser.   Peace

Hvordan har jeg kunnet overse denne blog?  Huh

Nå men jeg er ihf med fra nu og til det på et tidspunkt er slut  Thumbs Up

Ti armbøjninger nu !!   Djævel

Men, det er altid bedre sent end aldrig, og jeg er da glad for at du også er hoppet med på vognen af læsere. Så håber jeg bare at jeg også kan fastholde dig som fast læser.   Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #64: 26 Sep 2011, 20:25 »

Da du startede bloggen, tænkte jeg ... hmmmm, OB - et af de hold der altid bliver blogget om.

Men du har fanget mig som læser

Det er noget med din opsætning. Den er grafisk indbydende med læsevenlig tekst.

Dine resultater er heller ikke til at overse. Mesterskabet i 2012 ville IRL måske ikke være vildt realistisk, men at du når så langt er et udtryk for gode managerevner. Flot klaret.

Men nu bliver den nye sæson spændende: Flere kampe, øget forventningspres, flere stjernespillere er solgt. De nye skal træde i karakter. Det bliver ikke verdens nemmeste opgave, men det bliver spændende at følge  Smiley
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #65: 26 Sep 2011, 20:39 »

Du bliver ved med at imponere mig.. det er vidunderlig læsning og generelt bare en lækker blog.. Thumbs Up

Lige mine ord! Glæder mig altid til den næste update Wink
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #66: 26 Sep 2011, 20:45 »

Mange tak for dine flotte ord - Dem kan man simpelthen ikke få nok af..   Kys

Jeg prøver også at gøre meget ud af både opsætningen samt det skriftlige, og plejer også at forsøge mig frem med nye måder at opstille det på, samt nye måder at lave billeder på hvilket gerne skulle falde i god smag, så den netop fremstår indbydende for jer læsere. Det er utrolig vigtigt for mig at min blog fremstår flot for øjet, da det selv er noget jeg vægter højt, og da det ellers hurtigt kan blive for tørt at læse.

Om et mesterskab i 2012 er urealistisk ved jeg såmænd ikke om jeg er enige i - Jo måske i virkeligheden med vores nuværende træner, men i spillet har OB faktisk et utrolig stærkt hold, og jeg begynder så småt at mærke hvordan nogle af de bærende kræfter er ved at nå enden af karrieren, og hvor svært det er at erstatte dem - Hvilket vidner om nogle fantastiske individualister.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #67: 26 Sep 2011, 20:45 »

Lige mine ord! Glæder mig altid til den næste update Wink

Mange tak.. Den næste update er så småt på vej, og kan ventes inden længe   Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #68: 26 Sep 2011, 20:52 »


12. December 2012

23#
Mads Junker har fået gang i målscoringen
I Superligaen forsætter vi de gode takter, men er dog løbet ind i de to første nederlag i denne sæson. Først var det Silkeborg der hjemme sikrede sig en flot 2:0 sejr over os inden en anden midtjysk klub, nemlig FC Midtjylland tildelte os en mindre lussing på 3:0 på MCH Arena. Alligevel har det været en god periode for os, under et meget hårdt kampprogram, hvor vi har sikret os yderligere fire sejre til kontoen, hvilket uden tvivl skal tilegnes Mads
Junker som er kommet godt i gang med målscoringen, og endelig faldet godt til i truppen. Med 18 mål i alt i denne sæson har han vist sig at være alle pengene værd, men specielt på det seneste har han været drabelig med ni mål i de seneste fem kampe. Blandt andet scorede han i Parken i et regulært topbrag, som endte uden vindere da vi Michael Silberbauer i overtiden sikrede 2:2. Med det uafgjorte resultat sikrede bevarede vi førstepladsen, som ellers i en kort periode i løbet af kampen var i farezonen, såfremt FCK vandt opgøret. Vi har dog fået udbygget forspringet til fire point, da FCK i sidste spillerunden inden vinterpausen smed point, mens vi sejrede over AGF.

I Pokalturneringen ser vi endelig ud til at få succes for første gang, da vi efter sejre over FC Midtjylland og Randers har spillet os videre til semifinalen, hvor Viborg venter over to opgør.

Sensationelt, men dog heldigt
Sidste år leverede vi en fremragende præstation ved at tilspille os en plads i ottendedelsfinalern e, og denne præstation har vi gentaget ved helt sensationelt at slutte som to’er i gruppe med United, Juventus og FC Porto. Det skal dog siges at vi i særdeleshed har haft heldet med os på udebane, hvor både Porto og Juventus modtog et rødt kort, samtidigt med at Porto på TRE-FOR Park lavede et selvmål.

I fjerde runde skulle vi på udebane på Delle Alpi op imod de dobbelte italienske mestre Juventus, men opgaven blev hurtigt mere jævnt, da Mohammed Sissoko efter bare tre minutter fik direkte rødt. Dette fik vi udnyttet, og ved
scoringer af Andrej Keric og Bashkim Kadrii hentede vi en imponerende sejr. I runden blev det til 3:1 hjemme over FC Porto, som allerede efter otte minutter indkasserede et selvmål. De fik dog udlignet kort før pausen, men i anden halvleg sørgede Silberbauer og Wilfried Niflore for sejren der sikrede os videre avancement.

Dermed var der lagt op til en finale mellem os og United i sidste spillerunde, da vi begge havde ti point. United var dog bedre indbyrdes, og derfor kunne vi ikke rigtig bruge 2:2 resultatet til andet, end at det er et fantastisk resultat, der dog ”kun” sender os videre som to’er i gruppen, og dermed udsigt til en hård modstander i knock-out fasen.

 








Stillingen          -          Champions League grupperne

« Seneste Redigering: 26 Sep 2011, 20:58 af Guldbrand » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #69: 26 Sep 2011, 20:58 »

Held er vigtigt. Særligt i Europa  Wink

Meget flot klaret. Glæder mig til at se hvordan knock-out kampene går
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #70: 26 Sep 2011, 21:01 »

Held er vigtigt. Særligt i Europa  Wink

Meget flot klaret. Glæder mig til at se hvordan knock-out kampene går
Ja, og heldig var jeg godt nok. Men det ændre nu ikke ved at jeg er meget stolt over at komme videre fra den gruppe, hvor alle tre hold er meget stærke modstandere. Juventus er jo blandt andet dobbelte italienske mestre..


- Iøvrigt, så kunne jeg se at jeg havde lagt et forkert SS ind under Champions League linket, hvilket er rettet nu, så i kan se hvordan de forskellige grupper endte..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #71: 28 Sep 2011, 17:38 »


25. Februar 2013

24#
Stilhed før stormen
Det har i særdeleshed været et roligt transfervindue fra vores side, hvor det blot er blevet til en enkelt forstærkning, samt et talent der er hentet ind på en lejeaftale. Det er dog ikke fordi at jeg ikke søger, ej eller har lyst til at smide penge efter nye spillere, men jeg har simpelthen utrolig svært ved at finde kompetente nok spillere til mit hold. Med et fasttømret spilkoncept, samt forudsat definerede roller på holdet, er jeg slet ikke i tvivl om hvad det er jeg søger efter, men jeg er ved at nå et punkt hvor de spillere jeg har er på så højt et niveau, at skal jeg hente forstærkninger så snakker vi om beløb op imod 40-60 millioner kr. pr. Spiller, hvilket simpelthen er for høje krav til et dansk hold – Også selvom at jeg har kapital nok til rådighed..

Desværre er jeg ved at rende ind i en række af kontraktudløb, og med deres alder samt lønkrav i mente, så skal der simpelthen nye spillere til meget snart, hvis ikke jeg skal blive overhalet af FC København eller en anden dansk klub. Derfor kan man i høj grad kalde dette transfervindue for stilhed før stormen, for jeg kan ikke tillade mig at gå igennem et til transfervindue, uden at hente forstærkninger eller nye spillere til.

To spillere er dog hentet og den ene er en gammel kending i dansk fodbold , og i OB. Det er nemlig ingen ringere end Jesper Christiansen der er hentet ind som klubbens nye målmand i en alder af 34 år. Med kontraktudløb til både Jimmy Nielsen og Roy Carroll om et halvt år, så føler jeg mig nødsaget til at finde en ny målmand nu, så han kan blive spillet ordentlig ind på holdet. Desværre har jeg haft enormt svært ved at finde en yngre erstatning, og derfor er valget faldet på den kortsigtet og billige løsning i Jesper Christiansen.

En anden spiller jeg har hentet er 16 årige Patrick Jakobsen, som er lejet frem til slutning af næste sæson, med en option på et køb. Den yderst talentfulde spiller får dermed rigeligt med tid til at overbevise mig om at jeg skal hente spilleren permanent, samtidigt med at jeg kan se om han udvikler sig i et højt nok tempo. En super aftale, der stort set ikke koster mig noget.

Skandinavien League
Traditionens tro er der igen i år blevet afholdt en turnering mellem de bedste skandinaviske hold, hvor FCK, Stabæk og IFK Göteborg var modstanderne. Sidste år tog vi os sikkert af titlen, og denne bedrift gentog vi i år efter sejre over Stabæk og Göteborg, mens det blev til uafgjort mod FCK. Heldigvis tabte FCK med hele 4-0 til Stabæk, og vi sluttede derfor på førstepladsen med syv point og med tre point ned til FCK og Stabæk på henholdsvis anden og tredjepladsen.
 



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #72: 30 Sep 2011, 16:50 »


14. April 2013

25#
Liverpool, igen
Endnu engang står vi over Liverpool FC i ottendedelsfinalern e i Champions League, og endnu engang må vi se os overmatchet. Igen i år er det Fernando Torres og Steven Gerrard der knækker os med deres sammenspil som er på et niveau, hvor mine spillere har svært at følge med. Hele min ”Europa-taktik” bygger ellers op på at gøre det svært for modstanderne at bryde igennem i midten, men dette ser Liverpool ud til at være fløjtende ligeglade med, for med 1:0 i det første opgør i Odense og 3:0 i England vinder Liverpool med hele 4:0 på to mål hver af Gerrard og
Torres.

Om det er Liverpool og deres verdensklasse spilleres spidskompetencer der knækker mit hold, eller om det simpelthen skyldes at jeg griber kampene forkert an i ottendedelsfinalern e er jeg ikke klar over. Derfor ærgre det mig at jeg igen mødte Liverpool, da det ikke har givet mig et endegyldigt svar på mit spørgsmål, og at jeg derfor ikke kan reagere på det. Jeg har ellers slået AC Milan, Barcelona, Juventus og FC Porto i de seneste to år, og derfor virker det underligt at jeg ikke er i stand til at hamle op med Liverpool og noget tyder derfor på at jeg er nød til at revurdere hvordan jeg håndtere pressekonferencerne og teamtalks næste gang jeg når en ottendedelsfinale i Champions League.

Vi udbygger forspringet til FCK
Fem kampe, fire sejre og blot et enkelt nederlag er det blevet til i starten af det nye år, hvor Randers FC er det eneste hold som har formået at besejre os. Nederlaget på 3:0 til Liverpool havde åbenbart sat sig i nogle af spillerne, som havde svært ved at ryste skuffelsen af sig, for i det efterfølgende opgør i Randers løb vi ind i et utilfredsstillende 2:0 nederlag, hvor først Jesper Christiansen lavede selvmål, efterfulgt af en scoring fra Bobbie Friberg da Cruz kort før pausen.

Det var også ved at ende i et nederlag til Brøndby runden efter, hvor vi efter en halv time kommer bagud. Heldigvis får vi udlignet kort før pausen, og får tilmed tilkendt et straffespark, som sikkert bliver udnyttet bare to minutter inde i anden halvleg. Med de sidste kampes skuffelser rystet af os, får vi sikkert hevet sejren hjem i Brøndby, og efterfølgende også hentet de seks point imod Silkeborg og Lyngby. Med vores resultater kontra FCK’s, så udbygger vi vores forspring med tre point, så vi nu er syv point foran.

 



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #73: 01 Okt 2011, 11:54 »


8. Maj 2013

26#
Endelig pokalsucces
Flere gange har jeg udtrykt mig omkring pokalturneringen og hvor stor en betydning den har for mig. Jeg har altid undret mig over hvor meget både klubber irl, men også andre FM spillere nedprioritere disse turneringer, og stort set udelukkende spiller med reserve og ungdomsspillere. Men faktisk så betyder disse turneringer mere end man måske lige går og tror. Først og fremmest så giver disse turneringer en billet til Europa League, men man må bestemt heller ikke glemme at det også har en positiv indvirkning på ens omdømme, både klub såvel som manager. Derudover så er det også en gave til fansene som får noget at fejre, og som på både den korte og lange bane kan være medvirkende til øgede tilskuertal.


Derfor prioritere jeg altid disse turneringer højt, og det har derfor pint mig at jeg i de to første sæsoner ikke har leveret en indsats som jeg finder godkendt. Men med øget fokus på planlægningen af min trup, og ved at indfører langt større rotation, samt få tildelt de nødvendige hviledage til trætte spillere har jeg skabt mig en god balance i truppen, så de både kan spille i Champions League, Superliga og i pokalturneringen med intentioner om altid at hente en sejr.

Derfor glæder det mig også at jeg nu med min trup nåede ottendedelsfinalern e i Champions League, er godt på vej til at hente endnu et mesterskab, samt at jeg nu har nået finalen i pokalturneringen. B1908, FC Midtjylland og Randers FC blev alle besejret på min vej til semifinalen hvor Viborg ventede over to opgør. Desværre løb vi ind i et unødvendigt nederlag på hjemmebane på 0:1, og da vi også kom bagud i Viborg begyndte de små grå hår at komme til syne. Heldigvis får vi vendt opgøret til 3:2 efter 74 minutter, hvor Viborgs Casper Sørensen får det røde kort. Herfra bliver vi totalt dominerende og ender med at vinde opgøret 6:2.

I den anden semifinale vandt FC København med sammenlagt 4:2 over Esbjerg og hovedstadsklubben er nu klar til finalen for tredje år i træk, hvor de i de seneste to år er gået derfra som pokalvindere.  Der venter derfor en sand gyser imellem de suverænt to bedste klubber i Danmark i øjeblikket.
 



Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #74: 01 Okt 2011, 12:36 »

Det er flot skrevet, og jeg skal nok lige komme med en analyse af hvad jeg synes senere i dag. Men kan jeg lige se et SS af dit mandskab før det? :-)

Tak og KIU!
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010