home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 217 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The New Saints - Challenge #11
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Kan du godt lide måden jeg opdaterer min blog på?
Ja, elsker korte opdateringer, og krydderiet med en video er super.
- 15 (60%)
Kan godt lide korte updates, men er ligeglad med videoen.
- 5 (20%)
Synes du skriver kedeligt, men videoerne gør det lidt bedre.
- 1 (4%)
Videoer fra kampe i FM er latterlige og ubrugelige. Og så synes jeg der mangler noget grafik
- 3 (12%)
Det hele er bare noget møg, og fisk lugter af.... fisk?!?
- 1 (4%)
Antal Stemmer: 25

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The New Saints - Challenge #11  (Læst 41686 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
The New Saints - Challenge #11
« : 12 Nov 2010, 23:29 »

Et nyt spil, et nyt save og en ny klub... Hov vent, nej. Noget passer ikke. Et nyt spil? Ja, FM2011. Et nyt save? Ja, hvordan skulle man ellers spille? En ny klub? Hov, næ! Slubbert er du Mr. Jakel.

Jaja, jeg ved det. Det er hverken særligt originalt, opfindsomt eller noget andet, men det er sæson nr. 717 af Vil med Dans jo heller ikke, og alligevel kører det nu igen og alligevel har de mange seere. Så noget behøver jo ikke være originalt for at være en succes vel?

Så... Hvor lidt overraskende det end er, så tager jeg endnu en tørn med walisiske The New Saints. Tidligere kendt som Total Network Solutions, hvilket var hovedårsagen til, at jeg overhovedet faldt i gryden som spæd FM2005-spiller. En klub med så aparte et navn, skulle man da næsten prøve at spille med.

Her sidder man så. Seks versioner senere, seks år ældre og ja, har lige vendt tallet 30 i mit livs årsbog og har brug for noget jeg kan genkende mere end nogensinde før... Og det blev The New Saints, eller TNS om man vil.

Så følg med i mit spændende eventyr. For med introduktionen af Dynamic League Reputation, er muligheden der nu endelig, for at gøre TNS til en europæisk stormagt. Det kræver lige dele tålmodighed, taktisk snilde og transferflair. Og lad det være sagt med det samme: Det bliver ikke rendyrket LLM. Hvad fanden, så stor tålmodighed har jeg sgu heller ikke... Livet er vel nærmest allerede slut når man runder de 30 eller hvordan er det nu det er? Opstemt

Velkommen til Smiley

==============================

Hele bloggen kan i øvrigt læses her
« Seneste Redigering: 12 Maj 2011, 20:11 af KongFjong » Logged

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #1: 12 Nov 2010, 23:47 »

Efter introen er jeg meget fanget af den måde du skriver på, men lad os nu se om du kan blive ved med af fange mig! Wink
KIU! Peace
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #2: 12 Nov 2010, 23:55 »

Efter introen er jeg meget fanget af den måde du skriver på, men lad os nu se om du kan blive ved med af fange mig! Wink
KIU! Peace

Jeg skal gøre mit bedste Smiley
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #3: 13 Nov 2010, 00:06 »

Enig, fed intro. Fængende Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #4: 13 Nov 2010, 08:35 »

Tak Opstemt
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #5: 13 Nov 2010, 11:32 »

Ja, jeg kan lige så godt indrømme det... Første sæson er allerede overstået. Uha ja, det var noget af en afsløring. Hvorfor har han så ikke opdateret os spørger du måske? Af samme årsag som hvorfor Gud kun skulle bruge syv dage på at skabe jorden, når vi alle ved at mænd ikke kan multitaske... Med andre ord: Jeg ved det ikke.

Hvor om alting er (hvem fanden fandt på det lorte udtryk?), så er det altså her vi er. En sæson er gået, nogle vil sige spildt. Det kan ihf. sagtens diskuteres om ikke vi burde have fået mere ud af sæsonen.

Ikke et eneste trofæ blev det til og sjældent har en klub af TNS' størrelse, set i walisisk perspektiv, spillet så ustabilt over en hel sæson. Godt nok havde jeg ikke forventet at kunne stryge igennem ligaen, jeg skulle jo lige lære holdet at kende, og de skulle lære mig at kende, men når man kigger på resultaterne  blander der sig lige dele stribe af kampe uden nederlag efterfulgt af lige så lange striber af kampe uden sejr.

Derfor kunne det heller ikke undre, at vi endte som nr. to, seks point efter det overraskende mesterhold Newtown. Newtown som vi mødte i den sidste spillerunde, og faktisk kunne have snuppet mesterskabet fra, omend det havde krævet en sejr på tre mål.

Heller ikke i de to pokalturneringer, Welsh Cup og FAW League Cup, blev nogen positiv oplevelse for os. Begge turneringer forlod vi efter kun en kamp. Så skulle man tro, at vi havde en fordel når vi kun havde en turnering at koncentrere os om, men det forholdt sig altså ikke sådan.

Derfor blev sæsonen også en kæmpe skuffelse for holdet og byen....
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #6: 13 Nov 2010, 11:47 »

Jeg har altid fulgt med i dine blogs om TNS! Og det vil jeg gøre igen! Jeg synes det er imponerende at du har kunnet holde lysten i så mange år! Smiley
Og det er fangende på den måde du skriver på! Jeg følger i hvert fald med! Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #7: 13 Nov 2010, 12:09 »

Tak. Jeg tror heller ikke jeg havde kunnet holde lysten, hvis ikke det havde været så sjovt i FM05. Det var tider, hvor man kunne hente totalt overratede irske, nordirske, walisiske og skotske spillere til næsten ingen penge og sælge dem videre for til sidst at ende op med at være i top 5 over verdens rigeste klubber Opstemt
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #8: 14 Nov 2010, 14:46 »


En ny sæson, nye muligheder. Og nye skuffelser.... Tidligt exit i Europa League. Endnu en 2. plads i ligaen og endnu engang exit i de to pokalturneringer inden finalen. Ja tak, vi kom da til semifinalen i Welsh Cup, og i betragtning af vores problemer i ligaen hvor vi undervejs var i fare for ikke at komme med i mesterskabsslutspil let (Top 6) overhovedet, er en 2. plads selvfølgelig også godkendt, men to sæsoner i streg, uden et eneste trofæ, var svært at acceptere for ledelsen.

Min overtalelseevner kom da også på en prøve hen over sommeren, hvor jeg formåede at overtale klubbens ledelser til at give mig chancen i endnu en sæson,til trods for den manglende succes. Heldigvis lod de sig overtale, så jeg også står i spidsen til næste sæson, men der er jeg nok også tvunget til at give klubben et trofæ, hvis ikke jeg vil ud i kulden.

På trods af indkøb af en del nye profiler til holdet, som Sean Kinsella (DM), Chris Anderson (M C), Derrick Williams (D C), Daniel Day (D L), Anthony Malbon (ST) og Albert Owusu-Ansah (M R), formåede vi altså ikke at vippe Airbus væk fra 1. pladsen. En lille hævn fik vi i sidste spillerunde, hvor vi slog de allerede kårede mestre på hjemmebane, men det var en ringe trøst.

En endnu bedre trøst var dog, at vi sluttede sæsonen af med kun ét nederlag i 14 ligakampe og kun to uafgjorte. Havde vi konverteret de to uafgjorte til sejre, havde vi snuppet pokalen, men det er teori og vi kan i det mindste glæde os over, at vi har vist at vi vil være favoritter til den kommende sæson.

Endnu mere positivt må det siges at være, at faktisk alle indkøb viste sig at være klare forstærkninger på holdet. Specielt Derrick Williams, den tidligere Aston Villa spiller, formåede at stabilisere det centrale forsvar, mens den unge venstreback Daniel Day (tidligere Tottenham) viste sig at have præcis det potentiale vi regnede med, da vi hentede ham.

Og også på midtbanen lykkedes det for Owusu-Ansah, Anderson og Kinsella at styrke os gevaldigt, mens Malbon i front også kom i gang sidst på sæsonen. Alt sammen tegn på, at fodbold-guden ikke helt har opgivet os, hvilket jo egentligt er ganske motiverende og inspirerende til den kommende sæson.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2010, 14:48 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #9: 14 Nov 2010, 14:50 »

Hvorfor kan jeg ikke selv bestemme størrelsen på mit billede?
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #10: 16 Nov 2010, 10:22 »


Oohhhh hvilken glæde. Hvilken fryd. Ja, hvilken.... mere fryd? Ja, ordene er knappe, måske fordi jeg bare ikke har et stort ordforråd, men også fordi sæsonen 2012/2013 endelig bød på succes til The New Saints.

Det kan da godt være, at vi tabte finalen i Welsh Cup, men i det mindste kom vi da til finalen. Så måtte vi godt nok se os slået af Newtown allerede i 2. runde af Loosemores Cup, men allerede i fjerdesidste spillerunde i Principality Building Society Welsh Premier League kunne vi lade os fejre som walisiske mestre for første gang i min tid i klubben og for første gang i tre sæsoner.

Det var ren forløsning, ja nogle vil sige udløsning. Så langt vil jeg nok ikke gå, nogle vil nok føle sig stødt eller noget andet politisk korrekt, men en lettelse det var det ihf.

Det var i det hele taget en god sæson. Som nævnt tidligere, nåede vi finalen i Welsh Cup, en turnering hvor vi tidligere kun havde nået 2. runde, hvilket i sig selv var en succes. Så gjorde det mindre, at vi røg ud af Europe League kvalifiktionen i 1. runde mod serbiske Metalac, som på forhånd var pæne favoritter og ikke var den bedste lodtrækning for os.

Men mesterskabet kom i hus, og det var det vigtigste. Nu skal vi igen prøve kræfter med den stærkeste klubturnering på planeten Jorden, Champions League. Hurra hurra hurra og fire poser skumbananer....
« Seneste Redigering: 16 Nov 2010, 13:08 af KongFjong » Logged

whale
Gæst
 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #11: 16 Nov 2010, 13:01 »

Hvorfor kan jeg ikke selv bestemme størrelsen på mit billede?

Der skal et mellemrum ind efter "img", så det ser sådan her ud:

Kode:
[img ]http://www.martinhjort.net/TNSblog2011/skuffelse.png[/img]
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #12: 16 Nov 2010, 13:08 »

Der skal et mellemrum ind efter "img", så det ser sådan her ud:

Kode:
[img ]http://www.martinhjort.net/TNSblog2011/skuffelse.png[/img]

Mange tak Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #13: 16 Nov 2010, 21:27 »


This is just great... To sæsoner med nedture, ustabilt spil og frustration er slut og afløst af stabilt spil, med flot spil krydret med fornuftigt forsvarsspil. Og så lige prikken over i'et: Succes i Europa.

Det kan godt være vi ikke kom i Champions League gruppespillet, men det ville også have været for meget på nuværende tidspunkt, men en plads i 3. kvalrunde for nationale mestre, hvor vi dog måtte se os slået ud af FC København, samt et møde med Palermo der også sendte os ud, gav os masser af europæisk rutine og nogle spændende kampe i Parken og på Sicilien.

Jaja, vi måtte igen sande, at pokalturneringer åbenbart ikke er vores stærke side. 1. runde i Loosemores Cup og 4. runde i Welsh Cup var hvad det kunne blive til, men så snuppede vi til gengæld mesterskabet i helt suveræn stil med et forspring på 21 point ned til nr. to Aberystwyth. Et mesterskab der reelt aldrig var i fare.

Den helt store profil blev nyindkøbte Thomas Short der sluttede på 20 ligamål og på den måde også slog klubrekorden. Derudover blev det til tre mål i pokalturneringerne mens han i alt blev noteret for 14 assists og et karaktersnit på 7.48.

Jeg kan desuden begynde at mærke, at det bliver sværere og sværere at finde spillere som man kan forstærke holdet med. Det er selvfølgelig umiddelbart en positiv ting, da det betyder at niveauet på holdet er hævet siden jeg kom til klubben. Problemet er dog bare, at da økonomien i klubben er dårlig, kan vi heller ikke gå ud over de britiske øer for at scoute. Vores rygte er heller ikke vanvittig højt, så vi sidder i en lille skruestik, hvor der enten skal et stort salg af en profil til at skaffe penge i kassen, eller mere succes i Europa end vi har haft i år, for at vi kan forsætte vores udvikling.
« Seneste Redigering: 16 Nov 2010, 21:52 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The New Saints - Challenge #11
« Svar #14: 16 Nov 2010, 21:52 »


DISCLAIMER: Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg faktisk er nået til at skulle i gang med min sjette sæson i klubben. Derfor kommer der her en hurtigt update på min femte sæson, for jeg vil meget gerne i gang med at kunne fortælle "live" om min færd. Som noget nyt, vil jeg i bunden af hvert indlæg angive min Addictedness Rating.

Sæson 2014/2015. To mesterskaber i træk skulle følges op af et tredje, og som altid er der pres på når man begynder at blive så suveræne, at alt andet end et mesterskab, vil blive betegnet som en fiasko. Som nævnt i sidste update, var det blevet et problem at finde spillere der kunne forstærke holdet, men i sommeren 2014 lykkedes det alligevel at finde lidt spillere, bl.a. vha. en alternativ transfermodel.

Vi fik endelig fat i en parent-klub, efter at ledelsen ellers havde afvist idéen for et års tid siden. Det blev skotske Aberdeen valget faldt på, hvilket egentligt er et rigtig godt valg som jeg ser det. Vi startede ud med at låne Courtney Husband der med sin fleksibilitet på midtbanen, gav os gode muligheder i vores klassiske 4-4-2.

Derudover blev det til yderligere tre spillere på lån. Mod mit princip endte jeg med at betale et beløb for at få lov til at låne disse spillere. Årsagen var dog klar: Selvom vi skulle betale deres løn, var den så lille, at jeg faktisk kunne spare lønkroner ved at hente dem ind og sælge andre spillere.

Samtidig blev det til to spillere på permanente kontrakter, bl.a. til højrekanten som var et af de svage punkter på holdet (sammen med den modsatte kant). I vinterens transfervindue blev det så til yderligere tre handler, som alle var unge talentfulde spillere, bl.a. en engelsk U190 landsholdsmålmand.

Vi var igen ganske suveræne i ligaen, denne gang dog "kun" med et forspring på 12 point til nr. to Bala. I Champions League kvalifikationen tabte vi uheldigt til cypriotiske Omonoia, hvorved vi desværre ikke fik samme succes som i sidste sæson.

I de hjemlige pokalturneringer blev det igen til skuffelser. Vi kopierede sidste sæsons "triumfer" med exit i 1. runde af Loosemores Cup og 4. runde i Welsh Cup. Det er satme svært at sige hvad pokker der går galt i de turneringer, men vinde dem kan jeg tilsyneladende ikke Smiley

Topscorer blev helt unge Rory Banfield som var en af føromtalte loanees (fra Bolton). Med 29 ligamål slog han Thomas Shorts klubrekord fra sidste sæson. Ingen cup-mål blev det til, til gengæld blev det til i alt 9 assists. Banfield startede i øvrigt sin TNS karriere med at sætte klubrekord for flest mål i en kamp, da han scorede fire mål i sin debut mod Newtown som blev slået 4-1...

Game time: 10 dage, 0 timer og 24 minutter
Addictedness rating: Remember to call your family and ask for more sick leave
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010