Onsdag d.2 Aug. Kamp i 
Optakt til Wisla (0) - (1) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Michael Rask (3 uger), Øyvind Hoås (6 dage) og Steffen Højer (1 måned) Der til skal lægges at Anders Due spiller kampen på en indsprøjtning.

VFF er klar til næste kval runde i CL
Til at uheld har vi fået et par skader på et par nøgle positioner i løbet af ugen. Spiller som ikke måtte blive skader et blevet skadet. Højer vores topscorer i sæson og Due vores bedste spiller til at ligge op til mål er skadet men spiller dog kampen i dag. Det betyder at vi i dag skal have vores mål fra Olesen og Sjølund. Håber de er opgaven voksen. Venstre wing i dag er fra start Due men det er nok kun 45 min, han er det. Så må vi se hvem der tager over der fra. Ellers skal vi ud og kæmpe ræven ud af bukserne i dag. Jeg er utroligt spændt på om vi kan klare den. En 1-0 føring er ikke særlig meget og inden skaderne var jeg rimelig sikker på at vi nok skulle klare det men nu er jeg mere usikker. Håber vi løfter vores spil så vi kan gå videre. GAME ON
Wisla - Viborg FF
0 - 20-1 MÅL Pontus Wernblom (17)
0-2 MÅL Jakob Poulsen (77)
MOM: Pontus Wernblom (VFF)
Tilskuer på Reymonta: 7418
Dommer: Markus Nobs
SÅDAN. Helt da op hvor jeg stolt over det drenge levere i dag. Det er top klasses fodbold det vi spiller i dag. Vi har helt styr på den her kamp. Selvfølgelig kommer Wisla frem til nogen chancer som er farlige men det tog Mushica sig af. Wernblom banker bolden i kassen efter 17 minutter. Hans første mål i Viborg trøjen. Det kunne ikke komme på et bedre tidspunkt. Efter det mål dør kampen lidt og vi får et par pæne chancer som vi ikke udnytter desværre for vi kunne have lukket kampen i første halvleg. Jakob Poulsen kommer for anden kamp i træk ind fra bænken og score så han banker for alvor på til en start plads må man sige. Et super resultat er vi er nu sikker på at få mindst 4 kampe mere i Europa. Super.
Søndag d.6 Aug. Kamp i 
Optakt til OB (5) - (3) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Michael Rask (3 uger), Steffen Højer (1 måned), Anders Due (3 uger) og Pontus Wernblom (3 uger)

Olesen en vigtig faktor for VFF i dag
Skader vælter ned over os lige pt og det kunne næppe være på et være tidspunkt ind dette. Der er kamp onsdag og søndag det meste af August måned. Dog er det ikke noget at græde over da vi jo ikke kan gøre ned ved det nu. Så må de der er friske spille. Angrebet er det samme som i sidste kamp og samme mand er på bænken (Avdic). Karlsson tager over for Wernblom på midtbanen. C. Poulsen rykker jeg frem som venstre wing og Tengstedt ind som venstreback. Poulsen afløser Rasmussen som højrewing. Rasmussen er dog på bænken. Forsvaret er det samme og vi har i dag Espen Ruud på bænken der. Kampen i dag må betegnes som en af de rigtig svære kampe. Vi har dog vundet her før mod OB og jeg håber det kan gentages i dag. Vi har en meget vigtig kamp mod Benfica efter denne kamp og jeg ville gerne have sparet et par spiller men skader gør det ikke muligt. Vi skal ud og have point i dag. Tror jeg på at vi kan få bare vi spiller rimelig ok og score på vores chancer. GAME ON
OB - Viborg FF
1 - 20-1 MÅL Jacob Olesen (7)
0-2 MÅL Jacob Olesen (33)
1-2 MÅL Espen Hansen (54)
MOM: Jacob Olesen (VFF)
Tilskuer på Fionia Park: 8348
Dommer: Knud Stadsgaard
Ja vi gjorde lige præcis det der skulle til for at vinde i dag også heller ikke mere. Vi spiller en ok kamp og det gør vi kun fordi vi vinder. Jeg mener at var vi kommet bagud havde vi tabt denne kamp for vi spiller uden tempo i kampen og vi var aldrig kommet tilbage i den her kamp. Men Olesen var heldigvis med i dag og han score to vigtig mål. Vi kan også sende en pæn tak til Mushica i kassen for han stod sku godt i dag. OB skaber dobbelt så mange chancer som vi gør i kampen men de manglede skarpheden foran kassen og det kan vi jo også sige pænt tak for. Tre vigtig point kommer ind på kontoen og dem er der ingen som kan tage fra os.
Onsdag d.9 Aug. Kamp i 
Optakt til Benfica - Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Michael Rask (2 uger), Steffen Højer (1 måned), Anders Due (3 uger) og Pontus Wernblom (3 uger)

Hoås skabte håb for Viborg med sit mål til 2-3
Så er det nu vi skal stå vores store prøve i Europa. Benfica er et af de bedre hold i Europa og måske det bedste i Portugal lige pt. Så der er ingen tvivl om at det bliver svært i dag. Vi skal alle spille op til vores bedste og lidt til hvis vi ikke skal tabe stort her nede. Opstillingen er den samme som lige har slået OB i SAS-Ligaen. Kan vi kommer fra Portugal med et resultat som gør at intet er afgjort til retur kampen vil jeg være stærkt tilfreds. Vi skal ud og forsvare de danske farver og jeg tror på at vi kan gå ud og lave et rigtig resultat i dag. Vi er under tippet og der er ikke nogen som tror på os og det passer os ganske fint. For vi skal nok vise folk at i fodbold kan alt ske. Især når drengene fra Viborg er med. GAME ON
Benfica - Viborg FF
3 - 21-0 MÅL Andrey Karyaka (9)
1-1 MÅL Jacob Olesen (31)
2-1 MÅL Danny 39)
3-1 MÅL Antonio Coelho (59)
3-2 MÅL Øyvind Hoås (80)
MOM: Antonio Coelho (Benfica)
Tilskuer på Estádio do Sport Lisboa e Benfica: 34.970
Dommer: Reto Rutz
En super kamp. Dog skabt mest af Benfica også os der haltede efter det meste af kampen. Vi havde dog vores øjeblikke og dem udnyttede vi til at score to vigtige mål i. Dog må man sige at vores fejl blev straffet hårdt og kontant fra Benfica side. En fejl oppe på banen resulterede i et mål til dem. Deres sidste mål mener jeg var et mål som ikke skulle være anerkendt da Crespo var i en for mig klar offside position da han modtog bolden og der ved let kunne spille Coelho fri til scoring. Heldigvis får vi et mål til sidst fra Hoås. Avdic var meget tæt på at skabe sensationen da han var millimeter fra at score til 3-3 men det blev ved 3-2 men Hoås har skabt håb.
Søndag d.13 Aug. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (1) - (2) FC København.
Skader hos Viborg FF: Michael Rask (1 uger), Steffen Højer (1 måned), Anders Due (3 uger) og Pontus Wernblom (3 uger)

Olesen scorede Viborgs eneste mål i dag
Top kamp på Viborg stadion. Nr1 mod Nr2. Jeg har valgt at lave et par ændringer i forhold til Benfica kampen. Tengstedt er røget ud på bænken. C. Poulsen er venstreback også prøver jeg Hoås som venstrewing. J. Poulsen er højre wing i dag. Ellers er holdet det samme som fik kæmpet et flot resultat hjem i Portugal. Nu skal vi glemme den kamp også fokuser på denne svære opgave som ligger foran os i dag. FCK er nok det hold vi skal forvente at komme til at kæmpe med guldet om. FCK har da også fået et god start på sæson hvor de har vundet to og spillet en uafgjort. Vi har vundet tre kampe af tre mulige. Sidste gang vi mødte hinanden i Viborg blev det 1-1 og sidste gang vi mødte hinanden var i Dong supercuppen hvor det blev 3-3. Så det er meget lige opgøre vi har haft mod hinanden før og jeg forventer det samme i dag. Håber dog på at vi har det ekstra som gør at vi vinder kampen. GAME ON
Viborg FF - FC København
1 - 11-0 MÅL Jacob Olesen (9)
1-1 MÅL José Paolo Guerrero (44)
MOM: Jacob Olesen (VFF)
Tilskuer på Viborg stadion: 6001
Dommer: Peter Rasmussen
Det her resultat skal vi mere ind glade for. Vi spiller langt under hvad vi normalt kan og kun manglende skraphed fra FCKs side gør at denne kamp ender med et point til hver hold. Olesen bliver dagens helt fra vores side med et flot mål. Et indlæg fra højre side kommer han højest op til og kan sikkert heade den ind i kassen. Dog udgår han med en skade bare 5 minutter efter og nu kan vi kun vente i spænding for at høre hvor lang tid vi så skal undvære ham. FCK stor utroligt godt på banen og har nogen rigtig farlige spiller helt fremme og efter hvad jeg har set i dag tror jeg det bliver rigtig svært at forsvars vores mesterskab. Dog mangler vi en håndfuld af vores bedste spiller. Vi kan spille langt bedre ind det vi viste i dag.
Note: Jacob Olesen er ude i op til to uger.
Onsdag d.16 Aug. Kamp i 
Optakt til FC Midtjylland (2) - (1) Viborg FF.
Skader hos Viborg FF: Michael Rask (6 dage), Steffen Højer (3 uger), Anders Due (2 uger), Pontus Wernblom (2 uger) og Jacob Olesen (2 uger)

VFFs fans nød dagen på SAS-Arena
Igen har jeg været nød til at ændre i min start opstillingen. Hoås flyttes frem i angrebet op ved siden af Sjølund. Avdic er på bænken. C. Poulsen er venstrewing og Tengstedt er venstreback. David Rasmussen er dagens højrewing. J. Poulsen er på bænken. Espen Ruud går ind som højreback i stedet for Abildgaard ellers er forsvaret det samme. Jesper Andersen er på bænken. Kampen i dag er en ny top kamp. Denne gang betyder det bare så meget mere om vi vinder eller taber. Vi spiller mod FCM som er vores største rivaler og der er et stort had de to klubber imellem. Lige nu ligger vi nr1 men taber vi så går FCM forbi og det ville ikke være til at leve med. Vi vandt her to gange sidste sæson så troen på at vi kan vinde igen er selvfølgelig stor. Vi skal ud og kæmpe røven ud af bukserne for de tre point og for vores fans. Vi må ikke tabe denne kamp. GAME ON
FC Midtjylland - Viborg FF
2 - 70-1 MÅL Øyvind Hoås (1)
0-2 MÅL Øyvind Hoås (5)
0-3 MÅL Daniel Sjølund (11)
1-3 MÅL David Nielsen (15)
2-3 MÅL Dennis Sørensen (48)
2-4 MÅL Daniel Sjølund (49)
2-5 MÅL Øyvind Hoås (56)
2-6 MÅL Christoffer Karlsson (61)
2-7 MÅL Denni Avdic (90)
MOM: Øyvind Hoås (VFF)
Tilskuer på SAS-Arena: 8925
Dommer: Peter Rasmussen
SÅDAN. Den bedste kamp vi har spillet i min tid i klubben. Vi viser en utrolig vilje samt skarphed foran kassen som ikke set tidligere. Vi får jo en drømme start på kampen da vi føre 0-3 efter 11 minutter. FCM kæmper sig fint tilbage i kampen og får scoret til 1-3 på et hjørnespark. Det samme gentager sig lige efter pausen. Vi slår dog hurtigt tilbage og lukker kampen på to hurtige mål af vores angriber. Efter målet til 2-6 af Karlsson som var et rent drømme mål da han af dribler hele FCM forsvaret skifter jeg ud for at spare lidt på mine spiller dør kampen ganske naturligt. Dog får Avdic lov til at lukke den her uventet målefest med et flot mål, hans første i den grønne trøje. Super kamp som giver masser af selvtillid.
Note. FCM havde kun lukket et mål ind, inden dagens kamp.
Søndag d.20 Aug. Kamp i 
Optakt til Viborg (1) - (11) Vejle Boldklub.
Skader hos Viborg FF: Steffen Højer (2 uger), Anders Due (6 dage), Pontus Wernblom (1 uge) og Jacob Olesen (4 dage) og Kushtrim Mushica (1 uge)

Rasmussen redde det ene point til Viborg
Ja så skal der igen rokkers lidt rundt startopstillingen. Mushica vores første målmand er blevet skadet så Alvbåge for chancen for at vinde sin plads tilbage. Ellers er der ingen ændringer på holdet. Dagens kamp er en kamps om vi skal vinde. Det er en general prøve på retur kampen mod Benfica. Vi skal vise samme skraphed som i FCM kampen og vi skal vise at vier klasser bedre ind Vejle. Lige nu er vi tæt på topformen så den her kamp vinder vi sikkert tror jeg på. GAME ON
Viborg FF - Vejle Boldklub
2 - 20-1 MÅL Kim Kristensen (15)
0-2 MÅL Kenneth Knudsen (21)
1-2 MÅL Øyvind Hoås (39)
2-2 MÅL David Rasmussen (72)
MOM: Kenneth Knudsen (VB)
Tilskuer på Viborg stadion: 5378
Dommer: Knud Erik Fisker
Nej jeg er skuffet. Efter kampen mod FCM troede jeg sku vi var oppe at ringe men det var vi sku åbenbart ikke. Nej vi spiller ring. Vi virker ligeglad med kampen og viser slet ingen vilje og gejst og spiller vi sådan her mod Benfica ja så taber vi sku stort. Vi skal være glade for det point vi får i dag også må vi ellers videre. VB gjorde det godt i dag og lod os ikke komme i gang. De scorede to hurtige mål og det ene var et rent drop af Alvbåge som taber bolden ind i målet. Er dog tilfreds med at vi får os kæmpet op på 2-2 og det betyder at vi stadig er ubesejret i ligaen.
Onsdag d.23 Aug. Kamp i 
Optakt til Viborg FF (2) - (3) Benfica.
Skader hos Viborg FF: Steffen Højer (2 uger), Pontus Wernblom (2 dage) og Kushtrim Mushica (1 uge)

Domkirke byen Viborg er i CL
Så er det nu det sker. Skal vi skal vi ikke i CL. Der er nogen små ændringer i start opstillingen igen igen. C. Poulsen rykker ned som venstreback i stedet for ustabile Tengstedt som har fundet plads på bænken. Derfor rykker J. Poulsen ud på den for ham uvante plads som venstrewing. Abildgaard er tilbage som højreback da Espen Ruud er sparet i de internationale kampe. Ellers er holdet det samme som mod Vejle. Efter Vejle kampen er min tro på at vi kan slå Benfica ud dalet en del må jeg sige. Vi skal virkelig spille super bold i dag også skal vi score på vores chancer og for alt i verden ikke komme bagud. Kan vi holde 0-0 langt hen i kampen ville det være helt perfekt. Vi skal holdet hovedet koldt også bare spille vores spil og gøre vores bedste, så må vi se hvor langt det rækker. GAME ON
Viborg FF - Benfica
3 - 0
(Samlet går Viborg FF videre med 5-3)1-0 MÅL Daniel Sjølund (24)
2-0 MÅL Thomas Frandsen
(Straffe 31)3-0 MÅL Christoffer Karlsson (60)
MOM: John Alvbåge (Målmand VFF)
Tilskuer på Viborg stadion: 9558
Dommer: Lubos Michel
VERDENSKLASSE. SENSATION. Ja der er sku brug for de store ord efter sådan en kamp her. Viborg FF er ganske sensationelt i Champions League. Det er sku næsten ikke til at fatte. Vi spiller lige op med Benfica selvom de har de fleste chancer i kampen formår vi alligevel at hænge på. Vi får et mål underkendt for offside efter 5 minutter. Det får dog ingen betydning da vi laver et af de flotteste mål i min tid klubben. Et super opspil lige efter fodboldens ABC havner bolden ved Sjølund som hammer bolden sikkert i kassen til vild jubel hos de grønne. Det mål betyder at vi tør lidt mere og vi rykker spillet længer frem på banen og så får vi tilkendt et straffe spark som Frandsen sikkert score på. Der efter har Benfica bolden mest og kun takke været verdensklasse spil i målet af Alvbåge gør at Benfica ikke kommer på tavlen i dag. Karlsson lukker kampen da der angler en halvtime da han løber ind i feltet og header bolden i kassen. Der efter er der nogen små chancer til Benfica men ikke noget Alvbåge ikke kan klare og derfor skal vi nu spille CL bold lidt mere i denne sæson.
Note. Viborg FF kom i gruppe med AC Milan, CSKA Moskva og Panathinaikos.
Søndag d.27 Aug. Kamp i 
Optakt til Silkeborg IF (9) - (2) Viborg FF
Skader hos Viborg FF: Steffen Højer (4 dage)

Preece dagens mand hos SIF
Det er lidt ændringer i truppen i forhold til vores Benfica kamp. Jesper Andersen er tilbage i startopstillingen i stedet for Andie. Andie sidder så på bænken. Espen Ruud går ind som højreback i stedet for Abildgaard. Ellers er holdet det samme dog har vi Due tilbage på bænken og der er nu kun Højer tilbage på skadeslisten. I dag skal vi ned på jorden igen efter vi har været helt oppe efter Benfica kampen. Der skal nemlig tre point ind på vores konto i dag. Det er et lokal opgør mod SIF og det bliver bestem ikke nemt i dag. Dog håber jeg at vi kan vise samme spil som i sidste kamp for så vinder vi også. GAME ON
Silkeborg IF - Viborg FF
0 - 00-0 Rødt kort Muhammed Akinci (16)MOM: Thomas Frandsen (VFF)
Tilskuer på Silkeborg stadion: 6091
Dommer: Henning Jensen
KÆMPE SKUFFELSE. JA igen må jeg ty til de store ord. Dog de negative denne gang. Vi formår slet ikke at sætte SIF under pres på noget tidspunkt selvom vi spiller med en mand i overtal i i ca 75 minutter. Det er ganske enkelt for dårligt. Kampens største chance til falder SIF da de får en fri løber men heldigvis klare Alvbåge den situation. Det skal så også lige sige at David Preece i mine øjne var kampens bedste spiller i det han havde flere klasse redninger i kampen. Vi må desværre tage til takke med et point for anden gang i træk. Ikke optimalt.
Onsdag d.30 Aug. Kamp i 
Optakt til Køge Boldklub - Viborg FF

Sjølund scorede to flotte mål i dag
Hov. Der er ingen skader hos VFF lige nu. Helt utroligt. En kamp i Dong Cuppen som skal vindes. Due er med fra start igen efter sin skades pause. J. Andersen og Abildgaard er de to i midten af forsvaret. Wernblom er også tilbage efter sin skade. Angrebet er det samme som sidst selvom Højer er klar igen. Køge er et hold som vi meget gerne skulle kun slå. Vi har dog haft lidt problemer mod hold som vi gerne skulle så her i starten af sæson. Håber vi laver om på det i dag. GAME ON
Køge Boldklub - Viborg FF
0 - 40-1 MÅL Christoffer Karlsson (2)
0-2 MÅL Øyvind Hoås (9)
0-3 MÅL Daniel Sjølund (20)
0-4 MÅL Daniel Sjølund (86)
MOM: Christoffer Karlsson (VFF)
Tilskuer på Køge stadion: 3287
Dommer: Knud Erik Fisker
Sådan sikkert videre. Der var aldrig tvivl om resultatet i dag. Vi gjorde det der skulle til og ikke meget mere. Vigtig er det helt sikkert at vi kommer hurtigt foran i kampen og der ved får ro ind på holdet. Der var en del spiller som spillede deres første kamp efter en længer pause så det var faktisk en vigtig kamp for et par stykker men Due og Wernblom som jeg tænker på her mangler naturligvis lidt i nu inden de er helt oppe i omdrejninger. Det skal dog nok komme ganske hurtigt.
Note. Aab venter i næste runde for Viborg FF. Kampen skal spilles i Aalborg.
Sådan her ser stillingen ud efter 7 spillede kampe i SAS-Ligaen:

Ja vi har tabt et lille skridt i forhold til FCK. Det lille skridt skal nok findes i Silkeborg og Vejle kampene.
I næste måned venter disse kampe for Viborg FF:
Aab (hjemme) SAS-Ligaen
CSKA Moskva (ude) Champions League
AB (ude) SAS-Ligaen
Aab (ude) Dong-Cuppen
Brøndby IF (hjemme) SAS-Ligaen
Panathinaikos (hjemme) Champions League