home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Tiki-taka
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Tiki-taka  (Læst 62862 gange)
-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #135: 16 Mar 2011, 20:05 »

Det er da også fair nok at man hellere vil downloade, min pointe er bare at nu tager det ikke voldsomt lang tid at få sat taktikken sammen hvis man ser på alle de råd der er givet herinde, og personligt synes jeg det er sjovere at have succes med en taktik man selv har lavet. Det er jo en smagssag selvfølgelig, men man burde give det et forsøg i det mindste Smiley men for at svare på spørgsmålet omkring en uploaded taktik, så lagde jeg min tiki-taka taktik op tidligere i tråden. Mener det var på side 3 eller 4.. kan ikke huske det.
Logged

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #136: 16 Mar 2011, 20:09 »

Jeg har selv forsøgt mig med at lave sådan en taktik her, med inspiration herinde fra har jeg også fået det gjort, og har nu netop færdigspillet 1 sæson med Barcelona. Jeg sluttede 2'er i ligaen, hvor jeg smed det væk i sidste spillerunde, jeg sluttede 2'er i Champions League og jeg røg ud i semifinalen i Copa del Rey. Skidt at jeg ikke vindet et eneste trofæ, men spillede til tider fantastik fodbold! Svagheden var dog, at jeg havde svært ved at lave mange mål, og med en Messi, Xavi og Iniesta ude på samme tid, ja så kneb det lidt.
Logged

Arsenal <3

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #137: 18 Mar 2011, 23:07 »

Hej

Har fuldt jeres lille/store projekt i et stykke tid og det er resulteret i at jeg selv har prøvet mig frem.. og synes den er ved at være der..

så her er lidt info om min Tiki-taka Taktik.

Har valgt at bruge en 4-2-3-1 i steder for en 4-3-3.

forsvaret består af mine backs som er sat til at være wingbacks og Forsvar og de 2 centrale er normale central forsvarer
hvor kreativ frihed er sat til lidt.

min midtbane består af Dyb og avanceret playmaker den dybe er på support og så er langskud sat til nogle gange samt Korte afleveringer, min avanceret playmaker er sat til angreb, løb med bold og Langskud til Nogle gange og korte afleveringer.

så er det de 2 "fløje" som er sat til Inderst angriber, Support, Korte afleveringer, Løb med bold, langskud og Indlæg er sat til Noglegange.
så er der også min offensive midtbanespiller som er sat til support og med korte afleveringer, og til sidst min angriber som er skapretter.

SS over nogle kampe og taktik.

http://img291.imageshack.us/f/realsociedad.jpg/

http://img215.imageshack.us/f/realsociedad2.jpg/

http://img218.imageshack.us/i/realsociedad3.jpg
« Seneste Redigering: 18 Mar 2011, 23:14 af szukizek » Logged


hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #138: 19 Mar 2011, 12:56 »

Har lige prøvet din taktik af szukizek, og den er ikke dårlig. Man har al spillet og ens forsvar laver sjældent de kæmpe fejl som de førhen har gjort for mig. Indtil videre er taktikken helt klart godkendt  Thumbs Up
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #139: 21 Mar 2011, 22:01 »

Noget sted hvor man kan se hvor meget boldbesiddelse Barcelona har haft i gennemsnit over hele sæsonen?
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #140: 26 Mar 2011, 18:25 »

Angående Barcelonas boldbesiddelse så postede Vondracek tidligere i tråden, en side hvor gennemsnittet af deres boldbesiddelse var talt op Smiley

Hvis der stadig er folk der ligesom jeg selv prøver at implementere taktikken så faldt jeg over en rigtig god artikel inde på Sigames officielle forum. Har selv fået lidt inspiration derfra, og det jeg ikke selv kunne få til at lykkes, lykkes lige pludseligt lidt bedre efter jeg læste denne artikkel: http://community.sigames.com/showthread.php/259190-Total-Football-Tic-Tac-Magick

Artiklen er lang, men den har mange gode ideer og tips til hvordan tiki-taka bedst skal spilles Smiley (og et download til dem der vil det)
Logged

Hilde
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #141: 27 Mar 2011, 21:15 »

Hej RVM. Har (tror jeg nok) fulgt dine anvisninger i et real madrid save. Har dog kun spillet 1 kamp (mod Castilla). Jeg tabte 2-3 efter at have ført 2 - 0. AAAARRRGGGHHH!!! Snak om forhåndelse! Uff.   
Logged

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #142: 28 Mar 2011, 18:23 »

Haha ja det er ikke lige frem det fedeste resultat Wink Men tror nu nok at det kan virke for dig, havde ihvertfald godt med succes i Real Madrid Smiley

Efter at have læst den artikel jeg postede samt andre artikler omkring tiki-taka har jeg ændret størstedelen af den måde jeg spillede på før, og synes selv den virker til at være mere effektiv end nogensinde før. Kan sagtens lægge den op samt et par nye anvisninger men skal lige teste den et par sæsoner endnu. Grunden til dette er at jeg pt. spiller med et hold fra Championsship i England og har derfor ikke de optimale spillere til at udføre taktikken, men de gør det faktisk udmærket. Vil dog gerne vente med at uploade den indtil jeg har fået testet den med et hold der er designet til at spille tiki-taka Smiley

Men bare klø på med taktikken, det skal nok lykkes Hilde Thumbs Up
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Tiki-taka
« Svar #143: 28 Mar 2011, 18:35 »

er der et link til download af taktikken? Synes ikke jeg kunne finde et i de 10 sider
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #144: 28 Mar 2011, 18:50 »

er der et link til download af taktikken? Synes ikke jeg kunne finde et i de 10 sider

S. 4 midt på ligger min gamle taktik Smiley

Som sagt er jeg stadig igang med at udvikle en ny og mere effektiv udgave, og vil da ikke udelukke at jeg smider den op på et tidspunkt hvis den bliver den succes jeg håber på.
Ellers synes jeg da bare i skulle forsøge jer med at lave taktikken selv, det føles super fedt når det virker Smiley
Logged

Hilde
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #145: 28 Mar 2011, 20:40 »

Til RVM-

Jeg har dog kun spillet to træningskampe. Mod Mons fra Belgien og Aston Villa. 3-0 over Mons og 1-0 over Aston Villa på et selvmål i det 91. minut. Men fuldstændig overlegen i boldbesiddelse og høj % i afleveringer. Især mod Aston Villa var mine afsluttere særdeles uskarpe. 15 skud mod mål = ingen indenfor målrammen. Øvs!
Logged

Livets mening: At lære og at have det sjovt!

Gungner
Gæst
 
Sv: Tiki-taka
« Svar #146: 29 Mar 2011, 21:09 »

Prøvede taktikken af i en liga-kamp med Chelsea mod West Bromwich hjemme.
Dominerede dem fuldstændig i 90 minutter, men vandt "kun" 1-0. Så det er vel godkendt.
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #147: 29 Mar 2011, 21:14 »

Jeg synes problemet ved disse "Tika-Taka" tit er at spillerne spiller bolden rundt og det vil de gøre over det hele på banen, ligesom Gungner siger vinder han kun 1-0, det var et problem jeg også havde meget af i mit Luton save, jeg kunne have over 80% og stadig kun vinde med et til to mål.
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tiki-taka
« Svar #148: 30 Mar 2011, 09:58 »

Man kan vel sige at så længe du vinder er det vel godt nok? Wink
En mulighed kunne evt. være at sætte tempoet op på første hak af hurtigt og time wasting ned på sjældent. Efter at have læst den artikel jeg smed op, har jeg prøvet og eksperimentere lidt mere med det.
Hvis du spiller med lavt tempo og lavt tidspille vil dine spillere bruge længere tid på at få bolden op ad banen fordi de er mere fokuserede på at holde bolden i egne rækker og så langsomt arbejde sig op ad. Hvis du så sætter dit tempo højt og time wasting lavt vil deres fokus være på at få flyttet bolden hurtigere op, altså en mere aggressiv form for tiki-taka. Det kan være en fordel at ændre på disse to faktorer i løbet af kampen alt efter om du vil holde på bolden eller du vil frem mod mål. Smiley
Jeg er begyndt på dette og det virker virkelig godt for mig. Som sagt er det ikke mig selv der har fundet på dette, men fra artiklen omkring tiki-taka på forrige side.
Logged

jallerpapie
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tiki-taka
« Svar #149: 30 Mar 2011, 14:42 »

hej allesammen, nu har jeg også prøvet at skifte min spillestil med fck til noget der ligner Tiki Taka, men vil lige sige at jeg de sidste 2,5 sæsoner har spillet på at være meget boldbesiddende, så det er ikke svært for mine spillere at venne sig til den "nye" spillestil...
tænkte mit FCK hold ville være ideældt til spillestilen, og efter første kamp fik jeg allerede lys i øjenen da jeg så hvordan taktikken virkede Smiley

- se selv dette fremragende eksempel Peace

<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/AzAji4PCpYk?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/AzAji4PCpYk?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>

i skal se efter mål nummer 1 (kunne ikke nøjes med at oploade målet, da det fremragende forarbejde ved mål nummer 2 så ikke kom med Smiley

desværre har jeg ikke kunne uploade guffet, men mål nummer 1 er efter 10 minutters spil hvorefter mål nummer 2 skabes på højt pres og scores efter 11 minutter Peace
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010