home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  1 Bruger, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  En oprigtig stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: En oprigtig stolthed  (Læst 30062 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #90: 09 Okt 2011, 12:32 »

Jeg undskylder den manglede aktivitet igennem de seneste dage, og som også vil strække sig endnu nogle dage frem. Men manglende tid, samt et naturligt dødsfald i familien er årsagen til at i må vente lidt med nogle updates.

Respekt for det Guldbrand.. Du tager dig bare god tid.. Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

JKJ
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #91: 09 Okt 2011, 20:55 »

Jeg undskylder den manglede aktivitet igennem de seneste dage, og som også vil strække sig endnu nogle dage frem. Men manglende tid, samt et naturligt dødsfald i familien er årsagen til at i må vente lidt med nogle updates.

Du tager den tid du skal bruge. Sådanne ting skal ikke undskyldes på nogen måde.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #92: 13 Okt 2011, 20:34 »

For lige at komme med en statusopdatering, så håber jeg at der vil blive tid til at smide en enkelt update engang i weekenden (enten imorgen eller søndag). Ellers regner jeg med at sætte turbo på mandag og tirsdag hvor jeg har fri, og dermed har masser af tid til FM.   Thumbs Up


Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #93: 16 Okt 2011, 14:36 »


14. September 2013

30#
På vinderkurs
Jeg er efterhånden vant til at få en super start på sæsonen, og i år er bestemt heller ingen undtagelse hvor det er blevet til otte sejre i otte kampe. Dermed har vi endnu engang lagt os i spidsen af ligaen, og lagt en afstand til forfølgerne på hele syv point. Det er dog bestemt ikke fordi kampprogrammet har været god ved os, da vi både har mødt Brøndby, AGF, FCK og FC Midtjylland på udebane. Men vi må bare konstatere at niveauet i truppen er så højt at de andre hold – inklusiv FCK ikke længere kan følge med. Netop i kampen mod FCK som vi vandt med 2:0, scorede vi allerde i det første minut og denne føring holdte vi helt frem til slutningen af opgøret, hvor nyindkøbte Gianni Bruno øgede til 2:0.

Med et forspring på syv point, så har jeg svært ved at se hvem der skal kunne udfordre os, og selvom vi kun er en fjerdedel inde i sæsonen, så føler jeg mig allerede sikker på mesterskabet. Dette er tiltrods for at kampprogrammet fra nu af også står på Champions League og pokal kampe, og at der derfor kræves mere af mine spillere og trup sammensætning

Indblik i økonomien og faciliteterne
Der er sket en del i klubben igennem de seneste tre sæsoner, og det er på tide at give en opsummering på de mange tiltag der er sket i klubben. Den 7.10.2012 færdiggjorde klubben en ombygning af ungdomsfacilitetern e så
de nu er mellemgode, mens vi har et ”over middel” talent udvikling. Den 6.6.2013 begyndte klubben så at forbedre træningsfaciliteter ne, og disse forventes færdiggjort i november 2013. I sommeren 2013, altså for bare tre måneder
siden fortog klubben et køb af det nuværende stadion, så vi har mulighed for at udbygge det, og er fri for at betale husleje.

Alle disse tiltag har selvfølgelig haft nogle store omkostninger, og uden at være klar over helt specifik hvorfor, har klubben optaget et nyt lån på hele 145 millioner kr. Jeg føler mig dog ret overbevist om at det er købet af stadionet som er skyld i dette ekstra lån, for klubbens økonomi ser ellers fremragende ud. Vi har netop modtaget 55 millioner kr. for at kvalificere os til gruppespillet i Champions League, og med disse penge har vi nu en balance på 231 millioner kr.

Mit transferbudget er på 55 millioner kr, mens mit nuværende lønbudget er på 91 millioner kr. selvom jeg kun bruger 70 millioner kr. hvilket svarer til 63% af det samlede lønbudget. Mine tre højestlønnede spillere er Cedric Carrasso, Magnus Troest og Eric Djemba-Djemba som alle får 5.5 millioner kr årligt. Men denne stramme lønstruktur har ikke været gratis at opnå, da mange spillere har modtaget store agent og spiller honorar for at gå ned i løn. Men jeg er slet ikke i tvivl om at det på sigt er det værd.

 



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #94: 17 Okt 2011, 10:43 »


7. December 2013

31#
Den resterende del af forårssæsonen
Med udgivelsen af det nye FM lige rundt om hjørnet, så har jeg valgt at opsummere den resterende del af foråret, så sæsonen kan nå at blive færdigspillet og skrevet færdig inden udgivelsen af FM12. Der er dog ikke meget at fortælle om foråret, hvor vi atter igen har lagt os suverænt i førersædet, med forsat otte point ned til FCK. Det er blot blevet til to nederlag i denne sæson, hvor det første faldt ude imod SønderjyskE. Et bittert nederlag på 2:0 mod en modstander som man bør forvente en klar sejr imod. Det andet nederlag var imod vores direkte konkurrenter FC København, som desværre tævede os med 3:1. Kampens udfald var der aldrig tvivl om i opgøret, og blot et sent trøstemål i overtiden gjorde nederlaget visuelt mindre.

Ser man bort fra de to nederlag, så er det blevet til lutter sejre, og vi har indtil videre i sæsonen 18 kampe ikke
spillet uafgjort. Dette giver os 48 point, hvilket altså er otte point mere end FCK og ti point mere end Randers FC på tredjepladsen. Faktisk er de 48 point den bedste halvsæson i klubbens historie hvis man måler point ud fra antal kampe. I sidste sæson havde vi nemlig 49 point, men dette var efter 19 kampe.

Danske landshold
OB er flot repræsenteret på det danske landshold, der desværre ikke formåede at kvalificere sig til verdensmesterskabet . I kvalifikationen sluttede man på 2. Pladsen efter Israel, og man skulle derfor ud i playoff’en hvor Skotland blev modstanderen. Her tabte man begge opgør, og de fire OB spillere Jesper Christiansen, Daniel Høegh, Michael Lumb og Michael Silberbauer kommer derfor ikke med til VM.

Randers FC opkøbt
Engelsk fodbold har længe været legestuen, hvor flere pengestærke erhvervsmænd har købt sig ind i de diverse klubber og spenderet milliarder af kr. for at opnå succes. Denne trend har sidenhen ført sig videre til flere andre europæiske ligaer, og nu er det så blevet lille Danmarks tur. Hongkongnesiske Chan Man Wei har købt sig ind i Randers med løfter om at spendere op imod en halv milliard kr. på diverse nye indkøb. Dermed har man i Danmark fået endnu en seriøs kandidat til mesterskabet, som ellers FC København og OB længe har haft monopol på.
 



Stillingen          -           Det danske landshold

« Seneste Redigering: 17 Okt 2011, 10:48 af Guldbrand » Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #95: 17 Okt 2011, 19:39 »

Jeg har lige læse hele din blog igennem her til aften, og hold da fast hvor er den fangende! Jeg har været bidt lige fra update 1 til nu!
Du skriver fantastisk, dejlig simpel, men flot opsætning!
Og så resultaterne taler jo for sig selv! Hold da fast det er flot! Og jeg synes det er super fedt at du holder det så realist som du gør. Det er også noget jeg selv vægter højt i mine spil. Det er noget af et flot eventyr du har gang i!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #96: 18 Okt 2011, 12:10 »

Jeg har lige læse hele din blog igennem her til aften, og hold da fast hvor er den fangende! Jeg har været bidt lige fra update 1 til nu!
Du skriver fantastisk, dejlig simpel, men flot opsætning!
Og så resultaterne taler jo for sig selv! Hold da fast det er flot! Og jeg synes det er super fedt at du holder det så realist som du gør. Det er også noget jeg selv vægter højt i mine spil. Det er noget af et flot eventyr du har gang i!

Super fedt at du gider at læse hele bloggen igennem, og skønt at hører at den har fanget dig hele vejen.. Det betyder at det arbejde man ligger i bloggen, ikke er helt spildt.. Smiley

Angående realismen, så er den altafgørende for mine spil, for ellers vil jeg simpelthen ikke kunne holde gejsten igennem en længere periode. Derfor er realismen angående spillerindkøb samt økonomi altid i højsæde og nyder stor prioritet hos mig, og det er noget jeg kun kan anbefale andre at lægge vægt på også..

Men mange tak for din kommentar, og jeg håber at du også følger med her det sidste stykke, inden det nye FM udkommer.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #97: 18 Okt 2011, 12:33 »


13. December 2013

32#
Champions League succes, trods blandet resultater
De sidste to år har vi nydt enorm succes i Champions League, ved at kvalificere os til ottendedelsfinalern e og det er klart, at efter sådan to præstationer så lægges der en forventning i ens underbevidsthed om at gentage denne succes igen i år. Det startede da også yderst fornuftigt da vi i gruppe med Lyon, Wolfsburg og Dynamo Moskva
hentede fire point i de to første kampe. Først blev det til 1:1 i Moskva, efterfulgt af en flot 2:1 sejr hjemme over Wolfsburg. Det specielle ved sejren over netop Wolfsburg, var at vi i store dele af opgøret spillede i undertal, da først Rasmus Falk i det 36. Minut og senere Wilfried Niflore i det 64. Minut blev sendt tidligt i bad. Trods to mand i undertal, så fik vi bragt os på 1:0, og da Wolfsburg senere i kampen også modtog et rødt kort, kunne vi ni mod ti øge til 2:0, inden Jeffren i overtiden reducerede til 2:1.

Lyon viste sig at være altdominerende i gruppen, og vandrede igennem med maksimum point. Dette indebar blandt andet til sikre sejre på 3:1 over os, og der er ingen tvivl om at Lyon er det hold der har spillet mig mest ud af banen, af samtlige hold jeg har mødt med OB i mine snart 4 sæsoner.

Da vi heller ikke formåede at vinde hjemme over Dynamo Moskva, men måtte nøjes med 1:1, så var der for alvor spænding i gruppen inden sidste runde, hvor både vi, Wolfsburg og Dynamo Moskva havde muligheden for at snuppe andenpladsen. Derfor kom sejren ude mod Wolfsburg yderst kærkommen, da den sikrede os 2. Pladsen, med ”bare” otte point for seks kampe. Ikke just imponerende, men trods alt nok til at vi igen er klar til ottendedelsfinalern e.



Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #98: 20 Okt 2011, 21:38 »

Sådan OB!!! Flot klaret endnu engang.. Thumbs Up

EDIT: Dine logoer.. har du et link til dem? (klublogoerne?)
Logged

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #99: 22 Okt 2011, 11:02 »

Sådan OB!!! Flot klaret endnu engang.. Thumbs Up

EDIT: Dine logoer.. har du et link til dem? (klublogoerne?)

Mange tak

Angående logo'erne, så må jeg nok indrømme at jeg ikke kan huske hvor jeg har hentet dem fra.  Forlegen
Logged

Hej1234
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #100: 22 Okt 2011, 11:17 »

Se det på den lyse side i CL. Du er ikke den dårligste 2'er, men en 3'er har flere point end dig... Damn, Guldbrand, du har været heldig!! Grin.
Logged

Neymar <3<3<3<3<3<3

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #101: 22 Okt 2011, 11:25 »

Se det på den lyse side i CL. Du er ikke den dårligste 2'er, men en 3'er har flere point end dig... Damn, Guldbrand, du har været heldig!! Grin.

Ja der er faktisk 4 hold på tredjepladsen som har flere point end mig. Så heldet har uden tvivl været på min side, og jeg kan kun være glad for at Lyon har vundet alle deres kampe, så det har været de indbyrdes opgør imellem mig, Dynamo Moskva og Wolfsburg som har været afgørende.  Smiley
Logged

Hej1234
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #102: 22 Okt 2011, 11:40 »

Ja der er faktisk 4 hold på tredjepladsen som har flere point end mig. Så heldet har uden tvivl været på min side, og jeg kan kun være glad for at Lyon har vundet alle deres kampe, så det har været de indbyrdes opgør imellem mig, Dynamo Moskva og Wolfsburg som har været afgørende.  Smiley
Nemlig. Men tillykke med ottendedelsfinalen, har selv ført Espinho fra 3. Division i Portugal til CL. Undrer mig over jeg ikke kan Basel, da jeg har et meget bedre hold. Men god blog! Smiley
Logged

Neymar <3<3<3<3<3<3

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #103: 23 Okt 2011, 09:46 »


1. Juni 2014

33#
Vi er nået til vejs ende med denne blog, og tiden til at lægge FM 11 på hylden, og starte FM 12 op er kommet. Først skal vi dog lige have rundet sæsonen af, og det gør jeg i denne update, som kort vil dække den resterende del af min fjerde sæson i OB.

På transfersiden, blev det til to handler da de to tjekkiske landsholdsspillere Mario Holek og Jakub Mares begge tiltræder i klubben for 15 millioner kr. hver. Holek skal dække den defensive orienteret midtbane, mens Mares spiller på højrekanten.

I Superligaen var det i en kort overgang ved at blive lidt for spændende, da FCK blot var fire point efter os i en svær periode med lidt svingende resultater, samt en hårdt kampprogram med både Champions League og pokal kampe. Heldigvis holdte vi stand da det gjaldt, og samtidigt begyndte FCK at tabe modet igen, og endte med at ryge hele elleve point efter os efter de 33 spillerunder. Dermed er vi endnu engang kåret som danske mestre – Endda i suveræn stil. De nyrige Randers sluttede på tredjepladsen, men hele 22 point fra os, og de virker derfor ikke umiddelbart som nogen stor trussel.

I pokalturneringen strøg vi direkte til finalen efter sejre over AGF, Brøndby og FC Midtjylland. I finalen ventede ingen andre end FC København som nu har været i finalen de sidste fire år. Finalen blev dog ingen succes, da vi måtte forlade banen som tabere, da FCK to minutter før tide scorede til 2:1.

Den uden tvivl største succes kom dog i Champions League. Efter et lidt svingende gruppespil, så trak vi ukrainske Shakthar i ottendedelsfinalern e, og efter 2x 0:0, så skulle kampen afgøres på straffespark. Her valgt jeg lidt utraditionelt at satse på mit fjerde og femte spark, ved at lade nogle mentalt stærke spillere sparke, frem for nogle med bedre stats i straffespark. Dette var dumt, for jeg brændte på både mit fjerde og femte spark. Heldigvis gjorde ukrainerne det samme, og til sidst kunne jeg hive sejren hjem.

I kvartfinalen ventede så spanske Sevilla, og endnu engang skulle kampen afgøres på straffespark med to hjemmesejre på 1:0. Her viste vi os bedst, da vi vandt med 4-3, hvor Niflore – en ellers sikker skytte, brændte for os.

I semifinalen i Champions League gik det dog ikke længere, da vores overmænd fra gruppespillet , Lyon, igen var en for stor en mundfuld. Med et 1:0 nederlag på hjemmebane og 3:1 på udebane må vi se os overmatchet af Lyon, som også endte med at vinde turneringen efter en finale sejr over At. Madrid.


Dermed er der ikke andet end at sige thank you, til alle jer læsere der har fulgt med i denne blog. Jeg håber selvfølgelig at i også vil være med på vognen, når jeg tager hul på blogeventyret med FM12.


 


Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #104: 23 Okt 2011, 11:04 »

Rigtig god blog og sindsygt flot du kom så langt i CL! Vil i hvert fald kigge forbi, når du starter en blog FM12   Thumbs Up
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010