home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 205 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Tiki-taka
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint
Forfatter Emne: Tiki-taka  (Læst 62147 gange)
Footi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #180: 18 Maj 2011, 15:56 »

Er første og anden sæson ikke den samme? Datoerne er i hvert fald..

Arh.. man kan tilmed se, at den ene sæson er 10/11 og den anden er 11/12. Desuden er har han på det ene screenshot 99 point, mens han på det andet screenshot har 100?

Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #181: 19 Maj 2011, 00:06 »

Hvor fandt du den taktik du bruger, Hedengran?  Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #182: 19 Maj 2011, 09:21 »

Hvis du kigger tilbage i denne tråd, mener det er på side 3 eller 4. Så har vondra, lagt SS op over hvordan tatikken skal være og hvilke roller de  forskellige skal have.

Jeg har startet et nyt save, med midtjylland, hvor jeg prøver at indfører samme tatik..
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #183: 21 Maj 2011, 18:01 »

Efter 10 rædselskampe i 3. sæson med West Ham, læste jeg denne tråd, og wow det er sgu blevet bedre. Min midtbane er ekstrem dygtig til at aflevere, men har aldrig fået det til at fungere. Nu er jeg ubesejret i 5 kampe, deriblandt en 1-0 sejr over Chelsea og en 4-1 sejr over Arsenal. Tak for hjælpen Opstemt
Logged


arsenalgud
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #184: 29 Maj 2011, 23:35 »

Nu har jeg så også ligget og rodet med denne taktik, og der er meget få (men stadig markante ændringer). Det har resulteret i at jeg efter 31 runder har 82 pts (10 ned til Real). En målscore på 84-9 og Messi der har været fænomenal (overraskende når jeg tænker på mine tidligere erfaringer med ham) og lavet 42 mål i ligaen alene.. Boldbesiddelsen lægger omkring 60-65% hver gang og har været helt oppe at ramme 84% i en kamp.

Dog skal det nævnes at jeg allerede røg ud i ottendelsfinalen i CL da jeg dummede mig og sparede spillere i gruppen hvilket resulterede i en andenplads og så trak jeg United. De slog mig med samlet 3-2 og det blev så endestation.

Mit spørgsmål til jer er om i også oplever at have problemer med denne taktik når i møder udenlandske hold?
Logged

Barca!
Brøndby!
Arsenal!
PSG!

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #185: 29 Maj 2011, 23:42 »

Nu har jeg så også ligget og rodet med denne taktik, og der er meget få (men stadig markante ændringer). Det har resulteret i at jeg efter 31 runder har 82 pts (10 ned til Real). En målscore på 84-9 og Messi der har været fænomenal (overraskende når jeg tænker på mine tidligere erfaringer med ham) og lavet 42 mål i ligaen alene.. Boldbesiddelsen lægger omkring 60-65% hver gang og har været helt oppe at ramme 84% i en kamp.

Dog skal det nævnes at jeg allerede røg ud i ottendelsfinalen i CL da jeg dummede mig og sparede spillere i gruppen hvilket resulterede i en andenplads og så trak jeg United. De slog mig med samlet 3-2 og det blev så endestation.

Mit spørgsmål til jer er om i også oplever at have problemer med denne taktik når i møder udenlandske hold?

Det problem har jeg også haft... det er mega irriterende
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

arsenalgud
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #186: 29 Maj 2011, 23:59 »

Er første og anden sæson ikke den samme? Datoerne er i hvert fald..

Han har jo taget de 2 screenshot samme dag i spillet. Han har jo været inde i ligahistorie og vist de 2 forskellige sæsoner.
Logged

Barca!
Brøndby!
Arsenal!
PSG!

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #187: 30 Maj 2011, 13:40 »

Nu har jeg så også ligget og rodet med denne taktik, og der er meget få (men stadig markante ændringer). Det har resulteret i at jeg efter 31 runder har 82 pts (10 ned til Real). En målscore på 84-9 og Messi der har været fænomenal (overraskende når jeg tænker på mine tidligere erfaringer med ham) og lavet 42 mål i ligaen alene.. Boldbesiddelsen lægger omkring 60-65% hver gang og har været helt oppe at ramme 84% i en kamp.

Dog skal det nævnes at jeg allerede røg ud i ottendelsfinalen i CL da jeg dummede mig og sparede spillere i gruppen hvilket resulterede i en andenplads og så trak jeg United. De slog mig med samlet 3-2 og det blev så endestation.

Mit spørgsmål til jer er om i også oplever at have problemer med denne taktik når i møder udenlandske hold?

Jeg må indrømme jeg ikke har haft det problem. Jeg glider rimelig nemt over andre hold. Men jeg har tilgengæld store problemer med Real M. jeg har efter 2 sæsoner, stadig ikke vundet over dem, hvilket jeg er ved at gå ud af mit gode skind over. Men Inter, Man U osv. har jeg ingen problemer med.
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #188: 30 Maj 2011, 13:41 »

Han har jo taget de 2 screenshot samme dag i spillet. Han har jo været inde i ligahistorie og vist de 2 forskellige sæsoner.


Lige præcis.
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #189: 30 Maj 2011, 14:04 »

Problemet mod store hold har jeg også haft, men fandt en løsning der ihvertfald virkede for mit Real Madrid hold.
Hvis du f.eks. spiller med Barcelona eller Real Madrid er du jo i Spanien et af de to største hold. De andre hold vil derfor pakke sig mere sammen og være afventede i defensiven. Derfor bliver du heller ikke presset i samme grad som du gør mod store hold, hvorfor det er nemmere at holde pasningsspillet kørende i et langsomt tempo.
Større hold i f.eks. Europa har ikke samme respekt for dit hold som et af de små hold i Spanien har. De vil ofte komme mere offensivt anstillet og presse dig højere på banen. Hvis du spiller i for langsomt tempo taber du til det høje pres du dine spillere ikke kan nå at skille sig af med bolden. Her fandt jeg ud af at det hjalp at sætte tempoet noget højere end det lave tempo du normalt kører med i tiki-taka. Det høje tempo gør at din spillere hurtigere skiller sig af med bolden og spiller sig ud af presset. Så et højt tempo mod de store hold i f.eks. Champions League eller bare normalt i ligaen hjalp virkelig på mit Real Madrid hold.
I de første tre sæsoner har jeg vundet Champions League to gange, og tabt i finalen en gang. Så det hjalp ihvertfald mod de store hold i Europa for mig Smiley
Logged

arsenalgud
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #190: 30 Maj 2011, 20:30 »

Problemet mod store hold har jeg også haft, men fandt en løsning der ihvertfald virkede for mit Real Madrid hold.
Hvis du f.eks. spiller med Barcelona eller Real Madrid er du jo i Spanien et af de to største hold. De andre hold vil derfor pakke sig mere sammen og være afventede i defensiven. Derfor bliver du heller ikke presset i samme grad som du gør mod store hold, hvorfor det er nemmere at holde pasningsspillet kørende i et langsomt tempo.
Større hold i f.eks. Europa har ikke samme respekt for dit hold som et af de små hold i Spanien har. De vil ofte komme mere offensivt anstillet og presse dig højere på banen. Hvis du spiller i for langsomt tempo taber du til det høje pres du dine spillere ikke kan nå at skille sig af med bolden. Her fandt jeg ud af at det hjalp at sætte tempoet noget højere end det lave tempo du normalt kører med i tiki-taka. Det høje tempo gør at din spillere hurtigere skiller sig af med bolden og spiller sig ud af presset. Så et højt tempo mod de store hold i f.eks. Champions League eller bare normalt i ligaen hjalp virkelig på mit Real Madrid hold.
I de første tre sæsoner har jeg vundet Champions League to gange, og tabt i finalen en gang. Så det hjalp ihvertfald mod de store hold i Europa for mig Smiley

Det lyder ikke helt dumt.. Skal dog nævnes at problemet for mig er manglende stabilitet i Europa.. 1. runde slår jeg Milan 5-1 hvorefter jeg taber 1-0 til Schalke.. Men jeg vil da lige prøve at se ad og så vende tilbage..
Logged

Barca!
Brøndby!
Arsenal!
PSG!

bennojensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #191: 05 Jun 2011, 20:09 »

Jeg har lavet min egen version af den. Den dur bår' !

Uploader senere nogle billeder !
Logged

Fc United of Manchester

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #192: 06 Jun 2011, 14:00 »

Arh.. man kan tilmed se, at den ene sæson er 10/11 og den anden er 11/12. Desuden er har han på det ene screenshot 99 point, mens han på det andet screenshot har 100?


Det er min fejl, jeg stenede bare lige  Grin
Logged

bennojensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #193: 07 Jun 2011, 23:48 »

http://www.youtube.com/v/NDsGMt0M4vc

Det er sådan vi skal bygge taktikken efter... nemmere sagt end gjort..
Logged

Fc United of Manchester

arsenalgud
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #194: 10 Jun 2011, 14:29 »

Så har jeg efter 6 sæsoner netop fejret mit 6. mesterskab i træk, samt vundet cl for anden gang. Jeg skiftede om til 4-2-3-1, men beholdte basics fra den anden opstilling.. Det er gået langt over forventning og i denne sæson fejede jeg al modstand væk. 36 sejre og 2 uafgjorte i ligaen, samt en 9-0 sejr over City med Guardiola i spidsen!
Hvad kan jeg mere sige end: Tiki Taka <3!
Logged

Barca!
Brøndby!
Arsenal!
PSG!

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010