home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:11:31 Bubbles Blogkonkur... #8 - Danish Viking War...
I dag kl. 19:37:26 Broen13 Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  0 Brugere, 332 Gæster Online.

Indlæg: 1132774 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS  (Læst 20720 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #60: 19 Jul 2009, 13:23 »

Næste er om Brøndby..... Den kommer omkring kl. 13.30
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #61: 19 Jul 2009, 13:23 »

Jeg mener heller ikke at Silkeborg rykker ud, men derimod også at HB Køge har store chancer for overlevelse,
- Peter Degns kontrakt udløber den 1 januar.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #62: 19 Jul 2009, 13:47 »


På Vestegnen var man ikke tilfreds med den sæsonafslutning der blev leveret i sidste sæson. Man lå nummer ét med tre runder tilbage, men endte nede på tredjepladsen efter tre nederlag i streg. Dette skal der rettes op på, og med Brøndbys trup bør man kunne spille med om guldet. Det virker dog ikke til at tingene fungerer helt som de skal, i hvert fald mangler truppen i den grad skarphed foran målet, hvilket førte til et noget overraskende 1-0 nederlag mod Flora Talinn.

SAS-liga sæsonen åbnes på hjemmebane mod sølvvinderne OB. En meget svær kamp, men samtidig en kamp der kan være ekstremt god for selvtilliden hos Brøndby spillerne, hvis man vel og mærke går ind og vinder kampen.

En ting er sikkert. Brøndby skal arbejde mere for hinanden og finde løbevilligheden frem i offensiven. Lykkes dette, så ser jeg Brøndby som en bejler. Lykkes det ikke, så ender Brøndby ikke i top tre.

Lad os gennemgå Brøndby IF


Landsholdsreserven Stephan Andersen er sikker starter på Vestegnen. Efter en turbulent start i Brøndby har han spillet sig op til at være, hvis ikke den bedste så, en af bedste målmænd i SAS-ligaen. Han har en enorm betydning for Brøndby og kan være spilleren der vinder meget vigtige point til Vestegnen. Hans største problem er, når han bliver for ivrig og sender sine udspark ud over sidelinjen.

Michael Tørnes tager endnu en tørn på bænken. Han har snart været hos Brøndby længe, men har endnu ikke fået chancen for, for alvor, at vise sit værd i klubben. Han har fået et par træningskampe og showkampe, og viste specielt mod Auxerre og Chelsea, at han er en keeper med et stort potentiale og en hurtighed på stregen, som man ikke ser andre steder. Han er en dygtig målmand, som jeg ikke ville frygte at se i målet.


Brøndby har inden denne sæson hentet Mikael Nilsson tilbage til Skandinavien. Et klogt valg. Det mærkelige er bare, at det ikke ser ud til, at han skal dække backen fast. I stedet er han røget op på midtbanen. Stod det til mig, så ser vi ham på backen, men indtil dette sker, så er det formentlig Anders Randrup der dækker backen, hvilket han også kan gøre tilfredsstillende.

Modsat har man en af de bedste venstrebacks i ligaen. Thomas Rasmussen har flere gange vist, at han er god både offensivt og defensivt, hvor han løbearbejde virkelig kommer til sin ret. Desværre virker det ikke til for alvor at fungere med Jan Kristiansen, hvorfor hans indlæg ikke har været så giftige som tidligere. På bænken til pladsen har man Jan Frederiksen. Nyindkøbet fra Randers er en lovende back, der besidder mange af de samme kvaliteter som Thomas, hvilket kan være godt, hvis Thomas rammes af skader som i sidste sæson.

Centralt har Kent Nielsen flere valg. Sikker starter er selvfølgelig Max von Schlebrügge. Den nyudnævnte anfører går altid forrest og viser vejen for sine medspillere. Han er dog ikke den tekniske forsvarsspillere og derfor skal han have en mere teknisk ved siden af sig. Her har Kent mulighed for at vælge mellem Jon Jönsson og Mikkel Bischoff. For kontinuiteten ville jeg nok vælge JJ, men kan Bischoff holde sig skadesfri, så er han en rigtig dygtig forsvarsspiller og så kan hans kvaliteter meget vel være lige hvad Brøndby mangler. Det tyder dog ikke på, at Bischoff kan holde sig skadesfri i en hel sæson.

Udover de nævnte har Brøndby Daniel Wass og Joseph Elanga til at kæmpe med om pladserne. Det ser ud til, at Wass vil få mere spilletid på kanten end backen i denne sæson, hvis man kigger på træningskampene, mens Elanga formentlig slet ikke kommer i spil hos Brøndby.
 

Midtbanen er der hvor Brøndby har haft størst problemer med for alvor at få det til at fungere. Det virker som om der mangler en spillere, som virkelig sætter sig igennem, når der er behov for det. På mange punkter er Stefan Gislason den rigtige type defensive midtbanespiller for Brøndby. Han holder sig defensivt, mens han giver plads til en kreatør som Michael Krohn-Dehli. Efter anførerbindet er taget fra ham, så tror jeg på, at Gislason kan komme stærkt tilbage og vise sig som en rigtig vigtig spiller for Brøndby. Men noget kunne tyde på, at Kent Nielsen vælger at bruge Holmén centralt.

Og netop Samuel Holmén kommer til at lukke meget af det rum, hvor Michael Krohn-Dehli skulle arbejde i. Holmén har nemlig ikke, som Gislason, det gen med at blive tilbage. Han vil gerne selv med frem og være en del af angrebsspillet. Det er der som sådan ikke noget skidt i, udover at man kommer til at sende Krohn-Dehli tilbage som defensiv, hvilket på ingen måde holder. Hvis man vil bruge Holmén centralt, så skal han vide, at hans plads bliver defensivt, så man igen kan få åbnet op for Krohn-Dehli kreativitet.

Om Michael Krohn-Dehli er gået i stå pga. trænerskiftet er svært at sige. I hvert fald fik han det ikke til at fungere i foråret. En mulighed kan være, at han og Farnerud ikke fungerer sammen centralt på banen. Farnerud vil meget gerne bruge de samme huller som Krohn-Dehli vil, men det gør samtidig, at der mangler de dybdeløb samt en angriber i feltet, når Brøndby endelig kommer til indlæg. Her fungerede det bedre med Jallow og Duncan, hvor Jallow kunne jagte Krohn-Dehlis stikninger, mens Duncan var klar indover. Samtidig er Michael blevet ramt af, at han nu ikke har en spiller bag sig, der holder sig til det defensive arbejde. Holmén og Krohn-Dehli fungerer ikke optimalt sammen.

På højrekanten ser det, overraskende, ud til, at Kent Nielsen vil bruge den nyindkøbte svensker Mikael Nilsson. Svenskeren er bedst på backen, men det ser ud til, at Kent vil beholde Randrup der og sende Nilsson en plads længere frem. Her kommer svenskeren dog lidt til kort, da han på ingen måde er den udfordrende type. Han vil formentlig levere en 100% indsats hver gang, men det er bare ikke nok, når man skal arbejde på kanten, hvor udfordrende spillere burde være at prioitere først.

Jan Kristiansen er sidste mand på den midtbane, som det ser ud til, at Kent Nielsen har valgt. Men han har overhovedet ikke formået at slå igennem efter sit skifte fra Tyskland. Pt. må den eneste grund til, at han stadig er at finde i startopstillingen være, at han har et forrygende langskud. Jan har ellers vist, i Esbjerg, at han forstår at gå med i pasningsspillet og gøre sig selv farlig, men desværre har dette været en mangelvare siden skiftet til Brøndby. Kommer han i gang, kan han være meget vigtig for Brøndby, men kommer han ikke i gang, så er han en alvorlig hæmsko for holdet. Her kunne det være muligt, at prøve Farnerud, så Krohn-Dehli og Alexander ikke løber i vejen for hinanden.

Der er dog flere muligheder for Kent. En spiller som Tobias Mikkelsen virker til at være frosset ud. Jeg kunne godt tænke mig, at han fik nogle kampe til at spille sig ind på holdet i. Giv ham en plads på kanten, så har Brøndby en mand der kan udfordre og som med selvtillid kan blive utrolig vigtig. Han har slet ikke fået det ud af sit talent som det berettigere, og kan måske være endnu et talent, som Brøndby bliver nødt til at sende videre.

Mike Jensen er også ved at være noget nær sidste chance, hvis han skal slå igennem. Mod Flora kom han ind og viste god energi og vilje, men om det er nok til en startplads. Det tvivler jeg på. Jeg vil dog ikke afvise, at han kan komme til at levere nogle gode indhop og jeg håber på, at han kommer til at slå igennem, da han har vist gode takter på diverse ungdomslandshold.

Jens Stryger Larsen, Paul Jatta og Pierre Kanstrup er alle unge spillere, som nok maksimalt kan forvente at få de sidste par minutter af kampene. Det er alle tre spillere, som man i Brøndby forventer sig meget af. Og det skal nok blive spændende at se om deres talent kan udfolde sig blandt de ”store” drenge.
 

I angrebet halter Brøndby for alvor. Der mangler fysik og løbevillighed. Det med løbevillighed er måske ikke helt rigtigt, da Ousman Jallow gerne jagter en komplet umulig bold og nogen gange lykkedes det at nå den. Derfor skal han selvfølgelig ikke klandres her. Jeg ser et stort potentiale i angriberen, men der skal virkelig arbejdes på hans afslutninger, da han simpelthen brænder alt for mange chancer.

Det fysiske aspekt mangler til gengæld, når Duncan er ude. Man kan klandre Duncan for meget, men alene hans tilstedeværelse giver en masse plads omkring ham. Både til midtbanen, men så sandelig også til Ousman Jallow. Hvis Duncan kommer tilbage i form, så kan han meget vel blive den vigtigste spiller for Brøndby i denne sæson.

Alexander Farnerud hører ikke til i angrebet. Han trækker alt for langt tilbage i banen og efterlader Jallow helt alene i front. Han vil gerne have bolden, hvilket er fint nok, men han vil ofte gerne selv ordne tingene. Mange gange løber det ud i sandet, mens det nogen gange lykkedes for ham, at sætte sig selv i scene til et klassemål. Han mangler lidt overblik, så han kan finde sine medspillere. Brug ham på kanten, hvor han kan trække ind i banen og afslutte eller i modsatte side, hvor han kan smide et indlæg ind. Det kræver dog, igen, at Brøndby har Duncan og Jallow inden foran, så der er to spillere der jagter bolden.

Unge Nicolaj Agger er også en lovende spiller. Han viser ofte god teknik, når han kommer ind fra bænken. Hans største problem har været skader, hvor han flere gange har siddet ude i måneder pga. forskellige skader. Kan han holde sig skadesfri, så kan han vise sig som en fremtidig bomber, men pt. tør jeg ikke satse på ham.

Sidste mand i angrebet, Peter Madsen, er ikke en mand, der virker til at kunne skabe noget. Han har ikke ramt formen efter sin sidste skadesperiode i tysk fodbold. Det virker desværre til, at han er færdig. Han er altid garant for en arbejdsindsats, men forsøger ofte det frække i stedet for det nemme. Her falder han i samme hul som Farnerud. Han kan måske være god nok at sende i spil, når Brøndby jagter en scoring i de sidste minutter, men ellers tror jeg ikke, at han skal forvente mange minutter.


Kritiseret. Det er vidst det som kendetegner Kent Nielsen tid i Brøndby. Og man kan da heller ikke sige, at det er fordi han har imponeret i Brøndby. Han overtog et hold, der, ved vinterpausen, lå nummer ét, men formåede at ende på en tredjeplads. Det til trods for, at man faktisk lå nummer ét med bare tre kampe tilbage. Men en kamp i Parken sendte holdet på alvorlig slingrekurs, en slingrekurs der aldrig blev rettet op og som endte i et træ, da man formåede at tabe de sidste tre kampe. Den sidste på egen bane i kampen om sølvet.

Imod Flora var Kent Nielsen egentlig godt tilfreds. Specielt med første halvleg, hvor Brøndby skabte mange chancer og burde have lukket kampen. Men kampen blev tabt og det har efterfølgende slukket for alt positivt der kunne være på vej til en ny sæson. Kent har virkelig noget at skulle revanchere. Det virker som om, at man har et angrebsspil uden noget koncept, hvor det er vigtigere at man arbejder end at man kreere. Frem med angrebsskabelonerne, så er jeg sikker på, at man i Brøndby har en trup, der kan spille med om den sjoveste placering.
 

Brøndby har hentet Paul Jatta og Mikael Nilsson. Sidstnævnte kommer til at være en forstærkning, hvis han får sin back. Godt nok har Randrup gjort det godt, men Nilsson er lige et niveau over Randrup på nuværende tidspunkt.

Der bør dog gøres indkøb. Der skal gerne investeres i en defensiv midtbanetype ala Gislason, der som oftest holder sig tilbage. Men denne må gerne være bedre fremadrettet end Gislason. Islændingen laver ikke mange fejlafleveringer, men til gengæld er ni ud af ti afleveringer tilbage i banen. Det skal der ændres på med en ny defensiv midtbane. Et bud kunne være, at man finder en type som Thomas Augustinussen, der i mine øjne var den bedste i landet i sidste sæson. Han er dog umulig nu, men der må være andre bud.

Samtidig skal man gerne kigge efter en mand til angrebet. Gerne en der har lidt de samme kvaliteter som Duncan, men måske med en anelse mere teknik. Martin Bernburg måtte gerne være den spiller, da han gang på gang viser kvaliteterne hos FC Nordsjælland, der formentlig også, med Lawan, har garderet sig mod det uundgåelige salg.

Ken Ilsø fra SønderjydskE har også været rygtet til Vestegnen, men jeg har svært ved at se ham slå igennem. Det skulle være i et tremandsangreb, hvis han kunne komme til at spille for Brøndby.
 

Jeg tror, at man skal holde et vågent øje på Ousman Jallow. Han er arbejdsvillig og altid farlig, hvis han kan begynde at sparke boldene i mål, så kommer han til at ende højt på en topscorerlisten, men det kræver, at både fans og Kent er villige til at give ham tiden. En angriber kræver tillid og det har han ikke tidligere fået af Kent Nielsen.

Mit bud på en placering
3 - holdet er stærkt, men virker ikke som en sammentømret enhed, derfor tror jeg, at de kommer til at ende som nummer tre igen.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yoggidk
Gæst
 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #63: 19 Jul 2009, 14:05 »

Har ikke læst det hele (orker det ikke).

Men... Der er INTET at holde øje ved med Jallow, andet end hvis han lige pludselig smider med bananer og åbenlyst opfører sig som den abe han i virkeligheden er. Så den er sgu ikke helt rigtig.

Men har læst lidt af det, og det er sgu flot skrevet, og rimelig præcist med hvad jeg mener.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #64: 19 Jul 2009, 14:08 »

Har ikke læst det hele (orker det ikke).

Men... Der er INTET at holde øje ved med Jallow, andet end hvis han lige pludselig smider med bananer og åbenlyst opfører sig som den abe han i virkeligheden er. Så den er sgu ikke helt rigtig.

Men har læst lidt af det, og det er sgu flot skrevet, og rimelig præcist med hvad jeg mener.

Forstår ikke din kommentar omkring Jallow - og vil sætte pris på, hvis man holder åbenlyst racistiske kommentarer væk fra tråden!

Men ellers tak, selvom du ikke orker at læse det hele Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yoggidk
Gæst
 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #65: 19 Jul 2009, 14:10 »

Forstår ikke din kommentar omkring Jallow - og vil sætte pris på, hvis man holder åbenlyst racistiske kommentarer væk fra tråden!

Men ellers tak, selvom du ikke orker at læse det hele Smiley

Sådan set bare humoristisk ment, sorry Wink

Synes det var lige lovlig langt, desværre.  Tunge
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #66: 19 Jul 2009, 14:13 »

Sådan set bare humoristisk ment, sorry Wink

Synes det var lige lovlig langt, desværre.  Tunge

Okay, men den kan altså meget nemt opfattes racistisk, hvilket jeg også mener der er undertoner af, men nogen gange bliver humoristiske kommentarer opfattet forkert, men sådan er det jo ((:

Ja, det er nok langt, hvis man ikke rigtig interesserer sig for klubben ((:
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yoggidk
Gæst
 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #67: 19 Jul 2009, 14:14 »

Okay, men den kan altså meget nemt opfattes racistisk, hvilket jeg også mener der er undertoner af, men nogen gange bliver humoristiske kommentarer opfattet forkert, men sådan er det jo ((:

Ja, det er nok langt, hvis man ikke rigtig interesserer sig for klubben ((:

Du har ret, lav en af de lange om AaB, og jeg læser dem igennem, hehe Smiley
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #68: 19 Jul 2009, 14:17 »

Ja lav en meget lang Aab gennemgang  Thumbs Up
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #69: 19 Jul 2009, 14:19 »

Du rammer hovedet på sømmet, JS.

Og lad vær' med at lav en åb gennemgang. Tunge
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [BIF - lang]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #70: 19 Jul 2009, 15:16 »


Sidste sæsons sølvvinder OB er stadig et hold der skal regnes med. Jeg ser en masse potentiale i OBs hold. Indkøb af Caca og Rurik Gislason ser jeg dog ikke som de store forstærkninger, men nærmere en styrkelse af bredden. Det skal der også være, så måske er det en styrkelse af holdet alligevel.

Lad os gennemgå OB


Anders Lindegaard skal ind og løfte arven efter Arek Onyszko. Det bliver svært og jeg har mine tvivler om det kan lykkedes for Anders. Han har dog under sit lejeophold i Norge vist gode takter og det kan være det som hjælper ham videre. Han har i hvert fald selv troen på det, hvilket er nok så vigtigt for en målmand.

Som reservemålmand har OB hentet en tidligere kending ind. Emil Ousager har brugt et par sæsoner i det jyske, men er nu tilbage i Ådalen, hvor han må tage plads på bænken, formentlig.


Rutine. Det er vel det ord der bedst betegner OBs højreback Thomas Helveg. Han har oplevet mere end de fleste og kan bidrage med masser af ting på banen, men han skal nok ikke stå over for hurtigste spillere i SAS-ligaen, da det ikke er hans force. I de tilfælde hvor Helveg er ude, der må det forventes at norske Espen Ruud rykkes tilbage på backen.

På venstrebacken har de den tidligere landsholdsaktuelle Chris Sørensen. Holdets anfører leverer stort set altid en gedigen indsats og er ikke en mand der skuffer. Her er holdet stærkt besat. Som reserve har holdet den unge Timmi Johansen, der op til denne sæson underskrev en permanent kontrakt med OB.

Atle Roar Håland og Anders Møller Christensen danner den centrale forsvarsduo. De er begge stærke og man kommer ikke lige forbi dem. Det er et rigtig stærkt makkerpar de har og nok et af de bedste i ligaen. Samtidig har man Jonas Troest, der nok kunne spille fra start på de fleste andre hold i ligaen.
 

Midtbanen er ufattelig stærkt besat hos OB. Og de fungerer sammen næsten lige meget hvordan de bliver sat sammen. Det er en homogen enhed, som Lars Olsen har fået samlet her. Derfor vil jeg heller ikke begive mig ud i hvem der skal starte, da man kan sætte holdet på så mange forskellige måder alt efter hvem man skal møde.

Sikker mand er Eric Djemba-Djemba formentlig. Den defensive midtbanespiller ligger og rydder op efter de offensive kræfter, hvilket skaber en god dynamik på OBs midtbane. Kan godt være, at Djemba-Djemba har haft det svært andre steder, men i den danske liga er han en klassespiller, som virkelig har forstærket OBs hold.

Hans Henrik Andreasen er OBs all-round spiller. Han er farlig på dødbolde og utrolig vigtig for OBs spil. Han må derfor også forventes at starte inde, men udover de to, så er det vidst meget op til kampen hvem der starter inde.

Om de sidste pladser kæmper Johan Absalonsen, Henrik Hansen, Caca, Rurik Gislason, Esben Hansen og Matti Lund Nielsen. Alle med hver deres kvaliteter og alle spillere, der kunne komme på fleste andre hold i SAS-ligaen.
 

Fire mand om to pladser i angrebet. Njogu Demba-Nyrén gjorde det godt i sidste halvsæson og jeg er sikker på at han kan hæve sit niveau med en eller to gear. Han kommer til at score en del mål. Men endnu flere mål kommer Peter Utaka til at sætte ind. Utaka tog over efter Djiby Fall og han har gjort det med bravour. Faktisk vil jeg vove at påstå, at OB er blevet et bedre HOLD efter de har solgt Fall. Tidligere levede holdet meget på Fall og dødbolden, de er nu blevet mere dynamiske og er et hold der er svært at lukke af for.

Svenske Björn Runström ser ud til at blive sorteper, men han kan godt gå ind og slå Nyrén af. Utaka tror jeg på er fast i starteren. Sidste mand er Anders K. Jacobsen, men jeg ser ikke ham gå ind på angrebet.


Mange var efter Lars Olsen, men man kan ikke tage fra ham, at han har fået skabt et godt koncept i Odense. Han har fået tilliden fra OBs ledelse, selvom mange var ude og sige at han snart var fyret. Det er imponerende hvad han og OB har skabt.
 

Der er ikke mange steder fynboerne mangler forstærkninger. Da jeg ikke kender Anders Lindegaard har jeg svært ved at sige om man mangler på målmandsposten, men det er der jeg ser OB som svagest, da det er svært at erstatte Arek Onyszko.
 

Jeg tror, at Peter Utaka bliver en profil i ligaen. Han kommer til at score masser af mål og kan være et godt bud på en topscorer i ligaen.

Mit bud på en placering
2 - OB kommer til at presse FCK helt til målstregen.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [OB]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #71: 20 Jul 2009, 16:33 »


Forventningerne er altid store i smilets by, men lige ofte bliver fansene efterladt skuffet tilbage. Der er ikke meget der har skinnet på dem de seneste par år, men der virker til endelig at være fremgang i Danmarks næststørste by. Det er vigtigt for dansk fodbold og jeg håber Erik Rasmussen kan få holdet til at spille flot fodbold.

Lad os gennemgå AGF


På mål har AGF haft kontinuitet gennem de sidste mange sæsoner. Steffen Rasmussen har snart været sidste skanse hos den århusianske klub i mange år og det kan vise sig at være en god ting for klubben. Han er vokset med opgaven og må efterhånden regnes som en stabil og god SAS-liga målmand.

Reserven er også en Rasmussen. Anders Rasmussen er kommet til fra Viborg, hvor han aldrig slog igennem efter han kom til domkirkebyen fra FC Midtjylland.


Frederik Krabbe ser ud til at blive manden på højrebacken. Den 21 årige forsvarsspiller er et stort talent, der kan dække flere pladser. En meget spændende spiller AGF her er i besiddelse af. Et endnu større talent er at finde på den modsatte back, hvor det endelig ser ud til at Michael Lumb er tilbage fra skade. Lumb regnes som et af de største danske talenter på venstreback og måske en fremtidig spiller på A-landsholdet. Det bliver i hvert fald spændende at følge ham, hvis han kan holde sig fri for skader.

Det centrale forsvar kommer til at bestå af en tidligere FCKer og en tidligere Brøndby spiller. Dan Thomassen og Mark Howard ser ud til at være førstevalgene på de to pladser. To stærke spillere, der begge havde gode og mindre gode perioder i de største klubber, men nu kan vise sig at være meget markante profiler hos AGF.

AGF er godt dækket ind i forsvaret, hvor også Anders Kure, Ulrik Lindkvist, Kim Madsen og unge Alexander Jackson Møller er klar til at dække en plads i forsvaret. Det ser stærkt ud i Århus.
 

Den amerikanske hurtigløber Jeremiah White ser ud til at blive manden på venstrekanten. En teknisk velfunderet spiller, der sagtens kan vise sig at få en særdeles spændende sæson i smilets by. Hans lange indkast kan også vise sig som et farligt våben for AGF. På modsatte linje har AGF landsholdsspilleren Jakob Poulsen, der for alvor er blomstret efter skiftet til den århusianske klub. Han kommer til at betyde rigtig meget for AGF succes i den kommende sæson.

Der er tre mand i spil til den centrale midtbaneplads. For mig at se skal det stå mellem Benny Feilhaber, Kasper Povlsen og Jerry Lucena. Det ser ud til at det bliver amerikanske Benny Feilhaber og Jerry Lucena, der kommer til at spille de første par kampe fra start, men noget tyder på at Kasper Povlsen banker mere og mere på til at starte inde.

Lars Pleidrup, Jens Gjesing, langtidsskadede Niels Kristensen og David Devdariani er de resterende spillere på midtbanen. Pleidrup ser jeg ikke det store i, mens de tre andre er store talenter, der har behov for spilletid i deres udvikling.
 

Peter Graulund og Nando Rafael ser ud til at skulle danne angrebsduo fra start. De to spillere har i træningskampene vist godt spil og har leveret et godt samarbejde. Det er et stærkt makkerpar, mens man på bænken har en supersub i Dioh Williams, der formentlig kan tage en plads, når han er tilbage i topform.


Efter succes i FC Midtjylland tog Erik Rasmussen et sabbat år fra fodbold. I efteråret kom han tilbage og nu skal han så føre AGF frem til gyldne tider. Jeg er ikke i tvivl om, at Erik Rasmussen er den rigtige for AGF.
 

En venstrekant kunne være god for AGF, så man kunne få en venstrebenet derud. Et bud kunne være Brian Nielsen fra Vejle, der sidste sæson viste god gennembrudsstyrke for vejlenserne.
 

Jeg tror, at det er nødvendigt at holde øje med Michael Lumb. Hvis han holder sig skadesfri, så tror jeg, at han kan komme med i bruttotruppen omkring landsholdet. Han er en meget lovende spiller for fremtiden.

Mit bud på en placering
8 - det bliver tæt i midten og AGF kan ende på alt mellem 6-10.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #72: 21 Jul 2009, 00:24 »

Desværre nåede jeg ikke AaB inden aftenens kamp, da jeg faldt i søvn. Vil bestræbe mig på at få den lagt op i løbet af i morgen... Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #73: 21 Jul 2009, 00:28 »

Ok, men meget flot arbejde.
Den ros skal du ha John Spurs...

Vh.Blackstone
Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #74: 21 Jul 2009, 00:32 »

John: Rigtig flot opstillet og flot grafik, det skal du have.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der eventuel kommer runde opdaterninger efter hver runde i ligaen?
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010