home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 342 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering  (Læst 41725 gange)
FC Midtjylland
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #15: 18 Nov 2010, 14:55 »

Jeg synes, at det er mærkeligt, at der ikke er en oversigt over hvordan Danmarksserien skal tilføjes.
Især når spil-udviklerne kender til ændringerne i det danske spilsystem, da de må vide, at det vil blive svært for uøvede at tilføje Danmarksserien Smiley
For løsningen til dette problem virker uoverskuelig i mine øjne.
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #16: 23 Nov 2010, 00:19 »

Dette er lige en copy-paste fra mit svar i LLM sub-forum, anyway, det passede jo nok bedre her....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey guys, jeg er "danskeren" fra SI-forums. Aka Nikolaj.

Jeg er godt i gang med at lave realistisk dansk liga system, hvor den tager højde for de 2 ekstra hold der rykker ned i 2011 og 2012.
Indtil videre er der stadig en del kosmetiske fejl, og jeg vil ikke upload noget jeg ikke selv er 100% tilfreds med. Indtil videre har jeg nået følgende:

1. Ændrede superliagen så præmie-penge og tv-penge passe som virkeligheden. Som faktisk betyder ret meget, da der kommer over
2.5 gang så mange penge ind i superligaen i spillet som der gør i virkeligheden. Derfor vil superligaen ikke drukne i penge, og klubber har sværere ved at holde sig oven vande uden at sælge spillere, præcis som i virkelighden. De største klubber er dog ikke så påvirket af dette, ie. FCK, Brøndby, OB og tildels Aab (er dog ikke testet 1000% igennem)

2. Danmarksserien fungere næsten som den skal (der rykker faktisk 14 ned i 2011/2012, og kun 12 op fra de regionale serier, men jeg har snydt indtil jeg kan få det til at fungere og der rykker kun 10 op fra nede fra, og 12 rykker ned herfra indtil jeg får det til at fungere 100%).

3. Lolland-falster serien OK, Sjælland serien OK, Fyn serien OK, Københavner serien OK.

4. Jylland serien har jeg snydt en lille smule indtil jeg får det til at fungere (IGEN Smiley ) Anyways Jylland serien er fucked i virkeligheden, men jeg er meget tæt på at lave den som virkeligehden (4 grupper af 8 hold, hvor de 4 øverste fra hver går over i 2 nye, samt de nedeste 4 går over i 2 andre. Henholdsvis opryknings gruppe og nedryknings gruppe. I virkeligheden rykker der også nogen ned efter efterårs sæsonen, MEEEN jeg skal lige finde en helt korrekt løsning.

5. Serie 1 på alle planer (incl. Bornholmerserien) er der og kan spilles, men er ikke 100% som virkeligheden, men igen meget tæt på. Kan dog første lave den helt rigtig når de regionale serier (ie. jyllandsserien) er korrekte, som igen egentlig er afhængige af Danmarksserien.

6. Er så småt begyndt på serie 2.

Der er taget højde for de 2 ekstra hold der rykker ned hele vejen ned igennem systemet, for både 2011 og 2012.

Fremtiden omkring mit projekt:
- Ekstrabladet cuppen helt realistisk som i virkeligheden (har allerede prøvet den af, men venter med at implementerer den til at liga systemet fungere helt)
- Serie 2 som godt som jeg nu gider.
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #17: 23 Nov 2010, 08:24 »

Spændende, at se dig her også, Nikolaj/GrevGammelmark. Hvordan fik du løst det med nedrykker-holdene? Smiley

Ser ud til, det er kommet foran mig, så sætter mit projekt på standby, da vores projekter er identiske. Så må du sige til, hvis du har brug for en hånd til noget. Smiley
« Seneste Redigering: 23 Nov 2010, 08:27 af AaB-ern » Logged


Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #18: 23 Nov 2010, 09:40 »

Lyder fantastisk Nikolaj og hvis du har behov for hjælp må du endelig sige til... Jeg er ikke super til database editoren endnu, men hvis jeg kan gøre noget så må du endelig sige til...

Og kan endelig give mig en grund til at spille i danmark igen Smiley

Jeg er meget spænt på at se hvordan du har løst den fynskeserie - det med at fører deres points over fra efteråret til foråret og give oprykkerne et gennemsnit. Det gav mig et par grå hår Wink
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #19: 23 Nov 2010, 15:37 »

Det tager lang tid det her. I må ikke forvente noget lige rundt om hjørnet lige nu.

Alt er i advanced rules, for Nation Rules fungere bare ikke, så det er en mega lang trail and error proccess med 10000 test konstant efter hver lille ændring. Jeg har noget 150 backup filer.

Anyway med hensyn til det med nedrykker, så med mindre du "tvinger" spillet til at rykke mindre hold op, så vil den altid rykke lige så mange hold op som den rykker ned oven fra, der er en bestemt funktion der kan dette, Hvis i lyster kan jeg upload en fungerende Danmarksserie fil (uden alt det andet) så i kan se hvordan jeg har gjort det (dog kun med 12 nedrykker og ikke 14, da jeg ikke kan få cross-division playoff til at fungere tilfredsstillende).

Det med Fynsserien har jeg selvfølgelig overset. Det noget pis. Det danske ligasystem er så fucked og specielt som noget overhovedet kan være i forhold til resten af verdenen. DBU, SBU, FBU, JBU, KBU, LFBU, BBU er nogle vatnisse. Men jeg vil selvfølgelig lige kigge på det, men er bange for det ikke kan gøres præcis som i virkeligheden, heller ikke med advanced rules.


Det jeg mangler for at gøre det sådan noglelunde, er følgende: Alle klubber i Serie 2 Jylland, alle klubber i Serie 2 fyn, alle klubber i Serie 2 Sjælland.

Jeg har selv oprettet:
66 klubber med rigtig stadon og by
16 nye byer med rigtige koordinater.
47 stadions med rigtige byer og navne.
+ små ændringer hist og her i koordinater m.v.

Jeg har kigget på noget det andre har lavet, og selvom det er fint, er det ikke godt nok til mit projekt. Der skal være sat rigtige byer ind med rigtige koordinater, ellers går ideen med regionale ligaer ligesom fløjten.
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #20: 23 Nov 2010, 15:41 »

Update:
Mens jeg lige skrev min post ovenover kørte jeg en test, og det  lader til jeg kan få cross-division playoff til at fungere som det skal!!! YEAH. Aka der kan rykke 14 hold ned fra DK serien som der skal Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #21: 23 Nov 2010, 15:43 »

Betyder det, at du er tættere på hjørnet end du var før? Opstemt
Logged


GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #22: 23 Nov 2010, 15:46 »

Jeg skal lige forbi et par andre hjørner først, men lige pludselig så går jeg rundt om det Opstemt
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #23: 23 Nov 2010, 15:47 »

Ser frem til det Smiley
Logged


Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #24: 23 Nov 2010, 16:23 »

Nu skal jeg ikke tale for andre, og ved slet ikke om det er muligt i editoren, men tror du ikke det er muligt at få folk til at hjælpe med at lave hold ? Jeg vil i hvert fald ikke have noget imod at hjælpe med til den del, så længe du ikke vil at alle hold skal have en korrekt holdopstilling Smiley

Men klubben, byen og stadium skulle vel nok være muligt at lave.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #25: 23 Nov 2010, 17:10 »

Super fedt GrevGammelmark...
Glæder mig til at prøve dit værk.

Ser frem til at kunne spille med FC Sydvest Smiley
Er det muligt man kan hjælpe til, for ville helt vild gerne kunne spille med min hjemby Løgum IF i Serie 3. Wink
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #26: 23 Nov 2010, 17:18 »

regner med at der kommer et link til at man kan downloade herfra
Logged

Tidligere: Baloo38

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #27: 23 Nov 2010, 17:30 »

Jeg ville blive rigtig glad hvis nogle gad lave de klubber i serie 2. Og vi snakker rigtig mange, specielt hvis det skal være så godt som jeg gerne vil ha' det Wink

Ej for en lille guide hvad jeg har gjort:
- Søg på klubben, både kun på navn, kun på by. Søge funktionen er lidt fucked, så hvis der står "LUIF" på dbu.dk, er det Listrup Ungdoms og Idrætsforening, og du kan ikke søge på LUIF, kun på det fulde navn, ikke på korte navne. Hvis den ikke findes gå videre til næste punkt ellers tag en ny klub.
- Find byen klubben er i, hvis den ikke er i DB opret den med rigtige koordinater (Google Maps er din ven her), altitude er mindre vigtig, jeg har sat den omkring 20-30 stykker, med mindre klubben var på Bornholm som er generelt højere end resten af Danmark.
- Findes klubbes stadion (her søges både på navn, og/eller på byen som stadion eksistere i (hvis byen er en ny så er der jo ingen Wink ) Opret den hvis den ikke eksisterer, med rigtig by, sæt Capacity til 1000, for de er de fleste mindre "stadions" vel moden til at tage imod.
-Opret klubben, med rigtig navn, forkortelse etc. Sæt status til amatør, reputation til 100, byen og land, stadion, attendance (+ max og min) til 0. Traning til omkring 3, de andre til 0. Og det er sådan set bare det.

2., 3., 4. hold osv. behøves ikke oprettes da jeg har en helt bestemt måde at gøre det på som er lidt sær at forklarer.

- Med hensyn til spillere, synes jeg ikke der skal oprettes nogle overhovedet. En træner og eventuelt en chairman er vel ok. Med CA og PA omkring 50-70.
Logged

Kega
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #28: 23 Nov 2010, 17:49 »

@ Grev.. Skal vi så bare lave det i en database og uploade den eller hvordan skal det gøres? Hvis nogen laver denne del, skal der jo helst være så lidt arbejde for dig at sætte dem ind i de rigtige serier/pujler.

Og hvis jeg får lidt tid, skal jeg kigge på editoren, så jeg kan blive mere kendt med den. Den har forandret sig en del siden jeg legede med den sidst. Så vil jeg hellere end gerne hjælpe. Og forhåbentlig, kan vi lave helt ned til serie 6 Wink
Logged

GrevGammelmark
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Projekt: Genskab det danske ligasystem i editoren for at muliggøre redigering
« Svar #29: 23 Nov 2010, 18:10 »

Serie 6, jo goddag mand økseskaft. Det er 1000-vis af nye klubber. Serie 6 i jylland er der bare nogle og 76 puljer !!!! Smiley Men det kunne være nice Opstemt

Anyway, "merge"-funktionen i editoren er vist ikke så fantastisk god, så jeg vil hellere ha' der ikke sættes nogen division på holdene Tro mig bare at oprette 66 klubber som jeg har gjort det har taget mig langtid nok med søgning og det hele, så at der ikke er nogle division er mindre vigtig, da det kan ændres meget nemt.

Det er et stykke kedeligt arbejde. Og bare at få serierne til at fungere noglelunde tilfredsstillende grundet det fucked liga systemet vi har i DK er hovedpine nok for mig pt. Jeg har brugt meget lang tid på det indtil videre, og startet forfra flere gange, og JA jeg har et liv ved siden af Opstemt, det hjælper selvfølgelig at jeg ikke har nogle kæreste Peace
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010