home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 475 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 56343 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 14 - Standard Liége
« Svar #45: 21 Jul 2011, 13:01 »

Andres Granqvist og Simon Poulsen er de to spillere jeg føler mig ret sikre på.. Smiley

Hvis jeg skal gætte de andre, så kræver det nok et smut ind i FM, og se hvem der er på landsholdet og samtidigt spiller i Holland..   Wink 

EDIT: Jeg er kun fast læser så længe dine updates holder en højt niveau. Men dette har jo ikke været noget problem indtil videre...   Cool 
« Seneste Redigering: 21 Jul 2011, 13:03 af Guldbrand » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 14 - Standard Liége
« Svar #46: 28 Jul 2011, 19:21 »

15


STANDARD LIÉGE

1 0.   M A R T S   2 0 1 2



SKOD-SPIL
Jeg nævnte i sidste update, hvad en af mine favorit-ting ved Football Manager er. Nu er tiden så kommet til en af de ting, som er palceret i den modsatte ende af skalaen. Selvom det er med til at gøre spillet mere realistisk, så hader jeg simpelthen, når bestyrelsen vælger at tage affære mht. handler og sælger spillere uden managerens mulighed for at gribe ind. Dette har jeg i januars transfervindue været ude for. Zenit St. Petersbourg smed 115 millioner kroner på bordet for vores anfører og omdrejningspunkt, Steven Defour. Det tilbud mente bestyrelsen var for godt til at afslå, og derfor er Defour nu Zenit-spiller. Som er erstatning har jeg brugt en brøkdel af pengene, nærmere bestemt 4,75 millioner kroner, på at hente den 18-årige Mats Ritz, som kommer til fra vores rivaler i Jupiler League, Germinal Beerschot. Ritz har flere af de samme kvaliteter som Defour, og han kan i følge mine spejdere nå op på et lignende niveau. Han er ikke tiltænkt en plads i startopstillingen med det samme, men da vi i øjeblikket kun har Pamic og Elm som naturligt centrale midtbanespillere, skal han nok ende med et få en håndfuld kampe.

ENDELIG!
Ja, jeg ved det godt. Ligaen er ikke slut efter de første tredive runder, men det er nu alligevel fedt at kunne påbegynde sæsonenens ti afgørende kampe i mesterskabsgruppen, som det førende hold. I det nye år har vi ikke tabt en eneste kamp endnu, og i ligasammenhæng er det blevet til hele otte sejre, samt to uafgjorte kampe. Den måske vigtigste spiller i dette forår har vøret Gianni Bruno. Han har scoret hele 13 ligamål i de ti kampe i forået, og er med sine 25 ligamål indtil nu suveræn topscorer i Jupiler League. Han har i øvrigt scoret vanvittige 38 mål i samtlige turneringer indtil nu.

POKALFINALEN RYKKER NÆRMERE
VI tog i slutningen af 2011 et stort skridt mod pokalfinalen, da vi slog Lokeren med 4-0 i det første kvartfinale-opgør. VI fulgte op med at vinde 2-0 i returkampen, og dermed sikrede vi os en plads i semifinalen. Her fik vi den bedst mulige lodtrækning, da vi blev sat op mod Mechelen. Holdet, som lige akkurat ikke klarede at spille sig til en plads i mesterskabsgruppen igen i år, ydede dog god modstand i det første opgør. Kampen endte 1-1, og da vi spillede i Mechelen, er jeg meget optimistisk forud for returkampen i Liége.

LIGASTILLING     -     MESTERSKABSGRUPPE     -     MATS RITS


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
16 - Standard Liége
« Svar #47: 29 Jul 2011, 22:21 »

16


STANDARD LIÉGE

2 5.   M A J   2 0 1 2



AFGØRELSENS TIME
Seks hold, ti kampe og ét fælles mål. I mesterskabsgruppen kæmper ligaens seks bedste mandskaber om retten til at kalde sig belgiske mestre. I denne sæson har der virkelig været kamp om pokalen til det aller sidste dommerfløjt. Vi startede skidt ud, med to nederlag og to uafgjorte, i de fire første kampe. Dette gjorde, at vi mistede vores førsteplads til AA Gent, som vi til gengæld slog med 1-0 i femte kamp. Dette blev startskudet til en god periode, hvor vi i de efterfølgende tre kampe slog både Anderlecht, Lokeren og Germinal Beerschot. Herefter spillede vi uafgjort med Genk, inden vi i sidste runde igen skulle møde AA Gent.

Inden opgøret havde både os og Genk 48 point, og da de resterende hold var otte eller flere point efter, var der virkelig tale om en kamp, som skulle afgøre mesterskabet. VI kunne klare os med uafgjort, eftersom vi var bedst både indbyrdes og på målscoren, og derfor kunne vi i princippet gå efter uafgjort. Dette er dog aldrig smart, og det så ud til, at holdet delte denne holdning, da de gik på banen til sæsonens sidste ligakamp. Vi kom foran efter bare 21 minutter på et Gent-selvmål. Selvom Bruno brændte et straffespark i første halvlegs sidste minutter, formåede han at rejse sig i løbet af de sidste 45 minutter. Først var det dog M'Baye Leye, som scorede efter 53 minutter, inden Bruno kort før slutfløjtet lukkede og slukkede med sit 31. og sidste sæsonmål. Dermed blev kampen vundet 3-0, og vi kunne lade os kåre til belgiske mestre 2011/2012.




POKALGYSER
Returkampen i semifinalen blev en meget spændende affære. Efter 1-1 i den første kamp, tog vi hjemme i Liége mod Mechelen i en kamp, som blev lidt for nervepirrende for min smag. Vi kom planmæssigt foran efter 41 minutter ved Alen Pamic, men da Pocognoli blev udvist bare ét minut efter pausen, mistede vi lidt af overtaget. Dette førte til en sen udligning fra Mechelen, som dermed sikrede sig forlænget spilletid. Her sørgede Nicolás Gaitán dog for at sende os videre til finalen med et flot frisparksmål.

I finalen ventede Anderlecht, og hvis jeg troede, at vi i semifinalen havde nået maksimum mht. spænding i kampene, tog jeg fejl. Vi startede rigtig godt, og efter en halv time havde Bruno alene sørget for, at vi var foran 2-0. Denne føring holdt til pausen, men herefter vendte skuden. På bare 25 minutter formåede Anderlecht at score hele tre gange. Heldigvis har vi en super skarp angriber i front, og med sin tredje scoring i kampen sørgede Gianni Bruno for, at vi sikrede os forlænget spilletid. Her skete der ikke det store, og kampen gik derfor videre til straffesparkskonkur rence. Selvom Bruno endnu engang formåede at brænde fra straffesparksplette n - det eneste sted på banen han ikke kan score fra - Var vi alligevel skarpere end Anderlecht, som brændte tre af deres fem forsøg. Derfor kunne vi med tre fuldtræffere af henholdsvis Ciman, Rits og Gaitán løfte det andet trofæ på bare en enkelt uge. Samtidig kan jeg konstatere, at jeg i min bare anden sæson i belgisk fodbold formår at vinde The Double!


OPSUMERING AF SÆSONEN
Mesterskab, pokalsejr, ligaens topscorer, tre spillere i top 6 på assist-listen samt de tre bedste spillere ifølge gennemsnitsbedømmel ser. Det siger sig selv. Sæsonen har været én lang succeshistorie, og jeg er rigtig tilfreds med det, som holdet har opnået. Selvfølgelig var det mindre fedt med det tidlige exit fra Euro League, men jeg ser det ikke som en skuffelse, eftersom bestyrelsens målsætning blev opfyldt. Faktisk har sæsonen været så god, at jeg tænker på om det overhovedet er muligt at forbedre præstationen næste år. Derfor ligger det også i mine overvejelser, om jeg allerede nu skal se mig om efter en ny klub, så jeg kan komme videre med karrieren. Efter en sådan sæson skulle det i hvertfald undre mig, hvis ikker der er et par klubber med interesse i min underskrift. Intet er dog besluttet endnu, og hvem ved, måske ender jeg med at blive i Liége.

Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 16 - Standard Liége
« Svar #48: 31 Jul 2011, 09:56 »

Ser frem til at høre mere.

Jeg håber du napper et år mere i Standard. Nu hvor du skal spille CHL.

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 16 - Standard Liége
« Svar #49: 09 Aug 2011, 23:22 »

Efter et par ugers ferie er jeg tilbage, og bloggen vil igen komme op og køre i normalt tempo. Smiley

Næste update kommer snart.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
17 - Standard Liége
« Svar #50: 09 Aug 2011, 23:35 »

17


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2 7.   J U N I   2 0 1 2



Manchester City med et transferbudget på 750 millioner kroner og en løn på 275.000 om ugen, eller FC Nordsjælland med 5 millioner kroner til indkøb og en lavere løn end den jeg fik i Standard Liége. Ja man skulle ikke umiddelbart tro det, men trods tilbuddet fra de arabiske rigmænd i City, har jeg valgt at slå mig ned i Farum, hvor jeg i fremtiden skal skabe succes med FC Nordsjælland.

KLUBBEN
Da Farum BK i 2003 blev til FC Nordsjælland, var det med ambitioner om noget stort. Klubben har dog ikke formået at præstere bedre i ligasammenhæng end den 3. plads, som de fik i 2003. I 2010 vandt klubben sit første og hidtil eneste trofæ, da de slog FC Midtjylland i pokalfinalen. Klubben har i gennem de seneste år mest af alt været kendt som en klub, der køber, udvikler og sælger unge spillere med fortjeneste. Dette har dog ikke fungeret godt mht til holdets præstationer i ligaen, hvor det i de seneste to år er blevet til en 7. og en 9. plads.


HOLDET
Efter en lille sortering består 1. holdet af tyve spillere, og selvom der er flere profiler i form af Jesper Hansen, Enoch Adu, Patrick Bernier og Andreas Granskov, er truppen samlet set ret svag. Blandt andet er Henrik Kildentoft holdets eneste højreback, mens der ligeledes kun er tre kantspillere i truppen. Derfor skal jeg ud og tjene penge på nogle overskydende spillere, og derefter kan jeg forhåbentlig finde nogle billige forstærkninger.



MÅLSÆTNINGEN
FC Nordsjælland skal ikke længere være kendt som en talentklub. Mit overordnede mål er, at jeg vil gøre klubben til en dansk topklub, som gerne skulle kunne blande sig i mesterskabskampen hvert år. Derudover vil jeg gerne ledsage FCN på et europæisk eventyr, som skal blive muligt via succes i enten liga- eller pokalsammenhæng.

« Seneste Redigering: 10 Aug 2011, 13:01 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 17 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #51: 09 Aug 2011, 23:40 »

*Karriereoversigten er opdateret
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 17 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #52: 11 Aug 2011, 12:10 »

18


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

1 5.   J U L I   2 0 1 2



Jeg har kun været i Farum i godt en måned, men der er allerede sket en hel del, ikke mindst på spillerfronten. Ti spillere har forladt klubben, mens truppen har fået tilført ni nye ansigter, nogen mere kendte end andre. I stedet for slavisk at gennemgå alle køb og salg, vil jeg i stedet komme med en kort og forhåbentlig præcis gennemgang af truppen, som den ser ud nu, kort inden sæsonstart.


MÅLMÆND

JESPER HANSEN - DAVID JENSEN

På målmandsposten var vi fra starten af dækket godt ind, så her har jeg ikke brugt kræfter på at lede efter forstærkninger. 27-årige Jesper Hansen skal vogte buret, mens den otte år yngre David Jensen er fremtidens mand. Han vil højst sandsynligt få chancen i pokalturneringen.


FORSVAR

MANUEL SCHMIEDEBACH - HENRIK KILDENTOFT - SØREN PEDERSEN - DAVIDSON DROBO-AMPEM - SEEJOU KING - ANDREI SIDORENKOV - JACOB EGERIS - MIKKEL BISCHOFF - THOMAS HANSEN

Bischoff, Schmiedeback, Pedersen og Sidorenkov er alle blevet hentet til klubben for at styrke et tyndt besat forsvar. Med de nyankommne spillere bliver der i den grad kamp om pladserne i de bagerste geledder, men jeg ser umiddelbart spillere som Egeris, Bischoff og anfører Kildentoft som sikre startere netop nu. Det skal dog siges, at meget kan nå at ændre sig i løbet af kort tid, og ingen kan vide sig sikre på deres plads.


MIDTBANE

JONAS RASMUSSEN - ENOCH ADU - HENRIK MADSEN - TOBIAS MIKKELSEN - ELRIO VAN HEERDEN - KEVIN MENSAH - MARTIN CHRISTENSEN - ANDREAS LAUDRUP - MOHAMED ZIDAN - SØREN CHRISTENSEN

Med en meget stærkt besat central midtbane valgte jeg at skille mig af med spillere som Thomas Raun, Mark Gundelach og Patrice Bernier. Der var dog mangel på offensive kræfter, især efter Matti Lund Nielsen nægtede at foRlænge sin kontrakt. Derfor har jeg hentet et par tidligere kendinge tilbage til SAS Ligaen i form af Zidan og Van Heerden, som forhåbentlig kan bidrage med deres kreative evner på den sidste tredjedel af banen. Tobias Mikkelsen har kontraktudløb om seks måneder, og jeg kunne ikke forhindre ham i at skrive under med tyske Burghausen. Derfor har jeg i stedet hentet Kevin Mensah ind som fremtidig erstatning. Det betyder stort kamp om de to pladser på kanterne, men dette kan forhåbentlig få spillerne til at yde det maksimale.


ANGREB

PETER LØVENKRANDS - ANDREAS GRANSKOV - SØREN LARSEN - KRISTIAN LINDBERG

Efter sidste sæson skiftede Christian Gytkjær til Luzern, mens Mads Thomsen havde kontraktudløb. Dette banede vejen for, at to prominente navne kunne vende tilbage til SAS Ligaen efter mange år i udlandet. Peter Løvenkrands er 32 år og har ikke længere samme hurtighed som tidligere, og Søren Larsen er mest af alt kendt for sine mange skader. Derfor er det da også lidt af et sats at hente dem til holdet, men jeg er villig til at løbe risikoen. Sammen med de to unge spillere, Granskov og Lindberg, udgør de et angreb med forcer indenfor alle nødvendige områder, og jeg er sikker på, at det ikke bliver angrebet, som bliver holdets svage led i år.


TRANSFERS          -          TRUPPEN



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #53: 11 Aug 2011, 12:13 »

Stærk trup, med nogle meget spændende indkøb. Bliver spændende at se hvad du kan udrette i FC Nordsjælland   Thumbs Up
Logged

Frandsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #54: 11 Aug 2011, 12:18 »

Det kalder jeg en spiller trup Wink
Logged

For frihed, for folket, for fædreland! Den liberale fane vi fører frem!

asj89
Gæst
 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #55: 11 Aug 2011, 12:59 »

Må man se et ss af Zidan? Nice køb, en af mine favoritter irl. =)
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #56: 11 Aug 2011, 13:16 »

Stærk trup, med nogle meget spændende indkøb. Bliver spændende at se hvad du kan udrette i FC Nordsjælland   Thumbs Up

Tak for kommentaren. Smiley Jeg må vel hellere lige afsløre, at de havde ret med hensyn til mine indkøb fra Standard. Udover Simon Poulsen og Andreas Granqvist var det den tidligere Liverpool-talent Nikolay Mihaylov og islandske Kolbeinn Sigpórsson, som blev hentet.

Det kalder jeg en spiller trup Wink
Må man se et ss af Zidan? Nice køb, en af mine favoritter irl. =)

Tak for kommentarerne i to. Smiley

Her er et ss af Mohammed Zidan. Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #57: 11 Aug 2011, 19:49 »

Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #58: 12 Aug 2011, 18:44 »

Har først lige lagt mærke til denne blog nu, men jeg vil da lige give en omgang thumbs up! Du skriver rigtig fint, og layoutet er ganske enkelt fremragende simpelt. Lige efter mit hoved, så jeg vil da helt sikkert følge med her.
Logged



T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #59: 12 Aug 2011, 23:15 »

Har først lige lagt mærke til denne blog nu, men jeg vil da lige give en omgang thumbs up! Du skriver rigtig fint, og layoutet er ganske enkelt fremragende simpelt. Lige efter mit hoved, så jeg vil da helt sikkert følge med her.

Fedt at bloggen har fanget din interesse! Thumbs Up
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010