home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 457 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelse.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Uddannelsesniveau
Folkeskole
- 29 (17,7%)
Gymnasie - STX/HTX
- 54 (32,9%)
Vid. Udd ( uni, mm)
- 36 (22%)
Faglært(håndværk, HG mm)
- 20 (12,2%)
HHX
- 25 (15,2%)
Antal Stemmer: 164

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelse.  (Læst 41261 gange)
Frederikbjerg
Landsholdsspiller

Sv: Uddannelse.
« Svar #135: 17 Maj 2011, 16:47 »

Bare fordi man gerne vil være journalist behøves man sgu ikke være perfekt på et forum på internettet. I min optik behøver man ikke sidde og skrive fuldkommen korrekt dansk herinde, og tror sgu heller ikke alle de journalister der er idag var fuldkommen korrekte i deres dansk dengang de var i den her alder.

Jeg erindrer heller ikke, at der var nogle der påstod, at det skulle være fuldkommen korrekt dansk. Derimod skulle det gerne være overvejende korrekt dansk, både for din egen, men så sandelig også for læserens skyld. Det skal trods alt både være læseligt og forståeligt(Hvilket jeg ikke siger, at dit ikke er). :-)

If you can't join them, beat them.

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

« Svar #136: 17 Maj 2011, 16:53 »

Jeg erindrer heller ikke, at der var nogle der påstod, at det skulle være fuldkommen korrekt dansk. Derimod skulle det gerne være overvejende korrekt dansk, både for din egen, men så sandelig også for læserens skyld. Det skal trods alt både være læseligt og forståeligt(Hvilket jeg ikke siger, at dit ikke er). :-)

Kan godt være de ikke skrive det, men de hentyder til det. Smiley

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #137: 17 Maj 2011, 16:54 »

Kan godt være de ikke skrive det, men de hentyder til det. Smiley

Igen vil jeg råde dig til at kigge dit indlæg igennem igen. Wink

Ready123
Landsholdsspiller

« Svar #138: 17 Maj 2011, 16:56 »

Så så  Jakob hehe Smiley

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

« Svar #139: 17 Maj 2011, 16:58 »

Hvis du ikke gider andet end at være flabet, så lad vær med at skriv en kommentar til mit indlæg.  

The Gunners - Arsenal FC

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #140: 17 Maj 2011, 17:00 »

Kan det ikke være fuldkommen lige meget, så længe du forstår, hvad han skriver, Jakob? Det er sgu lidt sørgeligt at se folk har et så stort behov for at fluekneppe ham bare fordi han nævner, at han om nogle år gerne vil søge ind på Journalisthøjskolen .

former zoesuckins

verdenskrig
Manager

« Svar #141: 17 Maj 2011, 17:00 »

Slap nu af, manden går i 1.g Smiley.. Hvis han har en drøm om at blive journalist så skal han da forfølge den, og så ved han nok godt selv at hans grammatik kan og skal blive lidt bedre.. Det tror jeg ikke i behøver forklare ham, og jeg er da helt enig i at man ikke altid behøver gå lige meget op i grammatik osv på et forum.. Jeg sætter for eksempel kommaer hvor jeg vil da jeg er røvelendig til det Tunge

Runde: Helt enig!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #142: 17 Maj 2011, 17:02 »

Jeg synes virkelig også, at den slags flueknepperi er sørgeligt at se på. Fuck da om man sætter et eller flere forkerte kommaer. Det er et forum for fanden, der skal være plads til alle.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #143: 17 Maj 2011, 17:06 »

Det er skam ikke for at nedgøre nogen, men blot en hentydning til, at der skal ske forbedring. Igen vil jeg sige, at jeg ikke ved om det er sjuskefejl, men jeg synes skam det er vigtigt at prøve at sætte kommaer på et forum. Hvis han har en drøm om at blive journalist, er det at skrive på et forum, og prøve at sætte kommaer,  en fantastisk god træning, som man burde benytte sig af. Jeg er skam heller ikke perfekt. Det er ingen. Men i 1.g skal man altså have lært at sætte et nutids-r. Det er jeg ked af.

Swizz CataR
Manager

« Svar #144: 17 Maj 2011, 17:07 »

Bare fordi man gerne vil være journalist behøves man sgu ikke være perfekt på et forum på internettet. I min optik behøver man ikke sidde og skrive fuldkommen korrekt dansk herinde, og tror sgu heller ikke alle de journalister der er idag var fuldkommen korrekte i deres dansk dengang de var i den her alder.

Det var de bestemt ikke, og det skal heller ikke blive en hetz mod dig. Men såfremt det var mig, så ville jeg øve mig, hvis jeg virkelig ville det. Jeg kan dog sagtens forstå dig, set på den måde, at jeg også først nu ærgrer mig over, at jeg ikke gjorde mere ud af min gymnasietid, end jeg gjorde. Jeg spillede mig igennem, klarede mig super flot med et højt snit, men jeg kunne jo være kommet så meget længere end jeg gjorde, hvis jeg blot havde ydet en bedre indsats i timerne, og husket at spørge hver gang jeg ikke var 100 % sikker i min teori.

Det høster jeg så frugterne af idag på DTU, hvor man virkelig kan nå langt hvis man vil. Jeg klarer mig da pænt, men havde jeg indset min fejl tidligere, kunne jeg personligt have været langt dygtigere end jeg er idag.
Og så var det måske mig der fik skudt en halv million i ryggen af universitetet, fordi det var min teori de troede på.

Din sag er dig sag, og du skal gøre lige hvad du har lyst til. Men mit råd bygget på min egen erfaring er, at start tidligt, så når du meget længere i den anden ende, og det er det der i sidste ende betyder noget. Ikke dine karakterer, men det du rent faktisk kan, og det du rent faktisk forstår.
« Seneste Redigering: 17 Maj 2011, 17:08 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

« Svar #145: 17 Maj 2011, 17:13 »

Det var de bestemt ikke, og det skal heller ikke blive en hetz mod dig. Men såfremt det var mig, så ville jeg øve mig, hvis jeg virkelig ville det. Jeg kan dog sagtens forstå dig, set på den måde, at jeg også først nu ærgrer mig over, at jeg ikke gjorde mere ud af min gymnasietid, end jeg gjorde. Jeg spillede mig igennem, klarede mig super flot med et højt snit, men jeg kunne jo være kommet så meget længere end jeg gjorde, hvis jeg blot havde ydet en bedre indsats i timerne, og husket at spørge hver gang jeg ikke var 100 % sikker i min teori.

Det høster jeg så frugterne af idag på DTU, hvor man virkelig kan nå langt hvis man vil. Jeg klarer mig da pænt, men havde jeg indset min fejl tidligere, kunne jeg personligt have været langt dygtigere end jeg er idag.
Og så var det måske mig der fik skudt en halv million i ryggen af universitetet, fordi det var min teori de troede på.

Din sag er dig sag, og du skal gøre lige hvad du har lyst til. Men mit råd bygget på min egen erfaring er, at start tidligt, så når du meget længere i den anden ende, og det er det der i sidste ende betyder noget. Ikke dine karakterer, men det du rent faktisk kan, og det du rent faktisk forstår.

Jeg er enig med dig at hvis man skal nå langt er det vigtigt at dygtiggøre sig i sin tid inden Uni eller hvad man nu skal efter Gym.

Tak for de gode råd  Thumbs Up

The Gunners - Arsenal FC

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #146: 17 Maj 2011, 17:14 »

Når vi snakker om tegnsætning, er jeg til dels enig med Jakob. Om hvorvidt han kan blive journalist eller ej, har jeg absolut ingen holdning til. Når han går i 1.g, som jeg også selv gør, så kan han godt sætte komma, om han så går på HHX, HG, STX, HF eller HTX. Jeg må selv indrømme, at jeg også bruger tegnsætning lidt som vinden blæser. Som sådan rører det mig heller ikke, at han ikke sætter kommaer de rigtige steder, men det er bare træls at læse en sætning, hvor der slet ingen kommaer er. Hans indlæg er læselige, og det er nemt forståeligt, og jeg er også enig med jer i, at tegnsætning IKKE er et krav på et forum, og slet ikke herinde hvor tonen er lidt mere løssluppen. Jeg vil i hvert fald hellere have en debat med en, som forsøger at sætte tegnsætningen rigtig, for det er bare meget nemmere at læse. Det tror jeg også, at i er enige med mig i, og det var sådan set det eneste jeg mente, med mine kommentarer.  

If you can't join them, beat them.

guldfck
Førsteholdsspiller

« Svar #147: 17 Maj 2011, 18:12 »

Jeg sidder lige nu og kigger på hvilken uddannelse jeg skal på efter 10 klasse Smiley

Men er der nogle uddannelser, der har et særligt fokus på samfundsfag... måske en studieretning bestemt for samfundsfag ? Smiley

PSN: Guldfck

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #148: 17 Maj 2011, 18:20 »

Jeg vil mene, at hvis du godt kan lide samfundsfag, som også selv er mit yndlingsfag, er STX en fin mulighed. Så skal du bare tage en linje med samfundsfag på A-niveau, og så tror jeg, du får det som du vil have det. Jeg er i hvert fald fint tilfreds.

Enged
Gæst

« Svar #149: 17 Maj 2011, 18:46 »

Jeg sidder lige nu og kigger på hvilken uddannelse jeg skal på efter 10 klasse Smiley

Men er der nogle uddannelser, der har et særligt fokus på samfundsfag... måske en studieretning bestemt for samfundsfag ? Smiley
Jeg tror nok at STX er den eneste, udover HF selvfølgelig, der har samfundsfag. Jeg ved at HHX har noget kaldet samtidshistorie, som vist nok er en lol-blanding af samfundsfag og historie. Jeg er dog ikke sikker, da jeg selv kun har gået på STX.
Som Jakob E siger, så hop på en studieretning med samfundsfag på A-niveau. De fleste gymnasier har den linje der hedder samf og engelsk A, mat B og så tysk/fransk b. Man kan med garanti godt vælge spansk eller et andet begyndersprog, men det betyder at man får 5 A fag, og så skal man ligesom gøre op med sig selv, om det er noget man synes at man kan klare.

Som Jakob så rigtigt nævner tidligere, så er det rigtig god trænet, at man forsøger at skrive korrekt dansk på et forum. Hvor henne får man ellers lov til at skrive om noget, som interesserer lige præcis en selv? Jeg har selv haft virkelig meget gavn af at gå mine egne indlæg i gennem i sin tid. Det kræver selvfølgelig, at man har teorien om grammatik og tegnsætning i orden, men hvis man ikke har det i 1.G, så er der altså også lang vej igen til at blive journalist.
Mit råd til dig, Mikkel, brug forummet til at øve dig i korrekt skriftlig dansk, og jo længere tid du gør det, jo mere naturligt bliver det for dig, og så kommer du til sidste ikke til at sidde og bruge 100 år på at rette en stil i gennem.

Jeg bliver selv færdig med gymnasiet næste år, og det bliver jeg i en sen alder, da jeg når at fylde 21 kort efter jeg engang får hue på, så derfor regner jeg med at læse videre med det samme. Naturligvis kun hvis jeg ved, hvad det er jeg vil læse. Jeg har dog en idé om, at jeg først vil forsøge at komme ind på Journalisthøjskolen, og hvis jeg så får svar og ikke er kommet ind der, så vil jeg søge ind på organisationskommun ikation på CBS, hvor snittet sidste år var 6,9, så det bør slet ikke være noget problem for mig at komme ind, med mindre jeg fucker alt op til næste år.

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010