home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1144 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelse.
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Uddannelsesniveau
Folkeskole
- 29 (17,7%)
Gymnasie - STX/HTX
- 54 (32,9%)
Vid. Udd ( uni, mm)
- 36 (22%)
Faglært(håndværk, HG mm)
- 20 (12,2%)
HHX
- 25 (15,2%)
Antal Stemmer: 164

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelse.  (Læst 41203 gange)
Enged
Gæst

Sv: Uddannelse.
« Svar #165: 23 Apr 2012, 16:01 »

Man plejer at sige 25 rigtige, så dumper du ikke på den. Men hvis du kun får 50 point på den, skal de jo indhentes på nogle af de andre prøver. Det gør det alt andet lige sværere. Jeg fik vist 36 rigtige det år, jeg kom ind.
Hvordan fungerer de journalistiske prøver, og hvordan synes du, at uddannelsen er?

Adzke
Landsholdsspiller

« Svar #166: 23 Apr 2012, 16:02 »

Hvordan fungerer de journalistiske prøver, og hvordan synes du, at uddannelsen er?

Du kan finde prøver fra de sidste to eller tre år inde på hjemmesiden.

Korzika
Gæst

« Svar #167: 23 Apr 2012, 16:08 »

Man plejer at sige 25 rigtige, så dumper du ikke på den. Men hvis du kun får 50 point på den, skal de jo indhentes på nogle af de andre prøver. Det gør det alt andet lige sværere. Jeg fik vist 36 rigtige det år, jeg kom ind.
Jeg ved ikke om du er den rigtige til at spørge, men er der hold i den tese, der siger at journalistfaget efterhånden er blevet præget af vennetjenester og et godt netværk er blevet mere vigtigt end nogensinde før? Det er et ubekræftet rygte jeg er blevet fortalt, og formoder du ved lidt om, hvordan situationen står til.
« Seneste Redigering: 23 Apr 2012, 16:13 af Korzika » Logged

Adzke
Landsholdsspiller

« Svar #168: 23 Apr 2012, 16:09 »

Jeg ved ikke om du er den rigtige til at spørge, men er der noget hold i den tese, at journalistfaget efterhånden er blevet præget af vennetjenester og et godt netværk er blevet mere vigtigt end nogensinde før? Det er et ubekræftet rygte jeg er blevet fortalt, og formoder du ved lidt om, hvordan situationen står til.

I forhold til hvad?

Swizz CataR
Manager

« Svar #169: 23 Apr 2012, 16:12 »

Men er det ikke altid vennetjenester der afgør sagen? Siden jeg startede på universitetet (dog intet med journalisme at gøre) er vi blevet tudet ørerne fulde med "NETVÆRK, NETVÆRK, NETVÆRK!". Jeg kunne sagtens forestille mig, at det er et generelt fænomen.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Adzke
Landsholdsspiller

« Svar #170: 23 Apr 2012, 16:13 »

Men er det ikke altid vennetjenester der afgør sagen? Siden jeg startede på universitetet (dog intet med journalisme at gøre) er vi blevet tudet ørerne fulde med "NETVÆRK, NETVÆRK, NETVÆRK!". Jeg kunne sagtens forestille mig, at det er et generelt fænomen.

Jeg tror heller ikke, det har noget specielt med journalistik at gøre. Hvis du kender de rigtige mennesker, kan du springe køen over. Sådan er det vist overalt.

Korzika
Gæst

« Svar #171: 23 Apr 2012, 16:15 »

I forhold til hvad?
I forhold til jobs efter endt uddannelse og praktikpladser i løbet af uddannelsen.

Jeg er enig i, at netværk er vigtigt i alle brancher, men jeg vil påstå, at det er ekstra vigtigt i journalistfaget, da det er en branche, hvor der er mange ansøgere til få jobs og hvor der er rigtig mange langtidsledige.

Adzke
Landsholdsspiller

« Svar #172: 23 Apr 2012, 16:17 »

I forhold til jobs efter endt uddannelse og praktikpladser i løbet af uddannelsen.

På skolen siger de, de fleste bliver ansat på deres gamle praktiksteder. Men der er jo ingen steder, der hyrer, så lige nu bliver alle vel ansat på TV2. Hvis de da bliver ansat.

Jeg forstår stadig ikke helt, hvad det er, du mener.

plutonium
Manager

« Svar #173: 23 Apr 2012, 16:20 »

Tror vist det er godt, at jeg ikke skal være journalist :O

Jeg fik 34 rigtige, men med forbehold for at noget af det var halve gæt, så er jeg ikke imponeret over min egen viden Skuffet

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Risom
Manager

« Svar #174: 24 Apr 2012, 20:40 »

Er i denne uge på brobygning. (Man skal ud og se nogle uddannelser)

Indtil videre har jeg været på stx (almen gymnasium) og hhx (handelsskole). Resten af ugen skulle vi vælge erhvervsuddannelser eller htx (teknisk gymnasium), og det gider jeg ikke på. Jeg er i tvivl om jeg skal tage på stx eller hhx. Idag havde vi international økonomi på hhx, som jeg synes var ret så spændende, men jeg synes, at studieretningerne på stx er bedre. Det skal også lige siget, at mine yndlingsfag er samfundsfag/historie og matematik, mens jeg hader fag som fysik og biologi.

Så jeg ville lige høre om der skulle være nogen, der har nogle erfaringer, som kan hjælpe mig  Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

bøvle
Manager

« Svar #175: 24 Apr 2012, 20:44 »

Har udelukende gode ting at fortælle om HHX. Så det vil blive meget ensidigt og subjektivt. Men jeg havde selv matematik på A og Virksomheds økonomi på A (Ja, det er nørdelinjen) men valgte så tilgengæld også samfundsfag op på B-niveau, hvilket klart kan anbefales, da jeg også er super vild med samfundsfag (Læser statskundskab på uni nu).

Har på ingen måde fortrudt og synes generelt niveauet er rigtig rigtigt højt på HHX, hvis den rigtige linje vælges, samt lærerne virker ekstremt engageret og med "rigtig" erfaring, så de ved hvad de snakker om (Sorry, STX-folk ! Peace )

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #176: 24 Apr 2012, 20:48 »

Indtil videre har jeg været på stx (almen gymnasium) og hhx (handelsskole). Resten af ugen skulle vi vælge erhvervsuddannelser eller htx (teknisk gymnasium), og det gider jeg ikke på. Jeg er i tvivl om jeg skal tage på stx eller hhx. Idag havde vi international økonomi på hhx, som jeg synes var ret så spændende, men jeg synes, at studieretningerne på stx er bedre. Det skal også lige siget, at mine yndlingsfag er samfundsfag/historie og matematik, mens jeg hader fag som fysik og biologi.

Så jeg ville lige høre om der skulle være nogen, der har nogle erfaringer, som kan hjælpe mig  Smiley
Ud fra det, du skriver her, ville jeg klart vælge HHX.

bøvle
Manager

« Svar #177: 24 Apr 2012, 20:49 »

Ville heller aldrig nogensinde lave mit valg om, om jeg så blev spurgt 100 gange Wink

Altid FCK
Manager

« Svar #178: 24 Apr 2012, 20:53 »

Altså jeg havde det lidt ligesom dig, da jeg skulle søge gymnasium sidste år. Jeg endte dog med at vælge STX, og tage de naturvidenskabelige(ikke mat) på laveste niveau. Selvom jeg altid har slacket i fysik og biologi i folkeren, er de fleste klassekammerater på samme niveau, da de også har valgt det på lavest mulige niveau.
Men jeg tog STX, da jeg ikke er sikker på, hvad jeg vil beskæftige mig med efter gymnasietiden. Men husk at hvert gymnasium er forskelligt både HHX og STX. Så vælg efter hvilken skole der er den bedste, hvis du er i tvivl. Det er i hvert fald min mening.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

bøvle
Manager

« Svar #179: 24 Apr 2012, 20:57 »

Altså jeg havde det lidt ligesom dig, da jeg skulle søge gymnasium sidste år. Jeg endte dog med at vælge STX, og tage de naturvidenskabelige(ikke mat) på laveste niveau. Selvom jeg altid har slacket i fysik og biologi i folkeren, er de fleste klassekammerater på samme niveau, da de også har valgt det på lavest mulige niveau.
Men jeg tog STX, da jeg ikke er sikker på, hvad jeg vil beskæftige mig med efter gymnasietiden. Men husk at hvert gymnasium er forskelligt både HHX og STX. Så vælg efter hvilken skole der er den bedste, hvis du er i tvivl. Det er i hvert fald min mening.

Hvis du i forvejen har taget de naturvidenskabelige fag på laveste niveau, så spiller det ikke nogen rolle hvad du vil bagefter? At HHX lukker nogle dører for folk efter huen er kommet på, er simpelthen ikke korrekt Smiley

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010