home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering  (Læst 41729 gange)
AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« : 11 Nov 2010, 18:05 »

Hej.

Siga har i år væres så flinke, at lægge nogle af kildefilerne for turneringerne i FM med i FM2011, så man kan se og redigere dem i Advanced Panel, uden at lave noget som helst forarbejde, som man skal med nationsregler ellers.
Desværre er det danske ligasystem ikke inkluderet i dette.
(Læs mere om dette her)

Derfor har jeg sat mig for et projekt, hvor jeg selv vil forsøge at lave en fil, der er magen til virkeligheden (og den aktuelle FM-opsætning), således folk let kan lave deres ændringer i deres system, uden at skulle genskabe dem i Advanced Panel.

Dette er et forholdsvis stort projekt, så måske jeg kunne finde på at bede om hjælp til at samle f.eks. turneringsregler mm. Smiley

I første omgang er det planen at gå ned til Danmarksserien.

Håber, der er interesse for projektet, og evt. nogle, der kan give en hånd, såfremt det bliver nødvendigt.
Logged


rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #1: 11 Nov 2010, 21:41 »

Hej

jeg er lidt confused her, hentyder du til de filer der ligger her: C:\Programmer\Sports Interactive\Football Manager 2011\tools\editor\data\basic comps ?

Logged




AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #2: 11 Nov 2010, 22:28 »

Hej

jeg er lidt confused her, hentyder du til de filer der ligger her: C:\Programmer\Sports Interactive\Football Manager 2011\tools\editor\data\basic comps ?



Følg dette:
Citat
Some in game competitions are editable. You can find these either by extracting the contents of the comps.fmf file (Found in C:/Program Files (x86)Sports Interactive/Football Manager 2011/data) with the Resource Archiver

Som stammer herfra: http://community.sigames.com/showthread.php/233303-FM2011-Editor-Advanced-Rules-Activation-and-Discussion

De xml-filer, som kommer ud af det, kan åbnes i Editoren, hvis du har aktiveret Advanced Rules. Smiley
Logged


rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #3: 11 Nov 2010, 23:29 »

Følg dette:
Som stammer herfra: http://community.sigames.com/showthread.php/233303-FM2011-Editor-Advanced-Rules-Activation-and-Discussion

De xml-filer, som kommer ud af det, kan åbnes i Editoren, hvis du har aktiveret Advanced Rules. Smiley

De filer der kommer ud af det er jo lig de filer man finder inde iden mappe jeg benævnte, så i princippet vil man også kunne åbne disse med editoren.

Forsøger lige og vender tilbage..

Det danske liga system er inkluderet, du kan finde den og åbne den med editoren i den mappe jeg skrev om før, dog er det begrænset hvor meget man kan ændre.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2010, 23:38 af rolighed99 » Logged




AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #4: 12 Nov 2010, 09:24 »

De filer der kommer ud af det er jo lig de filer man finder inde iden mappe jeg benævnte, så i princippet vil man også kunne åbne disse med editoren.

Forsøger lige og vender tilbage..

Det danske liga system er inkluderet, du kan finde den og åbne den med editoren i den mappe jeg skrev om før, dog er det begrænset hvor meget man kan ændre.

Nej. Det er ikke det. Tror ikke, du har helt styr på, hvad Advanced Rules/Panel er. Smiley
« Seneste Redigering: 12 Nov 2010, 09:26 af AaB-ern » Logged


Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #5: 17 Nov 2010, 15:25 »

Hvordan går det med projektet Aab-ern.. Tænker nemlig selv på at anskaffe mig FM 2011 for netop at skabe så meget af de danske division rækker så muligt Smiley
Men ved så bare ikke om det er muligt eller ej.
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #6: 17 Nov 2010, 20:44 »

Der er nogle problemer med de ændringer, som 1. division går gennem de næste par år. Det gør, at flere hold rykker ned gennem systemet, end der kommer op. Dette giver nogle problemer med overfyldte ligaer.
Logged


Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #7: 18 Nov 2010, 07:03 »

Ja, kunne se dig og "Nikolaj" (?) diskuterede en løsning inde på siga forummet, men i fandt ikke en? Så ellers ud til I måske havde fundet en løsning, det var måske ikke tilfældet?

Det her spørsmål er måske for stort, men i virkeligheden hvor skal de hold som forsvinder fra 1. Division blive af? Skal der blive flere i danmarkserien eller er det længere nede holdene skal placeres?
Og hvor kan man finde noget Info omkring hvilke hold der spiller i alle de forskellige division/ serier her i danmark? Tænker lige fra Danmarkserien til serie 6 Smiley Synes nemlig ikke jeg kan finde nogen Info på hverken DBU eller JBU.

Men håber da vi kan finde en løsning på problemet i 1. Division Smiley
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #8: 18 Nov 2010, 10:59 »

Ja, kunne se dig og "Nikolaj" (?) diskuterede en løsning inde på siga forummet, men i fandt ikke en? Så ellers ud til I måske havde fundet en løsning, det var måske ikke tilfældet?

Det her spørsmål er måske for stort, men i virkeligheden hvor skal de hold som forsvinder fra 1. Division blive af? Skal der blive flere i danmarkserien eller er det længere nede holdene skal placeres?
Og hvor kan man finde noget Info omkring hvilke hold der spiller i alle de forskellige division/ serier her i danmark? Tænker lige fra Danmarkserien til serie 6 Smiley Synes nemlig ikke jeg kan finde nogen Info på hverken DBU eller JBU.

Men håber da vi kan finde en løsning på problemet i 1. Division Smiley

Vi nærmer os en løsning, men so far er vi bare kommet til at flytte problemet et par rækker ned, altså fra Danmarksserien til nogle lavere serier. Tunge

Info om hold i ligaer finder man bare på DBU's hjemmeside. Smiley
« Seneste Redigering: 18 Nov 2010, 11:02 af AaB-ern » Logged


Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #9: 18 Nov 2010, 11:08 »

Det lyder til at i nærmer jer en løsning. Jeg følger spændt med her, da jeg synes det er dette projekt der lyder til at være mest styr på. Smiley
Logged


Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #10: 18 Nov 2010, 13:10 »

Okay.. Må sige at DBU's hjemmeside ikke er nem at finde rundt på. Men fandt da alle serierne ved hjælp af søge funktionen og reglerne for hvordan oprykning og nedrykning er sammensat - så har lidt at læse på når jeg kommer hjem Opstemt

Men mangler noget vigtigt information, hvor skal de 4 hold fra 1 division blive af? Skal Danmarksserien blive større eller skal der rykke færre hold op? Eller hvordan skal det være om 2 år, når 1 division er kommet ned på 12 hold.
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #11: 18 Nov 2010, 14:08 »

Okay.. Må sige at DBU's hjemmeside ikke er nem at finde rundt på. Men fandt da alle serierne ved hjælp af søge funktionen og reglerne for hvordan oprykning og nedrykning er sammensat - så har lidt at læse på når jeg kommer hjem Opstemt

Men mangler noget vigtigt information, hvor skal de 4 hold fra 1 division blive af? Skal Danmarksserien blive større eller skal der rykke færre hold op? Eller hvordan skal det være om 2 år, når 1 division er kommet ned på 12 hold.

Som det er i FM, er det udelukkende 1. division, der gennemgår ændringer rent hold-mæssigt. Men for det passer med hold er der så selvfølgelig flere nedrykkere fra 2. div end normalt i et par sæsoner. Smiley
Har heller ikke selv kunne finde information om ændringer hos DBU. Ret skidt.
Logged


FC Midtjylland
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #12: 18 Nov 2010, 14:23 »

Det ville være nemmere, hvis man kunne bilde FM ind, at der kun kan rykke 6 hold op fra DS, mens der stadig rykker 8 hold ned fra 2. division, for så ville det komme til at passe efter 2 sæsoner.
Dette ville så bare betyde at der ville blive lidt flere hold i DS efter 2 sæsoner, men det kan man jo bare lave om ved at ændre min og max antal hold, men FM vil ikke godkende at der kun rykker 6 hold op fra DS Skuffet
Logged

FC Midtjylland
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #13: 18 Nov 2010, 14:26 »

Eller også så skulle man lave en editor, der kunne gøre det muligt at ændre i liga-indstillingerne undervejs, så man efter 2 sæsoner kan lave antal af oprykkere og nedrykkere til 6 Smiley
Logged

Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #14: 18 Nov 2010, 14:49 »

Ja, helt enig. Utroligt der ikke er en klar oversigt over hvordan alle divisioner og serier bliver påvirket af denne ændring. Men ellers må der jo være en løsningen som man kan leve med, som ikke ødelægger spillet - f.eks. skaber hold i en liga uden at de spiller eller kan ses Wink

Og oprykning og nedrykning for de forskellige serire, er godt nok speciel. Jyllandsserien blive delt hvert halve år hvor 1-4 går i Jyllandsserie 1, 5-6 i Jyllandsserie 2 og 7-8 rykker ned i Serie 1. Fynserien er også halvårlig, men får halvdelen af de points de havde fra efteråret, 3 rykker ned - og oprykkerne får et gennemsnit af de points holdene har. Totalt tåbelige. Ved ikke om det er muligt at lave, men det skal da prøves. Samtidig er jeg også lidt usikker på hvordan jeg skal få de forskellige hold til at rykke rigtigt ned, så jyske hold bliver i jylland (JBU), fynsk på Fyn (FBU) etc. Ville ønske jeg havde en bedre forståelse for editoren, men jeg kan vel lære det Opstemt

Men glæder mig til at se om I finder en løsning på det.

p.s. håber at det hele var forståeligt - gik lidt hurtigt med at skrive Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010