home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 376 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  En oprigtig stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: En oprigtig stolthed  (Læst 29995 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #75: 01 Okt 2011, 12:42 »

Det er flot skrevet, og jeg skal nok lige komme med en analyse af hvad jeg synes senere i dag. Men kan jeg lige se et SS af dit mandskab før det? :-)

Tak og KIU!

Mange tak, og jeg vil da se frem til en analyse fra din side. Det er altid spændende at hører hvad andre har af meninger..   Smiley

Edit: glemte lige at det SS jeg havde lagt op, er fra starten af den nye sæson. Og da jeg ikke er interesseret i at afsløre mine kommende transfers, så har jeg fjernet den igen. Vil se om jeg har en backup, hvor jeg kan snuppe et SS fra, eller også vil jeg skrive truppen til dig..   Forlegen    Smiley

Edit, Edit
Her er truppen så i forhold til hvor langt jeg er nået i bloggen (Jeg er lidt foran jer  Cool)




« Seneste Redigering: 01 Okt 2011, 13:14 af Guldbrand » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #76: 02 Okt 2011, 12:51 »

Det kan da ikke komme bagpå dig at Liverpool er for stærke  for dit hold  Djævel

Jeg glæder mig i den grad til at se hvilken tanker du har gjort dig ang de mange ældre spillere du har i truppen. Du har 25 mand og her er 15 af dem over 30 år.
Dvs at der vel meget snart skal ske en større udskiftning på holdet og det kan vel komme til at mærkes.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #77: 02 Okt 2011, 12:57 »

Det er rigtigt at jeg har mange spillere over de 30 på mit hold, og på sigt er dette da også et problem. Heldigvis er jeg dog ikke skræmt af at have spillere omkring de 30, som så mange andre FM spillere, for disse kan sagtens have flere gode år i sig endnu, og derfor er der også god tid til at finde erstatninger.

Men som jeg også er inde på i update 24, så vil der forekomme en del aktivitet i næste transfervindue, da mange af mine spillere også er ved at nå enden af deres kontrakt.

Men som udgangspunkt, så er jeg ikke nervøs for at have spillere over 30 på holdet, så længe de bare præstere på banen.  Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #78: 02 Okt 2011, 13:22 »


5. Juni 2013

27#
The double
Allerede i 29. Spillerunde havde jeg muligheden for at generobre mesterskabet, da vi på TRE-FOR Park tog imod mesterskabsaspirant erne FC København. Med en sejr ville vi komme 13. Point foran, med bare tolv mulige at spille om. Men det er nu mere det at vinde mesterskabet på eget græs, mod den direkte konkurrent som gør dette opgør ekstra specielt, og som gør at man for alt i verden vil vinde opgøret. Denne indstilling havde mine spillere åbenbart
også, for allerede efter tolv minutter bringer vi os i front ved Mads Junker efter en fantastisk start på kampen, med os som det dominerende hold.

Løverne får dog ufortjent udlignet efter en lille halvtimes spil af Dame N’Doye, og det er selvom det er os der forsat er dominerende, og kommer frem til de største chancer. Faktisk har vi intet mindre end 61% af tiden bolden i egne rækker og det pres vi får lagt på FCK, tvinger Kamil Zayatte til at score et selvom efter en time. Frustrationerne bliver til at føle på hos FCK, og med bare fem minutter tilbage af opgøret får Peter Larsson direkte rødt, og vi kan i sikker stil kører sejren og mesterskabet hjem til min store glæde.

I de sidste resterende fire opgør vinder vi tre af dem, mens vi må nøjes med uafgjort mod AGF. FCK har dog helt mistet modet, og vi ender derfor med at vinde med hele 17 point ned til FCK, og denne selvtillids mavepumper til FCK kunne også mærkes i pokalfinalen.

For selvom jeg syntes vi var dominerende i opgøret i Odense i 29 spillerunde, så er det intet i forhold til pokalfinalen i Parken. Første halvleg ender ellers i et jævnbyrdigt opgør, hvor ingen af holdende for alvor tør at satse og rykke kæderne frem på banen. Men i anden halvleg får vi en hurtig scoring, og så kan vi ellers starte den ydmygende 4:1 sejr i løvens egen hule foran små 35.000 tilskuere. Hvilket i øvrigt er opsigtsvækkende, da der blot var 26.202 tilskuere til sidste års finale mellem FC København og Brøndby. Men dette understreger blot endnu engang hvor dominerende FCK og OB er i forhold til resten af ligaen, og at der nu er tale om skotske forhold i dansk fodbold.
 



« Seneste Redigering: 02 Okt 2011, 13:28 af Guldbrand » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #79: 02 Okt 2011, 13:43 »

Det er rigtigt at jeg har mange spillere over de 30 på mit hold, og på sigt er dette da også et problem. Heldigvis er jeg dog ikke skræmt af at have spillere omkring de 30, som så mange andre FM spillere, for disse kan sagtens have flere gode år i sig endnu, og derfor er der også god tid til at finde erstatninger.

Men som jeg også er inde på i update 24, så vil der forekomme en del aktivitet i næste transfervindue, da mange af mine spillere også er ved at nå enden af deres kontrakt.

Men som udgangspunkt, så er jeg ikke nervøs for at have spillere over 30 på holdet, så længe de bare præstere på banen.  Smiley

Jeg er en af dem der ikke er så god til at have spillere over 30 på holdet. Jeg køber kun meget sjældent spillere på 30+, er ikke engang sikker på det er sket i FM11 i det hele taget.

Men selvfølgelig skal man have erfarne spillere og de skal jo heller ikke bare skiftes ud pga alder. Det er bare en pæn stor position du har på holdet og der skal jo økonomi til en så stor udskiftning som du altså nu engang skal igennem de næste par sæoner Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #80: 02 Okt 2011, 15:46 »

Stort tillykke med The Double Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #81: 02 Okt 2011, 15:49 »

Jeg er stor fan af dine blogs Guldbrand, og denne her har fanget mig på samme måde som alle dine andre. Dog håber jeg du skifter klub da jeg syntes det ville være spændende med et hold hvor udfordringerne er lidt større, dog stort tillykke med The Double virkelig flot!
Logged

FCK

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #82: 02 Okt 2011, 20:57 »

Jeg må indrømme, at jeg pga. manglende tid ikke rigtig har fuldt med i din blog, som jeg ellers forsøgte det i starten. Men at din blog bliver kåret til månedens bedste vidner jo om kvalitet, så jeg skal helt sikkert læse den igennem når jeg får tid. Smiley

Tillykke med titlen! Smiley
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #83: 03 Okt 2011, 22:07 »

Noget af det fedeste layout jeg nogensinde har set herinde. Virkeligt flot.

Og bloggen som sådan er selvfølgelig også på et højt niveau. Er vild med den Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #84: 04 Okt 2011, 15:59 »

Stort tillykke med The Double Thumbs Up

Mange tak   Thumbs Up

Jeg er stor fan af dine blogs Guldbrand, og denne her har fanget mig på samme måde som alle dine andre. Dog håber jeg du skifter klub da jeg syntes det ville være spændende med et hold hvor udfordringerne er lidt større, dog stort tillykke med The Double virkelig flot!

Dejligt med en stor fan af mine blogs, og lækkert at vide at jeg formår at holde dig fanget som læser. Både af denne, men også tidligere blogs   Smiley

Jeg kommer dog næppe til at skifte klub i denne blog, da jeg regner med at stoppe med udgivelsen af det nye FM. Så det er nok begrænset hvor mange flere sæsoner jeg når. Men jeg har da ellers haft muligheden for et skifte, og både Ajax og Inter har som de største klubber direkte henvendt sig. Ajax endda i en position som nr. 1 og tæt på det hollandske mesterskab.

Jeg må indrømme, at jeg pga. manglende tid ikke rigtig har fuldt med i din blog, som jeg ellers forsøgte det i starten. Men at din blog bliver kåret til månedens bedste vidner jo om kvalitet, så jeg skal helt sikkert læse den igennem når jeg får tid. Smiley

Tillykke med titlen! Smiley
Ja tiden er desværre ikke altid ens bedste kammerat. Men jeg håber da at du får læst min blog igennem, og ikke mindst nyder det når du gør det   Smiley

Noget af det fedeste layout jeg nogensinde har set herinde. Virkeligt flot.

Og bloggen som sådan er selvfølgelig også på et højt niveau. Er vild med den Smiley

Mange tak. Er utrolig glad for de rosende ord  Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #85: 04 Okt 2011, 16:30 »


10. Juni 2013

28#
Overblik over 2012/2013 sæsonen
Som altid efter sæsonafslutningen, så tager jeg jer med på en tur rundt i Europa, for at følge udviklingen i europæisk fodbold, og for at se hvem der er rendt med guldet i de forskellige ligaer. Der har dog ikke været mange overraskelser i denne sæson, hvor Dundee United dog igen i år tegner sig for den største overraskelse ved at gentage sidste års bedrift og snuppe det skotske mesterskab for andet år i træk. David Goodwillie er et stort navn i skotsk fodbold, hvor han er blevet indlemmet på det skotske landshold, hvilket nærmest kommer som en selvfølge
efter at han nu i to år i træk har været den største drivkraft for Dundee United som topscorer for klubben. En spiller som jeg faktisk i flere omgange har haft mine føler ude efter, men aldrig har taget skridtet videre.

Derudover tegner Fulham sig også for en stor overraskelse ved at snuppe tredjepladsen foran Manchester City, og den lille London klub er nu klar til deres første eventyr i Champions League i klubbens historie. I italien er de to Milano klubber ved at falde sammen, og de to klubber som i denne sæson sluttede på henholdsvis niende og 15. Pladsen er langt fra tidligere tiders storhedsform. Ingen af klubberne har i de seneste tre sæsoner været med helt fremme, og denne skuffelse er uden tvivl til at føle på i Milano.

I hollandsk fodbold har Ajax i høj grad sat sig som det dominerende hold, men dette er ikke ensbetydende med at de andre hold holder igen. PSV kunne således for anden gang i historien løfte Europa League trofæet. Seneste var det i 1978, hvor de efter en sejr over franske SC Bastia fik lov til at hæve pokalen, mens det i år var CSKA Moskva der blev besejret. I Champions League havde Chelsea mulighed for at generobre titlen, men dette forhindrede Jose Mourinho i spidsen for Real Madrid ved at vinde med 2:0 på Ernst-Happel-Stadion i Wien.

Koefficient
Dansk fodbold har været igennem en rivende udvikling igennem de seneste sæson, hvor OB med to ottendedelsfinaler i Champions League, og med FC Københavns kvartfinale i Champions League, samt gode præstationer i Europa League har fået skrabet en masse gode point til dansk fodbold. Faktisk så er dansk fodbold idag rangeret som den 11. bedste liga foran Belgien, Grækenland og Østrig. Foran Danmark ligger Tyrkiet, Rusland og Portugal, og derfor kan man frygtes til at tro at dansk fodbold får svært ved at avancere højere op på listen. I hvert fald kræver det at andre danske hold begynder at skabe resultater i europæisk sammenhæng og får kvalificeret sig til gruppespillet, som endnu ikke er lykkes for andre end OB og FCK i de seneste tre sæsoner.

Med 11. Pladsen, så får Danmark et hold direkte i Champions League mens et hold skal i bedst placerede 3. Kval. Ligeledes har man tre hold med i Europa League i henholdsvis 2.,3. og 4. Kvalrunde.

 



Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #86: 06 Okt 2011, 10:26 »

Det er FULDT fortjent at dette er september måneds bedste blog, da du holder et højt skriftligt niveau, flot opsætning og for mig et realistisk save, hvor økonomien er i højsædet og du ikke lige brænder 50.000.000 kroner af på en alt for dyr spiller imo til en dansk klub..

Flotte resultater er der også og du bliver bareved med at imponere mig.. jeg håber du bliver i OB i mange sæsoner endnu før du bliver for fristet af at prøve dig af på den "store" scene..

FORTSÆT ENDELIG DENNE FANTSTISKE BLOG!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #87: 06 Okt 2011, 15:37 »

Det er FULDT fortjent at dette er september måneds bedste blog, da du holder et højt skriftligt niveau, flot opsætning og for mig et realistisk save, hvor økonomien er i højsædet og du ikke lige brænder 50.000.000 kroner af på en alt for dyr spiller imo til en dansk klub..

Flotte resultater er der også og du bliver bareved med at imponere mig.. jeg håber du bliver i OB i mange sæsoner endnu før du bliver for fristet af at prøve dig af på den "store" scene..

FORTSÆT ENDELIG DENNE FANTSTISKE BLOG!!

Mange tak, for de rosende ord.

Realismen har altid været en stor faktor i mine spil, og netop det med at bruge 50 millioner kr. på en enkelt spiller er noget jeg helst ikke gør, medmindre spilleren virkelig er af høj kvalitet, og at jeg ikke kan finde andre alternativer. Jeg prøver gerne at styre klubben, som var det mig der var manager i virkeligheden, og så begynder man nemlig at tænke en ekstra gang over tingene.

Desværre udkommer det nye FM jo snart, og det er jeg lidt ked af, da dette spil er det bedste jeg nogensinde har haft, samtidigt med at jeg også godt er udemærket klar over at jeg skifter over til 12'eren når den udkommer. Derfor er det begrænset hvor meget længere denne blog kan holdes i live, hvilket jeg jo er ked af, når nu det er det bedste spil jeg har haft i min tid med CM og FM.

Men derfor håber jeg nu at jeg kan få sluttet godt af på dette spil, og lige få rundet den sidste sæson af inden 12'eren kommer.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #88: 06 Okt 2011, 16:54 »


20. Juli 2013

29#
Fuldt blus på transfervinduet
Flere spillere stod til kontraktudløb, og selvom det lykkedes mig at forlænge med nogle af spillerne er der stadig fem spillere som har forladt klubben. Jimmy Nielsen, Timmi Johansen og Andres Johansson forlader alle klubben på en fri transfer, i mens Anders Møller Christensen har stoppet karrieren. Derudover har Newcastle været forbi og lagt 31 millioner kr. for polske Sebastian Boenisch, som længe har været en eftertragtet herre, men som jeg har strukket mig langt for at beholde. Men så længe timingen og prisen er rigtig, så er jeg villig til at sælge selv de største profiler, og dette må siges at være tilfældet med Boenisch. Michael Lumb var nemlig blevet sat til salg Zenit
efter endt lejeophold i Rangers, og for bare 1.6 millioner kr. lykkedes det mig at hente en fuldgod erstatning.

Ligeledes har jeg hentet Jens Toornstra på fri transfer som afløser for Andres Johansson som avanceret playmaker – dog i en rolle som backup for Rasmus Falk som igennem de seneste tre sæsoner er blevet omskolet til at kunne spille på den centrale midtbane. Som afløser for Anders Møller Christensen har jeg hente Erik Sviatchenko i FC Midtjylland for 3.5 millioner kr. og han vil gå ind som fjerdevalg i det centrale forsvar - en rolle jeg håber han vil kun trives i.

I angrebet har jeg endelig fundet den afløser som jeg så længe har kigget efter. For 25 millioner kr. har jeg hentet belgiske Gianni Bruno i Balckpool. Den 22 årige hurtigløber passer perfekt ind i rollen som skarpretter med sin utrolige speed og kølighed foran målet. Desuden er han også en intelligent spiller, som jeg vægter højt hos alle mine spillere.

Sidst men ikke mindst så har jeg på sidstedagen af transfervinduet gjort mig en fremragende signing i den franske målmand Cedric Carrasso som kommer på fri transfer. Han er uden tvivl en målmand som hæver overlæggeren i klubben, og som går direkte ind som førstevalget i klubben, hvor både Jesper Christiansen og Roy Carroll også befinder sig. Det lykkedes mig nemlig at forlænge med Roy Carroll inden jeg hentede Carrasso, men selvom tre så kvalificerede målmand er for mange i en klub som OB, så er Carrasso ikke registreret til Champions League, hvor Jesper og Roy så må kæmpe om pladsen.

 



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #89: 09 Okt 2011, 10:57 »

Jeg undskylder den manglede aktivitet igennem de seneste dage, og som også vil strække sig endnu nogle dage frem. Men manglende tid, samt et naturligt dødsfald i familien er årsagen til at i må vente lidt med nogle updates.
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010