home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 09:55:45 Broen13 Blogs Minimalistic 2020
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23483
  0 Brugere, 577 Gæster Online.

Nyeste Bruger: ErnestaErnesta
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Danmark
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Danmark  (Læst 88948 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller

Sv: Danmark
« Svar #105: 19 Jun 2010, 22:38 »

En indskiftning af Eriksen ville måske ikke har været helt fjollet. Uafgjort eller en 2-1 sejr er ligegyldigt for os, for vi skal vinde over Japan anyways da de har en bedre målscore. Et mål mere til os, havde givet os fordelen mod Japan, for så kunne vi have nøjedes med uafgjort Smiley

ManUtd83
Manager

« Svar #106: 19 Jun 2010, 22:41 »

Fantastisk resultat jo! Desværre SKAL vi nu vinde mod Japan, fordi vi tabte med mere mod Holland end de gjorde og vandt ligeså stort over Cameroun.

Det er jo selvfølgelig også meget muligt, men synes holdet skal sættes anderledes op. For eksempel synes jeg ikke Jon eller Martin Jørgensen skal spille igen. Håber på denne line-up mod Japan.

Sørensen

Jacobsen - Krøldrup - Agger - Poulsen

C. Poulsen - Jensen

Rommedahl - Kahlenberg - Eriksen

Bendtner

Synes det er et hold med masser af kreativitet og god balance. En sejr ville jo nok føre til andenpladsen, og tager man et kig over i gruppe F kan alt jo ske eftersom de alle har 1 point og samme målscore. Utrolig spændende Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #107: 19 Jun 2010, 22:53 »

Det er tidligt at spekulere på næste kamp. Det afhænger af hvordan vi vil spille. Tror godt Eriksen kan komme med, det er jo ikke fysisk store spillere der præger det japanske hold. Til gengæld har de et betonforsvar der igen i dag mod Holland, afviste alle forsøg på indlæg, så det er måske netop kombinationerne der skal gøre forskellen.

Jeg håber dog i den grad ikke Daniel Jensen er med, men at det i stedet bliver en Jacob Poulsen der meget bedre kan matche japanerne i løbekapacitet.

N17
Manager

« Svar #108: 20 Jun 2010, 00:25 »

En indskiftning af Eriksen ville måske ikke har været helt fjollet. Uafgjort eller en 2-1 sejr er ligegyldigt for os, for vi skal vinde over Japan anyways da de har en bedre målscore. Et mål mere til os, havde givet os fordelen mod Japan, for så kunne vi have nøjedes med uafgjort Smiley

Mener bestemt ikke at uafgjort eller 2-1 var ligegyldigt for os. Med uafgjort havde Cameroon stadig været med i kampen - og da de skulle møde "reserverne" fra Holland, så kunne man måske have frygtet, at de ville snyde både Japan og Danmark i kampen om det.

Havde vi fået uafgjort, så havde vi haft -1 og det samme havde Cameroon haft, men med Cameroon i en MÅSKE nemmere kamp.

Nu er Cameroon helt væk - og vi kan selv afgøre det med en sejr mod Japan. Kan vi ikke det, jamen så fortjener vi heller ikke at komme videre!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DavidMadsen
Manager

« Svar #109: 20 Jun 2010, 01:19 »

Jeg sviner aldrig Rommedahl igen, med de præstationer han har leveret til VM - medmindre det er hans fejl at vi ryger ud på et tidspunkt.

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #110: 20 Jun 2010, 01:31 »

Rommedahl er den nye Messi Opstemt

Bare ærgeligt det sker så sjældent, men alligevel.

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

DeBuur
Manager

« Svar #111: 20 Jun 2010, 09:12 »

Dejligt med en sejr, men den kamp kunne skulle have været vundet med mere end 2-1... nu skal vi vinde over Japan.... som forhåbentlig ikke giver vores hold så mange problemer som Cameroun.

Sørensen

Jacobsen - Krøldrup - Agger - S Poulsen

C. Poulsen - J. Poulsen

Rommedahl - Eriksen - Grønkjær eller Enevoldsen

Bendtner

Jeg menr vi skal have Eriksen på banen så vi får en spiller som kan noget individuelt, Grønkjær skal starte inde idet vi ikke kan bruge Simon poulsen 2 steder, jeg mener stadig han kunne spille Grønkjærs plads bedre også smide Mtiliga ind som back.

Kahlenberg og Daniel jensen syntes jeg virker tunge og slidte.

Jon Dahl kan ikke score.... sådan er det så derfor har vi brug for en Eriksen fra start så kan Jon Dahl komme ind når Eriksen bliver træt.

Huha det bliver spændende... men jeg mener vi bør gå videre  Thumbs Up

YNWA

Swizz CataR
Manager

« Svar #112: 20 Jun 2010, 09:41 »

Tja, vi har chancerne til at vinde større, og især Jon må stå med en træls smag i munden efter de kæmpechancer han misser gennem kampen. Tror dog i sidste ende vi skal være lykkelige for at have vundet kampen, eftersom at vi måske har 7-10 gode muligheder, mens Camoroun vel har 20-30.. De sætter os under enormt pres, og set ud fra hvor nemt de kom helt igennem flere gange, samt Eto's stolpeskud, så tror jeg egentlig blot vi skal være meget tilfredse i sidste ende Smiley

Enig med dig DeBuur, at J. Poulsen nok er et bedre valg defensivt, eftersom at Daniel Jensen på ingen måde virker kampfit. Kahlenberg virker også lidt sløv, men jeg synes egentlig ikke at han som sådan spillede dårligere end Grønkjær der på ingen måde virkede til at tro på, at han kunne komme forbi M'Bia igår, hvilket han sådan set heller aldrig gjorde. Hvorvidt det var en uheldig dag for Grønkjær, eller at han blot ikke har speeden skal jeg ikke kunne sige. Men Hollands Van der Vaart var i store problemer med Japans højreback, der vist er enormt hurtig, og i det lys tror jeg Kahlenberg vil være bedre. Enevoldsen ville også være en mulighed, men jeg tror blot at han ikke er helt så skarp mand-mand.

Jeg tvivler også på, at Eriksen får lov at starte på banen, men ingen tvivl om at han bør komme på banen før eller siden. Ligeså tror jeg måske også nok at Martin Jørgensen starter på banen i stedet for Jakob Poulsen grundet hans pasningsfærdigheder, men såfremt han alligevel ikke kan holde mere end 45 min, så mener jeg også Poulsen er et bedre valg. Smiley
« Seneste Redigering: 20 Jun 2010, 09:44 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller

« Svar #113: 20 Jun 2010, 10:19 »

Tror (desværre) godt vi kan regne med at Jon starter, med mindre han stadig er skadet.

United-styrer
Gæst

« Svar #114: 20 Jun 2010, 10:31 »

Hvis valget står mellem Jon og den ultraringe Thomas Kahlenberg, kan jeg nu også godt leve med, at Jon spiller. Men Eriksen kunne være spændende.

Forhåbentlig har Rommedahl fået en del af kritikken til at forstumme med sine præstationer her ved VM. Han har gennem hele kvalifikationsturne ringen og nu også slutrunden været en af vores bedste, hvis ikke den bedste, offensive spillere, og det er useriøst, at han til stadighed får skylden, hver gang det ikke fungerer. Det har dog været enormt opløftende at se en så udfordrende Romme ved denne slutrunde. Tidligere var han ofte bange for at udfordre; han stoppede op foran sin oppasser og endte med at aflevere tilbage til højre backen. Han var helt ustyrlig i går.

Bortset fra Rommes præstation var der ikke meget, der var kønt. Vi er heldige, at vi kunne slippe af sted med at spille så dårligt og alligevel vinde. Nu tror jeg fuldt og fast på, at vi går videre.

Erzael
Manager

« Svar #115: 20 Jun 2010, 10:59 »

Jeg kan ikke forstå, at man ikke vil se Jon Dahl i startopstillingen i næste kamp. Han arbejdede kanon hårdt, og selvom han brændte et par store chancer, så skal man stadig tænke på, at han kom fri til disse muligheder. Han tager de rigtige løb, og på et tidspunkt må bolden vel ende i nettet.

Og Rommedahls kritikere holder forhåbentlig kæft fra nu af. Han spiller jo fantastisk, og var klart banens bedste spiller i går. Han tog alle de rigtige løb, og var med i begge mål. Fantastisk oplæg han laver til Bendtner, og et fantastisk mål han får kreeret selv. Lad os nu bare gå ind og blæse Japan af banen!

DeBuur
Manager

« Svar #116: 20 Jun 2010, 11:11 »

Forlegen jeg er klart en af dem der har været efter Rommedahl..... han har været super her under VM og jeg lover at frede ham det næste år  Wink

Jon Dahl løb og løb... han har været en fin spiller for DK og er da også fornuftig at have med i truppen, jeg mener bare at mod Japan har vi brug for en spiller eer kan  mere på det individuelle plan idet spillet formentlig bliver tæt omkring den Japanske defensiv. Defor ville en Eriksen være at foretrække - men jo hans manglende erfaring taler så imod...

En helt anden mulighed er jo at spille med en Søren larsen på toppen.... også smide nogle bolde ind i felten så kunne Bendtner rykkes lidt tilbage.... det kunne også være løsningen til 2. halvleg hvis der stadig står 0-0

De ryk Simon poulsen kom igennem med syntes jeg viser at han også kunne rykkes frem, det kræver så at enten mtiliga eller lars Jakobse kommer på venstre back og så må Qvist spille højre back.... men det kommer nok ikke til at ske.

YNWA

Swizz CataR
Manager

« Svar #117: 20 Jun 2010, 11:24 »

I de foregående kampe har Japan bare afvist samtlige indlæg, og derfor tror jeg ikke vi får Larsen at se i den kamp. Det virker i hvert fald ikke til at være løsningen Smiley Som udgangspunkt, så tror jeg at Jon starter inde. Spørgsmålet må være hvem der skal spille venstrekanten, efter at Kahlenberg virker tung, og Grønkjær ikke ligefrem imponerede igår. Eriksen mangler rutinen og Enevoldsen er måske ikke den mest oplagte, selvom han nok er min favorit sammen med Eriksen Wink

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #118: 20 Jun 2010, 12:12 »

Der har været meget vrøvl med nettet herhjemme og derfor har jeg ikke kunne have været online, det sidste stykke tid. Men nu hvor det igen virker vil jeg da udnytte det, da man ikke ved hvor længe det varer. Smiley

Jeg må virkelig sige, at jeg er positiv overrasket over sejren igår mod Cameroun, da de i første halvleg spiller godt fodbold og er godt kørende i offensiven.

De første 20-25 minutter (ca.) Gik det, præcis som jeg havde forventet. En stærk offensiv, som lægger et utroligt flot pres på vores bagkæde, så vi laver mange fejl bagi, hvilket jeg frygtede. Afrikanske hold er rigtig gennembrudsstærke på midten og bryder vores pasningsspil og sætter deres eget igang, hvilket var tydeligt i størstedelen af første halvleg.

Simon Kjær har altid overrasket, men igår spillede han faktisk ikke så godt i mine øjne, da han ikke markerede ligeså godt, som han plejer. Jeg tror, at det er en konklusion, da hele vores bagkæde havde lidt problemer, både i det opbyggende spil, men så sandelig også mandsopdækningen, hvor en spiller som Eto'o kunne skabe meget plads til sig selv og formåede, at score da vores pasningsspil i defensiven, som sagt var lidt usikkert i perioder.

Når det er sagt, synes jeg at vi formår, at skabe nogle gode chancer, som vi udnytter 2 af gangene og giver os en sejr, hvilket var nødvendigt, hvis vi skal videre.

Jeg forstod ikke hvorfor, at Grønkjær skulle ligge inden på midten i starten, da jeg ikke ser ham særlig udfordrende så langt inde i banen.

Vores pasningsspil og løbemønstre er fine og lidt imponerende i mine øjne, men alt er vel imponerende fremover, grundet vores ekstremt dårlige testkampe.

Selvom vi blev udspillet af Holland, var jeg faktisk positiv overrasket over spillet, da jeg synes at vi i perioder holder deres ellers så stærke og kreative offensiv, rigtig godt og vi brød deres pasningsspil til tider, så jeg er imponeret over Danmark's to kampe, da jeg ikke havde nogle forventninger til slutrunden fra DK's side.

Det kan godt være, at Simon Poulsen lavede selvmål mod Holland, men han spillede alligevel som en af de bedste, hvilket også var imponerende, da manden var pivringe i testkampene, i min verden.

Rommedahl havde vel spillet hans bedste kamp, med en assist og et mål igår, men han er stadig sløset og kunne have scoret flere mål igår. Smiley

Jeg begynder så småt, at tro på en 1/8-finale, på grund af spillernes mentale topform, efter en sejr igår.

verdenskrig
Manager

« Svar #119: 20 Jun 2010, 12:21 »

Fantastisk sejr i går  Opstemt.. Jeg havde godt nok opgive al tro da vi kom bagud, for det virkede bare som den samme sang atter engang.. Efterfølgende var vi også presset godt i bund, men til forskel fra de andre kampe bed vi også af og til fra os i den anden ende..

Det var fantastisk at se at både Rommedahl og hans medspillere endelig fandt ud af hvordan man skal spille ham.. Når han løber ned i mod boldholderen og får den med ryggen til målet, er han en ganske middelmådig fodboldspiller.. Men når han løber bag om sin back og får den dybt er han ganske brugbar og det så vi i går.. At han så pludselig vælger at sætte en mand, og sparke den ind med venstre skøjten havde jeg dog ikke set komme, men hold kæft et flot( OG VIGTIGT!!!) mål..

Synes indsatsen var en toppræstation rent mentalt og fysisk hvor vi virkelig gjorde alt hvad vi kunne for at så i mod Camerouns hårde pres.. Som jeg ser det er de et niveau over os rent boldmæssigt og derfor var det også dem som sad på størstedelen af kampen, men tilgengæld er vi klogere til at stå rigtigt på banen, og udnytter med simple midler at de ikke har samme evner..

Snakker vi Japan, er jeg helt enig med US angående Kahlenberg/Eriksen/Jon.. Jeg ved simpelthen ikke hvad der er sket med Kahlenberg.. Han er blevet forvandlet fra den kreative 10'er han var i Brøndby, til en anonym boldflytter som virker uden nogen som helst form for særligt blik for spillet, eller god omgang med bolden! Han skal absolut ikke se skyggen af en startplads, og så skal han tage og finde sig en klub der rent faktisk gider bruge ham, så vi kan få set den Kahlenberg der engang tryllede på Vilfort Park  Skuffet

Never change a winning team synes jeg er et godt ordsprog, så lad og starte med samme startopstilling mod Japan( - Simon Kjær).. Så kan vi altid ændrer på det undervejs hvis det ikke skulle fungere.

Edit: Og så har Simon Poulsen vidst sat en tyk streg under at han er fremtidens venstreback, for hold da ferie en præstation han leverede i går.. Manden må have psyke af stål efter alt det han har været igennem.. Offensivt som defensivt var det topklasse!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010