home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 17:14:04 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
I dag kl. 17:09:23 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 15:49:39 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
28 Maj 2024, 20:15 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23317
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132807 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: mayacruz
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelse.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Uddannelsesniveau
Folkeskole
- 29 (17,7%)
Gymnasie - STX/HTX
- 54 (32,9%)
Vid. Udd ( uni, mm)
- 36 (22%)
Faglært(håndværk, HG mm)
- 20 (12,2%)
HHX
- 25 (15,2%)
Antal Stemmer: 164

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelse.  (Læst 38725 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #90: 09 Feb 2011, 23:41 »

Godt beskrevet. Smiley

Synes det er ret indlysende hvorfor mange unge gerne vil være sportsjournalister. De har jo dannet sig et rosenrødt billede af betalte ture til at dække sport i udlandet samt masser af snak med stjernerne. Det lyder jo enormt fedt, men der er selvfølgelig også nogle bagsider. Du har helt ret i det med sportsdækningen i Danmark er mangelfuld og i høj grad præget af mennesker der måske ikke helt burde have et job af den slags rent intelligensmæssigt, men måske mere er der pga. de brænder for sporten. Men det kunne selvfølgelig være stort at være med til at skabe en mere seriøs sportsdækning i Danmark. Den eneste fyldestgørende sportsdækning herhjemme finder vi jo kun i Tipsbladet. Et job for Tipsbladet står også ret så højt på min liste over drømmejob.

Men ja for at kunne arbejde med udenlandsk sport gennem danske blade/tv kræver det jo, som du siger, et freelance-job. Luna-jobbet er vel drømmejobbet, hun dækker verdens største klubturnering for dansk tv, og bidrager med artikler og klummer til skriftlige medier. Derudover burde hun være alle spirende sportsjournalisters forbillede. Hun er for det første en kvinde, der klarer sig bedre i en mandeverden end mange af hendes mærkelige kollegaer. Hun er opdateret og har altid styr på det nyeste indenfor fodbold og forstår spillet så godt som man skal kunne. Derudover har hun skabt sig et fantastisk netværk og mange af hendes interviews er en ren fornøjelse at se på. Det er generelt imponerende hvilke interviews hun kan skaffe sig. Kian Fonoudi er et andet eksempel på en freelance-journalist indenfor fodbold. Han har skrevet en, iøvrigt ganske god, artikel for Tipsbladet og dækker engelsk fodbold for 6'eren. Det er det ypperste job for mig, selvom mit karrieremål bare er at blive udenlandskorrespond ent af en art. Om det er på TV eller i avisen ved jeg ikke endnu. Og der er en masse sprog jo meget relevant at kunne. Smiley

Sprog er som skrevet altid godt. Men det siger jo nok mere om dig som person, at du kan en masse sprog. Ikke så meget om, at du gerne vil være journalist. Jeg kan afsløre, jeg selv er helt pjattet med sprog. Men min pointe var, at det ikke giver dig bedre muligheder på uddannelsen. Men det giver dig utvivlsomt et bredere spektrum på jobmarkedet (hvis det da stadig eksisterer til den tid ...). Jeg adskiller de to ting, fordi der er så stor forskel på skolen og den virkelige verden.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #91: 09 Feb 2011, 23:42 »

Sprog er som skrevet altid godt. Men det siger jo nok mere om dig som person, at du kan en masse sprog. Ikke så meget om, at du gerne vil være journalist. Jeg kan afsløre, jeg selv er helt pjattet med sprog. Men min pointe var, at det ikke giver dig bedre muligheder på uddannelsen. Men det giver dig utvivlsomt et bredere spektrum på jobmarkedet (hvis det da stadig eksisterer til den tid ...). Jeg adskiller de to ting, fordi der er så stor forskel på skolen og den virkelige verden.
Godt nok så. Tak for informationen. Smiley
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #92: 10 Feb 2011, 00:25 »

Går selv på HHX på 1. År. Er lige påbegyndt 2. Semester og har valgt den internationale linje. Skal snart til at vælge valgfag, som jeg regner med bliver Matematik B og International økonomi, alt afhængig af, hvor spændende IØ bliver de næste tre uger hvor vi skal arbejde med et samfundøkonomisk område som omhandler matematik, samfundsfag og selvfølgelig IØ.

Efter HHX uddannelsen, regner jeg med at være butiksassistent i en radio/TV butik såsom Expert, Fona eller lign.
Hvorfor går du så på HHX?
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #93: 10 Feb 2011, 14:37 »

Hvorfor går du så på HHX?
Jeg har valgt HHX fordi jeg med den linje samtidig også gerne vil være bedre til matematik. Mit matematik niveau er ikke væsentligt højt og derfor føler jeg, at HHX er nødvendigt, end på HG fx hvor der ikke er matematik så vidt jeg kan se.

Men jeg ved godt, at HG er mere til folk der gerne vil være butiksassistent og lign., men kan man ikke det med HHX da?
Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #94: 10 Feb 2011, 18:16 »

Jo, det kan du da sikkert godt. En HG-uddannelse ville nok bare gavne dig bedre.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #95: 10 Feb 2011, 18:26 »

Jo, det kan du da sikkert godt. En HG-uddannelse ville nok bare gavne dig bedre.
Det ved jeg godt, men som sagt, jeg har også valgt HHX for at blive bedre til matematik.
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #96: 10 Feb 2011, 18:41 »

Det ved jeg godt, men som sagt, jeg har også valgt HHX for at blive bedre til matematik.

Fornuftigt valg.

Da du senere i livet vil kunne bruge din uddannelse til mere, hvis du finder ud af at du ikke gider stå i fona resten af dit liv. Jeg forstår godt dit valg, da du også bliver langt bedre i skolen fremfor hvis du tog HG. 

Dog var der flere ting i undervisningen du kunne tage med over i jobbet ved at tage en HG, men de vigtige ting går du alligevel igennem når du kommer ud som elev og skal på dine skoleophold.
Logged

slowjoe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #97: 12 Feb 2011, 13:00 »

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så får man også højere elevløn når man har HHX Smiley
Logged

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #98: 12 Feb 2011, 13:25 »

Er der nogle der kan fortælle mig nået om Rødovre Gymnasium eller Brøndby Gymnasium og kan sige mig om de er gode?
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #99: 12 Feb 2011, 13:42 »

Jeg læste en artikel ang. Brøndby gymnasium her for nyligt i intet mindre end Politikken. Det var eftersigende det gymnasium på hele Sjælland med det næst dårligstesnit, så niveaumæssigt ved jeg ikke hvor fint det er.
Logged

Thaurat al Shabab

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #100: 12 Feb 2011, 13:45 »

Jeg læste en artikel ang. Brøndby gymnasium her for nyligt i intet mindre end Politikken. Det var eftersigende det gymnasium på hele Sjælland med det næst dårligstesnit, så niveaumæssigt ved jeg ikke hvor fint det er.

Hvad forventer du det ligger forhelvede jo i Brøndby Wink
Logged

FCK

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #101: 12 Feb 2011, 14:21 »

Jeg læste en artikel ang. Brøndby gymnasium her for nyligt i intet mindre end Politikken. Det var eftersigende det gymnasium på hele Sjælland med det næst dårligstesnit, så niveaumæssigt ved jeg ikke hvor fint det er.
Jeg regner også med at det er Rødovre der bliver min første priotet, og så Brøndby som anden. Men hvis det er det er så dårligt mht. karektererne, må jeg da bare trække det op crazy
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #102: 12 Feb 2011, 14:38 »

Gætter på, at det laveste er i Ishøj, eller sådan et sted. Wink
Logged

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #103: 12 Feb 2011, 17:35 »

Ishøj eller Albertslund vil også være mit bud Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #104: 17 Maj 2011, 08:00 »

Nogen der ved hvordan det fungere med op- og nedrunding af karakter?

Nu har jeg f.eks. fået 10, 10, 4 hvilket giver et gennemsnit på 8.0. Men på papiret er jeg blevet rundet ned til 7 hvilket jeg selvfølgelig er lidt bitter over fordi jeg bliver "straffet" af nedrundingen.

Men er det rigtigt at man ikke kan få et gennemsnit der ligger udenfor 7-trins skalaen??

Har snakket med skolen omkring det, som godt nok afviser det. Men omvendt har min kæreste på hendes skolepapir et gennemsnit som ligger udenfor 7-trins skalaen.    Huh

Jeg går på en videregående uddannelse, hvis det skulle have nogen betydning..   Ubeslutsom
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010