home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  0 Brugere, 840 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering  (Læst 47189 gange)
FC Midtjylland
Ynglingespiller

Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #30: 23 Nov 2010, 21:07 »

Det tager lang tid det her. I må ikke forvente noget lige rundt om hjørnet lige nu.

Alt er i advanced rules, for Nation Rules fungere bare ikke, så det er en mega lang trail and error proccess med 10000 test konstant efter hver lille ændring. Jeg har noget 150 backup filer.

Anyway med hensyn til det med nedrykker, så med mindre du "tvinger" spillet til at rykke mindre hold op, så vil den altid rykke lige så mange hold op som den rykker ned oven fra, der er en bestemt funktion der kan dette, Hvis i lyster kan jeg upload en fungerende Danmarksserie fil (uden alt det andet) så i kan se hvordan jeg har gjort det (dog kun med 12 nedrykker og ikke 14, da jeg ikke kan få cross-division playoff til at fungere tilfredsstillende).

Det med Fynsserien har jeg selvfølgelig overset. Det noget pis. Det danske ligasystem er så fucked og specielt som noget overhovedet kan være i forhold til resten af verdenen. DBU, SBU, FBU, JBU, KBU, LFBU, BBU er nogle vatnisse. Men jeg vil selvfølgelig lige kigge på det, men er bange for det ikke kan gøres præcis som i virkeligheden, heller ikke med advanced rules.

Det jeg mangler for at gøre det sådan noglelunde, er følgende: Alle klubber i Serie 2 Jylland, alle klubber i Serie 2 fyn, alle klubber i Serie 2 Sjælland.

Jeg har selv oprettet:
66 klubber med rigtig stadon og by
16 nye byer med rigtige koordinater.
47 stadions med rigtige byer og navne.
+ små ændringer hist og her i koordinater m.v.

Jeg har kigget på noget det andre har lavet, og selvom det er fint, er det ikke godt nok til mit projekt. Der skal være sat rigtige byer ind med rigtige koordinater, ellers går ideen med regionale ligaer ligesom fløjten.

Jeg vil rigtig gerne have en fil med en fungerende Danmarksserie, hvis du vil smide den op? Smiley

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #31: 23 Nov 2010, 22:12 »

Denne her skulle meget gerne fungere.

http://www.gratisupload.dk/download/52584/

FC Midtjylland
Ynglingespiller

« Svar #32: 23 Nov 2010, 22:13 »

I hvilken sti skal den lægges? Smiley

Mange Tak.

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #33: 23 Nov 2010, 22:14 »

Dokumenter/Sports Interactive/Football Manager 2011/Editor Data

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #34: 23 Nov 2010, 22:20 »

Dokumenter/Sports Interactive/Football Manager 2011/Editor Data

kan ikke finde mappen Editor Data

Tidligere: Baloo38

FC Midtjylland
Ynglingespiller

« Svar #35: 23 Nov 2010, 22:31 »

Der må være en fejl, for FCK spiller både i Danmarksserien og Superligaen.

Kega
Lilleputspiller
*

« Svar #36: 23 Nov 2010, 22:55 »

Serie 6, jo goddag mand økseskaft. Det er 1000-vis af nye klubber. Serie 6 i jylland er der bare nogle og 76 puljer !!!! Smiley Men det kunne være nice Opstemt

Anyway, "merge"-funktionen i editoren er vist ikke så fantastisk god, så jeg vil hellere ha' der ikke sættes nogen division på holdene Tro mig bare at oprette 66 klubber som jeg har gjort det har taget mig langtid nok med søgning og det hele, så at der ikke er nogle division er mindre vigtig, da det kan ændres meget nemt.

Det er et stykke kedeligt arbejde. Og bare at få serierne til at fungere noglelunde tilfredsstillende grundet det fucked liga systemet vi har i DK er hovedpine nok for mig pt. Jeg har brugt meget lang tid på det indtil videre, og startet forfra flere gange, og JA jeg har et liv ved siden af Opstemt, det hjælper selvfølgelig at jeg ikke har nogle kæreste Peace

Hehe... Nu ved jeg ikke om jeg misforstår dig eller omvendt.
Min tanke var at andre hjælper til med at sætte hold, stadion og byer op i databasen - sender det til dig og du sætter dem ind i den korrekte serie/pulje/liga. Hvordan du så skal have det, så der er mindst mulighed for fejl og problemer er der hvor jeg lige vil høre fra klogere folk end mig. Ved ikke om man bare tilføjer det i en database fil, gemmer og uploader den?
Jeg har intet imod at hjælpe til med slave arbejdet, hvis resultat er super underholdning Smiley

Min tanke med serie 6 fodboldt var at serie 1-5 (i JBU) er ens i opbygning (så vidt jeg husker) - så det er "bare" hold data som er problemet. Og ja der er tåbeligt mange hold, som skal oprettets - spørgsmålet er vel også hvordan en så stor database påvirker hastigheden af spillet Wink

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

« Svar #37: 24 Nov 2010, 00:28 »

Der må være en fejl, for FCK spiller både i Danmarksserien og Superligaen.

Åh crap. Havde ikke testet den, da jeg var igang med at teste min rigtige fil. Jeg kigger lige på det igen, og uploader en imorgen.

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

« Svar #38: 24 Nov 2010, 00:31 »

Hehe... Nu ved jeg ikke om jeg misforstår dig eller omvendt.
Min tanke var at andre hjælper til med at sætte hold, stadion og byer op i databasen - sender det til dig og du sætter dem ind i den korrekte serie/pulje/liga. Hvordan du så skal have det, så der er mindst mulighed for fejl og problemer er der hvor jeg lige vil høre fra klogere folk end mig. Ved ikke om man bare tilføjer det i en database fil, gemmer og uploader den?
Jeg har intet imod at hjælpe til med slave arbejdet, hvis resultat er super underholdning Smiley

Min tanke med serie 6 fodboldt var at serie 1-5 (i JBU) er ens i opbygning (så vidt jeg husker) - så det er "bare" hold data som er problemet. Og ja der er tåbeligt mange hold, som skal oprettets - spørgsmålet er vel også hvordan en så stor database påvirker hastigheden af spillet Wink

Jeps okay, jamen vi er faktisk enige. Hvis man laver lidt editor tilretninger og gemmer, kan den "merges" med andre, så det bliver til en fil. OG det ville være perfekt hvis man gad så småt at kigge lidt på JBU holdene, og FBU holdene. Smiley

Damn kan slet ikke finde ud af de her smileys ...

Ariana Grande
Manager

« Svar #39: 24 Nov 2010, 00:36 »

Åh crap. Havde ikke testet den, da jeg var igang med at teste min rigtige fil. Jeg kigger lige på det igen, og uploader en imorgen.

Og der er da mange hold som slet ikke er de rigtige? Aab amatøre og Randers amatører i pulje 3?Huh

Dwizzle
Lilleputspiller
*

« Svar #40: 24 Nov 2010, 08:31 »

for at finde editoren så skal du gå ind på computer, så lokal disk, så programmer, SÅ sports interactive, så ind i FM mappen, så toolls,, så editor og så til sidst trykker du på editor. og så er du igang med at ændre i spillet.

Guder er dyre i drift, deres indkomster betales af tilskuere og sponsorer og tv og allehånde reklamerende firmaer, der sælger alt fra mælk til bajere og andet styrkende

Kega
Lilleputspiller
*

« Svar #41: 24 Nov 2010, 09:11 »

Jeps okay, jamen vi er faktisk enige. Hvis man laver lidt editor tilretninger og gemmer, kan den "merges" med andre, så det bliver til en fil. OG det ville være perfekt hvis man gad så småt at kigge lidt på JBU holdene, og FBU holdene. Smiley

Damn kan slet ikke finde ud af de her smileys ...

Super.

Så alle hold i Jyllandsserien eller "bare" den jyske serie 1 du mangler? Kan jo lige så godt kigge på de hold som du først skal bruge og slet ingen grund til at lave noget 2 gange - der er rigeligt med hold at tilføje Wink

Og hvordan undgår man at skabe den samme by 2 gange, hvis vi er flere som går i gange med at tilføje hold?
« Seneste Redigering: 24 Nov 2010, 09:13 af Kega » Logged

AaB-ern
Ynglingespiller

« Svar #42: 24 Nov 2010, 10:45 »

Det kan blive noget rod med unikke ID'er for hold, hvis det ikke lige koordineres. Smiley

AaB-ern
Ynglingespiller

« Svar #43: 24 Nov 2010, 10:46 »

Og der er da mange hold som slet ikke er de rigtige? Aab amatøre og Randers amatører i pulje 3?Huh

Det er skam ganske rigtigt. AaB og Randers har begge to et hold i pulje 3. Smiley
AaB's hedder AaB af 1885, Randers FC's amatører hedder Randers Freja. Wink

Ariana Grande
Manager

« Svar #44: 24 Nov 2010, 10:49 »

Det er skam ganske rigtigt. AaB og Randers har begge to et hold i pulje 3. Smiley
AaB's hedder AaB af 1885, Randers FC's amatører hedder Randers Freja. Wink

Ja, men det burde da være reserveholdet, eller hvad? For hvis du klikker på dem så står det som et førstehold.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010