home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1091 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS  (Læst 22910 gange)
N17
Manager

[2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« : 17 Jul 2009, 22:28 »

Sidste sæson lavede jeg en gennemgang af guldkampen. Det blev til masser af diskussion, hvor der var for og imod, og for det meste blev diskussionerne holdt på et plan, hvor alle kunne være med uden at føle sig svinet til. Det var en fryd at følge, selvom der var flere gange, hvor jeg måtte se i øjnene, at folk ikke var enige med mig.

Jeg vil igen til denne sæson lave en gennemgang, men jeg vil dog vente med det til alle handler er på plads, derfor vil der først komme en ordentlig gennemgang, når vi når til 1. september. Men indtil da vil jeg komme med mit bud på hvor de enkelte hold skal forstærke sig for at være med i topkampen eller hvor de skal forstærkes i bundkampen. Der vil der ikke være lagt så meget vægt på de enkelte spillere. Jeg vil formentlig komme med mit bud på profilerne, selvom der selvfølgelig kan komme exceptionelle indkøb, hvor man bare tænker ”han bliver SAS-ligaens største profil”. Kommer disse indkøb, så vil jeg sætte mig ned og kigge spilleren efter i sømmene.

Til at starte med skal vi dog lige have styr på de første seks. Det bliver top og bund. Der er ingen tvivl om, at FCK, Brøndby, OB, AaB og FC Midtjylland er de fem af de seks i toppen, men hvem skal med som det sjette bud på en placering i den bedste halvdel. Hvem skal med her?

Jeg vil komme med mit bud, når jeg gennemgår de enkelte hold. Her vil mit bud på en placering fra 1-12 komme. Håber meget, at I tager godt imod denne tråd, hvor jeg vil give mit bud og I er meget velkommen til at give jeres bud.

Første klubgennemgang vil komme lige om ti minutter, indtil da, kom med dit bud på det sjette hold. Skal det være Randers, AGF eller FC Nordsjælland??

Oversigt
FC København
Hold øje med: Aílton/Santín
Bud på placering: 1
FC Nordsjælland
Hold øje med: Stephan Petersen
Bud på placering: 7
FC Midtjylland
Hold øje med: Jesper Juelsgård
Bud på placering: 4
Esbjerg fB
Hold øje med: Peter Nymann
Bud på placering: 9
SønderjydskE
Hold øje med: Michael Stryger
Bud på placering: 12
Randers FC
Hold øje med: Kasper Lorentzen
Bud på placering: 6
HB Køge
Hold øje med: Lasse Kronborg
Bud på placering: 10
Silkeborg IF
Hold øje med: Martin Svensson
Bud på placering: 11
Brøndby IF
Hold øje med: Ousman Jallow
Bud på placering: 3
OB
Hold øje med: Peter Utaka
Bud på placering: 2
AGF
Hold øje med: Michael Lumb
Bud på placering: 8
AaB
Hold øje med: Louay Chanko
Bud på placering: 5

Kampe
2. runde
« Seneste Redigering: 24 Jul 2009, 20:21 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Pepe
Gæst

Sv: Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #1: 17 Jul 2009, 22:32 »

Lyder super, JS! Jeg læser selvfølgelig med her Smiley

Mht det sjette hold vil jeg sætte mine penge på Randers. De har de seneste sæsoner vist gode takter, og de har en spændende trup. Specielt deres offensiv med spillere som Tidiane Sane og Bédi Buval.
AGF tror jeg egentlig også på. De viste jo gode takter i slutningen af den netop afsluttede sæson, og nu da Erik Rasmussen for alvor har fundet truppen, tror jeg også godt, at de kan overraske Smiley

plutonium
Manager

« Svar #2: 17 Jul 2009, 22:34 »

Nu kom Pepe mig så i forkøbet crazy

Men er meget enig med ham. Randers er mit umiddelbare valg, selvom AGF godt kunne komme på tale, da jeg tror de går en god sæson i møde

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Altid FCK
Manager

« Svar #3: 17 Jul 2009, 22:35 »

Jeg vil også læse med. Iøvrigt tror jeg det sidste hold i toppen bliver Randers Smiley

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Marc2705
Landsholdsspiller

« Svar #4: 17 Jul 2009, 22:40 »

udentvivl, Randers FC! de har en super stærk trup i år!

Lavet Af GadeFM

Altid FCK
Manager

« Svar #5: 17 Jul 2009, 22:42 »

Det var der vist en bred enighed om at Randers kommer i top 6 Thumbs Up

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #6: 17 Jul 2009, 22:43 »

Jeg håber og tror på AGF og det bliver jeg også nødt til, da jeg holder med dem, men de har vidst ikke haft den bedste optakt desværre...

Vh.Blackstone

Don AA
Manager

« Svar #7: 17 Jul 2009, 22:45 »

Tror også det bliver en kamp mellem Randers og AGF, men bare for at skille mig ud vil jeg sige AGF  Smiley En begrundelse for det er blandt andet, at hvad jeg ved har de fået styr på deres skader, en Dioh Williams synes jeg er utrolig spændene angriber og kan han undgå skader, kan han være med til at føre AGF til en god sæson.

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #8: 17 Jul 2009, 22:47 »

Jeg siger også Randers Smiley

N17
Manager

« Svar #9: 17 Jul 2009, 22:54 »

Vi holder på Randers indtil videre, men hvis transfervinduet udvikler sig heftigt, så kan det tages op til evaluering. Er nu klar med første hold i gennemgangen inden sæsonstart. Vi ligger ud med FC København, mens jeg vil prøve at få FC Nordsjælland klar inden åbningskampen i morgen

TOTTENHAM HOTSPUR FC

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #10: 17 Jul 2009, 22:55 »

Det lyder godt Smiley

N17
Manager

« Svar #11: 17 Jul 2009, 22:56 »

Som en start på min gennemgang ligger vi ud med de forsvarende mestre FC København, der åbner sæsonen på Farum Park mod drengene fra FC Nordsjælland.

Udeholdet går ind til kampen med forventninger om alle tre point, når de skal sætte gang i titelforsvaret.

Inden sæsonstart må jeg da også indrømme, at jeg ser holdet som det klart stærkeste i den danske SAS-Liga og så med Brøndby og OB efter sig. Brøndby skal dog et gear op, hvis de vil være med i kampen om titlen. Men på papiret er Vestegnens trup god.

De forsvarende mestre er stærkest på mange pladser før den nye sæson og kun holdets egne fejl ser ud til at kunne forhindre endnu en titel.

Lad os gennemgå FC København

FCK råder over to af de bedste målmænd i SAS-Ligaen. Både Johan Wiland og Jesper Christiansen ville kunne gå ind på stort set ethvert andet hold i SAS-Ligaen. Derfor må de her regnes som meget stærke og selv karantæner til en af de to ville ikke svække holdet.

I forsvaret har FC København også gode kort på hånden. På højrebacken er holdet dækket ind med William Kvist og så ligaens bedste højreback Zdenek Pospech. Derfor er der ikke meget at udsætte 
på den plads.

I modsatte side er holdet også godt besat. Som reserve har man den efterhånden aldrende Niclas Jensen, mens en af ligaens bedste indtager den fast. Svenske Oscar Wendt forlængede i sommer sin kontrakt og er nu bundet til mesterklubben flere sæsoner frem - et scoop for klubben, men jeg tror ikke på han bliver kontrakten ud. Niclas må forventes kun at få sporadiske optrædener i tilfælde af karantæne eller skader til Wendt.

I midterforsvaret har Ståle flere muligheder for at stille op på forskellige måder. Fem mand kæmper om de to pladser. Mikael Antonsson og Peter Larsson har i træningskampene set ud til, at det er dem der skal danne par. Et stærkt forsvar, hvor begge spillere kan spille bold. Derudover råder holdet over gennemrutinerede Ulrik Laursen, stortalentet Mathias "Zanka" Jørgensen og uprøvede Jacob Albrechtsen.

FC København har en ekstrem stærk midtbane. Den nyudnævnte anfører Hjalte Bo Nørregaard skal gå forrest i bestræbelserne på at erobre midtbanen i kampene. Hjalte arbejder 100% gennem kampene - og virker derfor som et godt valg til ny kaptajn. Ved siden af ham er der flere muligheder. Atiba Hutchinson, Thomas Kristensen og William Kvist er alle muligheder ved siden af Hjalte. Her kan Ståle ændre alt efter hvem FC København skal møde.

På kanterne er der også flere muligheder. En Jesper Grønkjær vil uden sammenligning være SAS-ligaens bedste kantspiller, hvis han vel og mærke kan holde sig skadesfri. En anden spiller, der, hvis han rammer formen, kan blive en markant spiller er Libor Sionko. Den tjekkiske kantspiller har været ramt af formdyk og skader, men er blandt de bedste, hvis han får tilliden.

William Kvist har også indtaget en kant og gjort det fint og det samme gælde Atiba Hutchinson, der efterhånden findes oftere på kanten end på den centrale midtbane. Udover de nævnte er der også en ung Thomas Delaney, der dog ikke kan forventes at få mange spilleminutter.

Det bedste besatte angreb i SAS-Ligaen. Der er ingen tvivl om, at der ikke er mange, der kan levere det samme potentiale som FCK i den forreste kæde. Alt vidner om utrolig klasse fremme, når man kan tillade sig at holde Morten Nordstrand på bænken, og det tiltrods for, at han endte som en delt topscorer Dame N'Doye, som er den anden mand på bænken, er en lidt ukendt størrelse. Han slog ikke igennem i sin første sæson, men blev også kastet ind på flere forskellige pladser, derfor er der stadig meget tilbage at ønske fra Dame.

Duoen i angrebet er brasiliansk, og der er vidst ikke mange der kan levere den samme klasse som FCK har i frontduoen. Uforudsigelighed, snævre driblinger og geniale afleveringer er nogle af de ting man kan hæfte på Aílton og Cesàr Santìn. Dog har de det med at brænde lidt for store chancer, bliver de først sparket ind, så er her to bud på en topscorerpris.

Den iltre nordmand har været genstand for megen kritik, men han har resultaterne med sig. Han har troen på sine spillere, hvilket resulterede i en opblomstring sf Aílton i sidste sæson. Stor cadeau til Ståle Solbakken.

FC København har endnu ikke lavet nogle indkøb - og det er nok tvivlsomt om der overhovedet kommer nogen. Et indkøb kan dog komme på tale, hvis FC København vælger at sælge deres canadiske boldkunstner Atiba Hutchinson.

Jeg tror at det bliver den brasilianske angrebsduo man skal holde et ekstra øje på. De er begge udhvilet og klar til den nye sæson og jeg tror at begge ender +10 i sæsonen. Måske ender én af dem med +20 som den første angriber længe.

Mit bud på en placering
1

Edit: Glemte Martin Vingaard, som i særdeleshed er en spiller, som jeg tror på i år. Jeg tror virkelig på, at han i denne sæson kan overraske de fleste - og måske endda erobre en stamplads.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2009, 23:07 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC

DavidMadsen
Manager

« Svar #12: 17 Jul 2009, 22:57 »

Jeg mener forresten at Esbjerg er bedre end Nordsjælland, når de nu har Ove Pedersen i managersædet. IMO bør det være Esbjerg der er det sidste top 6 hold. Smiley

Altid FCK
Manager

« Svar #13: 17 Jul 2009, 22:58 »

Bare lige for at rette dig er Nordsjælland på hjemmebane i første kamp Smiley

N17
Manager

« Svar #14: 17 Jul 2009, 23:01 »

Dammit... Tak Altid FCK, men det ændrer ikke på min gennemgang Smiley)
Men tak Wink)

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010