home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 08:52:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23579
  1 Bruger, 618 Gæster Online.

Nyeste Bruger: geowalker
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt  (Læst 13171 gange)
donthomas
Landsholdsspiller

Sv: Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt
« Svar #30: 02 Jul 2006, 17:34 »

Så er der en ny update klar. Og der er sket meget omkring Viborg især på spiller området hvordan har være handle en del må man sige og en del nye folk er klar til at trække den flotte grønne trøje over hovdet.

Søndag d.4 Dec. Kamp i
Optakt til FC København (3) - (1) Viborg FF.
Skader hos Viborg FF: Christian Magleby (4 måneder), Thomas Tengstedt (2 måneder),og John Alvbåge (6 måneder)
Olesen scorede Hattrick imod FCK

Højer er tilbage og klar til at spille med det samme så vi er tilbage i vores normale system med to angriber. Mota starter kampen på bænken da han stadig mangler noget i sin form før han er klar til at starte inde. Poulsen er også tilbage fra sin skade og er klar til kamp så Bidstrup er helt ude af truppen igen. Thomas Andie går ind i det centrale forsvar og skubber der ved Abildgaard en tur ud på bænken. Ellers må målet for dagens kamp være at få point med hjem. Bare det ene point vil være helt fint for mig. Kampen bliver utrolig svær og sidste gang tabte vi ganske fortjent med 2-1. Så hvis vi får et point i dag vil jeg være utrolig tilfreds. FCK er nød til at komme frem for at vinde kampen da de dårligt kan tåle at tabe kampen da de er hele 8 point efter os lige pt. Så en meget spænende kamp er i vente. GAME ON
FC København - Viborg FF
0 - 4

0-1 MÅL Jacob Olesen (44)
0-2 MÅL Jacob Olesen (46)
0-3 MÅL Jacob Olesen (88)
0-4 MÅL Christian Flindt-Bjerg (Straffe 93)
MOM: Jacob Olesen (VFF)
Tilskuer i Parken: 27.749
Dommer: René Christensen

Det er jo helt utroligt det her. Efter kampen mod FCN ville jeg nok havde troet på at den endte 4-0 til FCK men der til var de alt for effektive og en ny super kamp af min reserve keeper Kirk gør at vi vinder kampen måske ikke fortjent når man ser på antal chancer men for engang skyld var Olesen utrolig skarp og lave Hattrick. Det troede jeg sku ikke jeg sku opleve med den mand efter de mange chancer han har brændt. Så nu må man sige at vi er på vej angrebsmæssigt. I det defensive var Andie en kolos og styrede de defensive rækker så længe han kunne. Måtte udgå på grund af træthed. En perfekt kamp fra vores side og det giver hele truppen selvtillid til den næste kamp.

Onsdag d.14 Dec. Kamp i
Optakt til Brøndby IF (2) - (1) Viborg FF.
Skader hos Viborg FF: Christian Magleby (3 måneder), Thomas Tengstedt (1 måneder),og John Alvbåge (5 måneder)
Mota afgjorde kampen idag med et flot mål

Ja holdet er det helt samme som det hold der slog FCK sidste kamp. Der er jo ingen grund til at ændre på det hold. Dagens kamp er et vaske ægte top op gør på Brøndby stadion. Jeg ville igen være meget tilfreds hvis vi kan komme her fra med point. Lige nu er der 6 point mellem BIF og VFF og BIF mangler en kamp så vi kan komme til at stå helt lige hvis BIF vinder i dag og de vinder deres sidste kamp inden pausen. Så derfor er det utrolig vigtig for os at vi tager point så vi er sikker på at slutte alene på første pladsen i vinter pausen. Sidste kamp vandt vi jo med 4-1 i Viborg så BIF vil nok meget gerne have revanche i dag. Det håber jeg ikke de får. Vi skal da helt sikkert være klar fra start hvis vi vil noget i den her kamp og jeg tro på at vi kan tage point med hjem til Viborg. GAME ON
Brøndby IF - Viborg FF
2 - 3

0-1 MÅL Christian Flindt-Bjerg (Straffe 31)
0-2 MÅL Jakob Glerup (45)
1-2 MÅL Johan Elmander (58)
2-2 MÅL Duncan (75)
2-3 MÅL Mota (86)
MOM:  Christian Flindt-Bjerg (VFF)
Tilskuer på Brøndby Stadion: 15.728
Dommer: René Christensen

KAPOW for en top kamp. Den havde det hele. Dejligt fodbold i højt tempo og en masse chancer og nogen rigtig flotte mål. Kampen kommer for alvor i gang da en Brøndby forsvar helt unødvendigt trækker Højer i trøjen i udkanten af feltet. Flindt-Bjerg score sikkert fra 11 meter pletten. Glerup hammer bolden i kassen fra kanten efter en retur fra BIF målmanden. Elmander bringer spænding ind i kampen da han udnytter et kæmpe huld i VFF forsvaret. Det udlignende mål er et typisk Duncan mål. Et frispark ind i feltet og her når han højest. Kampens sidste mål kommer fra Mota som bliver spillet fri lige på kanten af feltet og han svigter ikke og banker bolden i kassen til en utroligt vigtig sejr for os og vi over vinter nu på dukse pladsen i SAS-Ligaen.

Søndag d.1 Jan. Der ankommer ganske som planlagt to nye spiller til klubben. Daniel Sjølund og Kushtrim Mushica.

Daniel Sjølund er hentet for at skabe bredde oppe foran.

Kushtrim Mushica går direkte ind som første valg og det er han nok også selv når Alvbåge bliver klar igen.

Mandag d.2 Jan. Viborg har solgt deres midtbaneslider Jakob Glerup til franske Nancy for 15 mio.

Onsdag d.4 Jan. Viborg sælger igen en spiller. Denne gang er der tale om den stærke angriber Mota som er solgt til Young Boys for 26 mio. Nu skal der købes ind.

Fredag d.6 Jan. Viborg har købt to nye spiller. Den talent fulde amerikaner Nik Besagno som har kostet klubben 1,3 mio. Besagno kommer fra det amerikanske hold Salt Lake. Den anden spiller er Christoffer Karlsson som har kostet klubben små 2mio. Karlsson skifter fra svenske Djurgården.

Nik Besagno fremtidens mand og der går ikke længe før at han er fast inventar på første holdet.

Christoffer Karlsson lidt det samme som Besagno også en fremtidens mand

Lørdag d.7 Jan. Viborg har hentet den unge Nikola Saric fra Herfølge for 1,9 mio.

Helt sikkert en mand for fremtiden

Mandag d.9 Jan. Viborg har hentet den høje nordmand Øyvind Hoås for 5 mio. Hoås skifter fra norske Fredrikstad.

Det norske fyrtårn er den direkte afløser for Mota helt fremme. Forventer mig meget af ham.

Fredag d.20 Jan. Viborg har igen været ude og købe en ny spiller til holdet. Jakob Poulsen er hentet hjem fra hollandske Heerenveen for 750.000 kr.

Jakob Poulsen er hentet for at skabe bredde på højre wing pladsen. Skal kæmpe med Rasmussen om den plads. Vil betegne dette køb som det bedste i forhold til prisen.

Søndag d.22 Jan. Års første træningskamp og den spiller vi i Vordingborg. GAME ON
Vordingborg - Viborg FF
0 - 3

0-1 MÅL Øyvind Hoås (6)
0-2 MÅL Thomas Andie (45)
0-3 MÅL Jakob Poulsen (88)
MOM: Thomas Andie (VFF)
Tilskuer på Vordingborg Stadion: 3899
Dommer: Knud Erik Fisker

Ja en kamp hvor de galt om at komme i form og få de nye spiller spillet ind på holdet. Dog brænder vi alt for mange chancer men det kan vi jo nå at lave om på i nu.

Onsdag d.25 Jan. Viborg har fundet Jakob Glerups afløser. Manden som er tiltænkt den rolle er svenske Pontus Wernblom. Wernblom her hentet for 7,25 mio i IFK Göteborg.

Ja som sagt så er Wernblom tiltænk at gå direkte ind på holdet som den nye Glerup. Han skal med andre ord løbe solen sort på den defensive midtbane.

Ja det har været en hård tid med mange indkøb og mange mulige nye spiller på vej. Var hårdt opsat på at få Anders Due til klubben men fik nej fra FCN. Selv et tilbud på 15 mio var ikke godt nok. Så venstre wing pladsen er faktisk den plads jeg ikke fik købt en ny spiller til men har folk som fint kan spille der. Så det går nok. Så nu skal der lige planlægges et par træningskampe så holdet kan finde sammen så vi er helt klar til at vinde guld til Viborg FF for første gang i klubbens Historie.
Vi er her
for at se
vores GUDER
farverne er hvid og grøn
vi er her
for at se
vores GUDER
mesterskabet er vores drøm

Møller
Gæst

« Svar #31: 02 Jul 2006, 17:55 »

Hvilke facepacks har du Opstemt

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #32: 02 Jul 2006, 18:01 »

Hvilke facepacks har du Opstemt

Jamen har da den her mega pack som er at finde her på siden. mener at der er nogen billeder i den.
Ellers har jeg hentet en masse billeder på denne side: http://www.sortitoutsi.net/index.php?page=downloads&area=incat&catid=4&game=fm2006

Vennersdorf
Gæst

« Svar #33: 02 Jul 2006, 19:40 »

Hey Donthomas!!!
Kan vi ikke få et SS af Jacob Olesen, den gut er jo en utrolig giftig målscorer...
og som jeg har sagt til dig før, det er nogle fede blogs du skriver, KEEP IT COMING!!! Thumbs Up Thumbs Up

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #34: 02 Jul 2006, 19:50 »

Hey Donthomas!!!
Kan vi ikke få et SS af Jacob Olesen, den gut er jo en utrolig giftig målscorer...
og som jeg har sagt til dig før, det er nogle fede blogs du skriver, KEEP IT COMING!!! Thumbs Up Thumbs Up

Tak for den opbakning. Skal nok blive ved med at skrive Opstemt

Men her er et SS af min topscore lige pt:

Vennersdorf
Gæst

« Svar #35: 02 Jul 2006, 20:02 »

Det så ik helt tosset ud med hans stats, det er faktisk okay for en dansker... Er det egen avl eller har du hentet ham fra en anden dansk klub?? Jeg har et forslag til en anden giftig afslutter hvis det har fanget din interesse: LEBOHANG MOKOENA, han er en dejlig sydafrikaner med mål i støvlerne som man plejer at kunne anskaffe sig for billige penge!!!

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #36: 02 Jul 2006, 20:09 »

Det så ik helt tosset ud med hans stats, det er faktisk okay for en dansker... Er det egen avl eller har du hentet ham fra en anden dansk klub?? Jeg har et forslag til en anden giftig afslutter hvis det har fanget din interesse: LEBOHANG MOKOENA, han er en dejlig sydafrikaner med mål i støvlerne som man plejer at kunne anskaffe sig for billige penge!!!

Han kom fra SønderjyskE ganske gratis da VHK købte en spiller der nede fra egen også havde Olesen en klasul i sin kontrakt der sagde at når kærsten skifter så kun han tage med ganske gratis Shockeret. Det passer skam Smiley men det er sku også den eneste gang at VHK har gjort noget godt for Viborg Opstemt Opstemt eller Ubeslutsom måske fint da de vandt CL de tøser Thumbs Up men der er en helt adnen snak Forseglede Læber

Mokoena render rundt og spiller for en Moskva klub så ham får jeg nok ikke lige pt.
Kan afsløre at der er en debutant som gør en forskel i den første kamp efter ferien. Hævet Øjenbryn

Dusty78DK
Manager

« Svar #37: 02 Jul 2006, 22:21 »

Ups, jeg har glemt at følge med i din blog her på det sidste. Sorry.

Men der er i hvert fald skert ting og sager siden jeg sidst læste: Du slog Brøndby og FCK inden vinterpausen og har skiftet et halvt hold ud. Men de nye spillere ser rigtig gode ud. Mon ikke Viborg er helt sikker på at få medaljer i denne sæson - helst guld?  Rullende Øjne

Vennersdorf
Gæst

« Svar #38: 03 Jul 2006, 14:33 »

Glæder mig til at følge med. Hvornår kommer den næste opdatering?? Thumbs Up Thumbs Up

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #39: 03 Jul 2006, 15:27 »

Ups, jeg har glemt at følge med i din blog her på det sidste. Sorry.

Men der er i hvert fald skert ting og sager siden jeg sidst læste: Du slog Brøndby og FCK inden vinterpausen og har skiftet et halvt hold ud. Men de nye spillere ser rigtig gode ud. Mon ikke Viborg er helt sikker på at få medaljer i denne sæson - helst guld?  Rullende Øjne

Det er okay Dusty troede dog lige at du var holdt op med at følge min blog Græder Græder ticked off ticked off men godt du ikke var det Thumbs Up Thumbs Up Smiley

Ja der er skete lidt i vinter pausen må man sige men bredden er jeg tilfreds med nu. Så jo jeg tror og håber bestem på guld Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up

Glæder mig til at følge med. Hvornår kommer den næste opdatering?? Thumbs Up Thumbs Up

Jeg starter på en update nu så der går ikke så længe Cool

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #40: 03 Jul 2006, 16:04 »

Februar måned gik med disse træningskampe:

Altay 2 - 2 Viborg FF
Merinosspor 3 - 4 Viborg FF
Sivasspor 0 - 1 Viborg FF
Ankaragucu 1 - 1 Viborg FF
Vejen 0 - 3 Viborg FF

Lørdag d.11 Marts. Kamp i
Optakt til Viborg FF (1) - (10) Silkeborg IF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (2 måneder) og Thomas Frandsen (2 uger)
Karantæne hos Viborg FF: David Rasmussen (1 kamp)
Sjølund fik en perfekt start for VFF

Så går forårs sæson i gang og vi starter hjemme mod lokal rivalerne fra Silkeborg. I start opstillingen er der sket en del ændringer siden vi slog BIF 3-2 i den sidste kamp i efteråret. I mål står Kushtrim Mushica og Kirk er på bænken. Den defensive linje står sammen og der er ingen ændringer op til dagens kamp: C. Poulsen, T. Andie, J. Andersen og M. Rask. Abildgaard på bænken. Midtbanen er med Wernblom som den defensive og Flindt-Bjerg som den offensive. Nik Besagno på bænken. Højere wing er Jakob Poulsen og venstre wing er Hoås. Fremme har vi i dag Højer og Olesen. Sjølund er på bænken. Kampen i dag skulle vi meget gerne gå ud og vinde. Holdet er til guld det kan der ikke være tvivl om. Nu skal vi så bare ud og bevise det. Vi har et solidt forspring på 8 point og det er der ingen grund til at gøre mindre. Holdet har spillet ganske fint i træningskampene og jeg mener at vi er der hvor vi skal være. SIF kæmper i bunden mod nedrykning så nemt bliver det helt bestem ikke. GAME ON
Viborg FF - Silkeborg FF
2 - 0

1-0 MÅL Daniel Sjølund (89)
2-0 MÅL Daniel Sjølund (92)
MOM: Daniel Sjølund (VFF)
Tilskuer på Viborg Stadion: 6147
Dommer: Knud Stadsgaard   

Det holdt hårdt. Det holdt meget hårdt ind da. Dog ikke så meget på grund af SIF for de ville/kunne ikke meget i dag. Nej vi spillede ikke super godt i dag. Vi skabte lidt chancer dog ikke nogen kæmpe chancer. Der gik lidt for meget skyde telt i den og spillerne skød på alt. Ved ikke hvorfor for det har de ikke fået besked på at gøre. Især Flindt-Bjerg skød meget og ramte ingen ting. Da der manglede en halvtime skiftede jeg Sjølund ind og det var ikke helt dumt gjort. Da der manglede et minut af kampen smed Rask en lang bold frem i dybden hvor Sjølund var helt fri af sin markering og han lobbede meget koldt bolden i kassen og røg der med direkte ind i de grønnes fans hjerter. Sjølund var dog ikke helt færdig i nu og han scorede igen koldt i over tiden på en frispilning fra Højer. Dejligt at se vi henter tre point på en dag hvor vi ikke spillede op til vores bedste men det kender tegner jo også et tophold at få point selv når det ikke køre!!!

Søndag d.12 Marts. Magleby er tilbage efter sin skade. Hans kontrakt udløber dog til sommer så jeg har valgt at sælge ham for 850.000 kr til norske Stabæk. Handlen går igennem med det samme.

Søndag d.19 Marts. Kamp i
Optakt til AC Horsens (12) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (2 måneder) og Thomas Frandsen (1 dag)
VFFs fans havde en fin dag i Horsens

Bund mod top. Nr.12 mod nr.1. Jeg har valgt at lave et par ændringer i start opstillingen op til denne kamp. Målmand og forsvaret er det samme som mod SIF. Den centrale midtbane er en ren svensk en af slagsen med Wernblom og Karlsson.  Wingsene i dag er Flindt-Bjerg og Rasmussen. De to angriber i dag er Hoås og Sjølund. Bænken. Abildgaard, Jakob Poulsen og Olesen. Kampen i dag skal vi igen ud og vinde. Kampen kan komme til at ligne kampen mod SIF hvor vi skal spille meget tålmodigt og have hovedet med hele kampen igennem. Vi skal dog have mere tempo ind i spillet for at flytte Horsens forsvare rundt. For Horsens kommer nok ikke meget frem og vil nok gå efter at få det ene point de har når kampen går i gang. Så vi skal styre kampen og for alt i verden ikke komme bagud. Jeg tror vi tager de tre point med hjem til Viborg. GAME ON
AC Horsens - Viborg FF
1 - 2

0-1 MÅL Steffen Højer (58)
0-2 MÅL Jakob Poulsen (87)
1-2 MÅL Mads Rieper (89)
MOM: Pontus Wernblom (VFF)
Tilskuer på Horsens Idrætspark: 2421
Dommer: Henning Jensen

Okay Horsens kom langt mere frem ind forventet og havde stor ære af denne kamp. Vi spiller stadigvæk ikke så godt som jeg kunne ønske mig. Det er især de to Wings der skuffer. Først Flindt-Bjerg på venstre siden. Han blev afløst af Hoås ved pausen men det blev det ikke meget bedre af. Så han blev skiftet ud med Poulsen som normalt er højre wing men han gjorde det jo ganske fint. Rasmussen skuffede ganske fælt på højre wing pladsen hele kampen igennem. Ellers fik vi jo hvad vi kom efter. De tre point kom nu alligevel ganske fortjent med hjem selvom spillet efter lader en del at ønske.

Søndag d.26 Marts. Kamp i
Optakt til Viborg FF (1) - (12) AC Horsens.
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (2 måneder)
Andie scorede kampens første mål i dag

Vi møder AC Horsens igen en uge efter vi mødte dem sidst. Opstillingen er den samme dog går J. Poulsen ind i stedet for Rasmussen. En sejr her vil lune rigtig godt og det vil helt sikkert øge vores chancer for at hente guldet hjem til Viborg. Vi tager dog en kamp af gangen. Sidste kamp mod Horsens var vi bedre ind ACH dog ikke så meget som tabellen siger og det håber jeg lidt på at vi kan for at se i dag. Vi skal spille bedre ind vi har gjort i de to første kampe her i foråret. En ting er dog sikker. De tre point skal blive her i dom kirke byen. GAME ON
Viborg FF - AC Horsens
2 - 0

1-0 MÅL Thomas Andie (2)
2-0 MÅL Øyvind Hoås (76)
2-0 Rødt kort Thorkild Lorentzen (91 ACH)
Tilskuer på Viborg Stadion: 4985
Dommer: Kim Milton Nielsen

Ja den her gang var spillet langt bedre ind i de to første kampe. Vi lader ikke ACH komme frem til noget og selv skaber vi mange chancer dog brænder vi alt for meget. Vi skulle mindst have scoret tre mål mere. Vi mister dog Jakob Poulsen til en skade som ville holde ham ude i op til 4 uger. Kampen var også der Hoås scorede sit første mål for klubben og nu kan man kun håbe at han er kommet i gang og nu vil komme ind i en mål stime. Det første mål kommer efter en dødbold situation hvor Flindt-Bjerg ligger bolden ind over og her kommer Andie højst og vi får en perfekt start på kampen. Dog kunne vi ikke rigtig udnytte det og vi skulle helt hen til et kvarter før tid hvor Hoås står helt fri i feltet efter et flot opspil fra Viborg og her score han til slut resultatet 2-0 til de grønne over den gule fare.

Onsdag d.29 Marts. Kamp i
Optakt til FC Nordsjælland (7) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (2 måneder)
Højer var utrolig god i dag og scorede hattrick

Holdet er det samme som mod AC Horsens dog går Åslund ind i stedet for Karlsson. Kampen i dag kan vise os hvor langt vi er og hvor vi står da det nok er den sværeste kamp i foråret ind til nu. Jeg forventer vi skal kæmpe alle 90 minutter plus det løse for at hive point ud af dette opgør. FCN er stærke hjemme og kan på de gode dage slå alle hold her hjemme. Dog tror jeg på at jo flere kampe det her  “nye” hold får spillet bliver det bedre da der stadig er en masse der skal spilles ind på holdet og der sker kun ved at vi får spillet nogen kampe. Dog forventer jeg mig mere af mine wings da de har skuffet en del så håber det bliver bedre i dag og frem over. De tre point skal med hjem over Storebælt og hele vejen hjem til Viborg. GAME ON
FC Nordsjælland - Viborg FF
1 - 3

0-1 MÅL Steffen Højer (3)
1-1 MÅL Arsen Tlekhugov (50)
1-2 MÅL Steffen Højer (63)
1-3 MÅL Steffen Højer (72)
MOM: Steffen Højer (VFF)
Tilskuer på Farum Park: 3110
Dommer: Michael Nielsen

Igen en skuffende indsats spillemæssigt.  Spillet flyder slet ikke som jeg gerne ville have det og måske er der skiftet lidt for meget ud på holdet eller også er der købt lidt for ungt ind. Dog giver det her de unge en del rutine så de skal nok komme efter det. Lige nu er det nok en styr mand midt på banen jeg mangler lige nu og Åslund gjorde det godt den tid han var inde. Frandsen er på vej tilbage og han kan også være den mand jeg har brug for lige nu. Men når alt går galt ringer man efter sin helt og Højer er vores helt. I dagens kamp laver han tre ting og det bliver til tre mål. Klasse og han beviser at han er utrolig vigtig for holdet og at han er en målscore af guds nåde. Ellers havde FCN det meste spil og de fleste chancer men vi slog til på tre kontra angreb en ren Viborg specialitet må man jo sige og i dag var lige præcis så skarpe at vi kunne vinde kampen og tag hjem med tre vigtige point.

Lørdag d.1 April. Jeg har valgt ikke overraskende at skrive under på en ny kontrakt med Viborg FF. Den nye kontrakt løber nu til 2009 og jeg kommer til at tjene 60.000 om måneden. Plus vores trænings faciliteter vil blive forbedret. Plus at jeg har fået 8 mio til at købe nye spiller for. 

Her til sidst et lille kig på stillingen i SAS-Ligaen efter Marts måned:

Som man kan se mangler BIF og FCK nogen kampe i forhold til os. Det gør ikke rigtig noget for så længe vi vinder vores kampe kan det andet være lige meget.

I næste måned møder vi disse hold:
Brøndby IF (hjemme)
Aab (hjemme) (Dong Cup)
OB (hjemme)
Aab (ude)
AGF (hjemme)
Esbjerg FB (ude)
Silkeborg (ude)

Så mesterskabet kan være tæt på en afgørelse næste gang der kommer en update her fra Viborg.

Don AA
Manager

« Svar #41: 03 Jul 2006, 18:08 »

Ser sku godt ud donthomas det skal hvis gå helt galt hvis ikke guldet skal til Viborg i år synes det er meget spændene trup du har fået banket sammen lover godt for fremtiden i Viborg

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Vennersdorf
Gæst

« Svar #42: 03 Jul 2006, 19:14 »

Du har ret Don AA, det ser rigtig godt ud for Donthomas... Det blir spændende at følge med i slutningen af sæsonen, nu må vi se om Donthomas og VFF får gummiben og smider det hele væk, men der skal gå meget galt før det sker... Opstemt Opstemt

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #43: 05 Jul 2006, 18:58 »

Så blev der lige plads til en update fra de grønne

Søndag d.2 April. Kamp i
Optakt til Viborg FF (1) - (2) Brøndby IF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (1 måned)
Sjølund var vigtig i dag med to mål

Det er næsten det samme hold jeg sender på banen til dette top opgør i dag. Hoås er helt uden for holdet i dag efter nogen skuffende præstationer så Olesen er tilbage dog kun fra bænken. En sejr til os i dag vil næsten sende mesterskabet til Viborg. Vi føre med 11 point lige nu dog med en kamp mere ind BIF så alt kan ske i nu. Vi tager en kamp ad gangen. Spillet har haltet en del her i foråret syntes jeg men sejrene er kommet i hus alligevel om det så er på grund af for dårlige modstander her i starten ved jeg ikke. Nu kommer der i hvert fald nogen stærkere modstander her i det de næste par kampe også kan vi se om det er held de første kampe eller om vi er gode nok til at slå de bedste hold. Jeg tror mere på det sidste. Holdet har spillet sammen nu i flere kampe plus at nu tror jeg vi er mere opsatte mod hold som BIF. Kampen er vigtig for begge hold og mesterskabet kan næsten være afgjort efter denne kamp eller være helt åbent. GAME ON
Viborg FF - Brøndby IF
3 - 1

1-0 MÅL Daniel Sjølund (26)
2-0 MÅL Daniel Sjølund (36)
2-1 MÅL Martin Ericsson (52)
3-1 MÅL Christoffer Karlsson (76)
MOM: David Rasmussen (VFF)
Tilskuer på Viborg Stadion: 5588
Dommer: Martin Wulff   

En utrolig kamp. Vi spillede helt klart forårets bedste kamp i dag. Og det må jo siges at være et vel valgt tidspunkt at gøre det på. Så sejren er helt for tjent. Sjølund var oplagt i dag og var til evig uro for BIF forsvaret og han scorede da også to flotte mål plus et oplæg til Karlsson første mål for Viborg. Det betyder også at vi nu er 14 point foran med en kamp mere ind BIF. Så det begynder at lugte lidt af guld her i Viborg. En utrolig vigtig sejr for os og vi har nu vundet hele 7 kampe i streg hvilket også med virker til at vi har fået slået huld ned til nr2.

Torsdag d.6 April. Kamp i
Optakt til Viborg FF - Aab.
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (1 måned) Jakob Poulsen (3 uger) og Thomas Andie (2 uger)
Jimmy Nielsen var en vigtig mand for Aab i dag

Ja en Dong Cup kvartfinale venter og derfor er der lavet lidt om i start opstillingen da jeg lige vil spare et par spiller. Det er stadig den samme målmand. Besagno og Abildgaard er de to centrale forsvars spiller. Venstreback er Tengstedt højre back er stadig Rask. Wernblom husere stadig på den defensive midtbane og i dag spiller han ved siden af Frandsen. Hoås er venstre wing og Åslund er højre wing. Sjølund og Olesen er dem der skal score målene i dag. Vi spiller hjemme i denne kvartfinale og derfor vil jeg mene at vi skal gå videre. Vi har dog haft det svært i mod Aab hvor vi har tabt en hjemmebane kamp i mod dem. Vi har dog også slået dem på den her bane så man må sige at det er et åbent opgør i dag. GAME ON
Viborg FF - Aab
0 - 1

0-1 MÅL Cacá (5)
MOM: Per Nilsson  (Aab)
Tilskuer på Viborg Stadion: 5592
Dommer: Michael Nielsen

Ja efter vi spillede vores bedste kamp her i foråret, spillede vi i dag den dårligste kamp i foråret. Der var slet ingen ting der hang sammen for os i dag. Aab var ikke meget bedre så det var ikke lige frem nogen super kamp at være vidne til må jeg sige. Aab styrede spillet efter de kom foran efter små 5 minutter og vi kom aldrig ind i kampen og vi skabte slet ikke nok. Så der var ikke rigtig nogen der spillede sig ind i start opstillingen til næste kamp. Der vil nok lige være et par ændringer.

Onsdag d.9 April. Kamp i
Optakt til Viborg FF (1) - (6) OB
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (3 uger), Jakob Poulsen (2 uger) og Thomas Andie (1 uge)
Højer var eneste målscore i dag for VFF

Jesper Andersen glider ind i det centrale forsvar ved siden Besagno. C. Poulsen er tilbage som venstre back og Rask er stadig højre back. Åslund rykker ned ved siden af Wernblom på midtbanen. Flindt-Bjerg er venstre wing og Rasmussen er højre wing i dag. Højer og Sjølund er dagens angriber. Olesen er på bænken. Kampen i dag drejer sig om at vi kommer tilbage efter en meget ringe indsats mod Aab. OB har før givet os støre problemer før og de fleste husker nok den fine afklapsning hjemme hvor vi tabte med 1-4. Dog tog vi hævn i Odense da vi vandt 4-1. Så måske OB vinder 1-4 i dag? Det håber jeg sjovt nok ikke. Vi skal vise at vi er på vej mod klubbens første mesterskab og det skal i dag gå udover OB. GAME ON
Viborg FF - OB
1 - 1

1-0 MÅL Steffen Højer (55)
1-1 MÅL Morten Fevang (73)
MOM: Morten Fevang (OB)
Tilskuer på Viborg Stadion: 5855
Dommer: Lars Christoffersen

Ja igen en kedelig kamp. Igen spiller vi langt under standart og det er bare ikke godt nok. OB skaber heller ikke meget så alt i alt er det fortjent nok at begge hold får point ud af dette opgør. Jeg ved ikke helt for det går galt spillemæssigt. Vi kunne jo godt mod BIF og nu har vi lige spillet to meget dårlige kampe. Det er ikke holdbart i længden. Tror dog der skal noget mere til før vi smider vores forspring over styr men man skal jo aldrig sige aldrig. Vi skal vise bedre spil ind det her.

Torsdag d.13 April. Kamp i
Optakt til Aab (7) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (2 uger), Jakob Poulsen (1 uger), Thomas Andie (1 dag) og Steffen Højer (1 måned)
Bræmer scorede en gang i 2-0 sejren over VFF

Ja som mand kan se er Højer ny mand på skades listen. Trist da han lige nu virker som den farligste mand i truppen. Hoås og Olesen starte i front i dag. Frandsen er med i stedet for Åslund som måske er på vej væk fra klubben. Resten af holdet er det samme som i sidste kamp. Nu er det blevet tid til en revanche. Vi har ikke spillet vores bedste kampe mod Aab og vi har tabt til dem 2 gange ud af 3 mulige opgør. Og ikke nok med det. Vi har spillet utrolig ringe i de to kampe vi har tabt så nu skal vi sku ud og vise noget bold og vise at vi kan spille godt mod Aab og at vi kan slå dem. Aab kan ikke nå noget i ligaen så de vil helt sikkert satse på Dong Cuppen så man kan håbe at de spare lidt spiller men tror det ikke rigtig. Det er også lige meget vi skal vinde alligevel. GAME ON
Aab - Viborg FF
2 - 0

1-0 MÅL Simon Bræmer (44)
2-0 MÅL Daniel Hoch (88)
MOM: Fredrik Winsnes (Aab)
Tilskuer på Aalborg Stadion: 8502
Dommer: Bo Møller

Ja nu syntes jeg sataneme det er for ringe. Nej vi spiller ring. NU skal vi sku til at tage os sammen. Vi kommer bagud på et tåbeligt mål hvor vi giver Bræmer plads til at skyde ude fra også er vi bag ud. Vi kommer så på 1-1 men det syntes dommeren var synd for Aab så det annullerede han for en meget tynd offside. Det var et stort slag for os og vi kommer aldrig rigtig i gang efter den uheldige dom. Så om det er fortjent at Hoch score til 2-0 skal jeg ikke gøre mig klog på for det syntes jeg virkelig ikke det var. Lad os da bare blive enig om at Aab ikke er nogen ønsker modstadner efter som vi har vundet en kamp ud af 4 mulige mod dem. Til alt held skal det siges at BIF tabte i Århus.

Mandag d.17 April. Kamp i
Optakt til Viborg FF (1) - (11) AGF
Skader hos Viborg FF: John Alvbåge (1 uge), Jakob Poulsen (1 dag) og Steffen Højer (1 måned) 
Gang i Viborgs fans i Århus

Siden sidste kamp har jeg solgt Åslund til FCN for 7 mio. Så han spiller resten af foråret på andet holdet med mindre skader gør at der bliver brug for ham. Moralen i truppen er dalet en del efter de sidste dårlige kampe og vi har stærkt brug for en succes oplevelse nu. Den skal komme i dag mod AGF. Et hold som vi må og skal slå for at holde en god afstand ned til forfølgerne i ligaen. Der skal ikke meget til for at de ligger lige bag os så tre point er utrolige vigtig i dag. De tre point er også meget vigtige for AGF da de ligger i bunden og kæmper for at overleve i bunden. Så en herlig kamp er i vente. GAME ON
Viborg FF - AGF
1 - 1

0-1 MÅL Peter Graulund (28)
1-1 MÅL Øyvind Hoås (56)
MOM: Peter Graulund (AGF)
Tilskuer på Viborg Stadion: 6260

Nej det ville sku være synd at sige det køre som det skal lige nu. Nej det er sku meget dårligt det vi levere lige nu. Der er ikke en spiller som kan være sin indsats bekendt hverken i dag eller de sidste to kampe. Vi bliver i store dele af kampen på det nærmeste udspillet af AGF som dog også viser hvorfor de ligger hvor de gør da de ikke er skarpe nok oppe foran selvom de har Graulund. Det er nok det værste tidspunkt at vi har fået en formkrise på og vi skal virkelig til at tage os sammen nu hvis vi ikke skal se guldet glide os af hænde.

Lørdag d.22 April. Kamp i
Optakt til Esbjerg FB (7) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Christoffer Karlsson (3 uger), Christian Flindt-Bjerg (1 uge) og Steffen Højer (1 måned)
Viborgs fans klar til kamp

Ændringer er der nok af lige nu i start opstillingen og det hjælper selvfølgelig ikke på at situation lige nu. Abildgaard starter som højre back da Rask har spillet skidt de sidste par kampe. Åslund er lige pludselige tilbage dog på bænken.  Christopher Poulsen tager sig i dag af venstre wing og højre wing er David Rasmussen. Jakob Poulsen er på bænken. Olesen er med fra start sammen med Hoås. Kravet i dag er ganske enkelt. Det må og skal blive til en sejr til de grønne fra Viborg. Ellers må man jo nok sige at der er ved at gå kraftigt gummi ben i den. Nej nu må vi ud og vise hvad vi er lavet af også kæmpe røven ud af bukserne også vinde i fisker byen. GAME ON
Esbjerg FB - Viborg FF
0 - 4

0-1 MÅL Øyvind Hoås (38)
0-2 MÅL Thomas Frandsen (Straffe 41)
0-3 MÅL Øyvind Hoås (53)
0-4 MÅL Thomas Frandsen (straffe 67)
MOM: Thomas Frandsen (VFF)
Tilskuer på Esbjerg Idrætspark: 7144
Dommer: Henning Jensen

Så er vi tilbage. I hvert fald lige nu så må vi jo se hvor længe det vare ved. Kampen i dag styre EFB fra start af men vi slår en hurtigt kontra og Hoås score sikkert bag Winde. En lille ting jeg havde lavet om på i taktikken inden kampen var at spille med en så kaldt tarketmand. Denne mand var Hoås som måler 203 cm. Så når vi skulle smide lange bolde frem var det op imod ham. Tror nu ikke det var det som gjorde udslaget i dag. Vi får også lidt tynde straffespark i dag men det må vi jo tage med. Vi har jo selv prøvet at blive snydt. EFB havde da også deres chancer men Mushica stod sikkert i dag og tog alt hvad de smed efter ham. Så håber at vi er kommet i gang nu og tager de sejr der skal til for at hente guld.

Søndag d.30 April. Kamp i
Optakt til Silkeborg IF (9) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Christoffer Karlsson (3 uger) og Steffen Højer (1 måned)
Denne pokal skal nu en tur til Viborg

Startopstillingen er det helt samme som den mod EFB. Ingen grund til at ændre på det. For med lidt held kan vi kalde os danske mester efter dagens kamp. Det kræver dog at vi vinder i dag. Der er 4 kampe tilbage og den her er talt med. Det betyder at med en sejr til os i dag er der 9 point tilbage at spille om og lige nu føre vi med 12 point. FCK-BIF mødes i dag. Så vi har alle chancer for at tage guldet nu og der er som sådan ingen grund til at vente med at tage guldet. Viser vi den samme skraphed som mod EFB vinder vi også i dag men det er et lokal opgør og SIF vil helt sikkert kæmpe for at vi ikke skal blive mester på deres hjemmebane. Plus at SIF ikke er fri af nedrykning i nu så de har hårdt brug for point så de skal frem på banen og det skal vi vende til vores fordel. For vi gjort det vinder vi også i dag. GAME ON
Silkeborg IF - Viborg FF
0 - 2

0-1 MÅL Thomas Frandsen (4)
0-1 Rødt kort Jens Berthel Askou (89 SIF)
0-2 MÅL Jakob Poulsen (92)
Tilskuer på Silkeborg Stadion: 5743

VIBORG FF ER DANSKE MESTER 2005/06. Det er det vildeste jeg nogensinde har været med til. Danskmester med VFF. Sådan skal det gøres. En utrolig bedrift af alle mand i og omkring klubben. En tak til de to spiller der forlod klubben i venter pausen (Mota og Glerup). Vi får en super start på kampen da vi kommer foran efter små 4 minutter og det skaber ro på holdet. Der efter kommer SIF dog frem til nogen pæne chancer dog uden at det bliver rigtig farligt på noget tidspunkt. I anden halvleg presser vi på for at få målet der lukker kampen men det måtte vi vente med til langt inde i overtiden da Poulsen kan sætte sidste fodbold et klasse opspil lige efter fodboldens ABC. Lad os så håbe at dette var det første mesterskab i en lang række af mesterskaber. FCK-BIF endte i øvrigt 2-2.

Sådan her ser stillingen ud efter April måned er overstået:

Som man kan se kan vi ikke hentes. Dog er der stadig masser at spille om da nedrykkerne ikke er fundet i nu og der en nogen medajler som også skal fordeles. Dog er guldet på plads. Thumbs Up

I nsæte måned skal vi spille disse tre kampe:
FC København (hjemme)
SønderjyskE (ude)
FC Midtjylland (hjemme)

« Seneste Redigering: 05 Jul 2006, 19:03 af donthomas » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #44: 05 Jul 2006, 21:20 »

Tillykke med skabet!  Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010