Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 20:57:08
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
I går
kl. 19:25:04
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
I går
kl. 12:34:09
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
I går
kl. 11:47:30
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
Antal Registrerede Brugere:
23486
0 Brugere, 639 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
shriramserenity
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2011
Kategori: Blogs
The New Saints - Challenge #11
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Kan du godt lide måden jeg opdaterer min blog på?
Ja, elsker korte opdateringer, og krydderiet med en video er super.
15 (60%)
Kan godt lide korte updates, men er ligeglad med videoen.
5 (20%)
Synes du skriver kedeligt, men videoerne gør det lidt bedre.
1 (4%)
Videoer fra kampe i FM er latterlige og ubrugelige. Og så synes jeg der mangler noget grafik
3 (12%)
Det hele er bare noget møg, og fisk lugter af.... fisk?!?
1 (4%)
Antal Stemmer: 25
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
...
15
Forfatter
Emne: The New Saints - Challenge #11 (Læst 45699 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
Sv: The New Saints - Challenge #11
«
Svar #45:
21 Dec 2010, 12:13 »
Her kommer så en update. Uden billede, uden glæde. For sandheden er den, at jeg måtte sande, at jeg i denne sæson må nøjes med kampe i de hjemlige turneringer. Lodtrækningen i Champions League kvalifikationen parrede os med de polske mestre fra Wisla Krakow, og efter 0-0 i Polen, led vi et forsmædeligt 0-1 nederlag hjemme på Park Hall Stadium.
Det betyder INGEN europæiske koefficient-point, ingen penge, no nothing
´Derimod betyder det, masser af mere eller mindre "ligegyldige" kampe i en hel sæson, kampe som egentlig bare skal overståes pga. min overlegenhed i den hjemlige liga.
Det betød også farvel til en dyr lejesvend som jeg havde hevet til klubben fra Rangers for at øge min chancer for at nå i CL gruppespillet. Men nu hvor vi er ude, er der ingen grund til at have den udgift rendende.
Det betyder samtidigt formentlig en kæmpe økonomisk røvfuld. Jeg vil gætte på et underskud på omkring £1M på året, hvis vi ser bort fra udgifterne til forbedrede trænings- og ungdomsfaciliteter. Dermed kan vi risikere at forvandle de omkring £4M der er på bundlinjen lige nu, til et minus. Ikke en rar tanke.
Positivt er det så, at det skyldes investeringerne i de omtalte faciliteter, som beløber sig til en stor del af bundlinjen.
Lige nu skal jeg dog lige tage mig sammen for at kunne bruge tid på at køre sådan en lidt "walkover" sæson igennem
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #46:
29 Dec 2010, 15:16 »
Tid til en update. Og denne gang en af de lidt sjovere. For selvom det var en lidt underlig sæson, uden europæiske kampe i hele efteråret, og vi især i starten sled en del med resultaterne, lykkedes det os alligevel til sidst at stå med to pokaler som bevis på en god sæson.
Mesterskabet var det primære trofæ vi gik efter, og som vi, trods de indledende problemer, endte med at vinde med et forspring på 18 point til Port Talbot. Tre dage efter den sidste ligakamp, kunne vi sætte prikken over det berømte i, da vi slog Newtown 4-1 i Welsh Cup finalen.
Der er egentligt ikke så meget at sige ellers til sæsonen. Efter det meget skuffende exit i Champions League kvalen, var det en sæson der bare skulle overstås, og som kun kunne ende på et acceptabelt niveau, hvis mesterskabet kom i hus.
Sæsonens topscorer, både i ligaen og overall, blev Thomas Short der igen bevidste sin vigtighed for holdet. Ikke bare med sine mål, men hans karaktersnit slog også klubrekorden med et snit på 7,57 i 35 kampe. Imponerende.
Nu er det så tid til at tage revanche i den kommende sæson. Forhåbentlig kan vi bringe friske ansigter til truppen, specielt på permanente kontrakter, noget der fejlede sidste sæson, hvor det kun blev til et enkelt indkøb på permanent kontrakt, mens hele fem loanees blev hentet.
Vi ser heldigvis ud til at blive seedet i kvalen til Champions League, hvilket gerne skulle gøre vejen nemmere. Nu må vi se
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #47:
29 Dec 2010, 21:57 »
Succes i Champions League var det alt overskyggende mål før sæsonen. Med fem nye spillere i truppen (bl.a. to lejesvende), startede vi vores europæiske færd med at møde litauiske FBK Kaunas i Champions League Mesterholds kvalifiktion 2. runde. Med en komfortabel samlet sejr på 8-3, stod vi herefter klar til møde med de montenigrinske mestre fra Rudar Pljevlja. Her blev det noget mere spændende, men med to 1-0 sejre, hev vi billetten i land til playoff runderne og det afgørende trin mod gruppespillet i det forjættede Champions League land.
Lodtrækningen var ikke god ved os og gav os de kroatiske mestre fra NK Dinamo. Vi startede igen på udebane, og trods en kroatisk lynstart med mål allerede efter fire minutter, formåede vi alligevel at hive 2-2 i land, da Harry Brown tordnede et frispark i kassen i overtiden. Dermed var alt mere eller mindre åbent til returkampen.
Som det dog desværre har vist sig over de seneste sæsoner, så har vi desværre problemer når vi har sikret os et godt udgangspunkt på udebane i den første kamp, typisk mod et på papiret bedre hold, og så skal gøre arbejdet færdigt hjemme.
Det hele startede fornuftigt, men i løbet af 12 minutter, fra det 28. til det 40. minut i 1. halvleg, fik kroaterne bragt sig på 3-0 og det så pludseligt temmelig umuligt ud. Vi fik dog reduceret lige før pausen, og da Owusu-Ansah reducerede til 2-3 kort inde i 2. halvleg, så det pludseligt ikke helt umuligt ud.
Desværre satte kroaternes Miro Katic knapt ti minutter senere deres fjerde mål i rusen, da han scorede måske turneringens bedste mål indtil videre på et brag af et langskud. Dermed skulle vi igen score tre mål på godt en halv time og den opgave magtede vi (naturligvis) ikke.
Dermed må vi igen tage til takke med Europa League gruppespillet.
«
Seneste Redigering: 29 Dec 2010, 22:01 af KongFjong
»
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #48:
30 Dec 2010, 21:02 »
Ka' det paneres!? Nej, TNS kan ikke paneres! Og dog... Urørlige er vi ikke. Måske på hjemlig grund, men i Europa ser det altså noget anderledes ud.
Hvad der lignede en fornuftig lodtrækning til Europa League gruppespillet, der parrede os med italienske Palermo, spanske Malaga og østrigske SK Rapid Wien, er startet dårligere end man kunne have håbet. At vi tabte hjemme til italienerne i den første kamp er måske ikke overraskende, men at vi så så dårlige ud i første halvleg var skræmmende. Nederlaget på 0-3 var ikke imponerende, og især forsvaret skal oppe sig hvis vi vil være mere end prügelknape.
I den anden kamp ude mod Rapid Wien gik det ciffermæssigt og spillemæssigt bedre, men 0-1 nederlaget betyder at vi endnu ikke har scoret og selvom forsvaret så en anelse bedre ud, så var det altså også mod en svagere modstander og ret beset burde vi have fået ihf. et point i den kamp.
Nu er vi i stedet for sat lidt bagud i forhold til de andre hold der alle har prøvet at vinde. Der skal nok ske lidt mirakler hvis vi skal videre, men vi kunne også godt bruge mindst en sejr og en uafgjort for at få mere end de to point til UEFAs koefficientliste som vi er garanteret med deltagelsen i gruppespillet i Europa League.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #49:
31 Dec 2010, 10:51 »
Det er virkeligt mærkeligt. Ikke at vi er suveræne i de hjemlige turneringer, heller ikke at vi har problemer i Europa League. Men at forskellen på succesraten er så stor, er virkeligt en gåde for undertegnede.
For fjerde kamp i træk formåede vi ikke at score, da vi besøgte Malaga i Europa League gruppespillet. Dermed står vi dels uden chance for videre avancement efter fire runder, men vi står også med en målscore på 0-9 og et spil der til tider skaber åbne chancer, men hvor skarpheden i front er væk, og hvor katastrofale fejl i forsvaret koster dyrt. Senest eksemplificeret ved to tåbelige straffespark på Malaga. Dermed lukkede vi igen tre mål ind på under et kvarter, noget der også skete mod NK Dinamo i Champions League kvalifikationen.
Ingen tvivl om at Malaga er et bedre hold end os, på alle pladser, men at vi lader os udstille så let, er dybt frustrerende. Specielt når man så fem dage senere, formår at save Bala over i den hjemlige Loosemores Cup på udebane med svimlende 10-2. Så bliver man en anelse irriteret....
Oh well, vi må jo trøste os med, at vi får noget europæisk rutine og samtidig er så dominerende hjemme at vi kan forsætte med at indhente den rutine.
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #50:
31 Dec 2010, 11:01 »
Lyder til at du har lidt problemer i de europæiske kampe. Må man høre hvad du siger til dine spillere inden kampen - altså før kampen til pressekonferencen ?
Har nemlig selv stået i samme position med OB, hvor jeg altid virkede positiv før kampene. Men efter fem nederlag i træk, prøvede jeg en ny strategi hvor jeg valgte ikke at have de store forventninger til dem, hvilket resulterede i en flot sejr i den sidste kamp.
Hvorfor det er sådan ved jeg faktisk ikke helt endnu. Ved ikke om det er fordi man kommer fra en liga med et lille ry (den danske har 2½ stjerner) og skal spille i en stor turnering (EL har 4 stjerner)
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #51:
31 Dec 2010, 11:06 »
Hey du har måske en god pointe der. Man lægger måske for mange forventninger over på sine spillere, så hvem ved
Det tip vil jeg ihf. prøve
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #52:
01 Jan 2011, 21:04 »
Denne update kommer til at stå i nederlagets tegn. Ikke fordi vi har lidt nederlag på nederlag siden sidst, men fordi vi efter seks gruppekampe i EL måtte konstatere, at et point på udebane mod Palermo var hvad det kunne blive til i denne omgang. Det så faktisk ud til, at Guldbrands råd til håndtering af pressekonferencerne gav øjeblikkelig gevinst da vi, ret heldigt dog, hentede 1-1 på Sicilien mod Palermo. Desværre viste det sig efterfølgende ikke at være en decideret mirakelkur, da vi tabte skuffende 0-2 hjemme til Rapid Wien. Jeg tænker nu, om jeg stirrede mig lidt blind på det råd, og glemte at holde øje med om medier og odds forudsagde en mere lige kamp end som så, for så er det ikke sikkert at Guldbrands råd fungerer ihf
Det endte ihf. med at temmelig sikkert exit med sølle et point i seks kampe og en målscore på "flotte" 1-12
Farvel og tak for denne gang, men er allerede spænd på, om vi næste sæson kan bruge Guldbrands råd, til at komme i CL gruppespillet måske
Derudover så har vi netop lidt sæsonens første nederlag i ligaen, da vi spillede virkeligt elendigt hjemme i den udsatte kamp mod Afan Lido, der i denne sæson har præsteret over evne, hvilket de måske nok også gjorde i denne kamp. Det er dog ingen undskyldning for den fornærmende ringe indsat holdet leverede på dagen.
Vi fører dog stadig ligaen med ni point efter 19 ud af de 32 kampe, så meget skal endnu gå galt og da vi har ligaens stærkeste OG bredeste trup, tillader jeg mig arrogant at afvise, at det går så galt
vevest7
Reserveholdsspiller
«
Svar #53:
01 Jan 2011, 21:31 »
Det må da også være tilfredsstillende, at du får lidt penge ind fra Europa League eller hvad?
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #54:
01 Jan 2011, 23:06 »
Ja bestemt. Men det er bare ikke så mange som man får i CL jo, og når man så vælger at investere lidt ekstra i en enkelt spiller som jeg har gjort i sommervinduet, så kan man pludseligt ikke forbedre trænings- og ungdomsfaciliteter som man ellers havde aftalt med ledelsen
Alfster
Blogmester
«
Svar #55:
03 Jan 2011, 10:13 »
Fedt hold og en super blog. Fulgte også med i dine tidligere blogs. Har selv haft en spil med Airbus hvor TNS var piv skarpe..
Vandt du ikke CHL med dem i dit tidligere spil, eller husker jeg forkert??
Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #56:
03 Jan 2011, 11:04 »
Hey og tak
Det er helt sikkert en klar fordel at starte ud med TNS. Det var godt nok ikke den primære grund til at starte med den helt tilbage i FM2005, men mere deres daværende navn: Total Network Solutions. At de så var overlegne var bestemt ikke diskvalificerende dog
Jeg vandt ikke CL, men kom til semifinalen hvor West Ham dog desværre stod i vejen. Kan faktisk ikke huske om det var det var i mit første spil med dem eller hvornår det var, men slog bl.a. Valencia ud undervejs
Frederikbjerg
Landsholdsspiller
«
Svar #57:
03 Jan 2011, 12:05 »
Er først begyndt at følge med nu, da jeg først lige har set den..
Men hvilken fantastisk blog.. Glæder mig allerede til næste update!
If you can't join them, beat them.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #58:
03 Jan 2011, 13:56 »
Vielen dank
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #59:
03 Jan 2011, 20:19 »
For syvende år i træk, kunne vi lade os kåre som mestre og denne gang allerede med seks kampe tilbage af turneringen. Med en 3-0 sejr ude over nr. 2 Carmarthen, beseglede vi vores position som den alt dominerende magtfaktor i walisisk klubfodbold. Ikke alene var det syvende mesterskab i streg, og 8. i mine 10 sæsoner i klubben, det er også sket i en usædvanlig overbevisende stil, med kun et nederlag og tre uafgjorte i de hidtidige 26 kampe og en målscore på 64-14.
Bortset fra runde 2 og 3, har vi ligget nr. 1 hele vejen igennem og vi har i år vist, at vi har en usædvanlig bred trup i forhold til tidligere, hvor de europæiske kampe har kostet mere pointmæssigt, end tilfældet altså har være ti år.
Samtidig er vi stadig med i de to pokalturneringer hvilket også er mod sædvane, da vi som regel bliver tidligt slået ud i en af dem. Men også har vi vist vores bredde, ved i forholdsvis sikker stil at kvalificere os til finalen i Loosemores Cup (bl.a. 12-3 samlet over Bala i semifinalen) og semifinalen i Welsh Cup (tre sejre uden at lukke mål ind). Welsh Cup er i øvrigt en turnering vi også har sat os rimeligt tungt på, ved at være tredobbelte forsvarende mestre og med 18 kampe i træk i turneringen uden nederlag.
Til slut i denne update vil jeg bare lige smide et screenshot der viser hvordan det nogle gange går lidt galt i FM. Efter sejren over Carmarthen i 7. sidste spillerunde hvor vi sikrede os mesterskabet, stiller en journalist til et pressemøde følgende spørgsmål:
http://www.martinhjort.net/TNSblog2011/2018-2019/TNSPressConferenceCloseRun.png
Æææhh what?!
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
...
15
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »