Så blev der lige plads til en update fra de grønne
Søndag d.2 April. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (1) - (2) Brøndby IF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (1 måned)

Sjølund var vigtig i dag med to mål
Det er næsten det samme hold jeg sender på banen til dette top opgør i dag. Hoås er helt uden for holdet i dag efter nogen skuffende præstationer så Olesen er tilbage dog kun fra bænken. En sejr til os i dag vil næsten sende mesterskabet til Viborg. Vi føre med 11 point lige nu dog med en kamp mere ind BIF så alt kan ske i nu. Vi tager en kamp ad gangen. Spillet har haltet en del her i foråret syntes jeg men sejrene er kommet i hus alligevel om det så er på grund af for dårlige modstander her i starten ved jeg ikke. Nu kommer der i hvert fald nogen stærkere modstander her i det de næste par kampe også kan vi se om det er held de første kampe eller om vi er gode nok til at slå de bedste hold. Jeg tror mere på det sidste. Holdet har spillet sammen nu i flere kampe plus at nu tror jeg vi er mere opsatte mod hold som BIF. Kampen er vigtig for begge hold og mesterskabet kan næsten være afgjort efter denne kamp eller være helt åbent. GAME ON
Viborg FF - Brøndby IF
3 - 11-0 MÅL Daniel Sjølund (26)
2-0 MÅL Daniel Sjølund (36)
2-1 MÅL Martin Ericsson (52)
3-1 MÅL Christoffer Karlsson (76)
MOM: David Rasmussen (VFF)
Tilskuer på Viborg Stadion: 5588
Dommer: Martin Wulff
En utrolig kamp. Vi spillede helt klart forårets bedste kamp i dag. Og det må jo siges at være et vel valgt tidspunkt at gøre det på. Så sejren er helt for tjent. Sjølund var oplagt i dag og var til evig uro for BIF forsvaret og han scorede da også to flotte mål plus et oplæg til Karlsson første mål for Viborg. Det betyder også at vi nu er 14 point foran med en kamp mere ind BIF. Så det begynder at lugte lidt af guld her i Viborg. En utrolig vigtig sejr for os og vi har nu vundet hele 7 kampe i streg hvilket også med virker til at vi har fået slået huld ned til nr2.
Torsdag d.6 April. Kamp i 
Optakt til Viborg FF - Aab.
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (1 måned) Jakob Poulsen (3 uger) og Thomas Andie (2 uger)

Jimmy Nielsen var en vigtig mand for Aab i dag
Ja en Dong Cup kvartfinale venter og derfor er der lavet lidt om i start opstillingen da jeg lige vil spare et par spiller. Det er stadig den samme målmand. Besagno og Abildgaard er de to centrale forsvars spiller. Venstreback er Tengstedt højre back er stadig Rask. Wernblom husere stadig på den defensive midtbane og i dag spiller han ved siden af Frandsen. Hoås er venstre wing og Åslund er højre wing. Sjølund og Olesen er dem der skal score målene i dag. Vi spiller hjemme i denne kvartfinale og derfor vil jeg mene at vi skal gå videre. Vi har dog haft det svært i mod Aab hvor vi har tabt en hjemmebane kamp i mod dem. Vi har dog også slået dem på den her bane så man må sige at det er et åbent opgør i dag. GAME ON
Viborg FF - Aab
0 - 10-1 MÅL Cacá (5)
MOM: Per Nilsson (Aab)
Tilskuer på Viborg Stadion: 5592
Dommer: Michael Nielsen
Ja efter vi spillede vores bedste kamp her i foråret, spillede vi i dag den dårligste kamp i foråret. Der var slet ingen ting der hang sammen for os i dag. Aab var ikke meget bedre så det var ikke lige frem nogen super kamp at være vidne til må jeg sige. Aab styrede spillet efter de kom foran efter små 5 minutter og vi kom aldrig ind i kampen og vi skabte slet ikke nok. Så der var ikke rigtig nogen der spillede sig ind i start opstillingen til næste kamp. Der vil nok lige være et par ændringer.
Onsdag d.9 April. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (1) - (6) OB
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (3 uger), Jakob Poulsen (2 uger) og Thomas Andie (1 uge)

Højer var eneste målscore i dag for VFF
Jesper Andersen glider ind i det centrale forsvar ved siden Besagno. C. Poulsen er tilbage som venstre back og Rask er stadig højre back. Åslund rykker ned ved siden af Wernblom på midtbanen. Flindt-Bjerg er venstre wing og Rasmussen er højre wing i dag. Højer og Sjølund er dagens angriber. Olesen er på bænken. Kampen i dag drejer sig om at vi kommer tilbage efter en meget ringe indsats mod Aab. OB har før givet os støre problemer før og de fleste husker nok den fine afklapsning hjemme hvor vi tabte med 1-4. Dog tog vi hævn i Odense da vi vandt 4-1. Så måske OB vinder 1-4 i dag? Det håber jeg sjovt nok ikke. Vi skal vise at vi er på vej mod klubbens første mesterskab og det skal i dag gå udover OB. GAME ON
Viborg FF - OB
1 - 11-0 MÅL Steffen Højer (55)
1-1 MÅL Morten Fevang (73)
MOM: Morten Fevang (OB)
Tilskuer på Viborg Stadion: 5855
Dommer: Lars Christoffersen
Ja igen en kedelig kamp. Igen spiller vi langt under standart og det er bare ikke godt nok. OB skaber heller ikke meget så alt i alt er det fortjent nok at begge hold får point ud af dette opgør. Jeg ved ikke helt for det går galt spillemæssigt. Vi kunne jo godt mod BIF og nu har vi lige spillet to meget dårlige kampe. Det er ikke holdbart i længden. Tror dog der skal noget mere til før vi smider vores forspring over styr men man skal jo aldrig sige aldrig. Vi skal vise bedre spil ind det her.
Torsdag d.13 April. Kamp i 
Optakt til Aab (7) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (2 uger), Jakob Poulsen (1 uger), Thomas Andie (1 dag) og Steffen Højer (1 måned)

Bræmer scorede en gang i 2-0 sejren over VFF
Ja som mand kan se er Højer ny mand på skades listen. Trist da han lige nu virker som den farligste mand i truppen. Hoås og Olesen starte i front i dag. Frandsen er med i stedet for Åslund som måske er på vej væk fra klubben. Resten af holdet er det samme som i sidste kamp. Nu er det blevet tid til en revanche. Vi har ikke spillet vores bedste kampe mod Aab og vi har tabt til dem 2 gange ud af 3 mulige opgør. Og ikke nok med det. Vi har spillet utrolig ringe i de to kampe vi har tabt så nu skal vi sku ud og vise noget bold og vise at vi kan spille godt mod Aab og at vi kan slå dem. Aab kan ikke nå noget i ligaen så de vil helt sikkert satse på Dong Cuppen så man kan håbe at de spare lidt spiller men tror det ikke rigtig. Det er også lige meget vi skal vinde alligevel. GAME ON
Aab - Viborg FF
2 - 01-0 MÅL Simon Bræmer (44)
2-0 MÅL Daniel Hoch (88)
MOM: Fredrik Winsnes (Aab)
Tilskuer på Aalborg Stadion: 8502
Dommer: Bo Møller
Ja nu syntes jeg sataneme det er for ringe. Nej vi spiller ring. NU skal vi sku til at tage os sammen. Vi kommer bagud på et tåbeligt mål hvor vi giver Bræmer plads til at skyde ude fra også er vi bag ud. Vi kommer så på 1-1 men det syntes dommeren var synd for Aab så det annullerede han for en meget tynd offside. Det var et stort slag for os og vi kommer aldrig rigtig i gang efter den uheldige dom. Så om det er fortjent at Hoch score til 2-0 skal jeg ikke gøre mig klog på for det syntes jeg virkelig ikke det var. Lad os da bare blive enig om at Aab ikke er nogen ønsker modstadner efter som vi har vundet en kamp ud af 4 mulige mod dem. Til alt held skal det siges at BIF tabte i Århus.
Mandag d.17 April. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (1) - (11) AGF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (1 uge), Jakob Poulsen (1 dag) og Steffen Højer (1 måned)

Gang i Viborgs fans i Århus
Siden sidste kamp har jeg solgt Åslund til FCN for 7 mio. Så han spiller resten af foråret på andet holdet med mindre skader gør at der bliver brug for ham. Moralen i truppen er dalet en del efter de sidste dårlige kampe og vi har stærkt brug for en succes oplevelse nu. Den skal komme i dag mod AGF. Et hold som vi må og skal slå for at holde en god afstand ned til forfølgerne i ligaen. Der skal ikke meget til for at de ligger lige bag os så tre point er utrolige vigtig i dag. De tre point er også meget vigtige for AGF da de ligger i bunden og kæmper for at overleve i bunden. Så en herlig kamp er i vente. GAME ON
Viborg FF - AGF
1 - 10-1 MÅL Peter Graulund (28)
1-1 MÅL Øyvind Hoås (56)
MOM: Peter Graulund (AGF)
Tilskuer på Viborg Stadion: 6260
Nej det ville sku være synd at sige det køre som det skal lige nu. Nej det er sku meget dårligt det vi levere lige nu. Der er ikke en spiller som kan være sin indsats bekendt hverken i dag eller de sidste to kampe. Vi bliver i store dele af kampen på det nærmeste udspillet af AGF som dog også viser hvorfor de ligger hvor de gør da de ikke er skarpe nok oppe foran selvom de har Graulund. Det er nok det værste tidspunkt at vi har fået en formkrise på og vi skal virkelig til at tage os sammen nu hvis vi ikke skal se guldet glide os af hænde.
Lørdag d.22 April. Kamp i 
Optakt til Esbjerg FB (7) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Christoffer Karlsson (3 uger), Christian Flindt-Bjerg (1 uge) og Steffen Højer (1 måned)

Viborgs fans klar til kamp
Ændringer er der nok af lige nu i start opstillingen og det hjælper selvfølgelig ikke på at situation lige nu. Abildgaard starter som højre back da Rask har spillet skidt de sidste par kampe. Åslund er lige pludselige tilbage dog på bænken. Christopher Poulsen tager sig i dag af venstre wing og højre wing er David Rasmussen. Jakob Poulsen er på bænken. Olesen er med fra start sammen med Hoås. Kravet i dag er ganske enkelt. Det må og skal blive til en sejr til de grønne fra Viborg. Ellers må man jo nok sige at der er ved at gå kraftigt gummi ben i den. Nej nu må vi ud og vise hvad vi er lavet af også kæmpe røven ud af bukserne også vinde i fisker byen. GAME ON
Esbjerg FB - Viborg FF
0 - 40-1 MÅL Øyvind Hoås (38)
0-2 MÅL Thomas Frandsen
(Straffe 41)0-3 MÅL Øyvind Hoås (53)
0-4 MÅL Thomas Frandsen
(straffe 67)MOM: Thomas Frandsen (VFF)
Tilskuer på Esbjerg Idrætspark: 7144
Dommer: Henning Jensen
Så er vi tilbage. I hvert fald lige nu så må vi jo se hvor længe det vare ved. Kampen i dag styre EFB fra start af men vi slår en hurtigt kontra og Hoås score sikkert bag Winde. En lille ting jeg havde lavet om på i taktikken inden kampen var at spille med en så kaldt tarketmand. Denne mand var Hoås som måler 203 cm. Så når vi skulle smide lange bolde frem var det op imod ham. Tror nu ikke det var det som gjorde udslaget i dag. Vi får også lidt tynde straffespark i dag men det må vi jo tage med. Vi har jo selv prøvet at blive snydt. EFB havde da også deres chancer men Mushica stod sikkert i dag og tog alt hvad de smed efter ham. Så håber at vi er kommet i gang nu og tager de sejr der skal til for at hente guld.
Søndag d.30 April. Kamp i 
Optakt til Silkeborg IF (9) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Christoffer Karlsson (3 uger) og Steffen Højer (1 måned)

Denne pokal skal nu en tur til Viborg
Startopstillingen er det helt samme som den mod EFB. Ingen grund til at ændre på det. For med lidt held kan vi kalde os danske mester efter dagens kamp. Det kræver dog at vi vinder i dag. Der er 4 kampe tilbage og den her er talt med. Det betyder at med en sejr til os i dag er der 9 point tilbage at spille om og lige nu føre vi med 12 point. FCK-BIF mødes i dag. Så vi har alle chancer for at tage guldet nu og der er som sådan ingen grund til at vente med at tage guldet. Viser vi den samme skraphed som mod EFB vinder vi også i dag men det er et lokal opgør og SIF vil helt sikkert kæmpe for at vi ikke skal blive mester på deres hjemmebane. Plus at SIF ikke er fri af nedrykning i nu så de har hårdt brug for point så de skal frem på banen og det skal vi vende til vores fordel. For vi gjort det vinder vi også i dag. GAME ON
Silkeborg IF - Viborg FF
0 - 20-1 MÅL Thomas Frandsen (4)
0-1 Rødt kort Jens Berthel Askou (89 SIF) 0-2 MÅL Jakob Poulsen (92)
MOM: Thomas Andie (VFF)
Tilskuer på Silkeborg Stadion: 5743
VIBORG FF ER DANSKE MESTER 2005/06. Det er det vildeste jeg nogensinde har været med til. Danskmester med VFF. Sådan skal det gøres. En utrolig bedrift af alle mand i og omkring klubben. En tak til de to spiller der forlod klubben i venter pausen (Mota og Glerup). Vi får en super start på kampen da vi kommer foran efter små 4 minutter og det skaber ro på holdet. Der efter kommer SIF dog frem til nogen pæne chancer dog uden at det bliver rigtig farligt på noget tidspunkt. I anden halvleg presser vi på for at få målet der lukker kampen men det måtte vi vente med til langt inde i overtiden da Poulsen kan sætte sidste fodbold et klasse opspil lige efter fodboldens ABC. Lad os så håbe at dette var det første mesterskab i en lang række af mesterskaber. FCK-BIF endte i øvrigt 2-2.
Sådan her ser stillingen ud efter April måned er overstået:

Som man kan se kan vi ikke hentes. Dog er der stadig masser at spille om da nedrykkerne ikke er fundet i nu og der en nogen medajler som også skal fordeles. Dog er guldet på plads.

I nsæte måned skal vi spille disse tre kampe:
FC København (hjemme)
SønderjyskE (ude)
FC Midtjylland (hjemme)