home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 723 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Tiki-taka
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint
Forfatter Emne: Tiki-taka  (Læst 70140 gange)
Diederichsen
Lilleputspiller
*

Sv: Tiki-taka
« Svar #150: 31 Mar 2011, 13:04 »

I et desperat forsøg på at få succes har jeg afprøvet de omtalte teorier. Jeg er i 2017 og er, til stor overraskelse for mig selv, blevet manager for Dortmund der har vundet ligaen 2 år i træk. Status efter 10 ligakampe er at jeg ligger nr. 14, 15 point efter HSV. I CL har jeg udspillet min rolle efter 3 nederlag i 3 kampe (Milan, At. Madrid, Dinamo Buc.)

Den taktik jeg bruger tager udgangspunkt i RVM´s download på side 4. Mit hold ser på papiret rigtigt godt ud. I de egenskaber der bliver fremhævet når man klikker på en spiller på taktiksiden, har jeg stort set ingen tal under 14. Jeg score mål i alle kampe men selvom min bagkæde består af 2 tyske, en fransk og en brasiliansk landsholdsspiller kan mine modstander stille og roligt score efter forgodtbefindende.

hoeven
Førsteholdsspiller

« Svar #151: 04 Apr 2011, 22:53 »

Jeg har en offensiv bestående af: Forlan, Agüero, Hazard, Pastore, M. Sissoko, Y. M'Vila
Og jeg kan ikke få dem til at spille særlig godt, i hvert fald ikke tiki-taka, kan i? Har dælme mange probs med at få en ordentlig tiki-taka op at køre..

Hilde
Lilleputspiller
*

« Svar #152: 05 Apr 2011, 01:52 »

Jeg har ikke tabt siden min miserable kamp mod Castilla. Fører dog kun L a liga med 2 point til Barcelona, er så godt som videre til femte runde i Copa del rey og fører min Champions League gruppe, efter bl. a. at have vundet 5-0 over Bayern München.  Cool

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

fcbarcelona
Juniorspiller
**

« Svar #153: 07 Apr 2011, 21:13 »

okay jeg ved ikke om det er mig eller om det er min computer, men når jeg fx spiller FM10 over steam så lagger det sindsygt meget! at hele min computer går i stå. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at den kan blive ' meget ' hurtigere end den er nu.

Måske kan i give mig et råd om hvad jeg kunne gøre for at den skal blive dobbelt hurtigere så jeg kan nyde spillet med fred og ro, i sted for at slukke computeren og tænde den hvergang tak. Opstemt

hoeven
Førsteholdsspiller

« Svar #154: 08 Apr 2011, 13:40 »

okay jeg ved ikke om det er mig eller om det er min computer, men når jeg fx spiller FM10 over steam så lagger det sindsygt meget! at hele min computer går i stå. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at den kan blive ' meget ' hurtigere end den er nu.

Måske kan i give mig et råd om hvad jeg kunne gøre for at den skal blive dobbelt hurtigere så jeg kan nyde spillet med fred og ro, i sted for at slukke computeren og tænde den hvergang tak. Opstemt
Hvorfor spørger du om det på denne her tråd? Den handler jo om tiki-taka taktikken..

-RVM-
Førsteholdsspiller

« Svar #155: 08 Apr 2011, 21:28 »

Så er jeg endnu engang gået gang med Tiki-taka projektet. Syntes alligevel ikke at min gamle taktik var helt optimal, de spillede ikke helt den bold jeg gerne ville have dem til at spille. Efter lidt research på nettet fandt jeg denne artikel: http://community.sigames.com/showthread.php/259190-Total-Football-Tic-Tac-Magick. Artiklen omhandler ganske enkelt en tiki-taka som en bruger inde på det forum har skabt. Den nok bedste tiki-taka taktik jeg har prøvet! Den er helt vanvittigt. Fandt dog nogle punkter hvor jeg selv syntes den kunne forbedres hvorfor jeg gik igang med at bygge min egen, baseret på teorierne som den anden var bygget op over. Taktikken fra artiklen er en 4-3-3 med en fald midtbane med 3 spillere på række. Der har jeg valgt at flytte den defensivt orienterede midtbanespiller ned på en position som defensiv midtbanespiller. På den måde skaber jeg en trekant på midten, hvilket giver flere muligheder for at spille bolden rundt. Det har virket meget bedre for mig. Det eneste jeg har brugt fra taktikken fra SiGames' forum er afleverings indstillingerne og måden genpresset er sat op på. Prøvede selv at lave mine egne indstillinger for genpres, men kunne ikke få den ønskede effekt, så prøvede indstillingerne fra den anden taktik. Og ja, det er de bedste indstillinger jeg endnu har prøvet. Vil helt sikkert prøve at lave min egne indstillinger for genpres senere, men nu skal jeg lige have taktikken kørt helt ind den første sæson før jeg laver ændringer. Når det så er sagt har jeg selv kreeret resten af mine indstillinger, men minder meget om den anden taktik.
Indtil videre kører det helt fantastisk. Har næsten spillet en halv sæson og er stadigt ubesejret. Boldbessidelsen ligger på et sted mellem 60%-70% hvilket er meget tilfredsstillende. Kan komme med yderlige informationer om den når jeg har spillet sæsonen færdig og testet den igennem Wink
Men kan virkelig anbefale den overstående artikel. Den åbnede virkelig mine øjne for hvordan en tiki-taka taktik skal sættes sammen! Smiley

hoeven
Førsteholdsspiller

« Svar #156: 09 Apr 2011, 21:45 »

Det kunne være nice hvis du (-RVM-) gad at uploade din taktik  Thumbs Up Fordi jeg forstår personligt ikke ret meget af det RealMadrid_2007 skriver derinde, så det kunne være rart med en taktik man kunne gå ud fra (kan nemlig ikke finde hvor man downloader RealMadrid_2007's  taktik Huh ), og så kunne det muligvis være jeg forstod det han skriver derinde. For det gør jeg ikke pt.  Opstemt

-RVM-
Førsteholdsspiller

« Svar #157: 10 Apr 2011, 18:17 »

jo skal nok ligge den op når jeg har fået testet den færdig sæsonen ud. Er pt. nået til 1. Januar så der burde ikke gå lang tid Smiley
Fra August til slutningen af November var jeg ubesejret, men grundet en dum fejl af mig selv tabte jeg i CHL til Inter, hvilket medførte en dårlig periode. Tabte derefter til Barca, Twente og Valencia og spillede uafgjort med Zatagoza. Ser dog ud til at det vender igen nu uden de store taktiske ændringer Smiley

hoeven
Førsteholdsspiller

« Svar #158: 10 Apr 2011, 19:16 »

Hvem er du btw? Smiley

-RVM-
Førsteholdsspiller

« Svar #159: 10 Apr 2011, 19:38 »

Real Madrid Smiley

Zulue
Manager

« Svar #160: 10 Apr 2011, 22:01 »

Jeg vil også gerne lige sige, at jeg er i gang med take two af min tiki-taka-taktik, og denne gang prøver jeg med Barca. Det kører ikke helt på skinner, men der er super positive ting. Jeg havde tre fokusmål med min taktik inden.

1. Få Messi til at spille op til topniveau
2. Få styr på genpresset, så boldbesiddelsen ligger på +55%.
3. Rotér med succes

Jeg har fået Messi til at spille super super efter en lidt sløv sæsonstart - Nu har han blevet MOM i 5 kampe i træk og laver mål, assist som det passer ham.
Jeg har ikke nok boldbesiddelse i alle kampe, men jeg roterer fint. Dermed mangler jeg blot lidt boldbesiddelse, og så ser taktikken super ud.
Jeg har vundet 12 ud af 12 kampe i ligaen, og jeg har vundet 4 ud af 5, den sidste blev uafgjort, i Champions League og er dermed ubesejret.

Sig til for SS.

kuszman
Førsteholdsspiller

« Svar #161: 10 Apr 2011, 22:48 »

Jeg vil også gerne lige sige, at jeg er i gang med take two af min tiki-taka-taktik, og denne gang prøver jeg med Barca. Det kører ikke helt på skinner, men der er super positive ting. Jeg havde tre fokusmål med min taktik inden.

1. Få Messi til at spille op til topniveau
2. Få styr på genpresset, så boldbesiddelsen ligger på +55%.
3. Rotér med succes

Jeg har fået Messi til at spille super super efter en lidt sløv sæsonstart - Nu har han blevet MOM i 5 kampe i træk og laver mål, assist som det passer ham.
Jeg har ikke nok boldbesiddelse i alle kampe, men jeg roterer fint. Dermed mangler jeg blot lidt boldbesiddelse, og så ser taktikken super ud.
Jeg har vundet 12 ud af 12 kampe i ligaen, og jeg har vundet 4 ud af 5, den sidste blev uafgjort, i Champions League og er dermed ubesejret.

Sig til for SS.

SS af messis statistik og indstillinger? Smiley

Zulue
Manager

« Svar #162: 10 Apr 2011, 23:10 »

Hey Kuszman.

Først min egen taktik, så I lige kan se, hvor Messi spiller på mit hold. Ved godt det er en lidt 'underlig' taktik, men hvis I har spørgsmål, kommer jeg også med svar der.

Her er først Messis profil, hvor der nederst er statistik. De mange mål og assist (ikke overdrevent mange, I know) er kommet på det seneste.

Her er indstillingerne.

cjensen94
Gæst

« Svar #163: 10 Apr 2011, 23:43 »

Hvordan kan det være at du ikke bruger Dani Alves på højrebacken? Og er det nok med en mand til at fylde højre side ud, eller trækker Messi derud af?

Zulue
Manager

« Svar #164: 11 Apr 2011, 00:07 »

Ja, altså Dani Alves spiller normalt på backen - Adriano gør det dog meget godt når Alves er væk (karantæne, haha)
Messi har jo en fuldstændig fri rolle, og jeg vil have ham til at søge derud, hvor der er plads. Og han starter som regel i højre side, men det er lidt unødvendigt, for jeg vil gerne have Alves med hver eneste gang, jeg er i angreb (ligesom i virkeligheden) - Messi skal ind i midten og styre spillet, sætte tempo, og når han har plads - sætte mand og afslutte. Jeg bytter også nogle gange om på Villa og Messi, hvis jeg ikke kan bryde modstanderens forsvar op. Han gør det fortrinligt som angriber og scorer på sine chancer.

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010