Så er den længe ventede update fra Viborg FF klar.
Søndag d.1 Okt. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (2) - (8) FC Nordsjælland.
Skader hos Viborg FF: Christoffer Karlsson (2 dage), Øyvind Hoås (2 måneder) og Jesper Andersen (3 måneder)

Fans nød sejren over FCN
Start opstillingen har jeg valgt at være den samme som mod Panathinaikos. Der skal til at ske noget både spillemæssigt og pointmæssigt hvis vi skal forsvare vores mesterskab. Vi har spillet meget ring på det sidste og om det er de mange kampe i August der har sat sig lidt i benene på os ved jeg ikke men noget er gået galt. Dog tror jeg vi kan kæmpe os ud af disse problemer og komme stærkt igen. Det er vi nød til. FCK er på vej væk i ligaen men i dag er de i Herning for at spille mod FCM så vi kan forhåbentligt tage tre point ind på FCK efter dagens runde. En ting er sikkert vi skal selv sørge for at vinde. GAME ON
Viborg FF - FC Nordsjælland
2 - 01-0 MÅL Daniel Sjølund (15)
1-0 Thomas Frandsen brænder straffe (66) 2-0 MÅL Espen Ruud (78)
MOM: Steffen Højer (VFF)
Tilskuer på Viborg stadion: 5.325
Dommer: Martin Wulff
Så er vi på tavlen igen med en sejr. Super vigtig. Nu kan vi se lidt fremad igen. Sejren er fortjent nok selvom kampen var meget lige men vi var lige den tand skarpere inde foran målet. Kim Christensen i FCN målet stod en rigtig god kamp og han holdte længe FCN inde i kampen men han kunne ikke gøre noget ved de to mål vi score. Sjølund bliver spillet fri med en stikning af Frandsen og han score koldt på den store chance. Målet der lukker kampen er et indlæg fra Poulsen som Ruud når op til og score sikkert til slut resultatet 2-0 og den første sejre til Viborg i 5 kampe. Desværre vinder FCK over FCM så vi er stadig 7 point efter FCK.
Onsdag d.4 Okt. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (2) - (7) Esbjerg FB.
Skader hos Viborg FF: Øyvind Hoås (2 måneder), Jesper Andersen (3 måneder), David Rasmussen (1 uge). Anders Due (5 dage) og Jacob Olesen (2 uger)

Frandsen bedste Viborg mand i dag
Ja så er vi ved at være oppe i omdrejninger igen på skades situation. Sidste gang vi havde mange skader gik det fint resultatmæssigt så man kan jo håbe på det samme igen. Så i startopstillingen rykker Tengstedt ind på venstreback for at give plads til C. Poulsen som venstrewing. Jakob Poulsen er dagens højrewing. Helt fremme er Avdic på bænken. Højer og Sjølund starter kampen. Resten er det samme som mod FCN. Vi skal i dag forsøge at bygge videre på den sejr vi fik over FCN. Spillernes moral røg et godt stykke op ad efter sejren over FCN så jeg tror på at vi kan hente en sejr i dag. Det skal vi simpel hændt hvis vi skal hænge bare lidt på FCK toget. GAME ON
Viborg FF - Esbjerg FB
0 - 00-0 Rødt kort Pontus Wernblom (33)MOM: Sashi Chalwe (EFB)
Tilskuer på Viborg stadion: 5.761
Ja et resultat som jeg ikke kan bruge til en skid. Dommeren ødelægger den her kamp med alt for mange spil stop og alt for mange gule kort som jo gik ud over vores Wernblom som fik et tidligt bad i dag. Selv med en mand i overtal kom EFB aldrig ud af busken og de fik vel hvad de kom efter nemlig det ene point. Vi kan være godt tilfreds med vores indstilling før og efter det røde kort og jeg er sikker på at med 11 mand i hele kampen, så havde vi vundet den her kamp.
Lørdag d.14 Okt. Kamp i 
Optakt til AGF (6) - (2) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Øyvind Hoås (1 måneder), Jesper Andersen (3 måneder), Jacob Olesen (1 dag) og Kushtrim Mushica (2 uger)
Karantæne hos Viborg FF: Pontus Wernblom (1 kamp)

Sjølund topscore i dag med to mål
Mushica blev skadet i en landskamp for Albanien og er ude i et par uger. Så Alvbåge tager over. Due er også klar efter skade og går direkte ind på holdet som venstre wing. Frandsen går ind og dækker den defensive plads på midtbanen i stedet for Wernblom. Den offensive plads til falder i dag Obiefule. Ellers er holdet det samme som spillede 0-0 mod EFB. Kampen i dag er en kamp som vi skal vinde. Der er ikke noget at komme efter der. Vi skal en i en godt stime med en masse dejlige sejre og den skal jo starte på et tidspunkt også syntes jeg sku ærlig talt at den lige så godt kan starte i dag. Vi har ikke tabt til AGF i min tid i klubben hvor vi har vundet to kampe og to er endt med et point til hver. Så en lige kamp venter og jeg tror vi har det der skal til for at vinde i dag. GAME ON
AGF - Viborg FF
1 - 60-1 MÅL Espen Ruud (2)
0-2 MÅL Daniel Sjølund (17)
0-3 MÅL Daniel Sjølund (19)
1-3 MÅL Peter Graulund (22)
1-4 MÅL Steffen Højer (39)
1-5 MÅL Nik Besagno (51)
1-6 MÅL David Rasmussen (84)
MOM: Nik Besagno (VFF)
Tilskuer på Atletion i Aarhus: 9.275
Dommer: Michael Nielsen
En super kamp. Fra begge hold. En lige kamp var det faktisk. Det skulle man ikke tro når man ser på hvordan kampen endte med faktum er at begge hold skabte lige meget men her stopper ligheden også for vores angriber var virkelig i hopla sammen med resten af holdet foran AGF´s kasse. Vi får jo også en drømme start på kampen da Espen Ruud sender et indlæg ind som ingen røre ved også vupti så er der mål. Sjølund score to hurtige kasser efter et par forsvars fejl fra GF. Graulund bringer lidt spænding ind i kampen med hans mål til 1-3. Dog slår Højer til og lukker kampen. Besagno score sit første Viborg mål efter et flot indlæg fra Due. Kampens sidste mål er en frisparks perle fra David Rasmussen. En vigtig sejr for os. Især for moralen, var det sku dejligt med en stor sejr. Også når vi står til at få klø i næste kamp ude mod AC Milan.
Onsdag d.18 Okt. Kamp i 
Optakt til AC Milan (3) - (4) Viborg FF.
Skader hos Viborg FF: Øyvind Hoås (1 måneder), Jesper Andersen (3 måneder), Michael Rask (2 måneder) og Kushtrim Mushica (2 uger)

VFF kunne ikke holde Shevchenko i dag
Wernblom er tilbage efter endt karantæne og er med i stedet for Obiefule. Frandsen overtager de offensive pligter på midtbanen. Ellers er holdet det samme som slog AGF i weekenden. Milan har haft en skidt CL gruppe spil med kun 2 point for to kampe. Vi har dog ingen point. Så det er et presset Milan hold vi møder i dag. Der er ingen der regner med at vi tager point i dag. Det gør jeg faktisk heller ikke rigtig. Der til skulle der gerne være klasse forskel på de to mandskaber. Dog går vi selvfølgelig ud og spiller vores chance for en ting er sikkert alt kan ske i fodbold og hvorfor ik? Kunne sku være sjovt at tage point med hjem. GAME ON
AC Milan - Viborg FF
4 - 01-0 MÅL Thomas Andie
(Selvmål 8)2-0 MÅL Andriy Shevchenko (40)
3-0 MÅL Andriy Shevchenko (52)
4-0 MÅL Yohan Gourcuff (90)
MOM: Andriy Shevchenko (AC Milan)
Tilskuer på San Siro: 62.917
Dommer: Martin Salm
Ja det gik ganske som forventet må jeg sige. Milan var alt for gode for os må jeg sige. Vi får dog heller ikke lige en ønske start da Andie bliver presset til at lave selvmål. Plus at Shevchenko havde en super dag med to rigtige flotte mål. Vi kommer frem til et par pæne chancer men slet ikke noget som bliver rigtig farligt. Vi må desværre nok også ind rømme at dette nederlag sender os ud i mørket i denne gruppe. Vi har ikke været gode nok til at tage chancer når de tilbød sig i de to første kamp. Chancer til os i dagens kamp kom først da kampen var afgjort. Der var ikke noget at komme efter her. Håber vi kan drille Milan i Viborg.
Søndag d.22 Okt. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (2) - (7) OB.
Skader hos Viborg FF: Øyvind Hoås (1 måneder), Jesper Andersen (3 måneder), Michael Rask (2 måneder) og Kushtrim Mushica (1 dag)

Andie er ude i to måeder
Efter en fin fodbold lektion i Milano er vi nu klar til at vider give den til OB. Holdet er tæt på at være det samme som mod Milan. C. Poulsen er venstreback i dag i stedet for Tengstedt. C. Karlsson er med i stedet for Frandsen. D. Rasmussen er med i stedet for J. Poulsen. Angrebet er det samme. Altså Højer og Sjølund. Kampen i dag er sku vigtig vi vinder. Syntes allerede at FCK er kommet lidt for langt væk og de virker rigtig stærke i år. Så vi skal vinde over OB. OB har skabt nogen problemer for os for og det ser jeg gerne ikke sker i dag. OB har haft en skidt sæson og ligger nr7 lige pt. Dog kan de med en sejr i dag komme med igen og de gode pladser. En spænende kamp venter og jeg håber ikke at Milan kampen sidder i bene i dag. GAME ON
Viborg FF - OB
0 - 0MOM: Issah Ahmed (OB)
Tilskuer på Viborg Stadion: 6.006
Dommer: Lars Vestergaard
Nej det er ringe. Ja vi skaber ikke meget. Vi har en kæmpe chance som tilfalder Olesen men han skyder lige på OB målmanden. Begge hold skabte lige mange chancer dog var OB klart farligst med mange nær gående forsøg og kun en vel spillende Alvbåge i målet holdet OB fra at score i dag. Det er trist at se vi ikke kan spille bedre efter en kamp i midt ugen. Det er bare ikke godt nok og jeg må nok fravælge at stille i stærkeste opstillingen i de sidste tre CL kampe for at følge bare en lille smule med FCK. Det her resultat er dybt skuffende for mig.
Lørdag d. 29 Okt. Kamp i 
Optakt til FC København (1) - (3) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Øyvind Hoås (1 måneder), Jesper Andersen (3 måneder), Michael Rask (2 måneder) og Thomas Andie (2 måneder)

Frandsen ikke en helt efter hans røde kort i dag.
En skidt kamp mod OB skal nu afløses ag en super kamp mod FCK. Skader har gjort at der er rykket lidt rundt på et par spiller. Frandsen afløser Andie i det centrale forsvar. Abildgaard afløser Ruud på højreback. Ruud må ikke spille mod FCK da han er på kontrakt der. David Rasmussen er også ude af kampen dette skyldes dog dårligt spil i den sidste kamp. Jakob Poulsen afløser ham. Due er min mand på venstrewing pladsen og der spiller han igen i dag selvom han var ringe mod OB. Helt fremme er Olesen med i stedet for Sjølund som er at finde på bænken. Kampen i dag må siges at være utrolig vigtig. Vi kunne have taget et stort skridt ind på FCK hvis vi havde slået OB da FCK tabte i Aalborg. Dog gik det ikke sådan. Så vi må nok heller selv klare den opgave med at slå FCK i stedet for at overlade det til andre. I sådan nogen kampe her, har vi det med at finde vores bedste spil frem og det skal vi også i dag hvis vi skal have alle point med hjem. Jeg forventer en meget spænende kamp hvor det første mål bliver meget vigtig for kampen. Håber vi får det mål og derfra kan køre kampen hjem. GAME ON
FC København - Viborg FF
2 - 20-1 MÅL Anders Due (9)
1-1 MÅL Kikin Fonseca (43)
1-2 MÅL Daniel Sjølund (72)
1-2 Rødt kort Thomas Frandsen (VFF 83)2-2 MÅL Martin Retov (90)
MOM: Tobias Linderoth (FCK)
Tilskuer i Parken: 29.400
Kan man snak om at være skuffet. Nej det er sku en svær pille at sluge lige nu. Så tæt på at tage tre utrolig vigtige point i Parken også bliver vi snydt på mål stregen. Nej nej nej og atter nej. Måske vi kan være glade for det ene point om et stykke tid for rent faktisk var FCK klart bedst i dag og skabte den ene store chance efter den anden men de var ikke skarpe nok. Vi får det første mål i kampen som jeg snakkede om var så vigtig og det mål gør nok at vi får troen på at vi kan lave et godt resultat i dag. Noget andet der også var vigtig var at vi igen kom foran med 1-2 og der efter lignede det længe at vi skulle vinde den her kamp men Frandsen syntes ligesom lidt anderledes og træk i nødbremsen og farvel til ham med 7 minutter igen. Også i overtiden går det galt da vi helt utroligt står og sover ved et indkast og Retov kommer alene igennem ned mod Alvbåge og han score sikkert til 2-2. En slem skuffelse må jeg sige.
Tirsdag d.31 Okt. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (4) - (2) AC Milan.
Skader hos Viborg FF: Øyvind Hoås (1 måneder), Jesper Andersen (3 måneder), Michael Rask (2 måneder) og Thomas Andie (2 måneder)

For trejde kamp i træk endte det 0-0 i Viborg
Så skal vi op imod Milan. Det bliver ikke nemt. Abildgaard går ind i det centrale forsvar i stedet for Frandsen som må tage til takke med en plads på bænken. Espen Ruud spiller så højreback i dag. Ja ellers er holdet det samme som i mod FCK. Kampen i dag skal et eller andet sted bare overstås. Der er nok ikke mange chancer for at vi kan tage point i dag men til gengæld kan vi høste noget værdigfuld af faringer til vores ungehold. GAME ON
Viborg FF - AC Milan
0 - 0MOM: Christian Abbiati (Målmand AC Milan)
Tilskuer på Viborg stadion: 9.534
Dommer: Jéróme Laperriére
Sådan skal det sku gøres, point mod selveste AC Milan. At vi skulle få point i denne gruppe havde jeg nok regnet med men jeg havde ikke regnet med at det skulle være imod Milan. Det bliver dog mere ind rigeligt svært at komme videre fra denne pulje men kan vi lige nuppe en sejr så vil det sku være perfekt. Kampen i dag styre vi og vi har faktisk mange pæne chancer som vi byrde score på men Abbiati står en god kamp i Milan målet. Vi kan helt sikkert være stolte over den kamp og vi kan nu kun håbe at vi kan over føre dette spil til den hemmelige liga.
Sådan her ser stillingen ud i SAS-Ligaen efter Oktober måneds kampe:

Der er kun 6 point op til FCK. Det kan hentes.
Der er også blevet også blevet lavet puljer til Royal League hvor Viborg deltager for første gang. Viborg kom i pulje med Brøndby IF, SK Brann (Norge) og Helsingborg IF (Sverige).
Og som lovet giver jeg lige et indblik i økonomien hos Viborg FF.

Mit lønbugdet er 750.000 kr og jeg ligger lige nu 569.000 kr.
I November måneder skal vi ud og spille disse kampe:
FC Midtjylland (hjemme) SAS-Ligaen
SK Brann (hjemme) Royal League
Brøndby IF (ude) Royal League
CSKA Moskva (hjemme) Champions League
AaB (ude) SAS-Ligaen
Vejle Boldklub (ude) SAS-Ligaen