home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  En oprigtig stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: En oprigtig stolthed  (Læst 30104 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #30: 05 Sep 2011, 15:59 »

Fin fin fin blog. Det skriftlige er på dit sædvanlige niveau, og bloggen er dejlig og simpel. Lækkert med en oversigt over samtlige landes mestre, den slags kan vi godt lide. Det irriterer mig dog lidt, at al teksten, både overskrifter, brødtekst osv. er sort, men det er jo bare personlig smag Thumbs Up

Først og fremmest tak for de pæne ord. Angående den sorte skrift, så er det jo en personlig smag, men jeg vil gerne have at det matcher lidt med mit topbillede, og så vil jeg hellere forsøge at bryde den sorte tekst med nogle farverige billieder. Men måske jeg skal forsøge at få mindst ét billede med i hver update, for at bryde det noget mere..?

Rigtig fed blog du:)

Mange tak   Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #31: 06 Sep 2011, 18:26 »


24. August 2011

13#
Ung dynamisk forsvarsduo
En slem skade til forsvars generallen Anders Møller Christensen satte mig på en hård prøve, da jeg i fraværet har måtte benytte mig af de to uprøvede forsvarstalenter Kasper Larsen og Daniel Høegh på bare 18 og 20 år. Førstenævnte fik sin indtrængen på OB holdet i sidste sæson som backup, mens Daniel Høegh var udlejet til Vejle Boldklub i hele sidste sæson, hvor han leverede en rigtig flot figur i 1. Division.

Men lad mig bare skærer alt udenomssnakken væk og gøre det klart med det samme, at Anders Møller Christensen er blevet sat af.! De to unge spillere har leveret en indsats der gør det stolt at kalde dem for OB talenter af egen
avl og kan de forsætte, så ser jeg ingen grund til at erstatte dem på hverken kort eller langt sigt.

I Superligaen har Kasper Larsen og Daniel Høegh dannet det centrale forsvar i de seneste fire kampe og har blot lukket et enkelt mål ind i de kampe, og det er til trods for at modstanderne har heddet blandt andet FC København og AaB, som begge blev besejret tilmed ved at holde nullet.

Det er dog ikke kun i dansk fodbold at de to talenter imponere. Allerede nu har de fået en international erfaring som ganske få har, og de har holdt – hvis ikke hævet deres niveau i de europæiske kampe, hvor det er lykkedes mig at kvalificere mig til gruppespillet i Champions League.

Første hårde prøve var imod de belgiske vicemestre Club Brügge, der i det første opgør i Odense blev besejret med 2:0. Dermed var jeg i godt humør i returopgøret, men efter bare ni minutter havde de udlignet det samlede regnskab til 2:2, og nervøsiteten havde indtruffet sig. Heldigvis scorede Rurik Gislason det ekstrem vigtige udebanemål, hvilket udløste et kollaps hos hjemmeholdet, der endte med at tabe 4:3 foran deres egne fans.

I næste og afgørende kvalifikationsrunde stod vi over for ingen ringere end AC Milan, men italienerne skulle få sig en overraskelse som de havde svært ved at komme sig over. Allerede efter bare ét minuts spil bragte nyerhvervede Florin Bratu mig i front, og denne scoring holdte frem til det 69. Minut, hvor det endelig lykkedes hjemmeholdet at udligne. Med 1:1 fra det første opgør, var der stadig lang vej endnu og det blev ikke bedre af at Milan bragte sig i front i Odense efter otte minutters spil. Men to scoringer inden pausen og en sidste og afgørende scoring med seks minutter igen, sikrede mig en historisk sejr der sender mig i gruppespillet i Champions League og sikre mig en tiltrængt økonomisk gevinst.


Efternøler
Inden det var lykkedes mig at sikre mig adgang til Champions League gruppespillet, stod jeg over for en svær beslutning da Fenerbache bød intet mindre end 22 millioner kr. for Kalilou Traore. Med en skrøbelig økonomi på den ene side, samt høje ambitioner på den anden side var det en hård beslutning, der dog til sidst endte ud i et salg, da jeg mener at jeg har rigelig spillere der kan spille på højrekanten, selvom truppen nu er meget smal og meget sårbar over for skader og karantæner.
 





Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #32: 07 Sep 2011, 17:36 »

Der er smidt en afstemning op, som i gerne må smide en stemme i. Det handler ganske simpelt omkring længden af mine blogs, og om de er for lange..

Har i øvrige kommentar til bloggen og om hvordan den er bygget op, så må i meget gerne komme med mulige forbedringer.

Mvh Guldbrand.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #33: 07 Sep 2011, 21:29 »

Tak til de hidtil elleve der har stemt. - Må indrømme at resultatet har overrasket mig positivt, da jeg troede at mine updates var lidt for lange, men der er jo også så meget man gerne vil fortælle..   Tunge

Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #34: 07 Sep 2011, 21:58 »

Jeg kan godt lide dine blogs. De er lige til, dejlig simple.

Desuden, med hensyn til længden. Så synes jeg den er tilpas. Du runder lige alt det væsentlige, uden det bliver for langtrukket. Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #35: 07 Sep 2011, 22:00 »

Jeg er også en del af flertallet - der kan absolut ikke udsættes noget på længden af dine updates!
Logged



Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #36: 08 Sep 2011, 15:37 »

Jeg kan godt lide dine blogs. De er lige til, dejlig simple.

Desuden, med hensyn til længden. Så synes jeg den er tilpas. Du runder lige alt det væsentlige, uden det bliver for langtrukket. Smiley

Jeg er også en del af flertallet - der kan absolut ikke udsættes noget på længden af dine updates!

Det er jeg glad for at hører, og så vil jeg da forsætte som jeg gør nu..   Smiley


- Iøvrigt så skal jeg på ferie i næste uge, og der vil derfor ikke komme nogen updates fra imorgen og frem til Lørdag-Søndag i uge 37. Derfor vil jeg i stedet fodre jer med mindst 2 updates idag, og så må i selv bestemme om i vil læse dem idag eller gemme dem til senere på ugen   Wink   Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #37: 08 Sep 2011, 16:28 »


23. Oktober 2011

14#
Man kunne have sagt sig selv det
Det kommer vel næppe som den store overraskelse at både Rurik Gislason og Benachour – mine to højrekanter, er blevet skadet netop som man har valgt at sælge Kalilou Traore. Dermed bliver den i forvejen smalle trup endnu mere sårbar, men som det ser ud nu så skal vi nok klare den, men der er ingen tvivl om at vi ikke skal rammes af flere uheld før det kan begynde at se sort ud.

Sort ser det tilgengæld ikke ud rent resultatmæssigt, hvor vi i – Ja, ren FCK stil fører os frem uden at kigge os tilbage. I ligaen har vi efter tolv kampe allerede distanceret os med hele ni point ned til FC Midtjylland og endnu vigtigere med hele tolv point ned til FC København, som slet ikke har kunne holde samme høje niveau fra sidste
sæson. Forsvaret består stadigvæk af Kasper Larsen og Daniel Høegh der blot har lukket syv mål ind i tolv kampe, til stor tilfredshed.

I Champions League blev vi trukket i gruppe F sammen med Barcelona, Dynamo Kiev og Spartak Moskva og det er faktisk en gruppe med gode muligheder, hvor jeg hverken er skræmt af Kiev eller Spartak Moskva. Barcelona er mine spillere tydeligvis heller ikke skræmte af, for vi kunne skrive endnu et historisk resultat i historiebøgerne efter en sublim 2:0 sejr hjemme på Tre-For park i første runde., og dermed fik vi en perfekt start på Champions League eventyret. Det er forsat min 4-2-1-2-1 taktik med offensiv/meget flydende som jeg benytter mig af i de europæiske kampe, og det er med stor succes. Godt nok løb jeg ind i et nederlag til Dynamo Kiev i Ukraine, men jeg fik tilgengæld tre point i Rusland efter en 2:1 sejr, og dermed har jeg seks point efter tre kampe og efter egen vurdering en fantastisk mulighed for at gå videre som et af de to hold der kvalificere sig til knockout fasen.

Økonomi i fremgang
De mange salg, og ikke mindst Champions League deltagelsen har vendt økonomien på hovedet til det bedre. På halvandet år er det lykkedes mig at vende økonomien fra konkurstruende minus 160 millioner kr. til et plus på 135 millioner kr, hvilket gør OB til en sund forretning, selvom man stadig har en gæld på samlet 272 millioner kr.

Men med den nuværende succes samt et stærkt reduceret lønbudget, så er jeg yderst fortrøstningsfuld omkring fremtiden og jeg håber at vi fremover kan begynde at gå efter A+ spillere, og ikke længere skal koncentrere os om transferfrie spillere, selvom det faktisk har været en stor succes indtil videre.
 

Resultater:
Superligaen:
2-0 AGF | 1-1 SønderjyskE | 3-1 Viborg | 0-0 Silkeborg | 3-2 FC Nordsjælland | 1-0 Lyngby |
Landspokalen:
3-0 Hvidovre
Champions League:
2-0 Barcelona | 0-2 Dynamo Kiev | 2-1 Spartak Moskva





« Seneste Redigering: 08 Sep 2011, 17:05 af Guldbrand » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #38: 08 Sep 2011, 16:33 »

Jeg ville have rettet Sparta Moskva til Spartak, men kan se på screenshottet at de rent faktisk hedder Sparta i spillet... Det må da være en fejl i oversættelsen? Спартак hedder de på russisk, og der er vel ingen tvivl om at de hedder Spartak på dansk?
Logged



Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #39: 08 Sep 2011, 16:43 »

Jeg ville have rettet Sparta Moskva til Spartak, men kan se på screenshottet at de rent faktisk hedder Sparta i spillet... Det må da være en fejl i oversættelsen? Спартак hedder de på russisk, og der er vel ingen tvivl om at de hedder Spartak på dansk?

Ligesom dig, så ville jeg også umiddelbart mene at de hedder Spartak, og mener også at det var det de blev kaldt af den danske presse da Laudrup var der..

Men omvendt, så valgte jeg at kalde dem Sparta, da jeg simpelthen ikke tror at de laver fejl med klubnavnene - Også selvom den danske oversættelse er kendt for sine mange fejl.
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #40: 08 Sep 2011, 17:02 »

Jeg må indrømme at jeg er ret sikker på Spartak - jeg har i hvert fald aldrig nogensinde set det skrevet som Sparta, og både Wiki (woohoo!), TV2 Sport og uefa.com skriver det som Spartak Smiley
Logged



Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #41: 08 Sep 2011, 17:06 »

Jeg må indrømme at jeg er ret sikker på Spartak - jeg har i hvert fald aldrig nogensinde set det skrevet som Sparta, og både Wiki (woohoo!), TV2 Sport og uefa.com skriver det som Spartak Smiley

Så må vi hellere få det rettet til Spartak, mens vi endnu engang kan sende en kærlig tanke til den danske oversætter..   Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #42: 08 Sep 2011, 19:57 »


7. December 2011

15#
Outstanding
Vi er nået til vinterpausen, og det er med Superliga førstepladsen i baglommen og Champions League knockout runderne i vores hule hånd. Efteråret har simpelthen været fantastisk, og det er i høj grad takket været vores eminente angriber Florin Bratu der med sine 15 mål i 18 kampe har været outstanding, og en fuldgod erstatning for Peter Utaka.

Men at vi er nået til vinterpausen er glædeligt, da vi i de seneste kampe er faldet drastisk i niveau og var begyndt at smide tingene på gulvet. Faktisk er de seneste fem kampe endt uden sejre, og det kostede os en exit fra pokalturneringen hvor AC Horsens i kvartfinalen blev endestationen. Det er desværre en kombination af det hårde kampprogram og en smal trup der har kostet os disse problemer og efter nederlaget på 3:0 til Barcelona, er en
mindre lavine begyndt at forme sig over Odense. Nederlaget i Champions League blev fulgt op af sæsonens første nederlag i Superligaen mod AGF, og derefter også den føromtalte AC Horsens kamp i pokalturneringen. Heller ikke mod Randers formåede vi at vinde da vi spillede 0:0 hjemme, og jeg var derfor en knap så selvtillidsfuld person inden årets sidste kamp mod Dynamo Kiev i en direkte duel om 2. Pladsen i Champions League gruppe F.

Heldigvis kunne vi nøjes med uafgjort, og det var netop også hvad vi gjorde. Kampen var dog aldrig rigtig uden af kontrol, og jeg følte vi havde styr på sagerne igennem hele kampen. Men man ved jo hvor hurtigt og tilfældigt en scoring kan forekomme, så det var til stor tilfredshed at kampen kunne fløjtes af, med os som det avancerende hold fra gruppespillet sammen med Barcelona.

Som en lille sidenote, så er det også lykkedes FC København at avancere til knockout fasen ved at slutte som to’er efter Real Madrid og foran HSV og Rosenborg. Dermed har Danmark altså to hold med i knockout fasen.


 


Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #43: 09 Sep 2011, 08:26 »

Jaah din sidste overskrift passer så jo sådan set ret så godt på bloggen.. For bloggen er Outstanding og jeg er dybt imponeret over dine resultater og over at fu formår at holde mig klistret til skærmen når det drejer sig om dansk fodbold.. KUTGW

EDIT: Tillykke med den foreløbige førsteplads i ligaen og videre deltagelse.. Ærgerligt med pokalexit, men jeg havde til hver en tid solgt den for videre deltagelse i Champions League Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En oprigtig stolthed
« Svar #44: 09 Sep 2011, 12:39 »

Mange tak for dine meget pæne ord om bloggen JimmyGP, og ja selvfølgelig har ligaen og Champions League størst fokus, men det ændre ikke på det faktum at jeg er meget irriteret over for andet år i træk at ryge så tidligt ud. Det er faktisk en turnering jeg har høje forventninger til, og meget gerne ser mig selv vinde. For som dansk klub har man reelt set kun to pokaler at kæmpe om, og så er det for ringe ikke at gå efter dem begge.

Jeg er dog også meget fortvivlet mht. den manglende pokalsucces, hvor jeg tidligere har ment at jeg havde "fundet opskriften" til hvordan man netop får succes i pokalen, men det har ikke helt virket i dette spil, men om det skyldes en smal trup, samt et hårdt kampprogram er jeg lidt i tvivl om.


- Men som jeg tidligere har nævnt, så går denne blog altså på ferie fra idag og der vil altså gå lidt over en uge før jeg vil være tilbage.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010