home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 468 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 56409 gange)
Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: 6 - Standard Liége
« Svar #15: 01 Jul 2011, 10:12 »

Dejligt at se at du har fået lidt mere styr på resultaterne, efter den ikke specielt imponerende sæsonstart. Og endnu mere lækkert er det, at der faktisk ikke er så langt op til Anderlecht, så muligheden for et mesterskab er stadig til stede, selvom det bliver svært..

Hvordan den belgiske ligastruktur er, må jeg indrømme at jeg ikke ved. Så det bliver spændende og lærerigt at finde ud af igennem din blog..  Smiley

Mener at top 6-8 spiller en form for playoff, hvor mesteren skal findes. Man kan godt føre hele sæsonen, og smide mesterskabet i playoffen. Må ærligt tilstå, at jeg er ikke så vild med idéen, men sådan er det jo Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 6 - Standard Liége
« Svar #16: 01 Jul 2011, 21:05 »

Tak for de to kommentarer! Smiley

Jeg har fået spillet de sidste kampe, og har fundet ud af hvordan det hænger sammen i Belgien mht. til ligastrukturen. Det vil blive forklaret i den næste update, som jeg begynder på nu. Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 6 - Standard Liége
« Svar #17: 02 Jul 2011, 10:49 »

Lyder lækkert.. Bliver spændende at høre om hvordan deres ligastruktur hænger sammen, og hvordan det kommer til at gå dig i ligaen..  Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6 - Standard Liége
« Svar #18: 02 Jul 2011, 11:20 »

Elsker simpelthen dit layout Smiley Skide fedt, skide simpelt og ja, bare lige i øjet Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
7 - Standard Liége
« Svar #19: 02 Jul 2011, 12:52 »

7


STANDARD LIÉGE



TRANSFERSKIFTER & SÆSONAFSLUTNING
I januers transfervindue var jeg ikke specielt aktiv. Vores samarbejdsklub - Porto - valgte at sende angriberen Imanol Agirretxe til os på lån i foråret, og selvom vi er godt besat oppe foran, skader det ikke at se ham an på tætteste hold. Derudover fik jeg opsnappet et ungt belgisk målmandstalent, Guillaume Hubert, fra den franske klub Valenciennes FC. Den 16-årige målmand har et stort potentiale, som han i de næste år skal vise på U/19-holdet. Derudover fik jeg sendt forsvarsspilleren Felipe på endnu et lejeophold, denne gang i Benfica. Dermed var handlerne på plads, og holder var klart til et succesfuldt forår.

Foråret gik dog langt fra som planlagt. Vi spillede kun i få kampe op til det forventede niveau, og dumpede grundet dårlige resultater ned på en fjerdeplds. Vi lagde ud med en uafgjort mod Zulte Waregem og to nederlag til henholdsvis Anderlecht og Cercle Brugge. Herefter fik vi tre tiltrængte sejre, inden vi igen tabte to kampe og sluttede af med at spille 3-3 med Lokeren i 30. spillerunde.


TO SÆSONER I ÉN
Men men men...sæsonen er langt fra overstået. Ligaen bliver efter de tredive spillerunder opdelt i tre dele: Mesterskabs-gruppen, 'Playoff om europæiske pladser'-slutspillet og slutspillet om nedrykning. I sidstnævnte slutspil deltager de to dårligst placerede hold - i dette tilfælde Eupen og Charleroi. De to hold skal i direkte duel, og spiller mod hinanden fem gange. Det dårligste af de to hold skal herefter en tur ned i den næstbedste belgiske række. Eupen endte over Charleroi i den oprindelige ligatabel, og derfor starter de med tre point på kontoen. Holdene placeret fra nr. 7 til nr. 14 bliver placeret i to grupper af fire hold. Heri spiller hvert hold seks kampe, altså to kampe mod hvert hold. Herefter står det hele lidt uklart for mig, men ifølge programmet spilles der herefter to semifinaler og en finale om en plads i europæisk fodbold i næste sæson. Jeg ved ikke hvem der deltager, men det ville være logisk, hvis det var de to vindere af grupperne, samt de to hold, som ender lavest i mesterskabsgruppen, og altså ikke opnår europæisk succes.

FEM MODSTANDERE - TI KAMPE
Den tredje og sidste gruppe - mesterskabsgruppen - er en gruppe bestående af de seks bedste hold, os iblandt. I denne gruppe skal alle hold spille to gange mod hinanden, hvilket giver en total på ti kampe. Modsat de to andre grupper, spilles der i mesterskabsgruppen ikke fra nul. Alle hold starter med samme målforskel, men pointantallene er blevet halveret, således at afstanden mellem holdene er tættere, og dermed er der mere spænding i mesterskabet. Dette betyder for vores vedkommende, at vi går ind til slutspillet med 24 point, og med otte point op til Anderlecht på 1. pladsen.




Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: 7 - Standard Liége
« Svar #20: 02 Jul 2011, 13:20 »

Flot & simpelt layout det elsker jeg, men gad godt se lidt mere grafik! Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7 - Standard Liége
« Svar #21: 02 Jul 2011, 15:16 »

Flot & simpelt layout det elsker jeg, men gad godt se lidt mere grafik! Smiley

Tak for kommentaren. Smiley

Som jeg vidst nok nævnte i bloggens intro var det netop meningen, at det skulle holdes enkelt og uden en masse billeder, som efter min mening alt for let gør det hele mere rodet. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at det sker engang i fremtiden, men det er ikke noget der lige umiddelbart ligger i kortene. Men lækkert med lidt kritik, det er jo det, som er med til et udvikle bloggen. Smiley

Elsker simpelthen dit layout Smiley Skide fedt, skide simpelt og ja, bare lige i øjet Smiley
Lyder lækkert.. Bliver spændende at høre om hvordan deres ligastruktur hænger sammen, og hvordan det kommer til at gå dig i ligaen..  Smiley

Tak for de to kommentarer! Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7 - Standard Liége
« Svar #22: 02 Jul 2011, 22:19 »

8


STANDARD LIÉGE



FEM KLARET - FEM TILBAGE
Jeg har fået spillet de fem første kampe i mesterskabsgruppen, og det med nogen succes. Vi har været i kamp mod samtlige modstandere, og dermed fået et klarere syn på, hvordan styrkeforholdet mellem holdene er her i slutningen af sæsonen. Ovenpå den dårlige udgang fra den første 'del' af sæsonen valgte jeg at sætte M'Baye Leye ind i angrebet i denne afgørende fase, på trods af, at hans sidste kamp lå helt tilbage i december 2010. Det skulle dig vise sig at være en god idé, for med sit mål til 1-0 grundlage Leye sejren på 2-0 over Westerlo, som vi fik i første kamp. Han scorede således også i den efterfølgende kamp, hvor han sammen med Aloys Nong og et Brügge-selvmål sørgede for en 3-0 sejr.

Den tredje kamp mesterskabspuljen var mod Mechelen, og her var en sejr påkrævet. FOrventningerne blev indfriet fra start af. Efter bare 9 minutter bragte Thorgan Hazard os på 1-0. Bare otte minutter senere kom også Nauzet Alemán på måltavlen. Inden pausen tegnede Aloys Nong sig for to kasser, og vi gik altså til pause med en sikker 4-0 føring. Mechelen bed dog fra sig i 2. halvleg, og da Aloys Nong med et kvarter igen kunne lukke og slukke med sit tredje mål i kampen, stod der således 3-5 på måltavlen. Mechelen slog altså hul på vores defensiv i anden halvleg, og dette gjorde sig ligeledes gældene i de to næste kampe. Her blev vi besejret af både AA Gent og Anderlecht. Begge kampe endte 0-2, og i begge tilfælde var det med os som klare og fortjente tabere. Derfor skal der strammes op til de resterende fem kampe, som gerne skulle munde ud i mindst fire sejre, hvis alt går efter planen.

VI fik således i de første fem kampe skrabbet ni point sammen, hvilket bringer os op på en foreløbig 2. plads. Anderlecht synes uden for rækkevide med et forspring på 10 point, så nu handler det udelukkende om at forsvare 2. pladsen i de resterende kampe.




Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 8 - Standard Liége
« Svar #23: 03 Jul 2011, 15:32 »

9


STANDARD LIÉGE



MESTERSKABSKAMPEN ER AFGJORT
De fem sidste kampe i sæsonen har budt på to sejre, to nederlag og et enkelt uafgjort resultat. Vi sejrede over Westerlo og AA Gent med med henholdsvis 3-2 og 2-1, men grundet nederlag til Mechelen og Brügge, samt uafgjort med Anderlecht i sidste spillerunde, dumpede vi ned på ligaens fjerdeplads. Dette er selvfølgelig skuffende, og placeringen har blandt andet gjort, at min status som manager i øjeblikket står som 'meget usikker.' Derfor er klare forbedringer påkrævet i fremtiden, og jeg er også opsat på, at forbedre årets præstation. Årets mester blev Anderlecht, som siden 8. spillerunde har siddet tungt på førstepladsen.

PLAYOFF OM EUROPÆISK FODBOLD
Som jeg tidligere har nævnt, skulle de to vindere af playoff-grupperne spille semifinale og finale om en plads i europæisk fodbold i den kommende sæson. Jeg vidste dog ikke præcist hvordan det foregik, men det gør jeg nu. De to gruppevindere, Genk og Germinal Beerschot, mødte således hinanden i to semifinale-kampe, og her trak Genk sig sejrrigt ud, med en samlet 3-0 sejr. Derfor skulle Genk spille finale mod det hold fra Mesterskabspuljen, som netop missede at spille sig direkte i Europa. I denne sæson blev det os, og derfor skulle vi altså ud i en finale over to kampe. I første opgør spillede vi i Genk, og takket være Aloys Nong's scoring i det 89. minut, vandt vi kampen med 1-2. Dermed sikrede vi os et godt udgangs punkt inden returkampen i Liége.

Det startede dog rigtig skidt for os i returkampen. Ved pausen var Genk foran 2-0, hvilket ville give dem den samlede sejr. Det så ikke umiddelbart ud til at blive bedre efter pausen. Jeg valgte derfor at satse offensivt med tyve minutter igen, og det gav pote. Med 9 minutter igen reducerede Aloys Nong med sit 19. sæsonmål - et mål som samtidig sikrede ham titlen som ligatopscorer. Bare fem minutter senere var Thorgan Hazard så på pletten, og talentet kronede en meget flot sæson med den udlignende scoring, som sikrede os en samlet 4-3 sejr. Dermed står der europæisk fodbold på programmet næste sæson, hvilket selvfølgelig er et stort plus i forhold til min fremtid som manager for Standard Liége.


HVORDAN SER FREMTIDEN UD?
Efter en sæson, som endte lidt under forventning - nemlig med en fjerdeplads - er det tid til at kigge lidt ud i fremtiden. Hvis jeg får lov at beholde mit job efter sæsonen, som jeg selvfølgelig håber inderligt på, skal jeg gennemsøge transfermarkedet for forstærkninger, især til forsvaret og målmandsposten, som i flere tilfælde har skuffet fælt. Alle spillere er dog under lup, og jeg kigger på forstærkninger til samtlige pladser. Hvis jeg derimod ikke får lov at blive på posten som manager, vil jeg søge væk fra Belgien, og så komme tilbage engang i fremtiden for at vinde Jupiler League.

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 9 - Standard Liége
« Svar #24: 03 Jul 2011, 15:56 »

Godt du trods alt fik kæmpet dig med i Euro League, for ellers kunne man godt frygte at det havde kostet dig jobbet..  Ubeslutsom

Men nu hvor du kender ligaen, holdet og niveauet bedre, så kan man jo håbe at du vil kunne kæmpe med om mesterskabet mod Anderlecht i næste sæson..  Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 9 - Standard Liége
« Svar #25: 03 Jul 2011, 16:02 »

Godt du trods alt fik kæmpet dig med i Euro League, for ellers kunne man godt frygte at det havde kostet dig jobbet..  Ubeslutsom

Men nu hvor du kender ligaen, holdet og niveauet bedre, så kan man jo håbe at du vil kunne kæmpe med om mesterskabet mod Anderlecht i næste sæson..  Thumbs Up

Jeg tror også det hjælper at kende ligaen bedre, og målet bliver da også at holde et mere stabilt niveau gennem hele sæsonen. Og så vil det jo ikke gøre noget hvis Anderlecht får lidt mere modstand. Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 9 - Standard Liége
« Svar #26: 03 Jul 2011, 16:04 »

*Karriereoversigten er opdateret
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 9 - Standard Liége
« Svar #27: 04 Jul 2011, 00:07 »

10


STANDARD LIÉGE



MASSEUDSKIFTNING I LIÉGE
Som overskriften siger, så er der sket en hel masse hen over sommeren. Selvom transfervinduet kun har været åbent i godt en måned, så har hele atten spillere forladt klubben, hvoraf seks af spillerne var en del af 1. holdstruppen i den foregående sæson. For at skaffe penge til transfers har jeg været nødt til at lade flere spillere gå, selvom de muligvis kunne spille en rolle i fremtiden. Her tænker jeg især på Axel Witsel, som er skiftet til Catania. På trods af hans store potentiale spillede han ikke mere end to gode kampe, og derfor er 40 millioner kroner en fin pris at få for ham. Udover WItsel er også Masoud, Réginal Goreux, Mohammed Tchité og Koen Daerden blevet solgt for samlet 31,5 millioner kroner. Sidst men ikke mindst valgte bestyrelsen at acceptere et latterligt lavt bud på talentet Eliaquim Mangala, således at jeg kun fik 17 millioner kroner for franskmanden. Den samlede pris på sommerens salg indtil nu er 125 millioner kroner.

Alle afgangene har givet luft i lønbudgettet, samt en del transferpenge at gøre godt med. Kombineret med en del afgange på førsteholdet, har jeg været nødt til at købe ind, hvilket jeg også har gjort. Først og fremmest er forsvaret blevet forstærket med West Hams stærke midterforsvarer Manuel da Costa, som kostede klubben 9,75 millioner kroner. På midtbanen har jeg hentet et par kompetente afløsere for Witsel, Masoud. Viktor Elm er kommet til på en fri transfer, mens belgieren Geoffrey Mujangi Bia og argentineren Nicolás Gaitán - hentet fra henholdsvis Charleroi og Benfica - har kostet til sammen 26,75 millioner kroner. Oppe foran er talentet Gianni Bruno hentet ind fra Lille. Jeg har store forventninger til den 19-årige belgier, som har kostet klubben 6,5 millioner kroner. Udover de fem nyerhvervelser er de to unge spillere, Pierre-Yves Ngawa og Alen Pamic blevet hentet op fra henholdsvis U/19 og U/21-holdet. Med de nye spillere er truppen så godt som klar til den nye sæson. Jeg leder dog stadig efter en klassekeeper, men hvis det ikke er muligt, tror jeg på, at mine nuværende målmand kan klare opgaven.

ÆNDRING I TAKTIKKEN
Jeg har ofte oplevet, at modstanderne 'gennemskuer' ens taktik efter et stykke tid, hvorfor man altså ikke kan spille med den samme taktik år efter år. Jeg oplevede større udsving i præstationerne i slutningen af sæsonen, så jeg har valgt at ændre på opstillingen. Normalt er de helt store ændringer ikke nødvendige, men jeg har alligevel valgt at skifte den nuværende 4-4-2 opstilling ud med en 4-5-1 opstilling, med to centrale midtbaner, en offensiv midtbane, samt to offensive kanter. Dette har jeg blandt andet valgt som konsekvens af de mange midtbanespillere, som jeg har på holdet. Udover ændringen af formationen er der ikke lavet så mange ændringer. Holdet skal stadigvæk spille offensiv fodbold og for det meste også være spilstyrende - så længe vi på papiret er det bedste hold. Derudover får spillerne stor kreativ frihed, som forhåbentlig kan få spillere som Carcela og Gaitán til at udfolde deres store offensive potentiale.

FORVENTNINGER TIL SÆSONEN 2011/2012
Jeg håber på, at vi i den nye sæson kan blande os endnu mere i mesterskabskampen. Målet er en placering i top 2, og vi skulle gerne give Anderlecht lidt mere modstand, end de fik i år. I pokalturneringen regner jeg også med at nå længere end det var tilfældet i år. En plads i enten kvartfinalen eller semifinalen - alt efter hvilke modstanderne vi trækker - vil være tilfredsstillende. I Euro League indtræder vi i tredje kvalifikationsrunde, og her mener jeg, at vi skal nå gennem de to kvalifikationsrunde og komme med i gruppespillet. Herefter må vi se hvad der sker til den tid. Det kan blive både fugl og fisk med modstanderne, så det er svært for et hold på vores niveau på forhånd at sætte sig en målsætning om at gå videre fra gruppespillet.


Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10 - Standard Liége
« Svar #28: 04 Jul 2011, 02:40 »

Spændende spillere, som du har fået ind.. jeg tror umiddelbart på at du sagtens kan indfrie dine mål for sæsonen uden de store problemer.. Flot blog - god skrevet og lækkert layout.. KIU

EDIT: Er Lukalu blev solgt fra Anderlecht?
Logged

- Veni, vidi, vici -

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 10 - Standard Liége
« Svar #29: 04 Jul 2011, 11:57 »

Spændende spillere, som du har fået ind.. jeg tror umiddelbart på at du sagtens kan indfrie dine mål for sæsonen uden de store problemer.. Flot blog - god skrevet og lækkert layout.. KIU

EDIT: Er Lukalu blev solgt fra Anderlecht?

Tak for kommentaren. Smiley

Nej ikke endnu. Han endte som nr. 3 på topscorerlisten i sidste sæson, så mon ikke der er bud efter ham fra de store klubber. Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010