home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 660 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt  (Læst 13099 gange)
donthomas
Landsholdsspiller

Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt
« : 23 Jun 2006, 19:11 »

Så er tide kommet til at jeg syntes jeg skal lave en ny blog. Denne blog bliver om Drenge fra Viborg

Spiller med FreakUP update.

Og jeg har disse lande med: Belgien Jupiler League, Danmark 2div og op efter, England Coca-Cola Championship og op efter, Frankrig League 1 Orange, Tyskland, 1.Bundesliga, Holland Eredivie, Italien Serie A, Norge Tippeligaen , Portugal Liga Betandwin.com, Rusland Prem`er-Liga, Bank of Skotland Premier League, Spanien Primera Divisiòn og Sverige Allsvenskan.

Databasen størrelsen er Large.

Det ægte og rigtige Midtjylland er grønt og hvidt.

Lidt historie omkring Viborg FF. Klubben blev grundlagt i 1896 og den gang var det mere ind en fodbold klub. Der var mange andre sportsgrene indover så som gymnastik, cricket, hockey, boksning, atletik, skiløb, vægtløftning og brydning en del af Viborg F.F. Eller Viborg Fodsports Forening som det hedder. 1924 vandt Viborg FF mesterskabet i Mesterrækken som den gang svarede til den bedste liga i Jylland på det tidspunkt. Der efter gik det ikke så godt og man skulle frem til 1959 før der igen skete noget som var værd at skrive om. Viborg rykkede op i divisionerne altså 4. Division efter mange forgæves forsøg og klubben var især hjulpet af Erik Bundgaard som spillede næsten hver kamp og han har stadig klub rekorden for flest spillede kampe nemlig hele 421 kampe blev det til.
Lige på nær et par sæsoner i 70érne har Viborg været at finde i divisions fodbolden siden oprykningen i 1959. Ellers er Viborg jo nok mest kendt for at være et elevator hold og især 90érne gik det på og ned og op og ned sæson efter sæson. Dog må man jo sige at Viborg har bidt sig fast i toppen af dansk fodbold mest kendt som de grå mus. Toppen for Viborg blev noget i sæson 1999-2000. Da det blev til en flot 4. Plads i superligaen. Plus den absolutte top blevet noget da Viborg vandt en flot finale sejer i Dong-Cuppen over Aab med 1-0. Målet blev scoret af svenske Hans Eklund. Ellers var 1999 også det år Vibrog gik fra fyraftensproffer til fuldtidsprofessione lle. Siden dag har det været den bløde mellem vare og som fan har man tit troet at nu skulle det være men nej. Der kan man jo bare kaste et blik på den netop oversået sæson i SAS-ligaen hvor en ellers sikker tredje plads blev sat overstyr men stadig en flot sæson af drenge fra Viborg. Så må vi se om jeg kan gøre det bedre her i FM. For nu skal det være slut med lige ved og næsten.

Fredag d.24 Juni. Der løb i dag et chok igennem hele Viborg da Ove Christensen træner for Viborg FF´s superliga holdte valgte at træde af med omgående virkning på grund af private årsager. I en presse meddelelse fra Viborg FF siger Direktør Morten Jensen af det er med stor beklagelse at de må sige farvel til Ove Christensen men at man selvfølgelig respekter hans beslutning om at træde tilbage. “Vi i Viborg er meget kede at sige farvel til Ove da han har gjort en fantastiks arbejde med klubben. Alle spiller og træner fra Viborg FF ønsker Ove alt mulig held og lykke her i den svære tid for Ove”. Mere stod der ikke i den pressemeddelelse og hvem der skal tage over efter Ove Christensen er stadigt et åbent emne og der syntes ikke at være nogen åbent lys kandidat lige nu. Det har heller ikke været muligt at træffe en spiller for en kommentar omkring denne situation.

Fredag d.1 Juli. Det er nu en uge siden at Ove Christensen sagde sit job op i Viborg og nu er klubben klar til at præsenter den nye manager for superliga holdet.
Pressemøde.
Morten Jensen: Goddag og velkommen til dette pressemøde hvor vi vil presenter vores nye træner for superligaholdet. Det har haft stor betydning for os at den nye træner er lokal og en der kender holdet godt. I dette tilfælde må vi sige at den nye træner opfylder alle de krav vi har stillet. Så det er med stor glæde at jeg kan presenter vores nye træner Thomas Westergaard.

Thomas Westergaard: Pænt goddag til alle som er her i dag og også til dem der ikke er her i dag. Først vil jeg sige tak til Morten for at give mig denne chance for at blive træner for VFF og jeg skal gøre alt for at vi opfylder de forventninger der er til mig og holdet. Jeg har ikke været træner for nogen før så dette er mit første job på top plan og det skal helt sikkert nogen blive spænende og jeg kan ikke vente med at komme i gang.

Pressen. Du ser det ikke som et problem at du ikke har været træner før på topplan.

TW: Nej det gør jeg bestem ikke. Det vigtige er at vi formår at løfte som hold og kæmpe alle mand til det sidste så tror jeg bestem på succes.

Pressen: Skal truppen forstærkes her inden den kommende sæson?

TW: Nej ikke som jeg ser det lige nu. Der er ingen grund til at skabe mere uro omkring holdet ind det der har været her på det seneste. Plus at jeg tror der skal sælges før vi kan gå ud og købe men man har jo altid øjne og øre åbne omkring nye spiller.

Pressen: Hvad er målet for den kommende sæson??

TW: Det er sole klart!! Vi skal vise at vi er det bedste hold i Jylland og så derfor må målet vel være en top 4. Og ellers at vi banker FCM og slutter foran dem.

Morten Jensen: Det må være nok for i dag. Vi slutter her. Nu skal Thomas ud til holdet og i gang med træning frem til den nye sæson. Tak for i dag.

Så er det på plads nu lidt om holdet:
Profiler: Steffen Højer, Mota, Jakob Glerup, Thomas Andie, Christopher Poulsen og John Alvbåge.
Steffen Højer altid garant for mål fra hans side og gerne på den gode side af en 12-15 kasser på en sæson.
Mota: En meget farlig angriber som også er garant for mange mål hvis han altså gider. Hans problem kan være at han falder for meget ud i kampene.

Jakob Glerup. En utrættelig midtbane spiller. Løber solen sort på den defensive midtbane.

Thomas Andie. Med sin kæmpe rutine er han en meget vigtig spiller i den bagerste kæde foran mål.

Christopher Poulsen. En meget livlig venstreback som også kan bruges som venstre wing. Han kan også løbe solen sort dog ude på venstre kanten.

John Alvbåge: Holdets klart bedste målmand. Han må ikke blive skadet. Ellers en sikker sidste skanse.

Jeg forventer at vi skal spille en 4-2-2-2 med wings. Det kommer til at se sådan her ud i praksis.

På mål: John Alvbåge.
Højreback: Michael Rosen
Centralforsvar: Thomas Andie
Centralforsvar: Jesper Andersen
Venstreback. Christopher Poulsen
Centralmidtbane: Jakob Glerup (C)
Centralmidtbane: Thomas Frandsen
Venstrewing: Christian Flindt-Bjerg
Højrewing: David Rasmussen
Angriber: Steffen Højer
Angriber: Mota 
Bænken:
Kristian Kirk (GK)
Thomas Tengstedt
Martin Åslund
Jacob Olesen.
Viborg Stadion:

Stadionkapacitet:
9.566, overdækkede siddepladser.
(V: 2.662; N:2.072; Ø: 2.792; S: 2.040)
Banestørrelse: 105 x 68 m. Lysanlæg: 1200 lux. Lydanlæg: Ascon PA-anlæg. Varme: Ja. Vandingsanlæg: Ja. Dræn: Ja. DBU-godkendt som SAS Liga-stadion: Ja. UEFA-godkendt som internationalt stadion: Ja
« Seneste Redigering: 23 Jun 2006, 20:49 af donthomas » Logged

Dusty78DK
Manager

Sv: Jyllands hjerte er Grønt og Hvidt
« Svar #1: 23 Jun 2006, 20:16 »

Yes! Jeg har glædet mig vildt til at se hvilken blog du ville starte  Smiley

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #2: 23 Jun 2006, 20:22 »

Yes! Jeg har glædet mig vildt til at se hvilken blog du ville starte  Smiley

Det er jeg da glad for at høre. Smiley

Don AA
Manager

« Svar #3: 23 Jun 2006, 21:05 »

Spændene at se hvad du kan fører VFF til du har jo i din seneste blog ført et par hold til guld  Thumbs Up Thumbs Up
Så jeg ser frem til at følge med i denne blog
« Seneste Redigering: 23 Jun 2006, 21:43 af Don AA » Logged

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

MisterFCK
Gæst

« Svar #4: 23 Jun 2006, 23:39 »

God startlæsning Smiley Jeg glæder mig til mere. held og lykke Thumbs Up

MisterFCK
Gæst

« Svar #5: 25 Jun 2006, 20:46 »

Kommer der ikke snart noget mere herfra Rullende Øjne Huh

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #6: 25 Jun 2006, 20:49 »

Kommer der ikke snart noget mere herfra Rullende Øjne Huh

Jo jo der kommer nok en her i aften.. Skulle lige have overstået en firma fest igår også har jeg slappet af i dag men er igang med at spille nu så der kommer nok en update i aften. Mangler da kun at spille en kamp før jeg kan gå igang Thumbs Up

God startlæsning Smiley Jeg glæder mig til mere. held og lykke Thumbs Up

Forresten tak Smiley

MisterFCK
Gæst

« Svar #7: 25 Jun 2006, 20:55 »

Jo jo der kommer nok en her i aften.. Skulle lige have overstået en firma fest igår også har jeg slappet af i dag men er igang med at spille nu så der kommer nok en update i aften. Mangler da kun at spille en kamp før jeg kan gå igang Thumbs Up

Okey Thumbs Up

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #8: 25 Jun 2006, 21:41 »

Så har vi fået spillet et par træningskampe her i Viborg så nu kan i bare læse løs om hvordan det gik.

Mandag d.4 Juli. Efter sølle tre dage i mit nye job venter den første opgave. En træningskamp på Viborg Stadion mod franske Bordeaux. Meget flot at klubben at få en sådan modstander til Viborg. Kampen skal bruges til at se hvor vi står fysik og ellers køre det nye system ind. GAME ON
Viborg FF - Bordeaux
0 - 1

0-1 MÅL Denilson (64)
MOM: Denilson (Bordeaux)
Tilskuer på Viborg Stadion: 7889
Dommer: Bo Møller

Den her kamp kan vi helt sikkert være stolte af. Vi spiller lige op med Bordeaux og taber kampen lidt ufortjent.

Torsdag d.7 Juli. Jose Roberto Rodrigues Junior også kaldt Mota skriver under på en ny kontrakt med Viborg FF så han nu er i klubben frem til 2009.

Fredag d.8 Juli. Den næste træningskamp står for døren. Dagens modstander er ikke nær så prominent som Bordeaux men det går nok også da det forsæt gælder om at komme i kamp form op til den nye sæson og at spillerne bliver fortrolige med det nye spille system. I øvrigt er dagens modstander Frederikshavn. GAME ON
Frederikshavn - Viborg FF
0 - 5

0-1 MÅL Jacob Olesen (14)
0-2 MÅL Jacob Olesen (17)
0-3 MÅL Steffen Højer (45)
0-4 MÅL Mota (61)
0-5 MÅL Kenneth Fabricius (79)
MOM: Christopher Poulsen (VFF)
Tilskuer på Frederikshavn Stadion: 8296
Dommer: Emil Laursen

Det var en kamp som vi styrede i samtlige 90 min. En kamp som der ikke var meget ved men godt at få Mota og Højer i gang med målene. Desværre bliver Højer skadet og er ude i op til 4 uger. Åslund lider samme skæbne og er ude i op til 3 måneder.

Mandag d.11 Juli. Så er vi taget turen over til djævle øen for at møde Frem. Takter fra de første to kampe skal gerne holdes selvom der må forventes lidt mere modstand i fra Frem side ind der var mod Frederikshavn. GAME ON
Frem - Viborg FF
0 - 1

0-1 MÅL Mota (13)
MOM: Jakob Glerup (VFF)
Tilskuer på Valby Idrætspark: 133
Dommer: Martin Wulff

En fin kamp mod den nok sværeste modstander af de danske hold som vi har mødt og skal møde her i opstarten til den nye sæson så en godkendt præstation af drenge i dag og så heller ikke mere.

Fredag d.15 Juli. Det er tid til at spille den sidste træningskamp før sæson går i gang. Næsby er dagens modstander så der er en fin mulighed for lidt skyd træning i dagens kamp. GAME ON
Næsby - Viborg FF
0 - 2

0-1 MÅL Christopher Poulsen (14)
0-2 MÅL Christian Flindt-Bjerg (34)
MOM: Christopher Poulsen (VFF)
Tilskuer på Næsby Stadion: 2441
Dommer: Nicolai Vollquarts

En meget skuffende kamp fra vores side. Vi spiller alt for langsom og der er ikke godt nok så tæt på sæson start. Vi skaber ikke mange chancer i dag og på den anden side lader vi heller ikke Næsby komme frem til noget. Nu skal det blive spænende at se hvor langt vi kan nå i den her sæson.

Tirsdag d.19 Juli.
Finale i Dong SuperCup
Brøndby IF - FC Midtjylland
2 - 0
Brøndby IF er der med vinder af Dong SuperCup 2005

Ja den opmærksomme læser nok har set er der ikke blevet købt nogen nye spiller men det hænger nok sammen med at der faktisk ikke rigtig er nogen penge at købe ind for. 1 mio har jeg fået til at købe nye spiller for men har så valgt ikke at bruge dem lige nu da holdet er godt nok til at nå de mål der er sat op til denne sæson. Så der skal spiller ud for der kan komme nye ind.
Så næste update kommer imorgen hvor vi tager fat på SAS-Ligaen og der venter disse spænende kampe som mod AC Horsensen (ude), FCN (hjemme) også AGF (ude). Men mere om de kampe imorgen Smiley

MisterFCK
Gæst

« Svar #9: 25 Jun 2006, 22:10 »

Fin start Thumbs Up Held og lykke med SAS Ligaen Smiley

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #10: 26 Jun 2006, 18:30 »

Så er der blevet taget huld på SAS-Ligaen og vi har spillet tre kampe og her er hvordan de gik.

Onsdag d.20 Juli. Kamp i
Optakt til AC Horsens - Viborg FF.
Mota scorede to mål idag

Skader hos Viborg FF: Christian Magleby (7-8 måneder), Steffen Højer (2 uger) og Martin Åslund (2 måneder)
Så er tiden kommet til at den nye sæson skal sparkes i gang.  Vi starte den nye sæson ude mod ny oprykkede AC Horsens. En nem kamp på papiret men som altid kommer et ny oprykket hold med masser af gejst og vilje. Det skal vi så se om vi kan stå imod. Det tror jeg godt vi kan. Holdet er i form lige nu og det er vel kun David Rasmussen som ikke er i form da han har kæmpet med en skade i op starts fasen men han er at finde på bænken i dag alligevel. Højer mangler helt fremme men har stor tillid til at Jacob Olesen nok skal udfylde det huld og banke bolden i kassen lige som gode gamle Højre gør det. Ellers stiller vi i stærkeste opstillingen og de tre point skulle vi meget gerne tage med hjem til Viborg. GAME ON
AC Horsens - Viborg FF
1 - 5

0-1 MÅL Mota (23)
0-2 MÅL Mota (33)
0-3 MÅL Jacob Olesen (40)
0-4 MÅL Thomas Frandsen (45)
0-5 MÅL Christian Flindt-Bjerg (48)
1-5 MÅL Besart Berisha (55)
MOM: Thomas Andie (VFF)
Tilskuer på Horsens Idrætspark: 2285
Dommer: Kim Milton Nielsen

En helt igennem utrolig start på sæson. Det kan næppe være meget bedre. Horsens har godt nok flest skud på mål men igen viser vi skarphed inde foran kassen og score på vores chancer og efter lader derfor ingen tvivl omkring dagens vinder i dette opgør da kampen er afgjort ved pausen. En lækker start og det her lover rigtig godt for os og jeg tror at vi går en stor sæson i møde.

Søndag d.24 Juli. Kamp i
Optakt til Viborg FF - FC Nordsjælland.
Skader hos Viborg FF: Christian Magleby (7-8 måneder), Steffen Højer (1 uger) og Martin Åslund (2 måneder)
Sæson første hjemmebane kamp skal til at finde sted og de grønne fans er klar til fest og til at støtte op om holdet som de lige har set vinde hele 1-5 i Horsens.
Viborgs fans klar til kamp
FCN er Viborgs onde ånd og det blev til hele tre nederlag sidste sæson i SAS-ligaen mod FCN så det skulle vi meget gerne rette op på nu. Der er blevet genvalg til de 11 som startede inde mod Horsens da der jo ikke rigtig er nogen grund til at ændre på et hold som spillede så skarp som vi gjorde i den kamp. Dampen fra sidste kamp skal holdes oppe så de tre point bliver i Domkirke byen. GAME ON
Viborg FF - FC Nordsjælland
3 - 0

1-0 MÅL Thomas Frandsen (20)
2-0 MÅL Mota (30)
3-0 MÅL Jacob Olesen (33)
MOM: Jacob Olesen (VFF)
Tilskuer på Viborg Stadion: 3744

Så kom vi også i gang på hjemmebane og gav tilskuerne en rigtig god første halvleg hvor vores spil flød rigtig godt og vi kom frem til en del chancer og fik også scoret på de tre af dem. Især Mota`s mål være en perle da han tog bolden fra midtbanen og driblede ned og score sikkert. Anden halvleg kom vi aldrig ind i og vi havde vel ikke et ærligt forsøg inden for rammen. Heldigvis var FCN dog ikke meget bedre og de kom frem til meget lidt og de blev aldrig farlige og Alvbåge havde en stille og rolig dag på kontoret. Så vi fik slettet minderne fra sidste sæson hvor vi tabet tre gane til FCN.

Lørdag d.30 Juli. Kamp i
Optakt til AGF  -  Viborg FF
Glerup var kampens bedste i dag

Skader hos Viborg FF: Christian Magleby (7-8 måneder), Steffen Højer (4 dage) og Martin Åslund (2 måneder)
Så er vi taget til smilets by for at møde de lokale helte AGF eller GF som de hedder på de egne.  AGF er et hold Viborg har et godt tag på og der er ikke mange der kan huske hvornår vi sidst har tabte til AGF og den statistik kan vi lige så godt øge lidt på. Vi har spillet rigtig godt i de to første kampe og mål er der ikke mangler på ser det ud til med 8 mål på to kampe. Så vi skal holde stilen fra de første to kampe for så kommer der tre nye point hjem til Viborg. GAME ON
AGF - Viborg FF
0 - 3

0-1 MÅL Mota (57)
0-2 MÅL Thomas Frandsen (65)
0-3 MÅL Christian Flindt-Bjerg (Straffe 79)
MOM: Jakob Glerup (VFF)
Tilskuer på Atletion i Århus: 10.908

Det gode spil forsætter. Dog kun i en halvleg af gangen. En utrolig svag første halvleg fra vores side og der er ikke mange ting som hænger sammen må jeg sige. Heldigvis er AGF lige så ringe og der var ikke mange tilfredse tilskuer blandt det flotte frem møde i dag. Starte på anden halvleg var ikke super og det lignende mest af alt spillet fra de første 45 minutter. Så slog Christopher Poulsen en lang bold frem mod Mota som kom alene mod mål og Stefan Rasmussen kom stormene ud så Mota kunne koldt loppe bolden over ham og ind i et tom mål. Der fra var der kun et hold på banen og Thomas Frandsen kan sikkert banke bolden i kassen til 0-2. Flindt-Bjerg var kold som en fisk fra 11 meter pletten og en ny sikker sejr var kørt hjem.

Sådan her ser stillingen ud efter de tre første kampe i SAS-Ligaen:

En dejlig førsteplads efter tre kampe hvor vi sjovt nok har haft den samme dommer i alle tre kampe.

Kampene for Viborg FF i September måned ser sådan her ud:
SønderjyskE (hjemme)
Silkeborg IF (ude)
FC København (ude)
OB (hjemme)
Skal blive spænende at se om Viborg stadig ligger nr1 efter de her kampe.

Dusty78DK
Manager

« Svar #11: 26 Jun 2006, 18:56 »

En flyvende start for de midtjyske superfightere. De to store i Kjøwenhawnstrup kan godt begynde at ryste i bukserne.  Opstemt

Håber resultaterne holder! Guld til Jylland!

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #12: 26 Jun 2006, 19:52 »

Rigtig flot start må man sige, og hvis formen kan holde sæsonen igennem kunne top 4 absolut være muligt...

udover det også en virkelig velskrevet blog.. glæder mig til at se hvordan resten af sæsonen kommer til at forløbe for viborg ff

MisterFCK
Gæst

« Svar #13: 26 Jun 2006, 20:01 »

God start på bloggen og spillet. Det ser godt ud i SAS Ligaen Thumbs Up

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #14: 26 Jun 2006, 20:10 »

En flyvende start for de midtjyske superfightere. De to store i Kjøwenhawnstrup kan godt begynde at ryste i bukserne.  Opstemt

Håber resultaterne holder! Guld til Jylland!
Ja starten har ikke været til at kalge over må jeg sige.. Cool
YES det skal være slut med at guldet altid havner der over på djævle øen Smiley

Rigtig flot start må man sige, og hvis formen kan holde sæsonen igennem kunne top 4 absolut være muligt...

udover det også en virkelig velskrevet blog.. glæder mig til at se hvordan resten af sæsonen kommer til at forløbe for viborg ff

Mange tak for de rosene ord Bovski Smiley

God start på bloggen og spillet. Det ser godt ud i SAS Ligaen Thumbs Up

Og retter også en tak her til MisterFCK for de flinke ord Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010