home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 446 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Danmark
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Danmark  (Læst 82577 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Danmark
« : 08 Jun 2010, 03:56 »


DANMARK
Danmark ligger i Skandinavien i det nordlige Europa. Landet grænser og til Tyskland, hvilket giver os masser af grunde til ikke at kunne lide det land. Det er et lille land, som huser omkring 5,5 mill. mennesker. Hovedstaden er det dejlige København, som indeholder en masse gode ting (her regnes stive svenskere ikke ind). Danmarks nationalmelodi er ”Der er et yndigt land”, som vi forhåbentligt kommer til at høre en masse gange under VM. Faktisk skulle den gerne lyde otte gange; før de tre indledende kampe, før 1/8-delsfinalen, før kvartfinalerne, før semifinalerne, før finalen og efter finalen, når Danmark hæver pokalen. Ellers kan det siges, at Danmarks befolkning udgør én promille af verdens befolkningen.

FORVENTNINGER
Hvad kan vi egentlig forvente os af vores drenge? Vi er havnet i det, der ligner en overkommelig gruppe – men så alligevel ikke. Holland forventes at snuppe første pladsen i gruppe e, men har Danmark det, der skal til, for at tage den anden plads, der er nødvendig for at gå videre? Danmark kvalificerede sig i bedste stil ved at gå videre fra deres kvalifikationspulje som 1'er. Hold som Portugal, Sverige og Ungarn sluttede efter de rød-hvide. Det blev også kun til ét nederlag. Japan og Cameroun er to hold, der på dagen sagtens kan spille lige op med Danmark. Inters kulørfulde angriber Samuel Eto'o kan afgøre kampe på egen hånd, hvis det er nødvendigt. Keisuke Honda kunne meget vel gå hen og blive en trussel for det danske forsvar, og nu hvor Simon Kjær måske ikke kommer til at deltage i slutrunden, kunne han meget vel blive en endnu større trussel. Men målet må være at gå videre som 2'er, hvor Danmark så kan møde 1'eren fra gruppe h. Det ligner – inden turneringen er skudt i gang – Italien, der er favoritter i den pulje. Men hvis vi lever op til vores bedste og er skadesfrie, så er det bestemt muligt at gå videre fra gruppespillet. Hvis vi sågar formår at vinde over Holland og tage første pladsen, så begynder det at ligne noget. Men lad os lægge drømmene på hylden og håbe på den anden plads.

GRUPPE E
Danmark
Holland
Japan
Cameroun


KAMPPROGRAM
Mandag den 14. juni: Holland - Danmark
Lørdag den 19. juni: Cameroun - Danmark
Torsdag den 24. juni: Danmark - Japan


TRUPPEN
Så er vi nået til truppen, hvor jeg først og fremmest har valgt Daniel Agger som en af profilerne. Selv om Liverpool har haft en forfærdelig sæson i år, har han alligevel fået spillet en masse. Han har altid stor indflydelse på holdet, og hvis vi skal have succes i år, skal han være en af dem, der går forrest. Så valgte jeg en af de ældre drenge i form af Christian Poulsen, der slår rødder i Juventus. De har ligesom Liverpool haft en skrækkelig sæson, men han har ikke fået den samme mængde spilletid. Alligevel går han lige ind i startsopstillingen – hans afleveringer, temperament og fight bliver også en vigtig faktorer, hvis vi skal have succes. Den sidste profil er Danmarks svar på David Beckham; Nicklas Bendtner. Succes både uden- og indenfor banen. Det er ham, vi skal sætte vores lid til, når vi skal have læderet i kassen. Truppen ses her:

Thomas Sørensen (Stoke)
Stephan Andersen (Brøndby)
Jesper Christiansen (FC København)

William Kvist (FC København)
Lars Jacobsen (Blackburn)
Simon Kjær (Palermo)
Per Krøldrup (Fiorentina)
Daniel Agger (Liverpool)
Patrick Mtiliga (Malaga)
Simon Poulsen (AZ)

Martin Jørgensen (AGF)
Christian Poulsen (Juventus)
Daniel Jensen (Werder Bremen)
Jakob Poulsen (AGF)
Dennis Rommedahl (Ajax)
Jesper Grønkjær (FC København)
Thomas Kahlenberg (Wolfsburg)
Thomas Enevoldsen (Groningen)
Christian Eriksen (Ajax)
Mikkel Beckmann (Randers FC)

Jon Dahl Tomasson (Feyenoord)
Søren Larsen (Duisburg)
Nicklas Bendtner (Arsenal)
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #1: 10 Jun 2010, 10:13 »

Mens vi venter på mandag, så er der her noget ret interessant læsning om udlandets holdning til Danmark, vores taktik og vore chancer.

http://www.zonalmarking.net/2010/06/06/denmark-world-cup-2010-tactics/
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

søgaard
Gæst
 
Sv: Danmark
« Svar #2: 10 Jun 2010, 11:12 »

Mens vi venter på mandag, så er der her noget ret interessant læsning om udlandets holdning til Danmark, vores taktik og vore chancer.

http://www.zonalmarking.net/2010/06/06/denmark-world-cup-2010-tactics/
Spændende læsning fra et mere neutralt synspunkt end hvad de danske medier kan præstere. De har jo en god indsigt i det danske hold, hvor eneste reel smutter er venstrebacken, hvor det virker til Mtiliga har vundet kampen, hvis man kigger på kampene her op til VM. Nogle af de mindre prominente navne i den danske trup bliver dog heller ikke nævnt og her tænker jeg især på Enevoldsen, som jeg faktisk tror får en rolle at spille på det danske hold og Rommedahl er slet ikke så sikker på den højrekant, som han tidligere har været.   
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #3: 10 Jun 2010, 21:34 »

Hollandskampen nærmer sig med raske skridt, og et bud på start-11, er vel på tide, at diskuttere nu og frem til kick off.

Personligt foretrækker jeg denne, som situtationen er lige nu, ifl. medierne.
Andersen
Kvist - Agger - Kjær - Jacobsen
C. Poulsen
J. Poulsen - Enevolsen
Grønkjær            Kahlenberg
Bendtner


Målmandssnakken har vi haft tidligere, men er blandt det, der er røget desværre.
Forsvarskæden er den stærkeste defensivt, vi kan stille, og som skal stoppe deres firekløver. Og det tror jeg sgu også den kan.
Trekanten på midtbanen er normalt omvendt, med en offensiv og to centralt på midtbanen. Den skal vendes om, hvis vi skal have succes. J. Poulsen og Enevoldsen kan begge veje, og har begge fart i støvlerne. Alt efter hvordan kampen foregår, kan D. Jensen eller Chr. Eriksen tages ind.
De tre forreste giver sig selv.

Hvad siger i? Hvordan får vi succes mod Holland.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #4: 10 Jun 2010, 21:37 »


Hvad siger i? Hvordan får vi succes mod Holland.

Ved at Holland har en dag hvor målet de skal score i er forhekset.. De skal simpelthen have marginalerne i mod sig, og alle vores 11 skal ramme deres MAKSIMALE niveau! Ellers får vi en endefuld frygter jeg Skuffet
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #5: 10 Jun 2010, 21:43 »

Ved at Holland har en dag hvor målet de skal score i er forhekset.. De skal simpelthen have marginalerne i mod sig, og alle vores 11 skal ramme deres MAKSIMALE niveau! Ellers får vi en endefuld frygter jeg Skuffet

At de er uden Robben er et kæmpe plus. Jeg mener, at den defensiv godt kan lukke ned for Sneijder, vdV, Kuyt og vP, især først- og sidstnævnte, de er imo de værste for ethvert forsvar.

I øvrigt har landsholdet de senere år gjort det godt, efter masser af kritik. Bare se på VM98 og efter 0-0 i Ungarn f.eks.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #6: 10 Jun 2010, 21:48 »

Kunne godt tænke mig en opstilling som så sådan ud:

                         Sørensen

              Kvist - Kjær - Agger - Mtiliga

              C. Poulsen - D. Jensen

          Grønkjær - Eriksen - Kahlenberg

                       Bendtner
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #7: 11 Jun 2010, 15:09 »

Det bliver sku uden Bendtner på mandag ):
Logged

FCK

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #8: 11 Jun 2010, 15:16 »

Det bliver sku uden Bendtner på mandag ):
Vent nu og se......

Vi har før hørt det her spind op til en så vigtig/stor kamp, og Bendtner selv, han afviser altså ikke at han spiller. Men omvendt så tror jeg faktisk ikke at det ville være en så skidt kamp at have Jon med. Vi skal huske på at han har været en af de skarpeste angriber i æresdivisionens historie, så jeg tror hollænderne er uhyggeligt bange for Jon, og hvis de har så enorm stor opmærksomhed på jon, så vil andre spillere måske kunne få noget mere plads rent offensivt Smiley

Men self. vil det være en svækkelse hvis Bendtner ikke er med Wink
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #9: 11 Jun 2010, 15:48 »

 ;)Det stinker af spind.... Bendtner så ikke voldsom ked ud af det.... så jeg håber stadig Smiley
Logged

YNWA

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Danmark
« Svar #10: 12 Jun 2010, 02:45 »

http://vmhf2010.tv2.dk/article.php/id-31068188:van-bommel-hvem-er-poulsen.html

En imo meget dum, og arrogant udtalelse!

Van Bommel ved 100% sikkert hvem Poulsen er, og imo er Poulsen faktisk en bedre spiller end Van Bommel, så det er en åndsvag udtalelse at komme med! imo er Bommel slet, slet ikke så god mere som for 2-3 år siden, og han er faktisk imo en af Hollændernes svage punkter, selvom de er meget få Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #11: 12 Jun 2010, 04:12 »

Der fik du da lige fyret "imo" af et par gange Opstemt, men ja typisk Van Bommel af komme med sådan en kommentar.
Logged

FCK

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #12: 12 Jun 2010, 10:56 »

Hvis jeg kender Poulsen ret, skal han da nok få markeret sig et par gange i løbet af kampen. Wink Så bagefter tror jeg da slet ikke Van Bommel vil være i tvivl om hvem Christian Poulsen er.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #13: 12 Jun 2010, 11:03 »

Det kunne være lækkert hvis Poulsen lige viser hvem han er indenfor de første min, og planter sine fine jernknopper på Van Bommels skinneben uden at få gult.. Man kunne jo så frygte at Van Bommel ville lemlæste ham fuldkommen bagefter Tunge
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Danmark
« Svar #14: 13 Jun 2010, 17:55 »

Nu snakker Morten Olsen om af Jon Dahl og Daniel Jensen er tvilsomme tror ikke Morten har rent mel i posen og tror på hele bundet er klar Opstemt
Logged

FCK

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010