home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 867 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 201 202 [203] 204 205 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276012 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #3030: 02 Okt 2013, 12:38 »

Shockeret Shockeret Shockeret Er det dig DNE eller er det din ukendte tvillingebror  Huh

Det ville da være fjollet, hvis min ukendte tvillingebror hed det samme som mig  crazy

Men ja, den er god nok, Morten Olsens seneste ageren har jeg meget svært ved at forsvare.

Jeg mener stadig at Morten Olsen har været den bedste landstræner vi nogensinde har haft, og det bliver svært at finde en afløser, der kan gøre det lige så godt. Men Morten Olsen lader til at være løbet tør for ideer, så tiden virker til at være moden til at finde en anden til at stå i spidsen for landsholdet. Men jeg har stadig svært ved at få øje på oplagte kandidater.

verdenskrig
Manager

« Svar #3031: 02 Okt 2013, 12:40 »

En udlænding?
Jeg er efterhånden træt af det ensidige fokus på at landstræneren skal være dansk. Vi har brug for et nyt syn på fodbold i DK. En revolution ala Piontek i 80'erne.

Vi har kørt i samme spor så længe, at vi ikke kan se skoven for bar træer mere.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #3032: 02 Okt 2013, 12:49 »

En udlænding?
Jeg er efterhånden træt af det ensidige fokus på at landstræneren skal være dansk. Vi har brug for et nyt syn på fodbold i DK. En revolution ala Piontek i 80'erne.

Vi har kørt i samme spor så længe, at vi ikke kan se skoven for bar træer mere.

Det er jo nemt bare at sige en udlænding. Hvilken udlænding er god nok og interesseret for den løn, som DBU kan tilbyde?

Og nu er det jo i øvrigt ikke længere siden, end Morten Olsens forgænger, Bo Johansson, at vi sidst havde en udlænding. Jeg ønsker mig i øvrigt slet ikke en ny Bosse. Ham og den fodbold han stod for, havde jeg omtrent samme forhold til, som JKJ har til Morten Olsen og hans fodboldfilosofi  Smiley Jeg har dog aldrig overvejet at trække stikket i forhold til landsholdet. Jeg er fan af landsholdet, i medgang og modgang.
« Seneste Redigering: 02 Okt 2013, 13:14 af DNE » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #3033: 02 Okt 2013, 16:37 »

Det er jo nemt bare at sige en udlænding. Hvilken udlænding er god nok og interesseret for den løn, som DBU kan tilbyde?

Og nu er det jo i øvrigt ikke længere siden, end Morten Olsens forgænger, Bo Johansson, at vi sidst havde en udlænding. Jeg ønsker mig i øvrigt slet ikke en ny Bosse. Ham og den fodbold han stod for, havde jeg omtrent samme forhold til, som JKJ har til Morten Olsen og hans fodboldfilosofi  Smiley Jeg har dog aldrig overvejet at trække stikket i forhold til landsholdet. Jeg er fan af landsholdet, i medgang og modgang.

DBU skal have defineret hvilken ny rød tråd der skal være på landsholdene - og når det er sket så skal DBU finde ud af hvilken træner de har mest brug for i de kommende 4 år.

IMO så skal vedkommende være klar over at der skal arbejdes med en del unge spillere og at der her og nu ikke er materiale til at kvalificere sig til slutrunder.

IMO så skal vi kigge efter en Hollandsk træner og da DBU nok ikke har prestige og penge til at trække De Boer til så skal de istedet tage chancen og hente en af Ajax staben og satse på at vedkommende er parat til at træde et step op - Piontek var heller ikke en erfaren træner da han kom til!

Så er der en Frank Arnesen - ham så jeg gerne have en rolle i fremtidens landshold og DBU måske som støtte til en urutineret træner.

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #3034: 04 Okt 2013, 09:05 »

DBU skal have defineret hvilken ny rød tråd der skal være på landsholdene - og når det er sket så skal DBU finde ud af hvilken træner de har mest brug for i de kommende 4 år.

IMO så skal vedkommende være klar over at der skal arbejdes med en del unge spillere og at der her og nu ikke er materiale til at kvalificere sig til slutrunder.

IMO så skal vi kigge efter en Hollandsk træner og da DBU nok ikke har prestige og penge til at trække De Boer til så skal de istedet tage chancen og hente en af Ajax staben og satse på at vedkommende er parat til at træde et step op - Piontek var heller ikke en erfaren træner da han kom til!

Så er der en Frank Arnesen - ham så jeg gerne have en rolle i fremtidens landshold og DBU måske som støtte til en urutineret træner.

Det er problemet så måske, at DBU måske befinder sig i lidt af et problem, med de langsigtede planlægninger for tiden, hvor Jim Stjerne Hansen jo stopper til nytår.

I øvrigt enig i, at det kunne være interessant at få Frank Arnesen tilknyttet landsholdet på en eller anden måde. Jeg mener da i øvrigt også, at han tidligere har meldt ud, at han ikke er uinteresseret. Men det var måske mest selve landstrænerjobbet han talte om dengang. Men ja, han kunne måske godt supplere en udlænding, med det kendskab til de Danske spillere, som denne ikke ville kunne forventes at have fra starten.

DeBuur
Manager

« Svar #3035: 11 Okt 2013, 22:13 »

Græder hvor er fodbold ubarmhjertelig og rå - vi bliver straffet for nogle få fejl og især den sidste hvor MKD forsøger at redde en bold på linjen istedet for at sende den ud af parken giver oplæg til målet i overtiden og det er fandme ærgerligt ticked off

Men men det var respektfuld indsats og Bendtners comeback var smukt - vi så et italiensk hold der med det samme de kom bagud kunne sætte tempoet op og så var vi på røven med det samme - vi skal nu begynde at bygge op igen og glæde os over at vi har dygtige unge spillere på vej og at Eriksen nu viser at han er en verdens stjerne og ikke bare et talent!

Olsen træder tilbage og Landsholdet kan se frem til en ny mand og nye ideer.

YNWA

darkalf
Manager

« Svar #3036: 11 Okt 2013, 22:19 »

Typisk at den første landskamp jeg ser i 2-3 år ender så brutalt rent resultatmæssigt men så kan vi måske starte fra nul med ny mand på trænerstolen hvem det så end kan blive og unge kræfter klar til at tage over for nogle af de " gamle"

verdenskrig
Manager

« Svar #3037: 12 Okt 2013, 00:00 »

Har lyst til at stikke to fingre i halsen, og brække mig ud over det hele. Var i Parken og se den. De vildeste nogensinde da Big Ben scorede.

Og så scorer den undermåler og ødelægger alt. Fuck this shit

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Tash
Ynglingespiller

« Svar #3038: 12 Okt 2013, 00:30 »

Har lyst til at stikke to fingre i halsen, og brække mig ud over det hele. Var i Parken og se den. De vildeste nogensinde da Big Ben scorede.

Og så scorer den undermåler og ødelægger alt. Fuck this shit

Big Ben er Ben Roethlisberger.

Verdens Bedste Bendtner er altså B23's navn!

Svartovich
Gæst

« Svar #3039: 12 Okt 2013, 11:30 »

Big Ben er Ben Roethlisberger.
Hvem fanden er det dog? Opstemt

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #3040: 12 Okt 2013, 11:47 »

Jeg synes det er lidt underligt, at skrive om en ny rød tråd igennem det danske landsholde - i alle årgange - og så foreslå en træner fra Ajax, der tilstræber sig den samme form for fodbold, som den Morten Olsen gerne vil spille.

Personligt er jeg mest til, at vi beholder Morten Olsen som landstræner, da jeg ganske enkelt synes, at han er den dansker med mest forstand på fodbold. Det skulle da lige være hvis Laudrup gerne ville træde til, men udover det, kan jeg ikke se, hvem der skulle være bedre end Olsen. Ja, jeg vil KLART helst have en dansk træner.
Og så kan man sagtens give det sædvanlige modsvar med, at Olsen ikke har leveret nok resultater. Det er jeg uenig i, da folk også skal forstå, at vi er et lille land som Danmark, der ganske enkelt bare ikke kan kvalificere sig hver gang.

Generelt er jeg bare meget træt af, at danskere altid skal være så ufattelig negativ overfor landsholdet. Siden vi tabte i parken til Armenien, har vi leveret nogle rigtig flotte resultater, og kun sort uheld forhindrede os i at slå Italien igår.

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #3041: 12 Okt 2013, 12:37 »

Hvem fanden er det dog? Opstemt

Pittsburg Steelers startende Quaterback i NFL Smiley

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #3042: 12 Okt 2013, 12:52 »

Jeg synes det er lidt underligt, at skrive om en ny rød tråd igennem det danske landsholde - i alle årgange - og så foreslå en træner fra Ajax, der tilstræber sig den samme form for fodbold, som den Morten Olsen gerne vil spille.

Personligt er jeg mest til, at vi beholder Morten Olsen som landstræner, da jeg ganske enkelt synes, at han er den dansker med mest forstand på fodbold. Det skulle da lige være hvis Laudrup gerne ville træde til, men udover det, kan jeg ikke se, hvem der skulle være bedre end Olsen. Ja, jeg vil KLART helst have en dansk træner.
Og så kan man sagtens give det sædvanlige modsvar med, at Olsen ikke har leveret nok resultater. Det er jeg uenig i, da folk også skal forstå, at vi er et lille land som Danmark, der ganske enkelt bare ikke kan kvalificere sig hver gang.

Generelt er jeg bare meget træt af, at danskere altid skal være så ufattelig negativ overfor landsholdet. Siden vi tabte i parken til Armenien, har vi leveret nogle rigtig flotte resultater, og kun sort uheld forhindrede os i at slå Italien igår.

Enig i at jeg også helst ser en dansk landstræner. Hvem er dog et glimrende spørgsmål.

Jeg ser ikke det store problem i at beholde Morten Olsen som landstræner, han er dog en af de mest succesfulde danske trænere. Danmark har bare ikke kvalitet nok til at kvalificere sig hver gang, men derfor kan man godt tillade sig at være negativ overfor nogen af Olsens udtagninger, samt resultater.

Danmark har leveret fine resultater og spillede, i min optik, rigtig godt mod Italien! Det er dog ikke iorden at tabe til Armenien, som vi gjorde på den måde, for Armenien er under vores niveau (nuvel de har et par stjerne, men vi har dog flere). Det er for mig også lidt en falliterklæring at ikke hente fuld gevinst med hjem fra Bulgarien en mand i overtal det meste af kampen, samt at vi faktisk er afhængig af Bendtner oppe foran for at lave mål. En mand der ikke for meget spilletid, burde i første omgang ikke komme på landsholdet, men alligevel viser det sig at vi ikke kan undvære ham.

Med henblik på Olsens trup, er der flere steder den kan forbedres. Jeg ser gerne at man anvender Lars Jacobsen, hvis han leverer, men manden er dog ved at være gammel og burde efterhånden agerer mentor for en meget spændende spiller i Peter Ankersen. Endvidere mener jeg ikke at Braithwaite skal spille ret meget mere, hvis han ikke forbedrer sig. Han ligende en der ikke var mentalt til stede i kampen, og havde vi haft Emil Larsen med fra starten, var resultat måske blevet anderledes.  Det næste punkt er målmanden. Andersen kommer da med nogle fine præstationer, men det dur bare ikke at have en målmand der ikke spiller regelmæssig fodbold, når man skal gøre sig forhåbning om at komme med til VM. Der ser jeg langt hellere man kigger efter en Schmeichel i Leicester, som gør det særdeles fremragende, og forhåbentlig er at finde i Premier League inden ret længe. Hvis han vil holde på en målmand som ikke får meget spilletid, så hvorfor ikke sætte sin lid til Lindegaard. Det er trods alt Manchester United han ikke for spilletid, hvor der retmæssig skal være sværere i min optik, og ikke Real Betis, et midterhold. Andersen har 2 gange formået at spille sig af holdet hurtigt, hvilket der jo må være en årsag til.

Jeg har længe været en fortaler for at Mads Albæk skulle på Landsholdet, men så længe midtbanen fungerer som den gjorde i går, ser jeg ingen grund til udskifting. Det var nok trætheden og ikke mangel på kvalitet der gjorde vi blev lagt under pres sidst i kampen. Jeg håber inderligt også at man holder i det forsvar i midten som stillede op i går. Bjelland og Agger, virkede sikre på en måde, og man sad ikke med en fornemmelse af at det kunne gå galt når som helst, som jeg ofte har når jeg ser Kjær dernede. Når Okore bliver klar, har vi 3 klasse forsvarsspillere som spiller på højeste plan og så Kjær som, nuvel også er dygtigt, men mangler lidt i sin opvækst. Han er jo stadig ung!

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Svartovich
Gæst

« Svar #3043: 12 Okt 2013, 13:12 »

Pittsburg Steelers startende Quaterback i NFL Smiley
Aha, troede det var en fodboldspiller jeg ikke kendte. Tunge

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #3044: 12 Okt 2013, 14:42 »

Stop dig selv.

At tabe 4-0 til Armenien i Parken er selvfølgelig en total katastrofe. Landet er og forbliver en segunda nation i fodboldsammenhæng. De har et par dygtige folk oppe foran, men samlet set er der 1-2 mand som ville gøre sig gældende på det danske landshold. Deres bedste mand i forsvaret er en gut, som havde svært ved at spille sig på holdet i Randers. Det siger vidst det hele. Der er INGEN undskyldning for at tabe sådan en kamp. Særligt ikke med tanke på at Armenien et par dage inden havde tabt til Malta.

Sidenhen har vi så vundet 2-1 over Malta. Malta som skal være ren walkover for ethvert land der befinder sig i top 75 på verdensranglisten. Landets største stjerne er en gut som har scoret 16 mål for Coventry i over 85 ligakampe, som nu spiller i en bundklub fra den australske liga. Det siger vist det hele.
Dertil fik vi så en grufuld 1-0 sejr over Armenien, hvor der skulle et straffespark til før vi fik den ekspederet over stregen.

Indrømmet, så gjorde vi det godt i går, men italienerne spillede bestemt heller ikke på fuldt blus og havde jo også et par af stjernerne siddende udenfor, imens vi stillede i hvad der må betegnes som stærkeste opstilling.

Så nej, det positive i denne kvalifikation har i den grad været til at overse. 3-0 kampen i Tjekkiet var jo egentlig også en helt igennem vattet præstation, som heldigvis endte med en sejr og hvor Tjekkiet i den grad fik vist at de er MEGET langt fra fordums styrke. Omvendt kunne vi ikke slå Bulgarien i to omgange og den ene gang spillede vi sågar i overtal i størstedelen af kampen.

I går var sandt at sige den eneste rigtig positive oplevelse i den her kval. Og den kom alt for sent. Jeg ved ikke hvem der skal overtage Olsens plads, men der må en ny mand til. En landstræner har en udløbsdato og vi må sige at denne her kvalifikation har vist at Olsens er overskredet.

Build Me Up Buttercup!

Sider: 1 ... 201 202 [203] 204 205 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010