home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 276 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelse.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Uddannelsesniveau
Folkeskole
- 29 (17,7%)
Gymnasie - STX/HTX
- 54 (32,9%)
Vid. Udd ( uni, mm)
- 36 (22%)
Faglært(håndværk, HG mm)
- 20 (12,2%)
HHX
- 25 (15,2%)
Antal Stemmer: 164

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelse.  (Læst 38331 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #105: 17 Maj 2011, 08:16 »

"Min uddannelsekarriere"

Folkeskole 0-9 klasse
10. Klasse
HHX
Jelling seminarium (UCL Lillebælt)

Jeg blev færdig som Pædagog i slutningen af januar og arbejder på en døgninstitution for unge, der har det svært og har forskellige psykiske vanskeligheder. Derudover er jeg tilkaldevikar på et socialpsykiatrisk døgntilbud for voksne. Så der er meget mere i at være pædagog end at gå og tørre røv i en vuggestue.. Pissefedt job.. ELSKER DET  Thumbs Up

Mvh. JimmyGP Thumbs Up
« Seneste Redigering: 17 Maj 2011, 08:18 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Gungner
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #106: 17 Maj 2011, 09:31 »

"Min uddannelsekarriere"

Folkeskole 0-9 klasse
10. Klasse
Sproglig Student, Gymnasium
2-år på Teologi Uddannelsen i Århus

Overvejer på det kraftigste at søge ind på forfatter uddannelsen næste år (selvfølgelig med noget andet i baghånden, da det er vanvittigt svært at komme ind)
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #107: 17 Maj 2011, 09:32 »

Der er fejl afstemningen..  Sur HHX er en gymnasial uddannelse og hører derfor sammen med STX & HTX Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

Enged
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #108: 17 Maj 2011, 10:22 »

Er der nogle der kan fortælle mig nået om Rødovre Gymnasium eller Brøndby Gymnasium og kan sige mig om de er gode?
Rødovre er eftersigende et ret godt gymnasium, så det ville jeg klart vælge frem for Brøndby. Det skulle dog være et af de, der er sværest at komme ind på, fordi der er så mange der søger, fordi de omkringliggende, f.eks. Brøndby, er ret ringe.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #109: 17 Maj 2011, 10:42 »

Min Uddannelseskarriere

Folkeskole 0-9 klasse
HTX Aabenraa
Civilingeniør i Produktion og Konstruktion hos DTU, Kongens Lyngby (1 år godt og vel indtil videre)
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #110: 17 Maj 2011, 10:44 »

Nogen der ved hvordan det fungere med op- og nedrunding af karakter?

Nu har jeg f.eks. fået 10, 10, 4 hvilket giver et gennemsnit på 8.0. Men på papiret er jeg blevet rundet ned til 7 hvilket jeg selvfølgelig er lidt bitter over fordi jeg bliver "straffet" af nedrundingen.

Men er det rigtigt at man ikke kan få et gennemsnit der ligger udenfor 7-trins skalaen??

Har snakket med skolen omkring det, som godt nok afviser det. Men omvendt har min kæreste på hendes skolepapir et gennemsnit som ligger udenfor 7-trins skalaen.    Huh

Jeg går på en videregående uddannelse, hvis det skulle have nogen betydning..   Ubeslutsom

Jeg ved ikke om det har noget betydning på Universitetet. Men på en gymnasiel uddannelse skal dit snit ikke nødvendigvis ligge på 7-trinsskalaen. Og så ganges snittet jo også med noget efterfølgende i den forbindelse.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #111: 17 Maj 2011, 11:25 »

Rødovre er eftersigende et ret godt gymnasium, så det ville jeg klart vælge frem for Brøndby. Det skulle dog være et af de, der er sværest at komme ind på, fordi der er så mange der søger, fordi de omkringliggende, f.eks. Brøndby, er ret ringe.
Hey Enged.

Tak for dit svar, nu er det jo noget tid siden jeg spurgte, og i dette tidsrum er jeg kommet ind Rødovre Gymnasium. Nu må jeg bare håbe det lever op til den "hype" der er omkring det  Peace
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #112: 17 Maj 2011, 15:10 »

Jeg går pt på gymnasium hvor jeg har linjen Samf. A Engelsk. A Mat. B. En ret god linje hvis man vælger gym den har lidt af det hele hvis man skal videre synes jeg. Smiley 

Efter gym så tror jeg at jeg vil søge Journalist Højskolen i Aarhus. Har hørt det svært at komme ind, men hvis man læser godt klare man den altid godt. Wink

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #113: 17 Maj 2011, 15:17 »

Har valgt en linje der hedder Spansk A, Engelsk A og Samfundsfag B, og den starter jeg på her efter ferien.

Er der BTW nogle andre der starter på Rødovre Gymnasium herinde fra FMF af efter sommerferien?
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #114: 17 Maj 2011, 15:31 »

Jeg går pt på gymnasium hvor jeg har linjen Samf. A Engelsk. A Mat. B. En ret god linje hvis man vælger gym den har lidt af det hele hvis man skal videre synes jeg. Smiley 

Efter gym så tror jeg at jeg vil søge Journalist Højskolen i Aarhus. Har hørt det svært at komme ind, men hvis man læser godt klare man den altid godt. Wink



Det kunne være du skulle læse op på nutids-r hvis du skal blive journalist, det er vist et ufravigeligt krav Wink

Jeg selv tog 10. klasse i folkeskolen, derefter HHX og bliver her til sommer færdig med en bachelor i engelsk og historie som jeg så læser videre på som kandidat. Det skal bruges til at blive gymnasielærer (pas på, rødder!)
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Enged
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #115: 17 Maj 2011, 15:40 »

Og at sætte kommaer for den sags skyld. Wink
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #116: 17 Maj 2011, 15:44 »

Jeg går pt. på Hasseris Gymnasium, på linjen samfundsfag A, idræt B og matematik B. En fin linje, med masser af sport, som jeg synes er fantastisk. Efter gymnasiet, tager jeg nok et sabbatår, og derefter overvejer jeg at læse jura.
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #117: 17 Maj 2011, 15:47 »

Det kunne være du skulle læse op på nutids-r hvis du skal blive journalist, det er vist et ufravigeligt krav Wink

Jeg selv tog 10. klasse i folkeskolen, derefter HHX og bliver her til sommer færdig med en bachelor i engelsk og historie som jeg så læser videre på som kandidat. Det skal bruges til at blive gymnasielærer (pas på, rødder!)

Det tekniske detajler det kommer nok med tiden i Gym. Er jo ingen gang blevet færdig med 1.G endnu Wink

Og at sætte kommaer for den sags skyld. Wink

Haha Wink

Er håbløs til kommaer så det må jeg bare øve mig på Wink

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #118: 17 Maj 2011, 15:54 »

Jeg går pt. på Hasseris Gymnasium,

Heh, jeres rektor var ude på uni for et par uger siden, og fortælle om gymnasielærerjobbet . Rigtig fin fyr! Smiley

Så for guds skyld bedøm eleverne efter hvad de præsterer i timerne!
Nogle af mine lærere har givet 7-10 til personer, som ikke siger noget og 4-7 til folk, som er rimelige aktive...Og vi snakker både A,B og C-niveau fag Smiley

Tja, tror personligt at det er lidt blandet, man vurderer jo også eleverne ud fra hvor dygtige er, og så kan en elev der ikke siger så meget vel sagtens vise at vedkommende har et engelsk f.eks. der er til et 10-tal. Smiley Men det er da bare herligt hvis der er nogle af de knapt så dygtige elever der engagerer sig i timerne. Præcis på hvilket grundlag man giver karakterer er dog først noget jeg lærer i mit pædagogikum der kommer efter uni. Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #119: 17 Maj 2011, 15:57 »

Heh, jeres rektor var ude på uni for et par uger siden, og fortælle om gymnasielærerjobbet . Rigtig fin fyr! Smiley

Ja, han er ganske fin. :-)

Har du planer om at undervise på et af Aalborg-gymnasierne?
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010