home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 56169 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 71 - West Ham United (Tidl. Standard Liége, FCN & Aberdeen)
« Svar #195: 16 Okt 2011, 20:43 »

72


WEST HAM UNITED

1 0.   S E P T E M B E R   2 0 2 2



EN HEKTISK SÆSONSTART MED MANGE KAMPE PÅ KORT TID, HAR RESULTERET I BLANDEDE RESULTATER OG EUROPÆISK SUCCES
Vi åbnede sæsonen d. 13. august mod Tottenham på Upton Park. Her blev vi overrumblet fra start, da Tottemgams Guido Marilungo bragte udrholdet foran efter bare fire minutter. Nathan Hearn sørgede for at udligne på straffespark efter 13 minutter, og Hearn var også manden bag kampens sidste mål, da han med ti minutter igen udlignede endnu en Tottenham-føring. I 2. runde mødte vi Blackburn, og da kampen lå mellem to CHL-kvalkampe valgte jeg at spare flere profiler. Dette resulterede i et skuffende 1-2 nederlag, i en kamp, hvor Neném i øvrigt scorede sit første mål for klubben.

I tredje runde fik vi sæsonens første ligasejr, da vi tog imod West Bromwich. Udeholdet åbnede målscoringen efter 24 minutter, men et hattrick af Hearn, samt to scoringer af Hlousek og og Neném senere, kunne vi kalde os for vindere af kampen, som endte med cifrene 5-1. Vi sejrede også i vores fjerde og seneste kamp, da vi mødte Leicester. Neném åbnede målscoringen efter 28 minutter, og efter en times spil cementerede Simon Grieve sejren med et hovedstødsmål til slutresultatet 2-0.

Som jeg tidligere nævnte har vi også været ude og spille om adgang til Champions League-gruppespillet. Vi skulle i sidste kvalifikationsrunde kæmpe med italienske Napoli om den eftertragtede billet. Første kamp blev spillet på italiensk grund, og her formåede vi at hive et flot 0-0 resultat i hus. Hjemme på Upton Park skulle det hele derfor afgøres, og det faldt ud til vores fordel. Nathan Hearn scorede til 1-0 allerede i første minut, og herefter skulle der gå hele 91 minutter, før netmaskerne igen blafrede. Heldigvis var det igen vores fortjeneste, da Simon Grieve igen viste sin enorme styrke ved standardsituationer ne, og headede et frispark i kassen.

Dermed sikrede vi os den samlede sejr og en plads i gruppespillet. Her bliver det dog rigtig svært at opnå noget som helst, eftersom vi er endt i noget af en dynamitpulje. Vi var blevet placeret i 4. seedningslag, og blev altså trukket ud mod tre - på papiret - bedre hold i form af Barcelona, Juventus og Fenerbahce. Med tre så gode modstandere forventer jeg derfor ikke så meget andet en god fight fra vores side, og med lidt held kan vi måske ende som nummer tre, og dermed få adgang til Euro League.


CHL - GRUPPE B:
Barcelona
Juventus
Fenerbahce
West Ham



PL efter 4 kampe                   -                   Kampprogram



« Seneste Redigering: 16 Okt 2011, 22:02 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 72 - West Ham United (Tidl. Standard Liége, FCN & Aberdeen)
« Svar #196: 17 Okt 2011, 15:54 »

73


WEST HAM UNITED

2 8.   O K T O B E R   2 0 2 2



TOPPRÆSTATIONER I BÅDE PREMIER LEAGUE OG CHAMPIONS LEAGUE SENDT OS TIL TOPS I DE TO TURNERINGER
Bare få minutter efter, at jeg i sidste update fuldstændig fralagde mig enhver tro på noget som helst i Champions League-sammenhæng, måtte jeg æde mine ord i mig igen. Vi startede nemlig vores europæiske eventyr med en svær udekamp på Camp Nou. Vi kom da også hurtigt bagud mod Barcelona, men takket være to sene scoringer af indskiftede Gianni Bruno og holdets anfører Adam Hlousek, slog vi de fem-dobbelte Champions League-vindere med 1-2. Et i sig selv helt vildt resultat, og at det så endda sker på catalanernes egen hjemmebane gør det bare endnu mere surrealistisk at tænke på.

Vi fortsatte de gode takter i Europa, da vi i 2. kamp mødte tyrkiske Fenerbahce. Fenerbahce fik i slutningen af første halvleg vist Khaleem Hyland ud, og det udnyttede vi i slutningen af kampen til at sikre os de tre point. Nathan Hearn scorede først til 1-0 med 7 minutter igen, og to minutter inde i overtiden lukkede han så kampen med en straffesparksscorin g. I tredje kamp, hvor Juventus ventede, kunne Nathan Hearn dog ikke redde os. Trods en scoring af englænderen tabte vi kampen med hele 4-1. Vi ligger dog, på trods af nederlaget, på en flot 2. plads med seks point efter tre kampe.

I Premier League har vi også gjort det rigtig godt. Efter to sejre i streg over henholdsvis Everton og Leeds, samt et 1-1 resultat mod Blackpool, skulle vi op mod selveste Manchester United, det eneste hold som formåede at slå os to gange i sidste sæson. Det kommer dog ikke til at ske i denne sæson. United kom ellers foran efter 19 minutters spil, men takket være Nathan Hearn, Ravel Morrison og Neném, som alle scorede i løbet af kampens 90 minutter, slog vi De Røde Djævle med hele 3-1 på Old Trafford. Vi fulgte op med at smide en 2-0 føring over styr mod Sunderland i den efterfølgende kamp, men vi ligger stadigvæk godt placeret i ligaen. Efter 9 kampe ligger vi således nummer 3, kun to point efter Liverpool på 1. pladsen.

Derudover kan jeg lige fortælle, at vi allerede nu er røget ud af den engelske Ligacup. Vi mødte i 3. runde af turneringen Liverpool, og her tabte vi med 3-1.



PL efter 9 kampe                                                           Kampprogram



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 73 - West Ham United (Tidl. Standard Liége, FCN & Aberdeen)
« Svar #197: 17 Okt 2011, 19:22 »

74

UDEN KLUB

1 7.   N O V E M B E R   2 0 2 2



Ja det skulle jo ske på et tidspunkt. Efter et save fyldt med succesoplevelser, lod jeg mig før denne sæson rive med. Jeg valgte ovenpå den fantastisk flotte sæson i fjor at forvente, at vi som minimum kunne være med i årets titelkamp i Premier League. Desværre har resultaterne ikke levet op til forventningerne, og det har jeg så måttet stå til regnskab for. Efter fire kampe i streg uden sejr, blev de to efterfølgende nederlag til Bolton og Aston Villa dråben der fik bægeret til at flyde over. Bare et 'klik' på mellemrumstasten efter 0-2 nederlaget til Aston Villa modtog jeg beskeden om at jeg var blevet afskediget, hvilket dermed sætter et punktum for min tid i West Ham.

Hvad der nu skal ske ved jeg ikke. Med så få dage til udgivelsen af FM 2012 er det urealistisk at tro på, at jeg kan nå at føre en ny middel- eller bundklub til tops, og det virker ikke som noget, jeg har tænkt mig at springe ud i. Så er der selvfølgelig muligheden at overtage et landshold og forsøge at nå en slutrunde, men som det ser ud nu er der ikke de helt store muligheder for dette.

Som en lille konklusion kan jeg sige, at jeg altså ikke ved om bloggen fortsætter endnu et par dage indtil udgivelsen af FM 12, men jeg finder forhåbentlig snart ud af det.



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 74 - Uden klub (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #198: 17 Okt 2011, 20:58 »

75


BAYER 04 LEVERKUSEN

2 2.   J A N U A R   2 0 2 3



Lige over to måneder siden, at jeg blev fyret i West Ham, har jeg nu fået nyt job. Bayer Leverkusen vandt i sidste sæson deres første tyske mesterskab nogensinde, og ligesom tilfældet var for mig i West Ham, så formåede tyskernes tidligere manager, Markus Babbel, ikke at leve op til forventningerne. På trods af en flot placering som nummer 3 i Bundesligaen blev Babbel smidt på porten, hvilket åbningen for, at jeg igen kunne vende tilbage som manager. Det er på grund af klubbens position i ligaen og tidligere meritter er et lidt atypisk klubvalg, men som jeg ser det, er det denne vej jeg skal gå, hvis jeg vil nå at indhente flere trofæer inden bloggens afslutning.

Bayer Leverkusen er som nævnt ovenfor forsvarende mestre i Bundesligaen. Denne bedrift ser dog allerede nu ud til at være for svær at gentage, eftersom vi efter 19 kampe er hele 10 point efter Bayern München, som fører ligaen foran Köln og os.

Hvis man ser på Leverkusens resultater indtil nu i denne sæson, kan fyringsgrundlaget være lidt svært at få øje på. Godt nok er de allerede røget ud af den tyske pokalturnering, samtidig med at man tabte den tyske Super Cup, men med 6 sejre i de seneste 7 Bundesliga-kampe, samt 5 sejre i 6 forsøg og dermed sikker avancering fra Champions League-gruppespillet, har det faktisk været en helt udemærket sæson.

Mit job det næste halve år vil nu gå ud på, at jeg skal forsøge at æde så meget af Bayerns forspring som muligt, og hvem ved, måske er det endda muligt at indhente dem inden de 34 runder er spillet til ende.


Bundesligaen efter 19 kampe          -          Kampprogram          -          Truppen


Bonusinfo: I Champions League-gruppespillet vandt Leverkusen alle fem sejre med cifrene 2-0, mens det eneste nederlag, som skete mod Atletico Madrid, også endte med 2-0.


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 75 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #199: 19 Okt 2011, 22:01 »

 
76


BAYER 04 LEVERKUSEN

2 7.   M A J   2 0 2 3



Så fik jeg spillet sæsonen til ende, og det gik faktisk ret godt. Ud af de i alt 16 tilbageværende ligakampe vandt vi de 14, mens vi i de to resterende kampe henholdsvis tabte 1-2 til Nürnberg og spillede 0-0 med Bayern München. Netop Bayern München var holdet som vi skulle hente ind på, men jeg må desværre erkende, at det ikke var muligt. På trods af fjorten sejre, tolv clean sheets og en målscorer på 43-7 i de sidste 16 kampe endte vi alligevel med samme afstand til Bayern, som da jeg tiltrådte. Bayern formåede nemlig, præcis som os, at vinde samtlige kampe på nær to, og de endte altså ti point foran os i tabellen.

Med Bayerns suværene dominans i Bundesligaen kunne vi forsøge at hente noget succes i en af de andre turneringer. Dette endte dog helt uden succes, da vi i Champions League-ottendedelsfinalen tabte samlet 3-6 til Arsenal. Bayern havde faktisk også stor succes i denne turnering, hvor de nåede helt til finalen. Her mødte de italienske Inter, men tyskerne tabte kampen med 2-3. Få dage forinden havde de i øvrigt misset endnu en pokal, idet Köln slog dem efter straffespark i Pokalturneringen.


Bundesligaen efter 34 kampe          -          Kampprogram



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 76 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #200: 19 Okt 2011, 22:08 »

*Karriereoversigten er opdateret
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 76 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #201: 20 Okt 2011, 20:42 »

77


2011-2023

D E N   S I D S T E   U P D A T E


Et langt og succesfuldt spil er nu nået til vejs ende. Derfor har jeg valgt at lave en sidste update, som gerne skulle give det fulde overblik over bloggen og spillet. Det kan vel godt sammenlignes med et indlæg fra 'Blog Light'-tråden, idet der ikke vil blive gået super meget i dybden med det hele, men derimod vil der blive fokuseret på de overordnede begivenheder.


STANDARD LIÉGE 2010-2012
Det hele startede i sommeren 2011, hvor jeg blev manager for det belgiske hold Standard Liége. Første sæson endte som en typisk debutsæson i en ny klub, hvor man lige skal lære holdet og ligaen at kende. Vi endte på ligaens 4. plads. Op til 2. sæson blev et par profiler i form af Gianni Bruno, Viktor Elm og Nicolás Gaitán hentet til klubben, og de bidrog alle til, at vi kunne vippe Anderlecht af pinden og indtage pladsen som Belgiens bedste klub. Udover ligaen vandt vi ligeledes den belgiske pokalturnering, hvilket gav os titlen som vindere af The Double.

FC NORDSJÆLLAND 2012-2018
Efter to år og to titler med Standard Liége, valgte jeg at tage hjem til Danmark, hvor jeg blev træner for FC Nordsjælland. Her skulle jeg, grundet de manglende finansielle midler, bruge lang tid på at opbygge et slagkraftigt hold. Derfor startede vi også ud med midterplaceringer de første par år, inden vi lige så stillede arbejdede os op mod toppen. I sæsonen 2016/2017 endte vi på en flot 2. plads, og året efter kunne vi så tage det sidste skridt op ad podiet og snuppe SAS Liga-pokalen for næsen af FC København. I mine seks år i Danmark nåede jeg i øvrigt også at vinde den danske pokalturnering. Det skete i maj 2016, da vi tog trofæet foran Brøndby.

ABERDEEN FC 2018-2021
Min tredje klub var skotske Aberdeen. Her var jeg i tre sæsoner, inden jeg tog videre til en ny klub. Min tid i Skotland startede rigtig fint. I første sæson endte vi som det tredjebedste hold i Clydesdale Bank Premier League, samtidig med, at vi nåede semifinalen i både pokalturneringen og ligacuppen. Året efter vandt fik jeg min første pokal i Skotland i form af Ligacup trofæet, som vi hev hjem efter en 1-0 sejr over Rangers. Det år endte vi som nr. 4 i ligaen, men vi tog heldigvis revance året efter, hvor vi brød 35 års Celtic- og Rangers-dominans ved højst overraskende at vinde ligaen.

WEST HAM UNITED 2021-2022
Efter succes i Skotland forsøgte jeg mig med en anden klub i Storbritannien, nemlig engleske West Ham. Her endte det hele dog en del værre end i mine tidligere klubber. Efter en fantastisk præstation og en højst overraskende 4. plads i Premier League udrustede jeg kraftigt med henblik på at spille en stærk 2. sæson. På trods af flotte sejre over både Barcelona og Manchester United endte jeg med at blive fyret midt i november, da vi kort forinden havde gennemløbet en periode med dårlige resultater.

BAYER LEVERKUSEN Foråret 2023
Jeg tiltrådte i Bayer Leverkusen i et sidste forsøg på at vinde en pokal, inden spillet og bloggen nåede sin ende. Det var dog ikke muligt at indhente Bayern Münchens store forspring, og da vi samtidig røg ud af Champions League allerede i ottendedelsfinalern e, var der ikke noget at stille op.



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #202: 20 Okt 2011, 20:49 »

TAK FOR NU
Så er vi desværre nået til vejs ende med denne blog. Bloggen har kørt siden slutningen af juni, og jeg er selv rigtig tilfreds med hvad det er blevet til, selvom afslutningen ikke blev så succesfuld. Jeg vil dog lige smide et stort 'TAK' afsted til jer der har fuldt med i bloggen, og jeg håber da i vil følge med igen, hvis jeg engang i fremtiden får lyst til at dele et af mine spil med jer.

 Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #203: 20 Okt 2011, 21:10 »

Tak for en lækker blog, som jeg personligt har syntes var den bedste i år. Håber du fortsætter i samme stil med FM12 Smiley
Logged



T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #204: 20 Okt 2011, 21:15 »

Tak for en lækker blog, som jeg personligt har syntes var den bedste i år. Håber du fortsætter i samme stil med FM12 Smiley

Det er sgu store ord, tak for det! Smiley Jeg skal selvfølgelig lige spille lidt inden, men mon ikke jeg ender med at blogge igen på et tidspunkt. Smiley
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #205: 21 Okt 2011, 13:57 »

Jeg vil ligeledes sige tak for en fed blog, har ikke været så aktiv herinde til sidst, men skyldes primært at begge min com'er, valgte at gå ned samtidig Smiley

Håber ligledes at du får gang i en ny blog i 12'eren Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
« Svar #206: 21 Okt 2011, 22:34 »

Jeg vil ligeledes sige tak for en fed blog, har ikke været så aktiv herinde til sidst, men skyldes primært at begge min com'er, valgte at gå ned samtidig Smiley

Håber ligledes at du får gang i en ny blog i 12'eren Smiley

Det var da så lidt. Smiley

Og tak fordi du gad at bruge tid på at læse bloggen. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010